PDA

View Full Version : Ace Frehley 16 december Lucky Rijssen



HUESSEN
3 oktober 2009, 15:35
Lijkt mij geweldig deze jeugd-held eens live mee te maken.Volgens mij een uniek concert! Tickets heb ik zojuist al aangeschaft.:rockon:

Pim M
6 oktober 2009, 01:58
Speelt hij ook nog op een andere plek in Nederland? Om één of andere reden geeft zijn websites geen tourdates aan...

Ace 1.15.19
6 oktober 2009, 09:13
Zeker weten dat ik ga. Op 1 oktober zat ik al vroeg achter de computer om tickets te bestellen.

Henri H
6 oktober 2009, 09:25
Eindje rijden voor je Ace. ;)

Is het al uitverkocht?

Het lijkt mij ook wel leuk, alhoewel ik niks van de beste man ken/heb, behalve dan wat KISS materiaal. :chicken:

Waar kun je kaartjes bestellen?

Ace 1.15.19
6 oktober 2009, 09:32
Het interesseert me niet hoe ver ik moet rijden. :cooler:
VVK is op 1 oktober om 10:00 uur gestart, tickets zijn hier (http://www.lucky.nl/events/item/162/Ace_Frehley.html) te bestellen. Maar zoals ik ook al in een ander topic zei, en wat hier ook al terecht was opgemerkt, er is nog geen datum bevestigd op de officiële Ace Frehley website terwijl er wel drie shows in Australië gepland staan.

HUESSEN
6 oktober 2009, 17:42
Waar kun je kaartjes bestellen?

Alle Primera winkels = €32,25 icl servicekosten.

Henri H
6 oktober 2009, 21:50
Anomaly klinkt vet! :rockon:

Ace 1.15.19
7 oktober 2009, 13:02
Er staat ook op de site van Lucky dat er VIP-kaarten beschikbaar zijn op de site van Ace, maar daar staat nog steeds niet eens een datum. :dontgeti:

Ace 1.15.19
7 oktober 2009, 13:29
Heb net de tickets binnen. :crazyhappy:

Henri H
10 oktober 2009, 01:21
Ik ga ook een ticket bestellen. :rockon:
Ben net naar de "bouwvakkers opening" van de Metropool in Hengelo geweest en heb op de heen- en terugweg Anomaly en Frehley's Comet beluisterd.
Wow, wat gaaf zeg, ik heb een oude idool opnieuw ontdekt vermoed ik, wat een rauwe, vieze, vette, gore, rock sound kan die gast neerzetten zeg!
De solo's zijn ook van een uitzonderlijke klasse.
Slash: "eat your heart out" "om je vingers bij af te licken" (toevallig woordgrapje, heb pilsje op ;))

Off topic:

Metropool is trouwens een mega-gaaf poppodium geworden zeg!
Pal achter het station, perfecte akoestiek, speelde een leuk bandje: Scrum.
De gitarist speelde over een Tech21 transistor combootje, dijk van een sound.
Hij had ook een hele leuke custom build gitaar, ben het merk even kwijt, maar was echt goed.

Ace 1.15.19
10 oktober 2009, 12:46
De Comet heeft inderdaad ook heel goede nummers, maar die zijn toch wel anders dan Ace zijn solo album uit '78 of Anomaly.

Maar bovenal blijft alles van Ace gewoon geniaal. :ok:

Henri H
10 oktober 2009, 19:05
'k Heb vanmiddag een ticket gekocht bij Primera. :cheerup:

Ace 1.15.19
10 oktober 2009, 19:06
Nice Henri! ;)

Good to see you there.

