PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed!



Michael AE
2 oktober 2009, 18:26
Vandaag eens bij de lokale muziekwinkel wezen kijken voor een klein en draagbaar buizenbakkie. Ik had mijn oog (en mijn GAS) al op de Fender Princeton reverb laten vallen en deze heb ik dus ook als eerste getest.

Ik weet meestal na het eerste akkoord al of ik een versterker cool vind of niet, maar met deze kon ik mijn gitaar niet neerleggen. Wat een inspiratievol ding, zeg. Clean heel mooi, maar vooral heerlijk op een volumestandje van 6/7; dan gaat hij prachtig crunchen.

Ik heb eigenlijk een uur zitten spelen en meteen besloten hem mee te nemen.

Ook gelijk een Visual Sound 808 erbij gekocht, want ik wilde een tubescreamer met meer bas en deze klonk helemaal te gek.

Zo, nu weer spelen!

deefke666
2 oktober 2009, 18:30
congratulations :)

Ash ketchum
2 oktober 2009, 18:30
Gefeliciteerd, lijkt me ook een gave amp de Princeton reverb. Hoe reageert hij op humbuckers?
Oh, do you have pics?

Michael AE
2 oktober 2009, 18:38
congratulations :)

Thanks man! Altijd leuk zo'n nieuw speeltje.

Les Paul R8
2 oktober 2009, 18:39
Gefeliciteerd, Michael! Ben erg benieuwd.

Michael AE
2 oktober 2009, 18:39
Gefeliciteerd, lijkt me ook een gave amp de Princeton reverb. Hoe reageert hij op humbuckers?
Oh, do you have pics?

Bedankt. Nog niet met humbuckers geprobeerd, maar dat laat ik vanavond nog weten. ik zal dan gelijk wat pics schieten!

Michael AE
2 oktober 2009, 18:54
Gefeliciteerd, Michael! Ben erg benieuwd.

Bedankt, man! Erg lekker ampje voor een redelijke prijs. Ik zal niet zeggen dat hij goedkoop is, maar de Matchless Lightning waar ik eerst GAS voor had is in elk geval een stuk duurder, maar niet zo veel beter dat hij het prijsverschil waard is. Ik ben benieuwd wat de "die hard crew" er van vindt!

rickert
2 oktober 2009, 19:00
Cool Mike, lekkere cleane bak hoor. Gewoon de reissue neem ik aan toch? Vooral met een tele vond ik het een gaaf versterkertje! De crunch kan wel wat gruizig zijn meen ik me te herinneren. Neckelement met een strat gaat hij ook leuk mee om. Heb hem alleen niet met humbuckers geprobeerd dus dat mag je lekker zelf doen:p Gefeliciteerd en het is inderdaad superpraktisch voor alle gelegenheden!

Michael AE
2 oktober 2009, 19:03
Thanks dude! Gewoon de reissue inderdaad. Hij is wel gruizig inderdaad, maar dat vind ik wel iets hebben en is een goede aanvulling op de rest van mijn spul. ;)

Wel mooi dat ik eindelijk eens met een amp in 1 hand en een gitaar in de andere naar een gig kan!

RoelTM
2 oktober 2009, 19:05
Bedankt. Nog niet met humbuckers geprobeerd, maar dat laat ik vanavond nog weten. ik zal dan gelijk wat pics schieten!
Het is al een uur vanavond: foto's!


Haha, gefeliciteerd met je aanwinst. :cheerup: Leuk dat je meteen al niet genoeg ervan kon krijgen.
Vinden die verkopers dat trouwens niet vervelend, dat je een uur zit te spelen?

rickert
2 oktober 2009, 19:05
Kan ik me naast die steriele kille klinische k*t-Matchless van je wel voorstellen inderdaad!

deefke666
2 oktober 2009, 19:06
handig he haha, ik heb deze week ook een klein buizenbakje gekocht,
ga hem morgen ook eens live uitproberen....
ik ga er wel een mic voor moeten zetten want hij is maar vijf watt.... :sssh:

Michael AE
2 oktober 2009, 19:08
Het is al een uur vanavond: foto's!


Haha, gefeliciteerd met je aanwinst. :cheerup: Leuk dat je meteen al niet genoeg ervan kon krijgen.
Vinden die verkopers dat trouwens niet vervelend, dat je een uur zit te spelen?

;) Ik ben helaas nog niet thuis, dus het moet nog even wachten. Misschien wordt het wel morgen.

Ja, echt inspirerend. Dat vind ik de leukste amps en wil ik eigenlijk ook meteen hebben. Was met mijn AC30cc ook zo.

