PDA

View Full Version : ibanez pro edge probleem!



YannickH
4 oktober 2009, 16:44
ik heb dus een probleem met de hendel van men tremelo:(
hij blijft niet op zen plaats!hij hangt zo los als iets:s
bij ibanez is het ook zo'n k*tsysteem met 2 ringetjes aan de arm.ze hangen er allebij op en dat helpt nog geen zak want hij hangt even los als zonder de ringetjes.
wat kan ik best doen om die hendel vast te zetten?

YannickH
4 oktober 2009, 17:02
iemand?????

Dirk_Hendrik
4 oktober 2009, 17:09
Nieuwe ringetjes?
Er aan wennen dat je pook niet vastzit (lijkt me persoonlijk verschrikkelijk als die pook in de weg blijft zitten)

JER00N
4 oktober 2009, 17:10
Die ringetjes moet je om de zoveel tijd vervangen omdat ze slijten. Voxhumana.nl heeft ze en Thomann ook. Zoek naar 'ibanez arm bushings' oid, ze worden per 12 verkocht...

YannickH
4 oktober 2009, 17:25
Die ringetjes moet je om de zoveel tijd vervangen omdat ze slijten. Voxhumana.nl heeft ze en Thomann ook. Zoek naar 'ibanez arm bushings' oid, ze worden per 12 verkocht...

ik heb de gitaar nogmaar een week-.-
ik vind het gewoon een kutsysteem met ringetjes.
kan je niets anders eraan doen om die vast te zetten?

Chuck_S.
4 oktober 2009, 17:32
Die ringetjes vervangen heeft niet zoveel nut, dat is slechts een heel erg tijdelijke oplossing. Er is ook niet echt een algemene oplossing voor, ik heb er zelf ook wel eens naar gezocht en zelfs ibanezrules.com (supersite!) liet me in de steek. Inmiddels ben ik er gewoon aan gewend en stoort het me totaal niet meer, ik raad je aan er ook maar aan te proberen te wennen. Als dat echt niet lukt kun je misschien die ringetjes vastzetten op het pookje en daar omheen een of ander materiaal aanbrengen zodat het pookje weer 'lekker' stroef draait.

YannickH
4 oktober 2009, 17:36
Die ringetjes vervangen heeft niet zoveel nut, dat is slechts een heel erg tijdelijke oplossing. Er is ook niet echt een algemene oplossing voor, ik heb er zelf ook wel eens naar gezocht en zelfs ibanezrules.com (supersite!) liet me in de steek. Inmiddels ben ik er gewoon aan gewend en stoort het me totaal niet meer, ik raad je aan er ook maar aan te proberen te wennen. Als dat echt niet lukt kun je misschien die ringetjes vastzetten op het pookje en daar omheen een of ander materiaal aanbrengen zodat het pookje weer 'lekker' stroef draait.

ik heb geprobeerd met plakband maar dat hielp niet:(

Chuck_S.
4 oktober 2009, 17:39
haha ja die ingeving had ik ook ooit, werkt idd niet. Misschien valt er iets te bereiken met goede nagellak? (om de hele pook wat dikker mee te maken) Pas wel op dat die ringetjes niet in de nagellak oplossen. Maar nogmaals: gun het wat tijd en wie weet vind je het binnen een week geen probleem meer

YannickH
4 oktober 2009, 17:58
als ik met de arm ronddraai hoor ik ook iets kraken(precies de veren)

Chocola
4 oktober 2009, 18:05
als ik met de arm ronddraai hoor ik ook iets kraken(precies de veren)

das niet goed lol.
Waar heb je hem gekocht? Ga er anders even mee terug.

YannickH
4 oktober 2009, 18:08
das niet goed lol.
Waar heb je hem gekocht? Ga er anders even mee terug.

ik heb de gitaar iets langer dan een week en ik kan al voor de2de keer terug gaan!man man als ik dat wist had ik nooit zo'n kloteibanez gekocht!

snaarplukker
4 oktober 2009, 18:08
De tremarm naar voren drukken zodat de brug achter iets omhoog komt, daar kan je dan bij het schroefje om het vaster te draaien.;)

YannickH
4 oktober 2009, 18:14
De tremarm naar voren drukken zodat de brug achter iets omhoog komt, daar kan je dan bij het schroefje om het vaster te draaien.;)

welk schroefje?

snaarplukker
4 oktober 2009, 18:17
welk schroefje?