HUESSEN
10 oktober 2009, 19:21
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/acemov.gif

Dan trakteer ik jullie 2 op een biertje daar in Rijssen

Ace 1.15.19
10 oktober 2009, 19:23
Haha, super. :cooler:

Henri H
10 oktober 2009, 19:35
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/acemov.gif

Dan trakteer ik jullie 2 op een biertje daar in RijssenGoeie zaak! :)
Rijssen is Ries'n, net als Huissen Huessen is, trouwens. ;)

Henri H
9 november 2009, 23:37
De laatste paar dagen ben ik bezig om die nummers mee te spelen. Dan pas merk je echt hoe goed het album is, alles steekt zeer vernuftig in elkaar.
Fractured Quantum klinkt in eerste instantie erg eenvoudig, maar klopt als een bus, lekkere sound ook, maar dat geldt voor het hele album.

Outer Space en Pain in the Neck, geniaal! Wat een mega vette riffs.

Ries'n, hier wie kom. ;) :blast::cheerup::lp::rockon::crazyhappy:

HUESSEN
12 december 2009, 11:06
Het aftellen kan beginnen................4




http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/acefrehleyrijssen.jpg

Ace 1.15.19
12 december 2009, 11:14
Haha, waarom 5? Ik zou 4 logischer gevonden hebben. :p

HUESSEN
12 december 2009, 11:15
Klopt ja, aangepast|

Ace 1.15.19
12 december 2009, 11:16
Ace is back and he told you so! :crazyhappy:

Henri H
12 december 2009, 11:17
Nog 5 dagen, 4 nachten ..... Lost in Limbo...

Stratman70
12 december 2009, 13:34
De laatste paar dagen ben ik bezig om die nummers mee te spelen. Dan pas merk je echt hoe goed het album is, alles steekt zeer vernuftig in elkaar.
Fractured Quantum klinkt in eerste instantie erg eenvoudig, maar klopt als een bus, lekkere sound ook, maar dat geldt voor het hele album.

Outer Space en Pain in the Neck, geniaal! Wat een mega vette riffs.

Ries'n, hier wie kom. ;) :blast::cheerup::lp::rockon::crazyhappy:
Mee eens. Geniaal album! En eerlij is eerlijk... de solo's zijn eigenlijk gewoon slecht. In ieder geval voor Ace' maatstaven (zoals hij in de jaren 70 speelde), niet echt goed.
Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door inderdaad het vernuft, de frisheid, de liefde die erin is gestoken en de genialiteit van de nummers.
De productie is vet oké en ik geniet ook erg van de nummers 'It's A Great Life" en "Little Below The Angels", die toch als 'minder' bekend staan.

Voor mij is Ace de grote winnaar in Anomaly vs Sonic Boom, al begin ik SB ook wel meer te waarderen.

Stratman70
12 december 2009, 13:34
Oh ja...
geniet ervan mannen! Ik ben er helaas niet bij deze keer.

HUESSEN
15 december 2009, 21:36
Hopen dat het morgen er ook zo aan toe gaat:rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=buRHLKllrB4

+setlist European tour(gaaaaaaaaaaffffffff)
http://www.kissonfire.net/2009/12/ace-frehley-set-list.html

Henri H
15 december 2009, 22:33
Of zo: http://www.youtube.com/watch?v=55RdylQg4kM :rockon:

HUESSEN
15 december 2009, 23:01
Oei!! dat wordt heftig in Ries'n.

Henri H
16 december 2009, 08:01
Oordoppen mee denk je? :chicken:

Waar zien we elkaar, 'k had nog een pilsje tegoed geloof ik? ;)

Ik sta meestal ergens vlak voor/naast de mengtafel, afhankelijk of er plek is, en ik ben 1.90 m, heb half lang bruin haar met krullen, normaal/licht-stevig postuur.

FNaRK
16 december 2009, 13:25
+setlist European tour(gaaaaaaaaaaffffffff)
http://www.kissonfire.net/2009/12/ace-frehley-set-list.html

wel relatief veel oud (Kiss) werk :chicken:

en hoewel ik een grote KISS fan ben / was kan Ace me niet echt bekoren ...

