PDA

View Full Version : Goedkope tweede gitaar



tostiapparaat
2 oktober 2009, 15:18
Hallo mensen,

ik wil over een tijdje graag mijn tweede gitaar gaan kopen, (eerst een versterker met werkende overdrive en wat meer effecten en zo, waarschijnlijk Roland Cube 15/20X)

maar ik heb geen astronomisch groot budget omdat ik nog te jong ben voor een baantje, (ik word over 5 dagen 15) dus het liefste 200-300 euro..

ik hou van Gibson (geen flying V.) modellen,
Fender gitaren vind ik ook wel mooi. (niet die strat achtige modellen zoals ibanez veel heeft)
ik weet dat er geen Gibsons of Fenders te krijgen zijn voor dat geld,
maar weten jullie misschien een gitaar die op een gib of fender (liever geen strat, die heb ik al)lijkt en die het geld waard is en binnen mijn budget valt?

alvast bedankt:hippie::hippie:

Exi
2 oktober 2009, 15:23
Welke muziek speel je dan? wat heb je nu precies en wat zoek je in jouw nieuwe gitaar?

Als je een goede les paul zoekt voor 300 euro kan je kijken naar een Vintage V100. Ik heb hem zelf ook en ik ben er zeer tevreden over. Vond hem lekkerder spelen dan een Epiphone

Voor andere modellen eens naar het merk London City kijken, die maken ook leuke niet-stratachtigen.

tostiapparaat
2 oktober 2009, 15:27
ik speel graag rock en metal, maar ik speel ook graag blues,

Arjan12
2 oktober 2009, 15:28
Nieuw of tweedehands?

tostiapparaat
2 oktober 2009, 15:29
ik heb nu een strat van caliber, uit een starterpack, speelt fijner en klinkt mooier dan de squier strat van een vriend van mij,

en ik heb het liefst een les paul model

nieuw of tweedehands maakt me niet veel uit, maar ik wil hem natuurlijk eerst proberen en op internet vind ik niet veel advertenties in de buurt van maastricht

almarvk
2 oktober 2009, 15:31
Mijn advies: spaar 's rustig door. Beter 1 goede gitaar, dan tig crap gitaartjes.

Exi
2 oktober 2009, 15:38
Mijn advies: spaar 's rustig door. Beter 1 goede gitaar, dan tig crap gitaartjes.

Dat lijkt mij ook het beste, vooral als je nog tevreden met je gitaar bent.

Als ik jouw was zal ik zou ik nu eerst een lekkere amp kopen van het geld dat je nu in je zak houdt. Daar ga je qua geluid nog wel het meest op vooruit.

Volgend jaar een baantje en een dure gitaar erbij:ok:

Chocola
2 oktober 2009, 15:44
J&D, Harley Benton, Vintage, Xaviere, Musoland/Bounry (:p) zijn wel de betere nieuwe merken voor weinig geld.

Tweedehands kun je echter veel beter krijgen ;-).

Nicks
2 oktober 2009, 17:03
als je gitaar gewoon lekker bespeelbaar is (vraag desnoods aan je leraar hoe die hem vindt spelen) dan zou ik voorlopig alleen even investeren in een leuke amp en een pedaaltje. Overigens zie ik in een ander topic dat je nog aan de basis van gitaar spelen zit. Absoluut niets mis mee hoor maar probeer niet te hard van stapel te lopen met aankopen want uiteindelijk draait het allemaal om je techniek en kan het zo zijn dat je dan weer teleurgesteld raakt in je nieuwe aankopen.

Quicksilver
2 oktober 2009, 18:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124721

Doet de jouwe het nog wel? :???:

Haaspaas
2 oktober 2009, 18:32
ik heb nu een strat van caliber, uit een starterpack, speelt fijner en klinkt mooier dan de squier strat van een vriend van mij,

en ik heb het liefst een les paul model

nieuw of tweedehands maakt me niet veel uit, maar ik wil hem natuurlijk eerst proberen en op internet vind ik niet veel advertenties in de buurt van maastricht

Caliber strat.. zo een heb ik er ook gehad. Die dingen zijn zo ontzettend slecht gefabriceerd en klinken bagger. Mijn bagger caliber heeft zoveel frustratie opgewekt dat ik de neiging had het ding tegen de muur kapot te slaan, te verbranden, en daarna de as nog eens te verpulveren....

