PDA

View Full Version : Zendrive



the feable
2 oktober 2009, 14:47
Weet iemand hoelang het momenteel duurt om de Zendrive te bestellen/ontvangen en wat de totale kosten zijn?

alfred
2 oktober 2009, 19:01
Heel toevallig heb ik er een besteld deze week, is momenteel onderweg vanuit de USA.
Kosten: check de site van Hermida Audio + verzendkosten.

Nu maar afwachten wanneer de vervoerder aanbeld....

Big E
3 oktober 2009, 16:40
Ik heb er laatst één gekocht, begin september om precies te zijn. 2 1/2 week later werd hij bezorgd. Kosten waren $199 voor de zendrive, $35 voor het verzenden en 47 euro nog wat voor de douane.

Al met al dus niet goedkoop maar hij klinkt geweldig. Ik krijg iedere keer een dikke glimlach op mijn gezicht als ik er over speel...

sjazohn
3 oktober 2009, 17:26
ik dacht bij mijzelf... waarom zoveel geld voor een pedaal...
dus ik kijk even op youtube...

JEZUS, wat een prachtdingetje... wat een geluid...

timkermans
5 oktober 2009, 22:58
Geen aanbiedingen in topics zonder inhoudelijk verder iets te melden en al helemaal niet als het een schaamteloze kopie is. Eenmalige waarschuwing, volgende keer een berisping

savecracker85
8 oktober 2009, 00:16
heb de mijne inmiddels 1,5/2 jaar ofzo..ik moest toendertijd nog een half jaar wachten :P

Brum
20 januari 2011, 15:00
Sorry voor het kicken van een oud topic, maar ik heb wat vraagjes over de Zendrive en dit leek me de geschikte om 'm te plaatsen.

Ik ben in de toekomst van plan een Orange TH30 aan te schaffen. Getest en een te gekke versterker. Nou wil ik een stand-alone overdrive pedaal, voor over het clean kanaal, maar die ook het gain kanaal strakker c.q. vetter maakt. Als stand-alone vind ik de Zendrive aan de hand van filmpjes erg goed klinken, maar is die ook goed te gebruiken als (strakke) booster?

M'n tweede vraag is, er is een nieuwere versie van de Zendrive. Weet iemand wat het wezenlijke verschil is tussen de twee versies, voor- en nadelen en zo?

Bij voorbaat dank.

Pepe
20 januari 2011, 15:36
De zendrive kan prima als cleanboost dwz, de gain begint clean en er zit genoeg volume in om dan te boosten, de overgang van clean naar drive is heel geleidelijk dus er is van alles mogelijk.
Het verschil tussen de Zend I en II is een toegevoegde buis die meer als toonfilter dient, geluidsmatig zit er niet veel verschil tussen beiden.

Brum
22 januari 2011, 10:47
In dat geval zal ik 's kijken of ik een clone kan laten maken van de eerste versie, ik weet nog iemand die dat voor me zou kunnen doen. Ik heb wat rond gekeken en er zijn voor zover ik zie wel schema's van te vinden.

Bedankt voor het antwoord!

Pepe
22 januari 2011, 11:02
Ik moet er wel bij zeggen, het typische dumblesoundje moet ook uit je frasering komen en een traditionele fenderachtige amp would'nt hurt either. Een Orange is wel 180 graden de andere kant op he.

Ik vind de Zendrive ook een solo lead "feel" hebben itt tot een klon bijvoorbeeld die alles oppakt wat je naar hem toe gooit. De twangfactor van een Zendrive is nulkommanul maar als je een Orange bezit zal twang je een zorg zijn lijkt me.

Brum
22 januari 2011, 11:08
Het is me vooral te doen om een tussenstandje, gezien de TH30 twee-kanaals is. De tubescreamers ben ik een beetje beu, hoewel wel goeie boosters en zoek 's wat anders, vandaar de Zendrive, die ik stand-alone wel erg goed vind klinken aan de hand van de filmpjes. Ik wil alleen niet tapdansen bij het schakelen van een lichte overdrive en de drive van het tweede kanaal van de Orange, dus wil ik een overdrive met lichte gain instelling, die ik aan kan laten staan als ik naar het tweede kanaal schakel.