Ace 1.15.19
16 december 2009, 14:58
Henri, ik zie je daar wel denk ik zo. ;)

Ik ga er natuurlijk voor om nog wat plectrums te vangen. Ik zit nog te twijfelen of ik de setlist van vanavond zal bekijken.

Henri H
16 december 2009, 15:18
Vang je d'r ook één voor mij a.u.b.?!

Ik heb geen zin om in de pit te staan, word ook een dagje ouder hè. ;)

Ace 1.15.19
16 december 2009, 15:21
Vang je d'r ook één voor mij a.u.b.?!

Ik heb geen zin om in de pit te staan, word ook een dagje ouder hè. ;)
Vorig jaar heb ik er één gevangen. In de pit staan? :p Vorige keer niks van gemerkt hoor.

HUESSEN
16 december 2009, 16:40
Oordoppen mee denk je? :chicken:

Waar zien we elkaar, 'k had nog een pilsje tegoed geloof ik? ;)

Ik sta meestal ergens vlak voor/naast de mengtafel, afhankelijk of er plek is, en ik ben 1.90 m, heb half lang bruin haar met krullen, normaal/licht-stevig postuur.


Ok, zie jullie daar wel.Pilsje komt ook zeker goed!
Wij zijn er ongeveer om 20:00 (vrouwmensch gaat ook mee)
Zie er ongeveer hetzelfde uit(ook met een beschaafde bierpens).

Ace 1.15.19
16 december 2009, 18:20
Wij rijden binnen nu en een paar minuten aan. See you there!

Ace 1.15.19
17 december 2009, 02:06
Geen uitgebreide review maar ik zal een stukje schrijven:

Schitterend optreden natuurlijk! Jammer dat ik Henri en HUESSEN niet meer gezien heb (ik heb jullie wel nog een beetje gezocht maar niet gezien). Wij kwamen pas rond 20:50 uur binnen ofzo (waren verkeerd gereden). Ace zou om 21:00 uur beginnen, maar de aftrap van het concert was pas drie kwartier later.

Man man, die drummer zeg, wat een energie! Ik vind het een erg goede drummert, vond ik in Tilburg vorig jaar ook al. Die vent heeft ook een prima stem by the way.

De rythm-gitarist had steeds erg veel sjans met iemand vooraan in het publiek, viel me heel het optreden eigenlijk wel op. De hele tijd wijzen en ruig doen. :p Hij probeerde een beetje de show te stelen, volgens mij denkt hij dat hij de nieuwe Paul Stanley is.

En dan natuurlijk onze sterspeler, Ace Frehley. Het optreden was niet geheel zonder fouten, maar dat deert me niet. Af en toe zat hij er langs. Vooral tijdens de intro van Sister was hij een stuk te laat en daar kwam hij aan het einde eigenlijk pas achter. Ook de solo van Love Her All I Can kon hij niet zo goed meer bijbenen had ik het idee. Verder nog wat schoonheidsfoutjes her en der, maar kan me nu al niet meer zo goed herinneren in welk nummer.

Foxy & Free heb ik gemist in de setlist, maar in plaats daarvan kregen wij Space Bear. Cold Gin blijft mijn favoriete KISS en Ace nummer, en ook deze versie was gewoonweg briljant! Tussendoor het geinen met Satisfaction van de Stones en Fox On The Run maakte het een leuke avond.

Klein hoogtepuntje voor Shock Me begon: Ace kreeg twee chocolade letters van een fan als kerstcadeau. Geniaal. :D

Verder viel het me wel op dat het publiek tussen de nummer door behoorlijk stil was. Daarna zei Ace er zelf ook wat van. Ik zei al tegen mijn broer dat hij tussen de liedjes door eigenlijk iets meer had moeten lullen, dan waren er niet steeds van die stiltes gevallen. Maar boeiend, al met al was het een schitterende avond. Jammergenoeg geen plectrum, handdoek of drumstok gevangen, maar ook dat mocht de avond niet kapot maken.

Ik heb er van genoten, volgend jaar weer?!

