PDA

View Full Version : Line 6 M9 / M13 vs POD vragen



ruezzz
4 oktober 2009, 11:55
Ik heb een aantal vragen over de nieuwe Line 6 M9 (die waarschijnlijk ook opgaan voor de grotere broer de M13)

- Ik heb ooit geprobeerd mijn POD XT Live te gebruiken als multi-effect. Amp-sims uitgeschakeld, zodat je dus alleen de effecten gebruikt. Gewoon voor de amp - niet in de effect-loop. Ik merkte een behoorlijk dynamiek-verlies, te erg om voor lief te nemen.
Is dit bij de M9 of M13 ook het geval? Is dit in het geval van de POD te wijten aan de convertors of gebeurt er verder intern nog iets meer?

- Voegt de M13 of M9 kwalitatief of qua effect-mogelijkheden überhaupt iets toe aan de POD XT Live of zijn de apparaten eigenlijk identiek?

- Met de POD is het mogelijk via MIDI-out in combinatie met een midi-switcher je amp-kanalen te schakelen. (Per preset kiezen voor clean of lead). Kan dit met de M13 of M9 ook? (zou je dan 1 'stompbox-switch moeten toewijzen om clean of lead te schakelen? (Je hebt natuurlijk een andere opbouw van banken en presets bij M13 en POD).

ACSlater
4 oktober 2009, 16:21
Voor zover ik heb gezien op de M13, is de midi functionaliteit niet programmeerbaar. Elke switch geeft een vaste CC waarde. Geen probleem dus omdat een midiswitch wel te programmeren is. Als je het koppelt aan een switch dan schakel je eigenlijk ook altijd een effect in.

ACSlater
4 oktober 2009, 16:30
Voor wat de signaalverlies betreft; ik gebruik de M13 in de effectsloop en hier merk ik absoluut geen verschil.

BeeJee
4 oktober 2009, 22:55
De m13 is qua fx echt van een heel andere orde dan de pod; veel betere fx. Ik gebruik hem nu ipv. mijn Lexicon mpxG2 (toch nog steeds een van de toppers op mfx gebied...) serieel in de loop en de m13 vind ik beter. Zowel qua fx als qua transparantie. Ik vind het een top-apparaat, wat door de simpele bediening voor mij ook absoluut de creativiteit verhoogt.

ruezzz
5 oktober 2009, 09:04
Thanx, ik ga em zeer binnenkort eens aan de tand voelen.
Qua compacte afmeting neig ik naar de M9, eens zien of ze functioneel erg verschillen.

cosmos
5 oktober 2009, 11:28
Verschillen functioneel in principe niet, verschil zit hem in de aantal presets die je meteen bij de hand hebt en de FX loop die je bij de M13 wel hebt en bij de M9 niet. Zoals Line6 het zegt: "M13 IS your pedalboard, M9 goes ON your pedalboard".