PDA

View Full Version : Upgraden van de pick-ups



Exile
3 oktober 2009, 16:16
Goeiemiddag allen!

Na een half jaartje te spelen op de RGR321EX van Ibanez, zou ik graag de pick-ups onder handen willen nemen.

Reden is omdat ik van velen al heb gehoord dat die INF1 pick-ups niet 'het van het' zijn en dat dat met een kleine investering wel op te lossen is.

Bij deze dus een oproep naar hulp bij de keuze van pick-ups.

Het gaat om 2 Humbucker PU's waar ik een stevige sound wil uit krijgen voor rock in de stijl van Nickelback en Theory of a Deadman (zelfde genre van muziek) en waar ook wel eens een metalnummer uit gescheurd kan worden.

Had veel goeds gelezen over EMG active pick-ups, deze zouden wel wat 'stiller' zijn, maar bon, dan gaat de volume maar wat omhoog.
Ook Seymour Duncan heb ik wel een sympathie voor ;)

Budget: Tussen de €120 en €150

Alvast bedankt voor de hulp!

G.G.
3 oktober 2009, 16:19
Reden is omdat ik van velen al heb gehoord dat die INF1 pick-ups niet 'het van het' zijn en dat dat met een kleine investering wel op te lossen is.

Sorry, maar wat vind je er zelf van? Het zijn jouw oren (en jouw geld).

dml
3 oktober 2009, 16:20
Sorry, maar wat vind je er zelf van? Het zijn jouw oren (en jouw geld).

+287. En nog een beetje.

Exile
3 oktober 2009, 16:29
Tjah, ergens wel een goed punt :soinnocent:

Zelf kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben van het geluid, maar als het met een normaal bedrag echt wel beter kan klinken, dan wil ik dat er graag voor betalen.

Probleem is dat het moeilijk te vergelijken valt met andere gitaren;

in de Ibanez XPT700 (Xiphos) zitten er DiMarzio PU's is. Maar gezien het hele geval helemaal anders is ontworpen en gebouwd, wil dit nog niet zeggen dat die PU's hetzelfde effect gaan geven in mijn goedkopere gitaar.

Daarom dus de vraag naar jullie toe, omdat er onder jullie meer ervaren mensen zitten die al eerder hebben geëxperimenteerd met PU's voor bepaalde soorten muziek.

grtz

Exi
3 oktober 2009, 17:34
Die gitaar is toch gemaakt van basswood?
Als je een stevige sound wil in een basswood gitaar zou ik voor Dimarzio pickups gaan. Die worden vaak geassocieerd met een wat dikker geluid.
Kijk bijvoorbeeld voor in de brug eens naar een ToneZone of misschien een Super Distortion of Breed.
Met hals pickups heb ik nog geen ervaring.

Zelf heb ik een Dimarzio AirZone in mijn Ibanez SA120 (mahonie hout). Deze wordt bij Dimarzio bestempeld als Medium Output, maar die dingen blazen ook als een gek. Er komt een dijk van een geluid uit en ze klinken heel gebalanceerd in mijn gitaar en ik heb er veel meer sustain bij gekregen in vergelijking met de stock pickups.