Dirk_Hendrik
22 januari 2011, 11:40
In dat geval zal ik 's kijken of ik een clone kan laten maken van de eerste versie, ik weet nog iemand die dat voor me zou kunnen doen. Ik heb wat rond gekeken en er zijn voor zover ik zie wel schema's van te vinden.

Bedankt voor het antwoord!

Dit, in losse combi met de bovenstaand door m'n collega mod aangepaste post,
Je zou kunnen overwegen of je de fabrikant, Hermida als ik me niet vergis, z'n brood niet gunt. Als je jezelf een clone zou bouwen zou je me niet horen. het uitgangspunt van een clone laten bouwen zonde klaarblijkelijk zelfs maar overwogen te hebben gewoon een echte te kopen smaakt me een beetje vreemd.

Der Groovemeister
22 januari 2011, 17:48
De tubescreamers ben ik een beetje beu
De Zen drive is een aangepaste Tube Screamer!

Pepe
22 januari 2011, 18:07
De Zen drive is een aangepaste Tube Screamer!

Oh? Die is nieuw voor mij. Leg eens uit.

tomdiedom
22 januari 2011, 18:07
Maar klinkt het ook als een tubescreamer? Lijkt me belangrijker dan het circuit waarvan het afstamt.

Mitch
22 januari 2011, 18:36
Juist. En hebben we het dan over de globale indeling, de exacte indeling, blablabla. Als een circuit er globaal hetzelfde uitziet is het verdomd makkelijk om te roepen dat het maar een simpele afgeleide is van dit of dat pedaal.
Soms kunnen twee andere componentwaardes er al voor zorgen dat een pedaal een stuk beter of slechter werkt, dus wat is je punt? Dat het dan wél oké is om een Zendrive te klonen omdat het op zich ook maar een simpele kloon is van een ander pedaal?
Daar doe je de Zendrive toch écht te kort mee.

Dirk_Hendrik
22 januari 2011, 18:42
Oh? Die is nieuw voor mij. Leg eens uit.

Het is een beetje mode geworden om, zodra er clippingdiodes in de feedbackloop van een opamp zitten, te roepen dat het een TS clone is. Dat het ding een totaal andere toonregeling heeft, alsmede niet de keiharde post drive filtering die een TS z'n nasale compressie geven, wordt gemakshalve even vergeten.

Nee. Hij zal dus niet per definitie hetzelfde als een TS klinken. Integendeel.

Pepe
22 januari 2011, 19:55
Je kan natuurlijk redeneren dat elke Marshall een aangepaste Bassman is en dat elke Bassman..
enfin.
Uiteindelijk zijn we allemaal gemodde versies van Adam en Eva zei mijn moedertje altijd maar die wist er ook het fijne niet van maar goed, Der GrooveMeister kent zijn diodes dus ik was benieuwd.

Dirk_Hendrik
22 januari 2011, 20:21
..... dat hopen we dan maar...
De Zendrive heeft FET clipping. Dat betekent dat er ipv diodes FET's zijn gebruikt....
Nou heeft praktisch elke commercieel verkrijgbare FET een ompoolbeveiligigingsDIODE tussen source en drainaansluiting meegekregen. En daar luisteren we naar. Niks Fet. Gewoon diode.

Bernardduur
22 januari 2011, 20:23
..... dat hopen we dan maar...
De Zendrive heeft FET clipping. Dat betekent dat er ipv diodes FET's zijn gebruikt....
Nou heeft praktisch elke commercieel verkrijgbare FET een ompoolbeveiligigingsDIODE tussen source en drainaansluiting meegekregen. En daar luisteren we naar. Niks Fet. Gewoon diode.

Pssssstttttt....... Das de mojo die je hoort :D

Der Groovemeister
22 januari 2011, 23:18
Oeps!

Het was niet mijn bedoeling om de wijsneus uit te gaan hangen of iemand voor het hoofd te stoten...
Ik wilde er eigenlijk alleen mee zeggen dat je niet altijd uit kunt gaan van wat je hoort in Youtube filmpjes en dat er nog veel meer goede overdrives zijn voor zijn doel. Dat had ik dus achteraf gezien ook eigenlijk moeten zeggen... Of m'n mond moeten houden...

