PDA

View Full Version : emg 81 en passief element: middenste pick up stand mogelijk?



A3
4 april 2003, 12:32
Als ik in de brug een emg 81 zou steken, en aan de hals m'n passieve humbucker zou laten steken, wat voor geluid krijg je dan in de middenste pick-up stand? Of is het niet mogelijk actieve en passieve elementen te combineren?

thanx
A3

lars
4 april 2003, 13:25
dat gaat alleen als je er nog extra hardware bij gooit, zie emg site

Raffel
4 april 2003, 15:55
het kan wel iig. Moet je er nog een extra volume knop op monteren. Kun je traploos tweaken tussen de 2

JackDanielz
4 april 2003, 16:37
hey

kun je gewoon doen hoe het geluid is weet ik niet maar het kan wel
Alleen de volume van de emg 81 is harder dan de hals humbucker
Wat je moet doen is de input van de gitaar daar moet de min draad naartoe veranderen en er moet een 9 volt blok in en de aarde draad moet je veranderen als je goede potmeters hebt kun je ze gewoon laten zitten en hoef je ze niet te veranderen door 25k pots
Het kan prima!!!
succes greetzz JD

shredneck
4 april 2003, 23:30
dat probleem heb ik ook, ik wil mijn emg en een passieve dimarzio in 1 gitaar, waar moet de aarde van de dimarzio dan heen?
gaat de batterij dan niet leeg van de emg? ze staan via een schakelaar in verbinding met elkaar toch?

als iemand een schema voor me heeft, graag, de gitaar heeft al een emg 707 gemonteerd,maar ik wil het halselement ook gebuiken.

thanx

lars
4 april 2003, 23:50
is dit nederlands? 't is iig wel bullshit.



Op 2003-04-04 16:37, schreef JackDanielz:
hey

kun je gewoon doen hoe het geluid is weet ik niet maar het kan wel
Alleen de volume van de emg 81 is harder dan de hals humbucker
Wat je moet doen is de input van de gitaar daar moet de min draad naartoe veranderen en er moet een 9 volt blok in en de aarde draad moet je veranderen als je goede potmeters hebt kun je ze gewoon laten zitten en hoef je ze niet te veranderen door 25k pots
Het kan prima!!!
succes greetzz JD

shredneck
5 april 2003, 09:57
yeehaw, check ff http://www.emginc.com, daar staan allerlei schema's betreffende je probleem, en ook je oplossing staat er tussen.

Enige punt is dat er idd per pickup een volumeknop op moet verder zie ik dat de aardedraad van het aktief systeem gebruikt wordt.....hmm, ff checken dus.

JackDanielz
5 april 2003, 12:13
hey hallo

Ja je kunt je EMG er gewoon inzetten!!!!!
Ik heb het met 2 gitaren!
Alleen de output (volume) van je EMG element is hoger.
Het kan zijn dat als je de aarde draad laat zitten er een brom komt. hoeft niet!
9v blok gaat 2000 uur mee ofzo!
Wat je niet moet doen is de snoer naar je versterker in je gitaar laten zitten dan gaat de battery wel leeg!!
Wat is er zo moeilijk aan?
Je plaatst een EMG.
Input van je gitaar verander je (zit erbij als je het element koopt)
En je doet er een 9volt blok in!!
Als je een goede gitaar hebt kun je de potmeters (volume en tone) gewoon laten zitten en hoef je ze niet te vervangen voor de 25k pots die bij het element zitten als je ze koopt.

Snap je het nu nog niet moet je het gewoon laten doen ben je van het gezeur af~!~

succes greetz jackdanielzz




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jackdanielz op 2003-04-05 12:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jackdanielz op 2003-04-05 12:16 ]</font>

A3
5 april 2003, 14:09
bedankt voor de reacties, als ik er één zou kopen zou ik hem zowiezo laten installeren, want van elektronica weet ik echt niets af. ik zou de passieve willen bewaren voor cleane geluiden, want naar t schijnt valt met actieve elementen amper clean te spelen of vergis ik mij daarin? met clean bedoel ik warm vol clean, geen schelle strat.

JackDanielz
5 april 2003, 14:36
hey A3

Voor echt metal geluid zou ik een EMG 81 in brug positie doen claen klinkt hij dan vrij schel.
je kunt ook een 81 in hals positie doen klinkt wel warm clean maar ik vind het zelf niet super.
Voor mooi clean en warm geluid moet je dan een EMG 85 89 of 60 gebruiken
Ik gebruik vaak EMG 81 en 85
Prijs is ongeveer zonder inbouwen 118 euro per stuk (voor 81/85)
Inbouwen is niet zo moeilijk zit een schema bij kan niet veel mis gaan.

succes ermee greetzz JackDanielz

A3
5 april 2003, 15:46
En klinkt die emg 85 echt clean, of een beetje crunchy?

shredneck
5 april 2003, 16:00
djeez.


die 85 klinkt niet crunchy, maar een 81 ook niet van zichzelf, ligt er maar net aan wat voor amp/instellingen je gebruikt.

uiteraard kun je niet met de gain op tien verwachten dat een 85 niet scheurt.

ik heb 81/85 in mijn les paul en idd clean gaat perfect met de 85, lekker warm geluid.
de 81 klinkt als een firebird pickup, een beetje trebly, maar wel mooi gedoseerd.
al met al is de klank van beide elementen vooral mooi gedoseerd en dat is gelijk de makke van emg vind ik, je mist wat dynamiek vergeleken bij passieve pickups.

wil je echter alleen maar vet shredden, dan is er maar 1 pickup en dat is de 81 van emg, als je er 1 hebt geprobeerd wil je niets anders meer voor je high gain geluiden.