Een klein inbusboutje aan de achterkant van de tremarm onder de plaat.
Zie pag. 25 van je instruction manual.

YannickH
4 oktober 2009, 18:20
Een klein inbusboutje aan de achterkant van de tremarm onder de plaat.
Zie pag. 25 van je instruction manual.

pagina 25 is allemaal chinees en het gaat over een battery op p25

JER00N
4 oktober 2009, 18:28
http://www.guitarmigi.it/schemi-foto/ibanez-edge-ins-leva2.jpg

Dat schoefje onder de 'arm spring', die kan je ook wat aandraaien. Tegen gerammel/herrie bij het draaien van de arm kan je het beste een beetje vaseline oid op de punt van de arm smeren. Dat voorkomt ook meteen piepen.

Chuck_S.
4 oktober 2009, 20:29
Goed, ik kreeg zojuist een nieuwe ingeving;

Haal de ringetjes van het pookje af en smeer nagellak in de uitsparingen waar de ringetjes horen te zitten. Laat dit drogen en doe dit 2 of 3 keer. Ik denk dat dat wel eens zou kunnen werken, dat spul wordt keihard en slijt er echt niet af door die plastic ringetjes maar het zorgt wel voor een subtiele verdikking. Als je het gaat proberen: laat even weten of het lukt!

De gepiep, gesteun en gekraak is niks om je zorgen over te maken, dat slijt vanzelf weg en voor de rest hindert het niet.

Er zit op een edge pro en voor zover ik weer op geen enkele edge tremolo een schroefje of iets waarmee je de stroefheid van de pook kan instellen dus daar hoef je niet te zoeken wat mij betreft.

succes ermee

mesaman
4 oktober 2009, 22:45
-of het schroefje onderop de pook houder is los
-of de hele trem houder zit los.draai je aan met een pijpsleutel(ik zij pijp!gna gna gna)10.
-of zie post hier boven,ik dacht echt dat je dit zelf wel gevonden zou hebben op google oid.

of je hebt iets overhet hoofd gezien of je hebt verwacht dat de pook als een ofr echt vast te zetten is op een bepaalde stand.ik zelf vind dat vervelend en ongebruikelijk.je went er wel aan en dan is het de beste tremmelo ooit!
ik heb genoeg tremmelo's gehad en de (lo-pro)edge is echt de beste.

waarvoor moest je eerst terug met de gitaar?
ps ik vind het een leuke en goede gitaar die je hebt gekocht.
je gaat er van houden hoor dat komt wel goed..

Bram+
5 oktober 2009, 10:13
De tremarm naar voren drukken zodat de brug achter iets omhoog komt, daar kan je dan bij het schroefje om het vaster te draaien.;)
Deze bedoel je? (bovenste plaatje)
http://resources.ibanez.com/resourceservicehost/images/Ibanez/web/insets/zoom/edgeIII_torque_and_height.jpg

Die zit niet op een Edge Pro.

Een aantal huis-tuin-en-keukenoplossingen zijn al gegeven, maar uiteindelijk zijn die bushings gewoon te ver heen. Nieuwe bushings helpen echt en kosten je de kop niet. Om te voorkomen dat ze extra hard slijten moet je ook niet te vaak de arm eruit halen. Zelf draai ik altijd de openingen van de bushings zodat ze precies onder de arm zitten, scheelt op een of andere manier. Belangrijk is ook dat je je arm er echt goed in duwt. Het feit dat het een en ander kraakt en de arm ontzettend los zit, zou er op kunnen wijzen dat hij er half in zit.

Nog een oplossing: een andere tremoloarm (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=139_730_733_161&products_id=960). Een heel ander systeem dus. Ik vind het push-insysteem van de Edge's makkelijker, maar da's allemaal persoonlijke voorkeur.

