PDA

View Full Version : Wennen aan de Nova System



Ibanez44
4 oktober 2009, 12:35
Er is in een eerder topic al veel over de Nova System geschreven. Voor het overzicht en het uitwisselen van tips wil ik toch een nieuwe plaatsen.

Eergisteren heb ik de Nova system gekocht. Mijn GT6 gaat de deur uit. Mijn eerste indruk is wisselend. Hier mijn voor- en nadelen.

Voordelen:
Makkelijk te bedienen.
De Delays en Chorus vind ik heerlijk tranparant klinken.
De boost is een uitkomst voor de solo's.
Ik heb hem in de effectloop van mijn Koch studiotone hangen. De overdive van de Koch matched geweldig met de Nova System

Nadelen:
De tuner vind ik onbruikbaar. Ik krijg hem niet stabiel.
De compressor vind ik matig
het panner effect vliegt alle kanten op.

Met bovenstaande wil ik de Nova System niet afschrijven. Daar heb ik hem nog te weinig voor uitgeprobeerd maar ik wil graag wat meningen delen en mogelijke tips uitwisselen.

Erik70
4 oktober 2009, 15:01
Even over de tuner:
Ik weet niet of het bij de nova ook mogelijk is, maar bij m'n GM2 kan ik bij de tuner kiezen uit twee settings. De ene is wat gevoeliger van de andere en beter bruikbaar.
'T is tenslotte ook van TC dus wie weet kun jij ook kiezen..?

even
6 oktober 2009, 17:15
Er is in een eerder topic al veel over de Nova System geschreven. Voor het overzicht en het uitwisselen van tips wil ik toch een nieuwe plaatsen.

Eergisteren heb ik de Nova system gekocht. Mijn GT6 gaat de deur uit. Mijn eerste indruk is wisselend. Hier mijn voor- en nadelen.

Voordelen:
Makkelijk te bedienen.
De Delays en Chorus vind ik heerlijk tranparant klinken.
De boost is een uitkomst voor de solo's.
Ik heb hem in de effectloop van mijn Koch studiotone hangen. De overdive van de Koch matched geweldig met de Nova System

Nadelen:
De tuner vind ik onbruikbaar. Ik krijg hem niet stabiel.
De compressor vind ik matig
het panner effect vliegt alle kanten op.

Met bovenstaande wil ik de Nova System niet afschrijven. Daar heb ik hem nog te weinig voor uitgeprobeerd maar ik wil graag wat meningen delen en mogelijke tips uitwisselen.


Mogelijk dat de tuner vreemd reageert omdat hij zijn signaal van je preamp krijgt in de FX loop. Ik heb de Nova voor mijn versterker staan en vind het een prima tuner. Ik moest in het begin even wennen omdat ik hiervoor een 19 inch tuner had, maar nu geen enkel probleem voor mij.
Gebruik je de line of de drive ingang in de loop? Misschien dat er verschil is in de gevoeligheid. Probeer beide eens zou ik zeggen....

Mzzl, Erwin.

even
6 oktober 2009, 17:16
Even over de tuner:
Ik weet niet of het bij de nova ook mogelijk is, maar bij m'n GM2 kan ik bij de tuner kiezen uit twee settings. De ene is wat gevoeliger van de andere en beter bruikbaar.
'T is tenslotte ook van TC dus wie weet kun jij ook kiezen..?

Nee, zit er niet op.

Mzzl, Erwin.

Ibanez44
6 oktober 2009, 18:56
Het heeft er inderdaad mee te maken dat ik hem in de loop heb staan, dank voor de tip. Als ik het volume van mijn pre amp overigens opendraai doet de tuner het al een stuk beter. Verder is het een prima apparaat ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen op het podium of op flink volume.
Oh ja, heeft iemand nog een tip om de zgn Intelli pitch strak te laten klinken. De dubbele solo's blijven bij het aanhouden van een toon niet strak klinken.

dml
7 oktober 2009, 00:31
Het heeft er inderdaad mee te maken dat ik hem in de loop heb staan, dank voor de tip. Als ik het volume van mijn pre amp overigens opendraai doet de tuner het al een stuk beter. Verder is het een prima apparaat ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen op het podium of op flink volume.
Oh ja, heeft iemand nog een tip om de zgn Intelli pitch strak te laten klinken. De dubbele solo's blijven bij het aanhouden van een toon niet strak klinken.

Zoals gewoonlijk met TC, moet je ook de input- en outputlevels nauwkeurig instellen, dat kan een verschil van dag en nacht opleveren.

even
7 oktober 2009, 17:16
Het heeft er inderdaad mee te maken dat ik hem in de loop heb staan, dank voor de tip. Als ik het volume van mijn pre amp overigens opendraai doet de tuner het al een stuk beter. Verder is het een prima apparaat ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen op het podium of op flink volume.
Oh ja, heeft iemand nog een tip om de zgn Intelli pitch strak te laten klinken. De dubbele solo's blijven bij het aanhouden van een toon niet strak klinken.

Uit mijn hoofd; de pitch delay op 0. Ik gebruik vaak de pitchshifter als octaver. Werkt veel beter dan de aan boord zijnde octaver. De octaver is gewoon hetzelfde fx maar met minder parameters. Voelt je je wel een beetje bedonderd door................maar goed, zeg maar gebruiksvriendelijker.