Mijn excuses.

Brum
23 januari 2011, 10:39
Ik vind in ieder geval de Zendrive compleet anders klinken dan de gemiddelde tubescreamer en al z'n variaties. Ik sta ook absoluut open voor andere suggesties, maar ik vind 'm in ieder geval aan de hand van de clipjes erg goed klinken.

Waarom een clone? De Zendrive is niet overal te testen en het blijft een gok voor mij of het werkt voor mijn doeleinden. De originele is niet bepaald goedkoop te noemen en dan vind ik een clone financieel een wat minder risico. Het was niet m'n bedoeling om mensen voor de schenen te schoppen in ieder geval, dacht dat het wel aardig geaccepteerd was aan de hand van wat ik hier heb gelezen, vandaar m'n suggestie van een clone.

Mitch
23 januari 2011, 13:02
Geaccepteerd wordt het als het in de privésfeer gebeurt, dus zuiver voor eigen gebruik of wanneer het een pedaal betreft dat niet meer gemaakt wordt. Er zijn types, ook in Nederland, die zich professioneel pedalenbouwer noemen en gewoon in de advertentie aangeven om welke kloon het gaat. Dat kun je eerlijk noemen, ik noem het schaamteloos.

peter_heijnen
23 januari 2011, 13:07
een clone
http://uk-electronic.de/onlineshop/product_info.php/cPath/105_192/products_id/1211?osCsid=20dc737ed2734f04626738f707165a31

Dirk_Hendrik
23 januari 2011, 13:16
Jep.
Ook schaamteloos.

En zo zijn er ook die een General Guitar gadgets Tubescreamerproject bouwen en het lef hebben om dat via Feedback te verkopen:
http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/dr--no/drive-o-matic-speedrock

Mitch
23 januari 2011, 13:54
Gebruikt die gast van Eindhoven amps GGGspul? En daar pakt Feedback dan nog een stukkie marge op? Hier past maar één uiting van ongenoegen:

http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg

zoon van Piet
23 januari 2011, 13:57
Jep.
Ook schaamteloos.

En zo zijn er ook die een General Guitar gadgets Tubescreamerproject bouwen en het lef hebben om dat via Feedback te verkopen:
http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/dr--no/drive-o-matic-speedrock

Au! die zit! ;)
maar klopt volgens mij niet meer, de originele eerste serie was gebouwd met GGG,daarna is Dr No overgestapt op eigen prints.
Maar het is niet de enige TS in vermomming in de schappen. En ik heb het originele prototype nog getest, met diverse schakelbare afwijkingen 9 meer laag, midhump weg etc). Peter zelf besliste dat die weg moesten - want schakelaartjes vond ie niks- en zijn favoriete stand was..de TS.

the feable
23 januari 2011, 13:57
Jep.
Ook schaamteloos.

En zo zijn er ook die een General Guitar gadgets Tubescreamerproject bouwen en het lef hebben om dat via Feedback te verkopen:
http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/dr--no/drive-o-matic-speedrock

Weet je dit zeker DH?

Bernardduur
23 januari 2011, 13:59
Ik was een tijdje geleden gevraagd om deze pedalen te bouwen :).

Had er alleen totaal geen tijd voor!

Pepe
23 januari 2011, 14:14
Had er alleen totaal geen tijd voor!\

Hmm... je onderschrift is outdated...

Fuhgawz
23 januari 2011, 15:07
Gebruikt die gast van Eindhoven amps GGGspul? En daar pakt Feedback dan nog een stukkie marge op?

Even ter correctie, de heer Dr. No die deze pedalen bouwt is NIET dezelfde kerel als van Eindhoven Amps. Dat zijn echt twee verschillende gasten. Verder ben ik wel eens met je uiting van ongenoegen. De rest van Dr. No pedalen zijn overigens ook érg dure clones van o.a. Big Muffs, Tube Screamers en Octavia's, waarbij ik overigens niet weet in hoeverre ze zijn aangepast.