Deze winkel - mupo music in Hoorn - is heel cool, want ze hebben ook een oefenruimte complex waar je de amp mee naartoe neemt en in alle rust dingen kunt checken.

Michael AE
2 oktober 2009, 19:09
Kan ik me naast die steriele kille klinische k*t-Matchless van je wel voorstellen inderdaad!

Hahaha, ja die gaat gelijk op marktplaats. Dan kunnen Tristan en Tillens mooi tegen elkaar op gaan bieden. :p

Michael AE
2 oktober 2009, 19:10
handig he haha, ik heb deze week ook een klein buizenbakje gekocht,
ga hem morgen ook eens live uitproberen....
ik ga er wel een mic voor moeten zetten want hij is maar vijf watt.... :sssh:

Ja, die Blackstar toch? Te gek ding, maar inderdaad effe te zacht voor live denk ik en daar heb ik deze toch voor nodig.

Hij vreet trouwens ook pedalen alsof het koek is, die princeton. Moddervet.

deefke666
2 oktober 2009, 19:12
ja die klinkt echt wel mooi he, zeker met een tele of strat....

Michael AE
2 oktober 2009, 19:14
Absoluut.

Zometeen even de princeton met een LP proberen en met wat andere pedalen. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen!

(Wel erg om een gear nerd te zijn. Ik ben nu al op google aan het zoeken naar mods. :p)

deefke666
2 oktober 2009, 19:17
hehe de zoektocht naar de perfecte sound he :dance:

many have tried,
few have found it

Michael AE
2 oktober 2009, 19:20
Naja, de perfecte sound voor mij is de Matchless Phoenix, maar ik ben gewoon een gear nerd en vind het leuk om dingen te verzamelen. Nu heb ik naast EL34, 6L6 en EL84 buizen ook eens 6V6 buizen in een amp. Ach, het houd me van de straat. :p

Michael AE
2 oktober 2009, 21:47
Zo, net even gechecked met de Les Paul en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik ben iemand die van veel laag houd en ik verbaas me hoeveel druk dit kleine ding heeft. Met de LP klonk hij fantastisch clean, maar ik moet nog even testen hoe hij op hoger volume klinkt.

Wel moet ik zeggen dat - wat ik overigens van tevoren al dacht - de 808 niet zo goed werkt met humbuckers. Dat is altijd zo met tubescreamers, IMO, omdat ze ook clean doorlaten. Met mijn partners in crime, de Direct Drive en Big D, klonk het wel echt heel lekker.

Oh, en het beloofde foto'tje. Heel shit, want telefoon, bla bla bla...

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/SP_A0048.jpg

Michael AE
2 oktober 2009, 22:31
Deze video geeft wel aardig weer hoe hij klinkt, maar de mijne heeft meer laag lijkt wel.

http://www.youtube.com/watch?v=2m4enz7nQJo

Lexvandoef
2 oktober 2009, 23:37
Nice Micheal! zo'n 6v6 Fendertje heeft wel wat he ;)

Vind je dat 10' speakertje trouwens wat? Ik heb echt een hekel aan de 10' speaker die in mijn champje zat.

Michael AE
2 oktober 2009, 23:43
Ja, ze zijn erg cool. Ik kreeg ook GAS van die Champ van jou!

Het speakertje twijfel ik ook een beetje over. Hij is iets te snel "farty". In de toekomst ga ik hem misschien vervangen, of net als jij een topje er van maken. Eerst maar eens een gig er mee doen en kijken of het me gaat irriteren.

AART
2 oktober 2009, 23:49
Je collectie wordt stilletjes wel behoorlijk groot volgens mij ;)

Maar zo te zien bekijk je het op dit moment nog door een roze bril :seriousf:

Henri H
2 oktober 2009, 23:51
Als je het "sjouwen" zat bent, koop je tegenwoordig toch een AxeFX?!

Anyway, ik vind dit er wel cooler uitzien.

Gefeliciteerd hoor. :)

Michael AE
3 oktober 2009, 00:35
Je collectie wordt stilletjes wel behoorlijk groot volgens mij ;)

Maar zo te zien bekijk je het op dit moment nog door een roze bril :seriousf:

Nou, dat valt wel mee, hoor. Ik weet zeker dat ik deze amp veel zal gaan gebruiken. Het is in elk geval een mooie toevoeging aan mijn collectie.

Michael AE
3 oktober 2009, 00:44
Als je het "sjouwen" zat bent, koop je tegenwoordig toch een AxeFX?!

Anyway, ik vind dit er wel cooler uitzien.

