PDA

View Full Version : Squier?



Snoberizer
2 oktober 2009, 18:10
Hallo,

Ik zou, enkel uit nieuwsgierigheid, eens willen weten wat nu eigenlijk de meningen zijn over Squier gitaren. Ik hoor vaak dat ze op niks trekken, maar is dat niet wat overdreven?

Ok, ik begrijp dat je voor dit geld (http://www.thomann.de/be/fender_squier_se_special_strat_set_bk.htm) geen wonderen moet verwachten. Een vriend van mij heeft trouwens dit startersset en ze speelt idd niet lekker.

Maar je hebt ook duurdere modellen van Squier, zoals dit bijvoorbeeld (http://www.thomann.de/be/fender_squier_deluxe_stratocaster_pwm.htm). Helemaal slecht kan dat dan toch niet zijn, dat is zelfs duurder dan mijn Jackson.

Ik weet dat je niet moet afgaan op de prijs, maar als de prijs van een gitaar van hetzelfde merk hoger ligt, zullen de onderdelen ook wel hoogwaardiger zijn denk ik zo.

Ik kan natuurlijk altijd verkeerd zijn, maar dat is waarom ik dit topic open. Ik ben namelijk stilaan aan het rondsurfen voor een nieuwe elektrische gitaar, maar ik hou graag alle opties open. Dus wil ik een Squier al niet uit het lijstje gooien, alleen maar omdat ik van sommige mensen hoor dat dit allesbehalve goed is. Er zijn vrienden van mij die Ibanez, Fender of zelfs Gibson afkraken, en daar geloof ik ook niet al teveel van :)

Graag reacties... Bedankt ;)

Venlonaer
2 oktober 2009, 18:14
Ik ben ook met een wat duurdere squire begonnen (De Deryck Whibley signature) en ik vind hem best relax spelen, gebruik hem nu nog vaak voor drop tuningen!

Maar dat is mijn mening.

deefke666
2 oktober 2009, 18:19
hello,

ik vind squire wel best goeie gitaren eigelijk voor het geld natuurlijk...
vooral die classic vibe gitaren zijn echt goed voor de kost vind ik...

vorige week ben ik met een vriendin meegegaan naar de lokale gitaarshop voor een gitaar en dat is de classic vibe tele geworden en die plank was zeker niet verkeerd.....

ik heb ook wel goeie dingen gelezen over london city gitaren maar ik heb er zelf nooit op gespeeld....

Erik70
2 oktober 2009, 19:00
De Squire's zijn in diverse prijsklassen verkrijgbaar. De dure (voor zover je van "duur"kunt spreken in deze prijsklasse...) zijn zeker niet verkeerd.
Ik heb ook een Squire Classic Vibe strat in handen gehad en ik was zeer aangenaam verrast. Zag er echt goed uit en speelde en klonk erg degelijk.

Midwolda
2 oktober 2009, 19:11
Van de nieuwe Squiers weet ik niets...
maar ik heb wel een Squier Stratocaster uit 1994, uit de Cor-Tek fabriek in Korea.
Voor mij is dat een strat die precies goed is, gewicht, balans, afmetingen, materiaal, afwerking, gevoel...
Menig Fender die ik in handen heb gehad vond ik minder prettig.
Voor mijn eigenbouw gitaar heb ik een hele fijne Squier Telecaster hals gevonden, ben ik ook erg blij mee.
Oftewel: als je even zoekt, zitten er juweeltjes tussen. Maar dat is bij bijna alle merken wel zo...

G.G.
2 oktober 2009, 19:15
Ik heb twee chinese squers gehad uit '94. Volgens velen de ergste brol, maar die twee waren echt dik in orde (wel elementen vervangen). Vaak is de hardware echt wel van mindere kwaliteit. Maar wat voor iedere gitaar geldt: er zijn betere en slechtere exemplaren in iedere serie.

spirit
2 oktober 2009, 19:15
Zoals bij ieder merk zitten er betere en mindere gitaren tussen, zelfs als ze uit de zelfde serie/prijsklasse komen. Zo kun je een goede " goedkope" Squier tegenkomen, maar ook een die wat minder is uit de Classic Vibe serie. Van de Classic Vibe serie heb ik vooral veel positieve reacties gehoord.

Gewoon uitproberen, en als de gitaar bevalt, en aan je wensen voldoet, niets van het commentaar van anderen aantrekken.

Trouwens, het is Squier, geen Squire, van de 4 bovenstaande berichten hebben 3 forumleden het over een squire:cooler:

deefke666
2 oktober 2009, 19:19
inderdaad.... squier my bad
te vlug getypt denk ik :soinnocent:

kuk
2 oktober 2009, 19:23
Begonnen met een Squier Affinity BSB Telecaster:zéér goede instapper en een mooie gitaar!(Butter Schotch Blond)
Ook een Squier Classic Vibe Tele in bezit:massa's tevreden!
Heden een Fender Am Std Tele:crème de la crème..

