PDA

View Full Version : Gitaarprogramma's etc



Eron
3 oktober 2009, 16:15
Momenteel ben ik bezig met Guitar Hits 2 van Ubisoft.
Dit programma is al van 1995 en heeft een aantal nummers van de Beatles in een leuk les-jasje gegoten.
Nou ben ik benieuwd of er ook meer van dit soort programma's zijn of dvd's met lesfilmpjes etc.
Weet iemand dit wellicht?

Nico2
3 oktober 2009, 21:24
Een must have is guitar pro. Dit is niet zo zeer een les programma maar meer een soort van uitgebreid tab systeem. Bijna elk nummer is er voor te downloaden.

harrie-beton
3 oktober 2009, 21:56
www.youtube.com

superken_nl
6 oktober 2009, 15:02
lick library...... echt geweldig,

technieklessen van amateur tot pro, maar ook uitleg van diverse bands en hun beste nummers!

lindstrom
6 oktober 2009, 16:04
lick library...... echt geweldig,

technieklessen van amateur tot pro, maar ook uitleg van diverse bands en hun beste nummers!


+1 !!! :ok: :rockon:

yhcmarc
15 november 2009, 12:05
Een must have is guitar pro. Dit is niet zo zeer een les programma maar meer een soort van uitgebreid tab systeem. Bijna elk nummer is er voor te downloaden.

Een gratis alternatief voor guitar pro (en je kan alle GP bestanden er gewoon mee openen) is tuxguitar.
http://tuxguitar.herac.com.ar/download.html

Ik was nl. op zoek naar een linux variant van GP, en kwam deze tegen het werkt het prima, ook voor windows en MAC OSX te downloaden.

Gearjunkie
22 december 2009, 13:22
Een gratis alternatief voor guitar pro (en je kan alle GP bestanden er gewoon mee openen) is tuxguitar.
http://tuxguitar.herac.com.ar/download.html

Ik was nl. op zoek naar een linux variant van GP, en kwam deze tegen het werkt het prima, ook voor windows en MAC OSX te downloaden.

Ik heb hem net geïnstalleerd, maar het alleen geen geluid. Wie heeft enig idee??

Edit: is al gelukt!

BW87
22 december 2009, 16:10
Ik gebruik :

-Guitar pro
-Powertab
-Speed trainer

heb ook in mijn bezit:
-Finale
-Smartscore

als les dvd's/programmas:

Riff interactive
Lick Library
verschillende youtube gebruikers waar ik subscribed bij ben.
verschillende losse dvd's, zoals "Vguitarlessons" "rock blablabla bij petrucci"

verschillende sites:
zoals bv, myguitarsolo.com voor verschillende licks/chops/scales en theorie.