HUESSEN
17 december 2009, 09:26
Was een gaaf optreden!Stond vooraan en mijn oren suizen nog een beetje.Dat Ace iets later begon zal wel aan het voorprogramma gelegen hebben.Toen deze wilde beginnen had een gitarist geen geluid.Na een tijdje zoeken bleek zijn versterker kapot te zijn.Ook konden vooraf aangemelde fans naar een meet and greet met Ace.Dit begon een half uur voor het optreden,maar het waren er veel dus ook dat liep uit.Ace is een relaxte en spontane gast.Volgens mij was hij wel weer onder invloed van wat dan ook(rock'nroll?).Hij zwalkte veel en struikelde zowat over zijn benen.Het optreden was er niet minder om.Vond het geluid ook goed en wat een mooie gitaarsound trekt Ace toch uit altijd zijn Les Paul.Heb Henri nog wel gesproken.Zal straks wel een paar foto's posten.Als Ace weer komt ben ik er zeker weer bij!
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/CIMG0466.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/CIMG0468.jpg

met chokoladeletters!http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/CIMG0471.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/th_CIMG0472.jpg (http://s415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/?action=view&current=CIMG0472.flv)

Henri H
17 december 2009, 11:14
Ik ben ook weer "among the living". :)

Ouderwets avondje rocken, de stiltes tussen de nummers vielen mij ook op, maar stoorde me niet, lag ook aan Ace, moet ie maar meer show maken en het publiek opzwepen.
Daar heeft ie de energie niet meer voor volgens mij, en het kan me eigenlijk ook niet veel schelen.
Wat mij ook opviel, dat ie erg veel moeite had om zingen en gitaarspelen te combineren, dat is natuurlijk ook niet erg verwonderlijk, maar toch.

De geluidsman zat continu het geluid van Ace's gitaar harder en zachter te zetten, en dan niet een klein beetje, het leek wel of hij een knopje had waarmee het geluid van stand 2, zeg maar, naar stand 5 ofzo werd gezet en weer terug, vond ik erg opvallend.
Het geluid was erg goed verder, ook goed te horen aan dat filmpje van Huessen, waarvoor hulde. :)
Alleen tijdens het laatste nummer werd het volume even flink opgeschroefd, maar verder was het volume prima vond ik.

Huessen sprak me een half uurtje voordat het concert begon aan, had een totaal ander beeld van die man, zo zie je maar weer, zo'n forum is leuk, maar gezichten erbij is een tweede. :)
Ik heb de nodige pilsjes in ieder geval wel van hem gehad. ;) :ok:
Jammer dat we Ace 1.15.19 niet zijn tegengekomen, ik heb ook nog wel even gezocht, veel mensen met petjes trouwens, maar kon hem niet vinden. :(

Als Ace volgend jaar weer in de buurt is, ben ik d'r bij! :rockon:

cazmodean
17 december 2009, 13:01
Was leuk inderdaad :) Was niet zo bekend met het werk van Ace Frehley, maar aangezien het een concertje in mijn woonplaats toch maar met een maat van me naar Lucky getogen. Die gitaarsolo met het brandende element was misschien een beetje gedateerd, maar wel leuk om te zien ;)

Viel mij ook op dat de balans tussen de twee gitaristen qua volume nogal ver te zoeken was, je hoorde de andere gitarist soms helemaal niet. Wel jammer want als Ace dan stond te soleren viel de begeleiding terug op de bassist...

En die drummer was goed vond ik, altijd respect gehad voor drummers die ook nog kunnen zingen ;)

Oh ja en die enorme basinstallatie van die bassist natuurlijk ;) ik moet er niet aan denken dat onze bassist zoiets zou kopen omg...

