PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker!



jurrian-93
4 oktober 2009, 14:54
Ik zit met een heel groot probleem:P ik zoek een nieuwe versterker maar ik weet niet wat ik moet kopen! Ik wil sowieso een buizenversterker! Qua stijlen speel ik heel veel: rock, hardrock, coldplay, rustige ballads enz. Wat is een beetje een versterker dat hierbij aansluit? Mijn budget is ong. max. €1000,-.

Groetjes Jurrian

FenderHSS
4 oktober 2009, 15:14
Je zou kunnen kijken naar een Vox AC30 cc2, is rond de 950 euro.
Voor rustige ballads en classic rock vind ik hem heel geschikt

jurrian-93
4 oktober 2009, 15:17
Ja die heb ik idd al gezien! Dat is toch degene met wharfedale speakers? Ik heb ook gelezen over blue alnico speakers. Deze schijnen beter te klinken. Klopt dat en kosten deze ook meer?

FenderHSS
4 oktober 2009, 15:20
Die alcino speakers schijnen idd beter te zijn, maar die is volgens mij ook een stuk duurder (meen rond de 1500 euro), maar het ligt er aan in wat voor stadium je zit (beginner/prof). Heb zelf die met wharfdale speakers en vind hem nu al geweldig klinken.

jurrian-93
4 oktober 2009, 15:21
tja wat moet ik daarop zeggen:P ik ben geen prof, maar de slechtste ben ik ook niet.. ik treed regelmatig op met verschillende bands.. sinds kort een vaste band..

Rooker
4 oktober 2009, 16:26
Zeker ( vind ik) het proberen waard is de Fender Blues deluxe. Er zit een vantastische clean in en een erg mooie overdrive. Ook vond ik persoonlijk het reverb van de Fender mooier als die van de Vox. Voor het ruigere werk heb je dan alleen nog wel een distortion pedaal nodig want dat zit er niet op.
Ohja, ik speelde er over met een strat,

jurrian-93
5 oktober 2009, 20:38
wat voor distortionpedaal zou je aanbevelen dan? Ik speel nu met een Boss ME 70 over mijn (transistor) Marshall mg50dfx. Klinkt super!

kenx
5 oktober 2009, 20:54
wat voor distortionpedaal zou je aanbevelen dan? Ik speel nu met een Boss ME 70 over mijn (transistor) Marshall mg50dfx. Klinkt super!

Mag ik dan de reden weten waarom je persé een buizenversterker (lampenversterker;)) wil?

humbucker
5 oktober 2009, 21:11
Voor dat budget is er heel wat moois. Noem eens een paar bands die je speelt. En moet het nieuw zijn of wil je ook tweedehands?

wiegersma
5 oktober 2009, 21:20
Je vindt je set al super klinken, waarom dan ander spul kopen?

Rooker
5 oktober 2009, 21:29
Ik gebruik zelf een distortionfactory DF-7 van digitec. Zitten 7 standen op. Je kunt er natuurlijk maar 1 tegelijk gebruiken maar ik krijg er altijd wel een bruikbaar geluid uit. Ik zou hem je niet direct adviseren. Je moet zelf ff testen wat je dan het beste vind passen. Lees maar is op Harmonisentral. Hij krijgt echt goede reviews zeker ook wat betreft het slikken van pedalen. Belangrijker nog probeer de amp is bij je dealer. Die zal hem wel hebben staan want hij wordt erg veel verkocht. Zelf heb ik hem ook alleen getest. Ik heb hem niet, maar ik denk wel dat ik hem snel ga kopen.
Gr...

jurrian-93
5 oktober 2009, 22:18
Daar zijn een paar redenen voor:
-niet genoeg power. 50 watt transistor is niet veel.
- ik wil graag mooie clean. Met mijn Boss me70 kom ik een eind
maar ik red het gewoon niet bij een vox ac30 bijv. Een vriend van mij heeft
een ac15 en dat klinkt gewoon super!

bands die ik speel:
-coldplay
-Guns n roses
-Toto
-Anouk
-Worship (denk aan Hillsong)
-Acdc

Ehm de set hoeft niet perse nieuw te zijn. Als het maar betrouwbaar is. Ik heb niet veel verstand van buizen en wanneer ze toe aan
vervanging zijn bijvoorbeeld Of wanneer een versterker goed is... Bij nieuw heb je daar geen problemen mee toch?

bagheera
5 oktober 2009, 22:31
Daar zijn een paar redenen voor:
-niet genoeg power. 50 watt transistor is niet veel.
- ik wil graag mooie clean. Met mijn Boss me70 kom ik een eind
maar ik red het gewoon niet bij een vox ac30 bijv. Een vriend van mij heeft
een ac15 en dat klinkt gewoon super!

bands die ik speel:
-coldplay
-Guns n roses
-Toto
-Anouk
-Worship (denk aan Hillsong)
-Acdc

Ehm de set hoeft niet perse nieuw te zijn. Als het maar betrouwbaar is. Ik heb niet veel verstand van buizen en wanneer ze toe aan
vervanging zijn bijvoorbeeld Of wanneer een versterker goed is... Bij nieuw heb je daar geen problemen mee toch?

Je hebt PM

the sure thing
5 oktober 2009, 22:37
He Bagheera, heb jij je MEIER amp al?

bagheera
5 oktober 2009, 22:56
He Bagheera, heb jij je MEIER amp al?

nog niet it's getting there.
De laatste dagen met de bouwer gepraat over het ontwerp van de front and backplates.
Wanneer die af zijn ga ik terug om eens te testen maar ik denk dat hij pas tegen december af zal zijn.
Maar dat geduld heb ik in dit geval wel die meyer versterkers, man wat een geweldig lekkere versterkers zijn dat.
Geloof me wanneer ik hem heb lanceer ik men belangrijkste topic ooit op dit forum iets in de zin van WOEHOEW ik heb hem .

Adro
5 oktober 2009, 23:14
miss. een fender hot rod deluxe??? heb hem sinds kort maar is echt een geniale amp!!
voor een goede prijs/kwaliteit verhouding..

groet

jurrian-93
6 oktober 2009, 19:56
Daar heb ik inderdaad ook eens naar gekeken. Binnenkort maar s gaan spelen.. nog meer mogelijke versterkers?

Barkeepert
6 oktober 2009, 20:19
Egnater Rebel 30. Aardig wat goede dingen over gehoord en het idee dat je buizen kunt 'mengen' vind ik persoonlijk heel interessant.

bagheera
6 oktober 2009, 21:33
Daar heb ik inderdaad ook eens naar gekeken. Binnenkort maar s gaan spelen.. nog meer mogelijke versterkers?

heb je je berichtje al gelezen tussen je privé berichten ??