PDA

View Full Version : niet altijd plectrum



Pee
24 december 2001, 17:09
Spelen jullie ALTIJD met een plectrum? ook de liedjes als scar tissu (rhcp) of tears in heaven (ec) of zo liedjes waar noten tegelijk worden gespeeld op verschillende snaren?
Wat doen jullie daarmee?

JV
24 december 2001, 17:15
tokkelen uiteraard

Ditmar
24 december 2001, 19:18
Niet spelen, ik kan die nummers niet uitstaan.

Maar effe serieus, je kan gewoon tokkelen, maar ik doe soms ook aan hybrid-picking, dat is met je duim en wijsvinger je plectrum vasthouden (en dus daarmee spelen) en daarbij nog met je middelvinger en je ringvinger tokkelen. Mike Einziger van Incubus en die gozer van Pink Floyd (hoe heetie ook al weer ??) kunnen daar leuke dingen mee.

Outshine
24 december 2001, 21:59
Gebruik em niet, wel of een combinatie. Zo gebruik ik bij nothing else matters geen plectrum (behalve de solo).

taylor
25 december 2001, 11:24
doe het af en toe zonder plectrum is altijd 1 zwak punt van me geweest.

ekkerman
25 december 2001, 12:20
ben ook geen held in tokkelen

Supermarco
26 december 2001, 01:24
Tokkelroom doet wonderen!

ekkerman
29 december 2001, 13:22
vertel, vertel !!

Kitaarhiero
29 december 2001, 23:00
Ik speel Scar Tissue deels met Plectrum en deels zonder. het couplet met m'n vingers en de solo's en refreinen met m'n plectrum... Dan speel ik met m'n duim en wijsvinger terwijl ik met m'n ringvinger en pink m'nplectrum vast hou.

Soms doe ik wel een Folk pingeltje of een Scotty Moore loopje maar eigenlijk gebruik ik altijd een plectrum als het gaat om complete nummers... behalve Road trippin' dan (RHCP).

anoniem
30 december 2001, 17:28
ff ander vraagje: waar houden jullie je plectrum als je ineens moet tokkelen?
paar plaatsen zijn:
-in de mond
-ergens op je gitaar (waar?)
-ergens neerleggen
jullie?

Ic3gl0vE
30 december 2001, 21:10
dat hybrid picking waar ditmar het over had doe ik ook bij dat soort nummers, maar ik heb ook zo'n plectrum die je om je duim doet, die zijn om mee te tokkelen. wel handig ik gebruik 'm alleen bijna nooit