Wat betreft de link tussen GGG printjes en Dr. No Eindhoven Overdrives, check dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86665 Zoals de heer zoon van Piet al zei is Dr. No overgestapt op eigen ontworpen printjes.

Mitch
23 januari 2011, 15:12
Dat is dan wel het minste dat je kunt doen ja.

Dirk_Hendrik
23 januari 2011, 17:13
Dat meneer nee overgegaan is op eigen layouts zal ik maar even aannemen dan. Verdere bewijsvoering voor m'n opmerking van eerder vandaag is door anderen al geleverd. Mijn dank daarvoor.

Nou moet ik ineens toch weer denken aan een zekere klonklon van een Nederlandse bouwer die wordt vertegenwoordigd door een firma in Zeeland. Eigen layout, dat zeker. Gemaakt op basis van een niet volledig geverifieerd schema en daarmee klontechnisch fout. Allemaal voor discussie open. Jammer alleen dat de bouwer nog steeds geen enkele credit geeft aan Finnegan en het ding nog steeds als eigen creatie aan de man brengt.

Pepe
23 januari 2011, 17:46
...de de-gooper van de Klon heeft gebeld dat ie ook credits wil van de meneer uit Zeeland :_

Nielsje
23 januari 2011, 18:01
Maar beweerde de bouwer uit Zeeland, al dan niet via Marc's mond, dat het toch geen Klon betrof, was het niet zoiets?

Nee, dan die meneer die via gitaarmarkt met behulp van de nodige uitroeptekens een gouden Klon probeert te verkopen voor 950 euro. Ik denk dat zelfs de bouwer dan denk van: koop dan maar een kloon...

Dirk_Hendrik
23 januari 2011, 18:07
...de de-gooper van de Klon heeft gebeld dat ie ook credits wil van de meneer uit Zeeland :_

Martin van Soulsonic effects? Lijkt me stug. :soinnocent:
de degoop aktie is resultaat van de Freestompboxes.org tracers fund.

tillens
23 januari 2011, 18:09
Tja 900 eurie voor een pedaal is een hoop maar ja wel een Klon.
En sterker nog volgens mij heeft ie de eerste voor boven de 1200 verkocht, en de tweede is ook weg... dus blijkbaar zijn er nog genoeg lui die zoon drive pedaal zoeken.

Waarom zou de bouwer uit het Zeeuwsche credits moeten geven aan Finnegan als het geen exacte kloon is? Dat vragen we toch ook niet aan de bouwer van de Landgraff? Of aan Alf Hermida? En hoe werkt dat met gitaren zoals strats anders dan Fender.. Af en toe vind ik hier het miere gehalte best hoog.

Mitch
23 januari 2011, 18:14
Als ik mij niet vergis werd gezegd dat het een naar eigen inzicht aangepaste versie is. Ik heb 'm gehoord en vond 'm minder prettig, iets te donker en niet dat exciter-achtige waardoor je over het hele spectrum hoog-mid-laag extra ballen krijgt. Waardoor het meer klonk als een normale overdrive in plaats van de geweldige boost/drive die de Klon is.

Ik zal niet roomser zijn dan de paus overigens. In de tijd dat ik er nog makkelijker over dacht heb ik ook ooit een kloon gekocht van iemand die beweerde 'm zelf te hebben ontleed en na bouwen had vergeleken met de echte en dat bleek dus pure lulkoek te zijn. Meneer had het niet geverifieerde, maar destijds wel circulerende circuit nagebouwd en dat klonk nergens naar. Ja, als een slechte Tubescreamer :sneaky: Uiteindelijk is het met dat pedaal wel goed gekomen, maar het heeft me wel geleerd dat er niet te makkelijk gedacht moet worden over 'intellectueel eigendom' en klonen van pedalen. Al was het alleen maar vanwege de onbetrouwbaarheid in kwaliteit...
Ik hoop dat anderen mee kunnen genieten van mijn betaalde leergeld :harmony:

Nielsje
23 januari 2011, 18:19
Ik hoop dat anderen mee kunnen genieten van mijn betaalde leergeld :harmony:

Niet echt, want als ik het wel heb, staat dat pedaal nog steeds op jóuw pedalboard, en niet op het mijne.