YannickH
5 oktober 2009, 13:33
Deze bedoel je? (bovenste plaatje)
http://resources.ibanez.com/resourceservicehost/images/Ibanez/web/insets/zoom/edgeIII_torque_and_height.jpg

Die zit niet op een Edge Pro.

Een aantal huis-tuin-en-keukenoplossingen zijn al gegeven, maar uiteindelijk zijn die bushings gewoon te ver heen. Nieuwe bushings helpen echt en kosten je de kop niet. Om te voorkomen dat ze extra hard slijten moet je ook niet te vaak de arm eruit halen. Zelf draai ik altijd de openingen van de bushings zodat ze precies onder de arm zitten, scheelt op een of andere manier. Belangrijk is ook dat je je arm er echt goed in duwt. Het feit dat het een en ander kraakt en de arm ontzettend los zit, zou er op kunnen wijzen dat hij er half in zit.

Nog een oplossing: een andere tremoloarm (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=139_730_733_161&products_id=960). Een heel ander systeem dus. Ik vind het push-insysteem van de Edge's makkelijker, maar da's allemaal persoonlijke voorkeur.

ik heb nog een arm van een orig.floyd rose liggen,maar kan ik die wel monteren op die pro edge?

Bram+
5 oktober 2009, 13:51
Als het goed is kan je de arm holder helemaal eruit schroeven en een arm holder van een ander type erop schroeven.

Ik zou als ik jou was trouwens nog steeds even kijken of alles goed vast zit e.d. m.n. die arm holder (als je de arm draait, moet hij dus niet meedraaien). Ervan uitgaande dat de arm bushings ook gloednieuw zijn , moet die arm na een week echt nog steeds goed strak zitten. Ik heb op een gitaar een Edge tremolo uit 1990 met hetzelfde armsysteem en nadat ik een paar maanden terug de bushings heb vervangen zit de arm nog steeds strak genoeg om in positie te blijven. Ik vermoed dus eigenlijk dat je iets niet goed doet.

YannickH
5 oktober 2009, 13:57
Als het goed is kan je de arm holder helemaal eruit schroeven en een arm holder van een ander type erop schroeven.

Ik zou als ik jou was trouwens nog steeds even kijken of alles goed vast zit e.d. m.n. die arm holder (als je de arm draait, moet hij dus niet meedraaien). Ervan uitgaande dat de arm bushings ook gloednieuw zijn , moet die arm na een week echt nog steeds goed strak zitten. Ik heb op een gitaar een Edge tremolo uit 1990 met hetzelfde armsysteem en nadat ik een paar maanden terug de bushings heb vervangen zit de arm nog steeds strak genoeg om in positie te blijven. Ik vermoed dus eigenlijk dat je iets niet goed doet.

de armhouder zit goed vast

DaChosen1
5 oktober 2009, 17:06
naar aanleiding van dit topic heb ik met trem arm ook eens wat vaster gezet.
De mijne zat ook erg los. Ik heb gewoon onder 1 vd 2 ringetjes een heel dun reepje plakband gedaan, dus ONDER de ring. Ik had maar 1 omwenteling nodig dus echt heel weinig. Hij zit nu meteen een stuk vaster. Misschien is het beter om allebei de ringetjes zo aan te passen voor de balans?

Dirk_Hendrik
5 oktober 2009, 19:01
Andere oplossing voor dit "klotekutsysteem"...

Trek je arm er uit.
leg en op een harde ondergrond en geef met een hamer een klapje op het gedeelte van de pook dat je in de brug steekt. Door de vervorming van het metaal gaat ie strakker draaien. Nog niet goed? Nog een klapje.

Maar persoonlijk vind ik dat een en grote kutoplossing als een pook die constant in de weg zit op zo'n klotekut Ibanez.

JER00N
5 oktober 2009, 19:07
Zelf heb ik ook zo'n klotekutibanez (:D) en mijn stengel wil ook niet omhoog blijven staan... :chicken:

Ik was al van plan om die ringetjes te vervangen, maar ik vind 10 euro nogal veel voor 12 ringetjes terwijl ik er maar 2 nodig heb. Heeft iemand er nog 2 over, voor een appel en een ei? Zou wel fijn zijn als ik er ook daadwerkelijk weer een jaar of wat mee vooruit kan...

