PDA

View Full Version : Vraag Interessegroepen



Hendrik99
3 oktober 2009, 18:10
Beste vrienden,

Al enige tijd probeer ik lid te worden van de interessegroep MARTIN. Ik zie echter geen knop 'lid worden' op de betreffende pagina. Volgens de FAQ zou deze er wel moeten zijn. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?

Groeten,


Hendrik

pimmetje
3 oktober 2009, 18:26
De functie interessegroepen is enige tijd geleden uitgezet.

Welkom op het forum trouwens!

Chris Winsemius
4 oktober 2009, 18:58
De functie interessegroepen is enige tijd geleden uitgezet.


Nadat Pimmetje lid was geworden van de drukstbezochte interessegroep... :rockon:

;)

pannekoek
4 oktober 2009, 22:25
De functie interessegroepen is enige tijd geleden uitgezet.

Welkom op het forum trouwens!

waarom is dit eigenlijk uitgezet?

pimmetje
4 oktober 2009, 23:02
Als ik 't me nog goed herinner eigenlijk twee redenen:

1) Enkele groepen werden gebruikt om afgeschermd voor andere actieve posters, maar wel openbaar zichtbaar, zaken te zeggen en doen die tegen de forumregels ingingen. Het systeem was daarbij jammer genoeg niet zo dat je als moderator een goed overzicht had waar nieuwe posts waren. Wat we bij gewone subfora wel hebben. Vaak konden we dus pas ingrijpen als er al een aardig bergje werk te verzetten stond en de mailboxen bomvol stonden met klachten.... Ook werkte de rapporteer-knop in die groepen minder goed geolied dan in het gewone forum.
Een constant achter de feiten aanrennen dus.

2) Er waren eigenlijk geen groepen die al geen plek op het normale, volledig openbare forum hadden. Bijvoorbeeld een telecaster-groep of een progressieve-muziek-groep kan in principe prima in een onderwerp op het forum over deze zaken praten. De groepen waren dus eigenlijk een beetje dubbel-op.

Daarbij gaat toch het eigenlijk een béétje tegen het idee van een openbaar forum als dit in om dat soort zaken in een beperkt groepje te bespreken?

pannekoek
5 oktober 2009, 01:18
Als ik 't me nog goed herinner eigenlijk twee redenen:

1) Enkele groepen werden gebruikt om afgeschermd voor andere actieve posters, maar wel openbaar zichtbaar, zaken te zeggen en doen die tegen de forumregels ingingen. Het systeem was daarbij jammer genoeg niet zo dat je als moderator een goed overzicht had waar nieuwe posts waren. Wat we bij gewone subfora wel hebben. Vaak konden we dus pas ingrijpen als er al een aardig bergje werk te verzetten stond en de mailboxen bomvol stonden met klachten.... Ook werkte de rapporteer-knop in die groepen minder goed geolied dan in het gewone forum.
Een constant achter de feiten aanrennen dus.

2) Er waren eigenlijk geen groepen die al geen plek op het normale, volledig openbare forum hadden. Bijvoorbeeld een telecaster-groep of een progressieve-muziek-groep kan in principe prima in een onderwerp op het forum over deze zaken praten. De groepen waren dus eigenlijk een beetje dubbel-op.

Daarbij gaat toch het eigenlijk een béétje tegen het idee van een openbaar forum als dit in om dat soort zaken in een beperkt groepje te bespreken?


ik kan me er wat bij voorstellen ja :)

Ukeloeder
5 oktober 2009, 19:05
Kunnen jullie je iets voorstellen bij de constructie die MyLesPaulForum hanteert, nl; een interessegroep een eigen mod toewijzen, over het algemeen degeen die de interessegroep start, of zijn we dit station reeds gepasseerd en is het eea 'onbespreekbaar' geworden?

pimmetje
6 oktober 2009, 09:31
Onbespreekbaar lijkt me niet... maar handig lijkt me ook niet.

En nog belangrijker:.... zoals ik al aangaf, was het mod-probleem niet het enige waardoor de interessegroepen ter ziele zijn. Het feit dat die groepen eenvoudigweg minder goed zichtbare onderwerpen werden, die eigenlijk een prima plek in de gewone subfora konden innemen, vind ik persoonlijk veel zwaarder wegen.

Ukeloeder
6 oktober 2009, 22:16
Duidelijk.