Ace 1.15.19
17 december 2009, 15:02
Jammer dat we Ace 1.15.19 niet zijn tegengekomen, ik heb ook nog wel even gezocht, veel mensen met petjes trouwens, maar kon hem niet vinden. :(
Haha, ik had gisteren toevallig geen petje op. :p Ik heb voor het concert begon de hele tijd rond die mengtafels zitten koekeloeren of ik je ergens zag staan. Of zat je toch weer aan de bar? :D

Henri H
17 december 2009, 15:06
Huessen en ik stonden links van de mengtafel AAN DE BAR inderdaad. :zz:

Ace 1.15.19
17 december 2009, 15:06
HUESSEN, schitterend filmpje trouwens! Ik sta elke keer versteld van de sound van Ace. Zo simpel maar o zo doeltreffend, heerlijk gewoon. Voor mij gewoon de absolute topper. Ik vraag me nog steeds af hoe hij die sound maakt. Heeft iemand trouwens gezien wat voor amp hij gebruikte?

Henri H
17 december 2009, 15:13
Er stonden 6 amps op het podium, waarvan er maar 2 aan stonden.
Het waren 4 twee-kanaals JVM's (stonden allemaal uit) en 2 JCM 900's. :crazyhappy:
Ik moest gelijk aan MichaelAE's "ik hou van Marshall" (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128608)-topic denken. :)

Op zich had ie een hele gave, volle sound, maar het ging wel snel rondzingen/feedbacken, en het was af en toe ook tegen het schelle aan.

Ace 1.15.19
17 december 2009, 15:14
Dat er maar twee amps aan stonden had ik gezien. Die linkse waren JVM's inderdaad, maar die rechtse kon ik niet zien. :p JCM 900? Daar heeft hij volgens mij nog nooit over gespeeld. Dat feedbacken van Ace vind ik vaak wel lekker.

HUESSEN
17 december 2009, 16:03
Huessen sprak me een half uurtje voordat het concert begon aan, had een totaal ander beeld van die man, zo zie je maar weer, zo'n forum is leuk, maar gezichten erbij is een tweede. :)
Ik heb de nodige pilsjes in ieder geval wel van hem gehad. ;) :ok:
:rockon:

Wat dacht je dan? Een kleine dikke met rood haar?:???:

Ace 1.15.19
17 december 2009, 16:08
Wat ik overigens ook wel jammer vond was dat Trouble Walkin' niet in de setlist zat.

Henri H
17 december 2009, 17:11
Wat dacht je dan? Een kleine dikke met rood haar?:???:Nee, had meer iemand zoals mezelf verwacht, omdat je dat ook aangaf, maar een kleine dikke, roodharige was ook prima geweest. :ok: ;)


Wat ik overigens ook wel jammer vond was dat Trouble Walkin' niet in de setlist zat.Ik had graag wat meer nieuwer werk zoals "Pain in the Neck" en "Foxy & Free" b.v.
"Outer Space" en "Sister" waren de enige nieuwe nummers toch?

Ace 1.15.19
17 december 2009, 17:33
Nee, had meer iemand zoals mezelf verwacht, omdat je dat ook aangaf, maar een kleine dikke, roodharige was ook prima geweest. :ok: ;)

Ik had graag wat meer nieuwer werk zoals "Pain in the Neck" en "Foxy & Free" b.v.
"Outer Space" en "Sister" waren de enige nieuwe nummers toch?
Nee we werden ook getrakteerd op Space Bear en (jammergenoeg maar een stuk) Fox On The Run. Pain In The Neck had ik inderdaad ook wel willen horen, op het jodelen na dan. :p

Henri H
17 december 2009, 18:40
jodelen? :???:

Ace 1.15.19
17 december 2009, 18:40
jodelen? :???:
Heb je dat nooit gehoord? Net voor de solo van Pain In The Neck... Ga maar eens luisteren dan. :p

Henri H
17 december 2009, 18:45
Oh dat, da's toch geen jodelen?
Ik vind het wel mooi.

Ace 1.15.19
17 december 2009, 18:46
Oh dat, da's toch geen jodelen?
Ik vind het wel mooi.
Hmm, ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen. :p