Die goop meuk, klote zooi. Ik heb een Okko diablo, met gegoopte electronica. Niets mis mee. Maar de volume pot kraakt. Maar, om dáárbij te komen, moet ik dus de printplaat even verwijderen, maar dat kreng zit dus vast met goop. Die Duitsers denken ook nergens over na.

Pepe
23 januari 2011, 18:21
Die 2e hands prijzen van den klon... als het nou een in goud gegoten diode was die door Onze Lieve Heer zelf in mekaar gesoldeerd was..

.. maar goed, dan hing ik hem boven mijn bed waarschijnlijk.

Dirk_Hendrik
23 januari 2011, 18:52
Als ik mij niet vergis werd gezegd dat het een naar eigen inzicht aangepaste versie is.

In het klon trace project zijn er 3 versies schema geweest:

De eerste dook ineens op vlak nadat het FSB tracers fund Kon project werd geinitieerd. (Project? Als iedereen te scheiterig is om z'nKklon met een scalpel te lijf te gaan vanwege de hoge kostprijs is het handiger om met een grote groep zo'n ding te kopen.) Dit schema zou "al jarenlang in het diepste geheim circuleren". Verbindingstechnisch klopte het ding. Qua componentwaardes was het een ramp. Mitch Art of '59 was een rechtstreekse bouw van die versie.

De 2e was de eerste deliverable van het FSB tracers fund project. Gepubliceerd als concept met begeleidende text dat er onzekerheden in zaten. Jammergenoeg heb je altijd niet lezende schemageilers die alleen het plaatje downloaden en niet de moeite te nemen de text te lezen. De dollartekens verblindden zogezegd. Bovengenoemde "zeeuwse" klonklon voldoet 100% aan dit schema maar zonder enige vorm van naar eigen inzicht gemaakte aanpassingen. Credits aan Finnegan zijn dus wél gelegitimeerd. De Klonner heeft zich tenslotte tot het uiterste ingespannen om een zo exact mogelijke kopie te bouwen naar wat bij zijn beste weten "de Klon" was. Credits voor het FSB project zouden net zo netjes zijn.

En toen was er, met de laatste aanpassingen nummer 3. Tot op de draad geverifieerd om de laatste onduidelijkheden te elimineren. Pepe's klonklon van eerdergenoemde bouwer voldoet nu aan die specs.

Rest nog, dat er volgens Mitch een groot verschil zou zijn tussen Banzai's kouwe fusie en de klon en het ding toch uiteindelijk toch echt een hele nette klonklon is. Olaf Noblis had duidelijk wél de ballen om z'n Klon met een scalpel te bewerken.

Moraal van het verhaal.
Clone er op los maar wees er open over als je leent en, als je commercieel wilt gaan, is het wel zo netjes om niet langer te teren op werk en vindingen van een ander.

Mitch
23 januari 2011, 21:50
Sorry voor de nog verdere topic kaping, maar is de Cold Fusion werkelijk een goeie klon kloon?? Mijn mond valt open. Misschien dat hij gewoon niet super samenwerkte met mijn t oenmalige gear (Godin, Rivera) maar ik herinner me twee dingen die ik niet kan rijmen hiermee: hij klonk al snel een tikkie dof en het volume was nauwelijks te beteugelen. Volume kon maar een streepje open en ging je een millimeter te ver dan stond hij meteen op oorverdovend hard.
Nou krijgt tillens spijt dat hij mijn ex-Cold Fusion heeft ingeruild op zijn nieuwe amp :seriousf:

zoon van Piet
24 januari 2011, 00:30
effe terug naar Dr No..
Eindhoven Amps ( laten we hem Joris noemen) is iemand anders dan Dr No ( die we maar even Roel noemen).
De allereerste versie ( 10 stuks) van de PPS Drive-O-Matic is uitgebracht onder de merknaam Blendomatic - een Eindhovense merchandisehandel en drukkerij. Deze oeromatics waren gebouwd met GGG-prints, met toestemming van JD Sleep, overigens.
Dok Nee is daarna voor zichzelf begonnen en maakt zijn eigen pcb's, waaronder de PPS Drive-O-Matic - die enigszins aangepast is. (Dr is ex-roadie van PPS). DR No maakt verscheidene andere pedalen, waarvan sommige meer en sommigen veel minder klonen zijn. daar mag iedereen van denken wat ie wil, maar als we alle fabrikanten die een TS namaken afschieten, houden we er weinig over.

