PDA

View Full Version : Ibanez Rg320



Wiellem
2 oktober 2009, 22:56
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede tweede gitaar, nu was ik vandaag in de winkel en zag ik een Ibanez RG 320 voor 400 euro. De gitaar speelde erg goed en klonk door de EMG's ook goed.

Aangezien het internet vanalles geeft vraag ik me dus af of deze gitaar met floyd nou ook echt goed gestemd blijft? Van wat ik dacht gelezen te hebben kan een floys op een gitaar uit die prijsklasse nooit wat zijn.

Verder vraag ik me af of 400 euro voor een tweedehands instrument niet wat veel is..?

Bram+
2 oktober 2009, 23:13
RG320 met EMG's? Deze?
http://images2.wikia.nocookie.net/ibanez/images/7/74/RGR320EX_RBK.jpg
(of meer iets als deze: http://images1.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/3/36/RGR320EX_BAR.jpg/180px-RGR320EX_BAR.jpg)

Die RG320EX heeft een Edge III trem en het meeste dat je daar over kan vinden zal niet zo positief zijn. Het is ook niet bepaald het topmodel van Ibanez. Toch zul je er met de juiste behandeling wel een stemvaste brug aan hebben.

Die pickups zijn dan waarschijnlijk 'IBZ by EMG' of 'Designed by EMG' pickups. Verwacht niet hetzelfde als de bekende EMG81 of EMG85.

Dat allemaal gezegd hebbende: 400 piek voor die gitaar tweedehands is echt veel te veel. Laten staan en marktplaats opduiken. Ook nieuw zou ik geen 400 euro voor een RG uit de 300-serie uitgeven. Bekende riedeltje, maar toch nog maar een keer: kijken naar RG's uit de 500-serie en hoger (RG550, RG570, RG770, etc.) of RG Prestige (RG1570, etc.). Is te doen voor 400 euro tweedehands. Betere brug, betere pickups, betere afwerking.

Wiellem
2 oktober 2009, 23:26
Bedankt voor je snelle reactie :)

Moet zeggen dat de gitaar me helemaal niet tegenviel en ik denk dat de EMG's er later ingezet zijn maar ik ben toch echt op zoek naar een gitaar vergelijkbaar met een Gibson Les Paul Studio, nou blijkt deze het toch niet te zijn dus ga ik verder op zoek.

Moet zeggen dat er toch weinig winkels zijn met ene beetje een goede (metal)gitaren collectie...

Quicksilver
2 oktober 2009, 23:44
Bedankt voor je snelle reactie :)

Moet zeggen dat de gitaar me helemaal niet tegenviel en ik denk dat de EMG's er later ingezet zijn maar ik ben toch echt op zoek naar een gitaar vergelijkbaar met een Gibson Les Paul Studio, nou blijkt deze het toch niet te zijn dus ga ik verder op zoek.

Moet zeggen dat er toch weinig winkels zijn met ene beetje een goede (metal)gitaren collectie...

In nederland, wellicht niet.. De music-store in Köln (ben je ongetwijfeld vast wel een keer geweest, maar just saying) heeft dit zeer zeker wél.

Wiellem
3 oktober 2009, 12:32
In nederland, wellicht niet.. De music-store in Köln (ben je ongetwijfeld vast wel een keer geweest, maar just saying) heeft dit zeer zeker wél.

Nog niet geweest maar wel naar Musik Produktiv en die hebben al ene gruwelijk aanbod.

Als ik een giatar met floyd zoek wat voor type floyd moet ik dan hebben?

Jasper.
3 oktober 2009, 12:36
Ik heb er ook één met emg's en ik moet zeggen, qua geluid en bespeelbaarheid enz. bevalt hij me echt super. Misschien dat de hoogste 3 snaren wel eens wat schel zijn maar voor de rest super.
Alleen de trem is idd niet echt een topmodel. Maar met een beetje afstellen is het wel te doen.