Gefeliciteerd hoor. :)

Bedankt! Axe-fx heb ik op dit moment nog geen behoefte aan. Ik zoek toch amps met karakter. Niet dat de Axe-fx dat niet heeft, maar ik heb er nog geen lekkere low gain sound uit gehoord en voor high gain kan ik niet zonder 4x12 achter me die mijn broekspijpen doet wapperen.

barno
3 oktober 2009, 01:11
Deze video geeft wel aardig weer hoe hij klinkt, maar de mijne heeft meer laag lijkt wel.

http://www.youtube.com/watch?v=2m4enz7nQJo

leuk, die test van die gearheads :)

ikmoet me ook maar zo een ampje gaan halen denkik. speel thuis al jaren op fender 85 transistortje. De grote buizenbakken sleep ik niet telkens mee naar mijn kamertje.
voor een transistor klinkt dat ding behoorlijk, maar hij is ondertussen aan het uiteenvallen.

Midwolda
3 oktober 2009, 08:55
Mooi ding zeg, zo'n Princeton Reverb reissue! Had ik het geld, dan wist ik het ook wel...
Tip: voor m'n SCXD heb ik direct een Eminence Patriot Ragin' Cajun gekocht.
Een wereld van verschil, het geluid van de amp wordt daarmee echt veel opener.
Kost je (inclusief verzenden) iets van 80 euro. Ik zeg: doen! ;)

AART
3 oktober 2009, 10:28
Nou, dat valt wel mee, hoor. Ik weet zeker dat ik deze amp veel zal gaan gebruiken. Het is in elk geval een mooie toevoeging aan mijn collectie.

Het was een geintje vanwege de foto met roze waas ;) Met grote collecties is nooit iets mis hoor!

Tristan
3 oktober 2009, 10:53
Leuk, ben benieuwd! :)

VanMeekeren
3 oktober 2009, 11:28
Is inderdeed een heel interessant dingetje voor thuis! Gefeli!

Van Meekeren

Chris Winsemius
3 oktober 2009, 11:39
Tof Michael!

Had er laatst even op gespeeld met 'n Tele en ik vond 'm lekkerder overkomen dan de andere blackface re-issues van Fender.

Qua laag: kijk even wat ie doet met 'n hals-humbucker op de ingebouwde speaker en daarna ook op 'n 8 ohms 1-2-4x12" cab.

FIJN WEEKEND!

ieme
3 oktober 2009, 14:49
He mike,

hoest nou? vette bak, heb hier bij de lokale muziekboer nog niks gevonden, sterker nog hier is geen lokale muziekboer...

Ash ketchum
3 oktober 2009, 14:51
He mike,

hoest nou? vette bak, heb hier bij de lokale muziekboer nog niks gevonden, sterker nog hier is geen lokale muziekboer...

Kan jij dat niet zijn, met al die gear de hebt/had?

Michael AE
4 oktober 2009, 11:11
leuk, die test van die gearheads :)

ikmoet me ook maar zo een ampje gaan halen denkik. speel thuis al jaren op fender 85 transistortje. De grote buizenbakken sleep ik niet telkens mee naar mijn kamertje.
voor een transistor klinkt dat ding behoorlijk, maar hij is ondertussen aan het uiteenvallen.

Dit is voor thuis echt leuk als je van het Fender geluid houdt. Hij gaat wel hard, maar klinkt op laag volume ook heerlijk.

Michael AE
4 oktober 2009, 11:12
Mooi ding zeg, zo'n Princeton Reverb reissue! Had ik het geld, dan wist ik het ook wel...
Tip: voor m'n SCXD heb ik direct een Eminence Patriot Ragin' Cajun gekocht.
Een wereld van verschil, het geluid van de amp wordt daarmee echt veel opener.
Kost je (inclusief verzenden) iets van 80 euro. Ik zeg: doen! ;)

Ja, daar heb ik ook zeker over zitten denken. 80 euro maar, hè? Te gek, thanks for the heads up! Waar heb je die gehaald?

Michael AE
4 oktober 2009, 11:13
Het was een geintje vanwege de foto met roze waas ;) Met grote collecties is nooit iets mis hoor!

Hahahaha, oh, dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry.

Michael AE
4 oktober 2009, 11:13
Leuk, ben benieuwd! :)

Binnenkort maar even afspreken? ;)

Michael AE
4 oktober 2009, 11:14
Is inderdeed een heel interessant dingetje voor thuis! Gefeli!

Van Meekeren

Bedankt! Op hoog volume is het een te gek ding voor kroegjes, maar als je hem zacht zet, klnikt hij heerlijk clean en is het een te gek platform voor pedalen. Al mijn pedalen klinken top over deze amp.

Michael AE
4 oktober 2009, 11:20
Tof Michael!

Had er laatst even op gespeeld met 'n Tele en ik vond 'm lekkerder overkomen dan de andere blackface re-issues van Fender.

Qua laag: kijk even wat ie doet met 'n hals-humbucker op de ingebouwde speaker en daarna ook op 'n 8 ohms 1-2-4x12" cab.

FIJN WEEKEND!

Hey Chris, bedankt voor de tips! Ga hem zeker even checken met een Cube om te kijken wat dat doet.

Ik heb deze eigenlijk op het oog gekregen omdat ik met een bluesbandje eens over een reissue twin heb gespeeld die niet slecht klonk. Deze is inderdaad wel nog beter. De super reverb vond ik niks en de deluxe is wel aardig, maar heeft niet de mojo van een oude.

Midwolda
4 oktober 2009, 11:20
Ja, daar heb ik ook zeker over zitten denken. 80 euro maar, hè? Te gek, thanks for the heads up! Waar heb je die gehaald?

Ik heb 'm hier (http://www.kabelopmaat.com/index.php?item=eminence-ragin-cajun-10_-luidspreker-voor-gitaar&action=article&group_id=10000072&aid=887&lang=NL) besteld.

Michael AE
4 oktober 2009, 11:21
He mike,

hoest nou? vette bak, heb hier bij de lokale muziekboer nog niks gevonden, sterker nog hier is geen lokale muziekboer...

Ja, gaat lekker. Met jou ook?

Nee, hahahaha! Nou, je moet niet klagen, want hier is geen kameel te krijgen voor een goede prijs. ;)

Michael AE
4 oktober 2009, 11:22
Ik heb 'm hier (http://www.kabelopmaat.com/index.php?item=eminence-ragin-cajun-10_-luidspreker-voor-gitaar&action=article&group_id=10000072&aid=887&lang=NL) besteld.

Super! Thanks!

VanMeekeren
4 oktober 2009, 21:12
Bedankt! Op hoog volume is het een te gek ding voor kroegjes, maar als je hem zacht zet, klnikt hij heerlijk clean en is het een te gek platform voor pedalen. Al mijn pedalen klinken top over deze amp.

En bedankt voor een portie GAS :mad: .. Mijn Twin gaat toch net ietsjes te hard, die kleine van jou is zeker een oplossing!

Van Meekeren

Tristan
4 oktober 2009, 22:05
Binnenkort maar even afspreken? ;)

Lijkt me een goed plan!
Ik bel je nog wel even... :)

Michael AE
5 oktober 2009, 15:24
Cool!

tientekens.

Michael AE
8 oktober 2009, 20:57
Bump!

Gisteren in de middag even met een 1x12 Bogner Cube getest.

Wauw!

De interne speaker is verder prima, maar je merkt wel dat hij gewoon minder headroom en minder laag heeft. Met de cube was het echt genieten met mijn Les Paul. Hij wordt er minder schel van en heeft gewoon meer ballen.

Misschien ga ik er toch een topje van maken net als Lex en dan live gewoon over een cube. Draagbaar, maar wel vet!

Lexvandoef
9 oktober 2009, 01:13
Bump!

Gisteren in de middag even met een 1x12 Bogner Cube getest.

Wauw!

De interne speaker is verder prima, maar je merkt wel dat hij gewoon minder headroom en minder laag heeft. Met de cube was het echt genieten met mijn Les Paul. Hij wordt er minder schel van en heeft gewoon meer ballen.

Misschien ga ik er toch een topje van maken net als Lex en dan live gewoon over een cube. Draagbaar, maar wel vet!

Zou een goed idee zijn man! :cheerup:

Hout
9 oktober 2009, 18:29
Afgelopen maandag ook het GAS laten winnen voor een Princeston Reverb ri. Heb hem bij Soundslive besteld, banktransfertje, nu mailen ze vanochtend dat ze direkt een ex display kunnen sturen voor 639 pondjes. Ik accoord, maar graag wel even controleren op rattle en beschadiging. Blijkt er inderdaad zo'n rattle in te zitten dat ze hem terugsturen naar de importeur.

Die voor mij komt versneld van de importeur. Ik heb ze wel even gevraagd ook die op rattle te controleren voor ze hem opsturen maandag.:cooler:

Kan nie wachtu!
Gr
Hout

hugo123
10 oktober 2009, 00:46
Gefeliciteerd! Lijkt me een lekker amp!