PDA

View Full Version : Deep Purple's Highway Star LIVE



Stratman70
2 oktober 2009, 21:57
Meer als lolletje bedoeld. Heb altijd al eens een live opname van Purple willen hebben met mezelf op gitaar. :crazyhappy:
Het barst van de fouten, maar was te lui om ze eruit te halen en opnieuw te doen. In 3 takes opgenomen en dat vond ik wel genoeg, het is immers 'live', dus heb ik al twee takes teveel gebruikt. :sssh:

Highway Star (http://soundclick.com/share?songid=8169632)

pasqual
2 oktober 2009, 23:08
ik vind 'm goed hoor, en een lekkere strat sound. een meer dan aardige versie.
hoe heb je de gitaar opgenomen en waarover? ( amp of boss gt-10 of zo? )

groeten Pasqual.

Henri H
2 oktober 2009, 23:31
Goeie zanger. ;)

Wat voor backing track heb je gebruikt? De drums klinken wat eentonig.
Ik vermoed dat de gitaar met een modeller o.i.d. is ingespeeld?
Het klinkt een beetje "nepperig", de Strat hoor je nog wel, nog steeds best OK.
Wel goed gespeeld! :ok:

Stratman70
3 oktober 2009, 11:22
ik vind 'm goed hoor, en een lekkere strat sound. een meer dan aardige versie.
hoe heb je de gitaar opgenomen en waarover? ( amp of boss gt-10 of zo? )

groeten Pasqual.
Hey Pasqual, bedankt voor het luisteren en je reactie. Ik heb het via een POD 2.0 (naar soundcard) opgenomen, met een trebleboostertje er voor.


Goeie zanger. ;)

Wat voor backing track heb je gebruikt? De drums klinken wat eentonig.
Ik vermoed dat de gitaar met een modeller o.i.d. is ingespeeld?
Het klinkt een beetje "nepperig", de Strat hoor je nog wel, nog steeds best OK.
Wel goed gespeeld! :ok:
Thanks! Zie antwoord hierboven, wat betreft opname/modelling.
De backingtrack is waarom ik het gedaan heb:
ik zie niet zoveel in nummers coveren als je geen goede zang kunt vinden (tenzij je een instrumentaaltje covert natuurlijk), want zonder zang blijft het nog een backingtrack natuurlijk, hoe goed en mooi je ook gitaar speelt en een nummer als dit gaat niet alleen over gitaren denk ik.
Nu slingeren er op internet 'losse geluidssporen' van een aantal Deep Purple nummers rond, o.a. dus ook een los kanaal van alleen de vocalen, die ik hiervoor heb gebruikt.
De backingtrack (drum, bas en orgel) heb ik van zo'n backingtracksite gehaald. Het tempo van de originele studio-uitvoering is langzamer, dus ik heb de zang wat aan moeten passen aan het tempo.
Ik dacht er gelijk aan om er publiek achter te mixen, zodat het als goed excuus kon dienen waarom het niet allemaal even strak en foutloos is ingespeeld. "Tja, 't is live hè..." ;)

Maar het is dus eigenlijk in een melige bui gedaan.

Divine
3 oktober 2009, 12:30
Ik ken het origineel niet, maar vind dit wel lekker klinken. :punk:

Stratman70
4 oktober 2009, 22:14
Ik ken het origineel niet, maar vind dit wel lekker klinken. :punk:Dank je. Het origineel is echt vele malen beter hoor!

Henri H
4 oktober 2009, 22:55
Ik ken het origineel niet....Van Deep Purple is er één verplicht album: "Made in Japan". kopen dat ding!
"Made in Europe" is trouwens ook een te gek live album, met David Coverdale en Glenn Hughes, mega goede uitvoering van "Burn" staat hierop, beste hardrock nummer ever! Highway Star staat wat mij betreft ook ergens in de top 50.

Gert-Jan
5 oktober 2009, 07:14
leuk experiment en wat mij betreft 100% geslaagd. Nu is Purple ook wel een van mijn favo old timers ;-)

HvV
5 oktober 2009, 16:37
Heel goed gedaan, had ik brede pijpen, dan hadden ze zeker gewapperd! ;)

Stratman70
6 oktober 2009, 15:38
leuk experiment en wat mij betreft 100% geslaagd. Nu is Purple ook wel een van mijn favo old timers ;-)Hey Gert-Jan bedankt. Hoest met jouw muziek?


Heel goed gedaan, had ik brede pijpen, dan hadden ze zeker gewapperd! ;)Hahahaha.... oké dan! Bedankt!

Mukkez
6 oktober 2009, 17:22
Van Deep Purple is er één verplicht album: "Made in Japan". kopen dat ding!
"Made in Europe" is trouwens ook een te gek live album, met David Coverdale en Glenn Hughes, mega goede uitvoering van "Burn" staat hierop, beste hardrock nummer ever! Highway Star staat wat mij betreft ook ergens in de top 50.

Ja echt jammer dat ze die weer net niet op Made in Japan hebben staan.

ff OT; Dit rockt ook zwaar! Blijft vette muziek dit.

(zegt een 17 jarige xD)

meul
9 oktober 2009, 21:42
hahaha, erg leuk dit! goed gedaan man!

Stratman70
13 oktober 2009, 14:27
Heren, bedankt voor het luisteren en jullie reactie!

VHsologitarist
13 oktober 2009, 16:08
Hey Stratman70,

Ik had eerst je tekst niet gelezen en alleen de link aangeklikt, ik dacht: Who shit jullie coveren dit wel heel goed (ik in de veronderstelling dat dit LIVE jullie band was). Nu het gelezen te hebben vind ik nog steeds echt super knap. Je sound is bijna 1 op 1 die van ritchie blackmore, ik zou met mijn ogen dicht zweren dat hij het was! (ook qua spel).
Knap gedaan!

Sonno
13 oktober 2009, 20:15
Afgezien van enkele ploinkjes rockt dit gigantisch!
Strakke drummer ook! Rock on!

Gr. Sonno

Stratman70
17 oktober 2009, 11:37
Hey Stratman70,

Ik had eerst je tekst niet gelezen en alleen de link aangeklikt, ik dacht: Who shit jullie coveren dit wel heel goed (ik in de veronderstelling dat dit LIVE jullie band was). Nu het gelezen te hebben vind ik nog steeds echt super knap. Je sound is bijna 1 op 1 die van ritchie blackmore, ik zou met mijn ogen dicht zweren dat hij het was! (ook qua spel).
Knap gedaan!Hey Ferry, bedankt man! Tja, een groter compliment kan ik me niet wensen natuurlijk. Al denk ik er zelf wel een stuk kritischer over. Zowel over mijn gitaargeluid (ik heb altijd een te schel geluid, maar krijg het maar niet goed) als mijn spel (ik ben me zo bewust van mijn beperkingen helaas), maar nogmaals: superbedankt. Zeker omdat zo'n compliment afkomt van een gitarist die ik zelf heel erg waardeer! Tof!


Afgezien van enkele ploinkjes rockt dit gigantisch!
Strakke drummer ook! Rock on!

Gr. SonnoThanks man! Ja, die midi-drumtracks zijn retestrak. ;)