Een Big Muff kloon - zoals hier beweerd wordt- maakt hij niet. Hij heeft geprobeerd de in zijn oren allerbest klinkende BM - mijn door D_H gerepareerde Triangle- te kopiëren, maar was niet tevreden. Hij bracht daarna een op Vox gebaseerde fuzz uit ( maar die zie ik niet meer op de site).

tillens
25 januari 2011, 19:03
Sorry voor de nog verdere topic kaping, maar is de Cold Fusion werkelijk een goeie klon kloon?? Mijn mond valt open. Misschien dat hij gewoon niet super samenwerkte met mijn t oenmalige gear (Godin, Rivera) maar ik herinner me twee dingen die ik niet kan rijmen hiermee: hij klonk al snel een tikkie dof en het volume was nauwelijks te beteugelen. Volume kon maar een streepje open en ging je een millimeter te ver dan stond hij meteen op oorverdovend hard.
Nou krijgt tillens spijt dat hij mijn ex-Cold Fusion heeft ingeruild op zijn nieuwe amp :seriousf:

Mwoah..... denk dat het inderdaad een kwestie van gear is waar ie op reageert. Hij is inderdaad mega gevoelig qua volume , maar... volgens mij kun je dat intern nog afregelen met een trimpot... overigens heb ik dat niet gedaan... Ik vond em niet dof klinken, maar ligt er echt aan hoe je em tweaked, een Klon kan ook dof klinken, trust me... Dat de Cold Fusion weg is vind ik niet erg, heb er lang mee gespeeld, maar af en toe moet je wat.

Mitch
25 januari 2011, 19:50
Ja, hij kon wel helder, maar net als de volumepot was -ie erg gevoelig. Tenminste, ik herinner me dat zo. Kleine draai en het was meteen erg dof of knetterhard. Maar goed, andere tijd, andere gear... als het een goede klonkloon is was ik er gewoon nog niet klaar voor. Met de Vox is het feest en dan hindert het niet welke gitaar er doorheen gejaagd wordt.

tillens
25 januari 2011, 23:07
Ja, hij kon wel helder, maar net als de volumepot was -ie erg gevoelig. Tenminste, ik herinner me dat zo. Kleine draai en het was meteen erg dof of knetterhard. Maar goed, andere tijd, andere gear... als het een goede klonkloon is was ik er gewoon nog niet klaar voor. Met de Vox is het feest en dan hindert het niet welke gitaar er doorheen gejaagd wordt.

Ach ieder zijn smaak denk ik eerlijk gezegd. Verandert toch van dag tot dag. Vraag maar aan Orph.

Solist
14 maart 2011, 16:21
Na een paar keer mis te hebben gegrepen om marktplaats nu maar een besteld in Amerika. Een Zendrive 2 met een echt buisje. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Dus daar kom ik nog op terug ;)

Solist
21 april 2011, 22:16
Nou ik heb een recent antwoord op de vraag hoe lang het duurt. Antwoord: 1 maand. Bestellen via de website en betalen via PayPall. Een kind kan de was doen. Reken alleen op een invoerheffing van rond de de 50 Euries :(
Ben nu de gelukkige bezitter van een Zendrive 2.
De moeite waard? Nou beste recensie komt van de bandleden, meesten geen gitarist, niets verteld, kassie aangesloten, gewoon speulen en die keken op van de sound. En nou speel ik in de oefenruimte over een kutbak, een Marshall Valvestate die zijn beste tijd allang gehad heeft. Dus ik ben dik tevreden.

Pepe
21 april 2011, 22:54
Ja, mosterd na de maaltijd maar die van mij, een 2, gebruik ik niet meer. Er valt een hoop op af te dingen maar hij doet wel wat ie belooft. Veel plezier ermee.