Kurt

jutter
2 oktober 2009, 20:21
Ik heb Fender Stratocaster Standard USA gehad, Fender Stratocaster Plus deLuxe USA gehad, Reissue 62 gehad en Fender Japan gehad. Sinds 2 weken heb ik een Squier Stratocaster Classic Vibe '50 en die bevalt me het meest van alle Fenders die ik gehad heb. Een aanrader dus!

bat
2 oktober 2009, 20:39
Heb nog steeds heimwee naar m'n japanse Squier, maar ben ook dik tevreden met de Squier Tele uit Indonesisch waaibomenhout die ik nu voor erbij heb.

Een jaar of wat geleden stonden bij een grote muziekwinkel in het noorden een aantal Squier strats, klaar om op te spelen bij de versterkers. Ik was erg verrast over hoe goed die dingen eigenlijk waren en ik was zeker niet de enige.

Zoals hierboven al gezegd en ookg geld voor elke gitaar, hoe duur ook, moet je wel even proberen, maar Squier is door de bank genomen beslist geen brol. Alleen de beginnersetjes zou ik links laten liggen.

ShredTallicA
2 oktober 2009, 20:43
Ik heb zelf dat starterpacket dat in je post staat, maar ik vind haar lekker spelen :mmmm: Ik zou zelfs durven zeggen dat ik hem fijner vind dan de Yamaha Pacifica van een vriend van me :???: Dus misschien had die vriend van je net een plank die wat minder speelde? Ondanks dat hij lekker speelt zou ik trouwens wel voor een iets duurdere plank gaan, heb je later meer aan :ok:

rufus
2 oktober 2009, 21:31
Ik heb sinds een dag of 2 een classic vibe strat, ik moet zeggen dat hij op sommige punten beter afgewerkt is dan m'n mexicaanse baja telecaster. De nek sluit perfect aan in de body en is prachtig gelakt, frets zijn super afgewerkt pick-ups klinken gedefinieerd, tuners werken goed. Enige punt dat beter kon is de elektronica dat voelt niet echt super aan, de switch voelt wat goedkoop en kraakt nu al als je de stand wisselt. De tremelo gebruik ik niet daar kan ik niks over zeggen maar dat zal waarschijnlijk ook een zwakker punt zijn van de gitaar. Maar voor 335 is het gewoon goeie prijs/kwaliteit.

http://img27.imageshack.us/img27/8106/dscn4840c.jpg (http://img27.imageshack.us/i/dscn4840c.jpg/)

Exi
2 oktober 2009, 23:09
Maar voor 335 is het gewoon goeie prijs/kwaliteit.

wow, zijn ze nu al weer 330 euro? Ik had hem geloof ik voor veel minder, 250 euro ofzo een paar maanden geleden.:dontgeti:

Het zijn in ieder geval prima gitaren en zelfs voor 330 euro zou ik hem meenemen. Ik had destijds ook even op een MIM Fender gespeeld en de classic vibe voelde beter aan. Hij had een betere afwerking en de gelakte hals (50s) is heel smooth om op te spelen (vooral voor bends!).

toppertje!:ok:

geert1976
3 oktober 2009, 00:41
Hallo,

Ik zou, enkel uit nieuwsgierigheid, eens willen weten wat nu eigenlijk de meningen zijn over Squier gitaren. Ik hoor vaak dat ze op niks trekken, maar is dat niet wat overdreven?

Ok, ik begrijp dat je voor dit geld (http://www.thomann.de/be/fender_squier_se_special_strat_set_bk.htm) geen wonderen moet verwachten. Een vriend van mij heeft trouwens dit startersset en ze speelt idd niet lekker.

Maar je hebt ook duurdere modellen van Squier, zoals dit bijvoorbeeld (http://www.thomann.de/be/fender_squier_deluxe_stratocaster_pwm.htm). Helemaal slecht kan dat dan toch niet zijn, dat is zelfs duurder dan mijn Jackson.

Ik weet dat je niet moet afgaan op de prijs, maar als de prijs van een gitaar van hetzelfde merk hoger ligt, zullen de onderdelen ook wel hoogwaardiger zijn denk ik zo.

