PDA

View Full Version : Blade california classic, bevindingen? Goede beginnersgitaar?



peter202
3 oktober 2009, 17:37
Na aanleiding van men topic over de gitaar die ik tot men beschikking heb.
zie >> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127739

Kriebelt het toch om zelf een eigen nieuw gitaartje aan te schaffen. Na wat zoeken en budjet beperkt te blijven maar toch hopelijk een goede aan te schaffen kwam ik bij Blade, namelijk de california classic, deze kost iets minder dan 500euro.

Wat vinden jullie van deze gitaar en of merk? Doe ik hier goed aan of is de gitaar die ik in men vorige topic heb staan beter en ga ik juist de slechte kant op?

Alvast bedankt

mvg

peter202
3 oktober 2009, 21:32
hier nog een foto van desbetreffende gitaar

http://images6.thomann.de/pics/bdb/214510/789626_800.jpg

RS-Rik
4 oktober 2009, 00:45
blade producten hebben doorgaans een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Kakihara
4 oktober 2009, 08:57
Blades zijn inderdaad heel erg goed en zeker voor hun geld. Deze Classic mist wel de zeer geroemde VSC-electronica, maar dat hoeft geen gemis te zijn. Blades zijn al erg veelzijdig zonder die electronica.

peter202
4 oktober 2009, 11:14
VSC-electronica ? Ik kan er niet direct iets over vinden op het forum en ik ben nieuw in de gitaar wereld:)

Stratocaster
4 oktober 2009, 12:14
VSC-electronica ? Ik kan er niet direct iets over vinden op het forum en ik ben nieuw in de gitaar wereld:)

Ik weet niet precies wat het betekent maar als ik naar dat plaatje kijk zie ik 2 knoppen inplaats van de standaart 3 knoppen. Hij mist dus 1 toneknop.

En als ik jouw was zou ik de gitaar zeker kopen, ik heb er op gespeelt en klinkt geweldig. Ok het kan niet tippen aan een fender usa strat maar daar betaal je dan ook niet voor. Enige minpunt vind ik de headstock, daarom ben ik toch maar voor een fender classic player 50s gegaan.

geert1976
4 oktober 2009, 12:18
de blade is een prima gitaar, geschikt voor meerder stijlen, maar ik blijf erbij, probeer verschillende merken en uitvoeringen, voor jouw budget, zijn er genoeg goeie gitaren te vinden.

Kakihara
4 oktober 2009, 12:27
VSC is een soort van actieve EQ in je gitaar, waardoor je je Blade zou kunnen laten klinken als een Les Paul of een tele - zo werd het destijds toch verkocht.
Wat mij betreft, vind ik de Blades over het algemeen van minstens even goede kwaliteit als een Fender USA standard, Gary Levinson hanteert echt wel hoge kwaliteitsnormen. En ja, de headstock is niet de mooiste, maar om daarom een gitaar links te laten liggen, als het verder je ideale gitaar is?
Zoals Geert zegt, testen, die Blade, samen met nog wat andere merken.

peter202
4 oktober 2009, 13:03
thanx voor de duidelijke info. Hieruit kan ik dus wel uitmaken dat die VSC eigelijk geen vereiste is voor een beginner.

Je hebt trouwens ook het texas model met wel een vsc? extra draaiknop?
Maar de prijs is ongeveer hetzelfde, wat zou het verschil zijn?

Hier de vergelijking, ik ken er nog niet teveel van.

http://i35.tinypic.com/33xu83o.jpg

Stratocaster
4 oktober 2009, 13:08
California: 2 single coils 1 humbucker
Texas: 3 single coils

Ik zelf zou gaan voor california; je hebt toegang tot een wat vettere sound door de humbucker

peter202
4 oktober 2009, 15:19
Oke super, de keuze is gemaakt, ik heb ze dan ook net besteld.

Het is de california geworden. Net besteld en met wat geluk kan ik ze over enkele dagen gaan op halen.

Bedankt iedereen.

Stratocaster
4 oktober 2009, 15:22
gefeliciteerd, maak wel een HNGD topic met fotos he:P