O ja, met nagellak heb ik het ook al eens geprobeerd maar dat was geen succes. Eerst zat er te veel op, toen heb ik er wat afgeschraapt en paste het wel. Nou dat werkte ongeveer voor 5 seconden want na drie keer ronddraaien hing de arm weer zo los als eerst... Idem voor tape/plakband.

mesaman
5 oktober 2009, 19:29
ik begrijp het probleem totaal niet.mischien ligt het aan mij.er zijn al tig andwoorden en oplossingen gekomen voor een bekend systeem.Het is zelfs de bedoeling dat de arm lekker los hang en makkelijk te pakken is voor effecten en verder niet in de weg hangt maar bungelt.elke bekende ibanez gebruiker heeft dit zo en gebruikt het zonder problemen(vai satriani gilbert en nog 100)en anders zoals vermeld even een ofr arm houder erin.t probleem opgelost.
enne heb je echt moeite met een tientje voor ringetjes?
dat is toch echt zn 4 biertjes op jaar basis.ik begrijp dat dit niet uitkan.maar kan dit niet ergens anders gebuttgeteerd worden.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2009, 19:46
ik begrijp het probleem totaal niet.mischien ligt het aan mij.

Nee. Dat ligt niet aan jou :)
Als enige gitarist in de band speel ik vnl slag afgewisseld met solowerk. Ik zie niet in hoe ik m'n slagpartijen zou moeten spelen als m'n aanslaghand constant een pook tegen zou komen.

YannickH
5 oktober 2009, 22:11
naar aanleiding van dit topic heb ik met trem arm ook eens wat vaster gezet.
De mijne zat ook erg los. Ik heb gewoon onder 1 vd 2 ringetjes een heel dun reepje plakband gedaan, dus ONDER de ring. Ik had maar 1 omwenteling nodig dus echt heel weinig. Hij zit nu meteen een stuk vaster. Misschien is het beter om allebei de ringetjes zo aan te passen voor de balans?

dit heb ik geprobeert met1 omwenteling onder de ringen en ik krijg de arm er niet meer in.toen heb ik het met hele dunne plakband gedaan en dat haalde niets uit want hij bleef heel los staan en de plakband kwam er langs de opening van de ringetjes gewoon terug uit:s

allochthomas
5 oktober 2009, 22:26
Deze bedoel je? (bovenste plaatje)
http://resources.ibanez.com/resourceservicehost/images/Ibanez/web/insets/zoom/edgeIII_torque_and_height.jpg

lijkt me de meest logische oplossing. zo niet, probeer eens van die replacement washers te vinden of een nieuwe arm bestellen. of leer er gewoon mee leven en spullen goed testen voordat je wat impulsief koopt.

mesaman
6 oktober 2009, 09:02
Nee. Dat ligt niet aan jou :)
Als enige gitarist in de band speel ik vnl slag afgewisseld met solowerk. Ik zie niet in hoe ik m'n slagpartijen zou moeten spelen als m'n aanslaghand constant een pook tegen zou komen.

daarom hangt de pook toch ook verticaal omlaag?dan heb je er nooit last van en wil je hem hebben pak je hem heel snel er weer bij.ik zelf doe dat met mn pink of ga met mn hand net over de body(en de knoppen) naar achteren en pak de arm zo mee en jengel en sjor er wat aan,dit kan heel snel als je het gewend bent.op youtube staan genoeg filmpjes hoe tremmelomasters er geniaal mee omgaan.en dat werkt op het zelfde principe,ik heb een ofr en ik zet juist mn arm losser zodat hij niet irritant op 1 plek blijft hangen.tis mischien een soort van smaak of gewening hoe en waar je de arm wilt hebben.:gitarist:

YannickH
7 oktober 2009, 12:49
lijkt me de meest logische oplossing. zo niet, probeer eens van die replacement washers te vinden of een nieuwe arm bestellen. of leer er gewoon mee leven en spullen goed testen voordat je wat impulsief koopt.

ik heb hem heel goed kunnen testen alleen als je gaat testen krijg je de arm er niet bij!!