Ik kan natuurlijk altijd verkeerd zijn, maar dat is waarom ik dit topic open. Ik ben namelijk stilaan aan het rondsurfen voor een nieuwe elektrische gitaar, maar ik hou graag alle opties open. Dus wil ik een Squier al niet uit het lijstje gooien, alleen maar omdat ik van sommige mensen hoor dat dit allesbehalve goed is. Er zijn vrienden van mij die Ibanez, Fender of zelfs Gibson afkraken, en daar geloof ik ook niet al teveel van :)

Graag reacties... Bedankt ;)

Mail even naar forummer Resonare, die heeft een mooie Matsumoku strat in de verkoop uit de 70's van japanse makelijk, veel beter dan de Squiers en LC's voor minder geld:ok:

Snoberizer
3 oktober 2009, 00:46
Ik heb zelf dat starterpacket dat in je post staat, maar ik vind haar lekker spelen :mmmm: Ik zou zelfs durven zeggen dat ik hem fijner vind dan de Yamaha Pacifica van een vriend van me :???: Dus misschien had die vriend van je net een plank die wat minder speelde? Ondanks dat hij lekker speelt zou ik trouwens wel voor een iets duurdere plank gaan, heb je later meer aan :ok:

Ja, over dat starterspakket moet ik nu wel toegeven, in zijn geval scheelt er iets aan de brug, niet diep genoeg ingezaagd ofzo... Waardoor de onderste E-snaar telkens van de brug afglijdt als je die snaar probeert te benden. Mss is dat gewoon een fabricagefout, die natuurlijk met wat originaliteit en een zaagje perfect te verhelpen is. Over de geluidskwaliteit zeg ik niets, voor een starter is dat zeker goed. Voor de rest kan ik niet echt zeggen waarom ik die niet zo goed vind, ik kan gewoon niet anders zeggen dan dat mijn Jackson beter aanvoelt tijdens het spelen...

Maar met deze reacties bestaat de kans wel dat ik me die Squier van 330 euro aanschaf.

De enige reden dat ik mijn Jackson JS-1 ga wegdoen is omdat ik die slechts in bruikleen heb, mijn stiefvader wilt ze binnenkort terug. Ik mocht deze enkel een dik half jaar gebruiken, omdat ik nog niet zolang gitaar speel, en de kans bestond dat ik het na 2 maanden ging opgeven. En wat ben je dan nog met het geld dat je aan een gitaar hebt uitgegeven? :lp:

Edit:
@ Exi: er is idd een modelletje van 250 euro, dit is nog net een trapje hoger :)

dml
3 oktober 2009, 00:51
Jarenlang was ik een fervent Musicman-bespeler, op een gegeven moment had ik vier Silhouettes. Twee jaar geleden al mijn MM's verkocht en sindsdien speel ik op Squier Double Fat Telecaster Deluxe. Ik heb er drie, wel heb ik van allen de elementen vervangen, maar dat had ik ook met mijn MM's gedaan. Velen verklaren mij voor gek, maar als ze één van mijn Tele's hebben gehoord en/ of bespeeld.......... En het mooie is, dat ik ze alle drie (eigenlijk vier, maar no. 4 has left the building) per stuk voor 1/10e van de prijs van een MM heb gekocht, 2e hands.

Exi
3 oktober 2009, 13:14
Edit:
@ Exi: er is idd een modelletje van 250 euro, dit is nog net een trapje hoger :)
We hebben het over hetzelfde model. Ik heb ook een Classic Vibe 50s, maar toen ik hem kocht (een aantal maanden geleden) was hij maar 250 Euro:)
Ik heb hem in deze uitvoering (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fender-Squier-50s-Classic-Vibe-Strat-Olympic-White/art-GIT0015760-000) en er een witte slagplaat (http://lh6.ggpht.com/_3DzUyaPWWXo/Sprz3iwl8zI/AAAAAAAAACI/n0fvZ_A_2tU/s576/e924ac67-fd1b-44d2-b6f1-44c78439e20f.jpg) op gezet.
(en ze zijn waarschijnlijk alleen 330 euro in een muziekwinkel waar je dik 10% van de prijs extra betaald voor "service", ze zijn er ook voor 300)

Snoberizer
3 oktober 2009, 13:37
Aah ok, nee ze zijn 330 euro bij Thomann... maar daar koop ik zowizo geen gitaren. Plectra en een gitaarkabel heb ik er al gekocht, binnenkort ook snaren en een capodaster, maar een gitaar bespeel ik liever eerst.

In België heb ik de deze (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=100034&taal=0) gezien, die ziet er ook wel goed uit...

Willi@m
10 oktober 2009, 18:16
Bij feedback zijn ze 319 euro.
Als het ergens goedkoper kan hoor ik het graag.
Ik sta op het punt om er een te kopen.

mikeyaxeman
10 oktober 2009, 18:25
Heb zelf de Classic Vibe 50's Strat.
Er zit nu een amerikaanse fender schakelaar in en CS' 69 Pu's geweldige gitaar! :hippie: