PDA

View Full Version : Metallica Enter Sandman Cover



HvV
2 oktober 2009, 20:06
Eerste clip met mijn nieuwe setup, Blackstar HT-5 Combo. Speciaal gemaakt voor mijn dochter die een enorme Metallica fan is. De solo is niet 100% perfect, daar moet ik me nog maar eens over buigen. Graag jullie commentaar.

http://www.youtube.com/watch?v=rVZFeZrjPyA

ExRxIxC
2 oktober 2009, 20:53
Ik heb eigenlijk vrijwel niks te zeggen maar ik vind de sound een beetje schel en dun. Je gitaar heeft wel echt een vette kleur.

edit: de solo sound vind ik wel goed uitpakken.

Dancing Lobster
2 oktober 2009, 21:54
Wow, dit klinkt lekker, bijna zo goed als het origineel :ok:

Divine
3 oktober 2009, 01:56
Hey HvV,

Goed gedaan! Solo is voor een 'quick job' top gedaan, mooie bends.

De enige kritiek die ik je kan geven is dat je het net iets te 'lief' speelt. James Hetfield hakt die palm mutes / riffs er echt met agressie in.

Stratman70
3 oktober 2009, 02:08
Netjes. Sound is ook goed. Maar wapperende broekspijpen krijg ik er nu ook weer niet van. Solo is wel goed gespeeld trouwens.

pasqual
3 oktober 2009, 13:25
ik vind de solo erg goed gedaan. oké, misschien niet 100% maar wel meer gevoel als kirk hammet zelf. maar dat is al vrij snel want ik vind de bends en vibrato van kirk niet geweldig. goed gedaan!

groeten Pasqual.

HvV
5 oktober 2009, 16:29
Allemaal bedankt voor de reakties! Moet nog eens kijken naar de sound, heb nu de Satchurator als Distortion gebruikt maar die is wellicht wat te licht voor dit werk. Suggestie? En wat te lief gespeeld, mja. Echt zo'n clip die je eigenlijk staand moet spelen maar ik ben behoorlijk slecht ter been op het moment. En het valt zeker niet mee om jezelf op te peppen zo in je eentje.

Sultanofswing
29 oktober 2009, 15:25
Leuke vader om te hebben :crazyhappy:

Tho
29 oktober 2009, 17:24
Je speelt erg braaf.. Eigenlijk gewoon saai, om het er even uit te knallen. Het is alsof ik naar een metallica-tabboek zit te kijken. Probeer het wat levendiger te maken!

HvV
29 oktober 2009, 19:20
Je speelt erg braaf.. Eigenlijk gewoon saai, om het er even uit te knallen. Het is alsof ik naar een metallica-tabboek zit te kijken. Probeer het wat levendiger te maken!

Het is wel by ear gedaan maar je hebt gelijk. Deels omdat ik het wel strak wilde spelen wat wel ten koste ging van de spontaniteit en deels ook omdat je op een kamertje zit (met slecht been, anders ging ik wel staan) en ook omdat je thuis opneemt, kleine ruimte, kleine versterker, laag volume, etc. Die "schaalverkleining" helpt niet echt mee om het een levendig karakter mee te geven. En toegegeven, dit is nou niet bepaald mijn genre. Maar wel een verdomd leuk uitstapje...ik krijg er wel zin in. Bedankt voor de tips!