Maargoed, misschien heb jij geluk gehad met jou exemplaar...

Quicksilver
2 oktober 2009, 18:46
Caliber strat.. zo een heb ik er ook gehad. Die dingen zijn zo ontzettend slecht gefabriceerd en klinken bagger. Mijn bagger caliber heeft zoveel frustratie opgewekt dat ik de neiging had het ding tegen de muur kapot te slaan, te verbranden, en daarna de as nog eens te verpulveren....

Maargoed, misschien heb jij geluk gehad met jou exemplaar...

Hé, nog iemand die het kan beamen! Ik heb het al een keer zo erg gehad dat ik iets had van 'ik kap met spelen'. Gelukkig ben ik van dat idee weer gauw afgestapt, maar de wil om het ding kapot te slaan, die is onnoemelijk aanwezig. :makeup:

Riky
2 oktober 2009, 18:46
Ik zou die 300 euro bij het geld van de versterker leggen en een leuke versterker kopen! Gitaar heb je al.

Hiro
2 oktober 2009, 19:08
hierdoor wil te ws een 2e gitaar kopen :P

tostiapparaat
3 oktober 2009, 11:33
nou, ik vind dat hij wel nog te bespelen is, maar hij is idd slecht te intoneren, en ik ben nu ook met mijn eerste solo bezig (smoke on the water, kan al de helft ongeveer, en op het goeie tempo)

het feit dat hij beter speelt dan die squier waar ik op gespeeld heb zou misschien kunnen komen omdat die helemaal niet afgesteld is.

maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de gitaar die ik nu heb,

tostiapparaat
3 oktober 2009, 11:37
http://link.marktplaats.nl/283523699

zou die goed zijn??

Dimitri92
3 oktober 2009, 12:19
Vintage v100 :cheerup: ^^
edit: hmm, dat is een bolt on neck.... zou 'k niet doen als je een les paul wilt moet je gelijmde nemen!

Quicksilver
3 oktober 2009, 13:02
nou, ik vind dat hij wel nog te bespelen is, maar hij is idd slecht te intoneren, en ik ben nu ook met mijn eerste solo bezig (smoke on the water, kan al de helft ongeveer, en op het goeie tempo)

het feit dat hij beter speelt dan die squier waar ik op gespeeld heb zou misschien kunnen komen omdat die helemaal niet afgesteld is.

maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de gitaar die ik nu heb,

Bij mij is het al een graadje erger, ik heb de neiging soms gewoon de hele boel kapot te slaan (letterlijk)
Ik heb een grote collectie gitaren van genoeg merken bespeeld en ik heb nog geen gitaar gevonden die er slechter aan toe was dan m'n Caliber. Nu ik het er weer over heb word ik wéér heel erg chagrijnig.. :makeup:

Ik ben het NIET eens met de mensen die zeggen dat je eerst nieuwe amp moet kopen etc. Als je door je gitaar al weinig plezier meer ondervind van het spelen, dan zet het ook al niet snel meer aan tot 'hé, ik heb even zin in gitaarspelen'. Nee, dan heb je de pest in, net als ik. Ik heb geluk dat ik toendertijd nog een betere amp heb gekocht, maar die gitaar zeg, laat me er verder niet meer over beginnen..
Dat is ook de reden dat ik zo snel mogelijk een nieuwe gitaar moet hebben; Ik merk gewoon dat als ik menig ander gitaar bespeel ik ineens veel meer plezier heb aan het spelen. Dan kom je weer thuis, pak je tevergeefs dat klotending weer in je handen en dan is het weer matig..


Vintage v100 :cheerup: ^^
edit: hmm, dat is een bolt on neck.... zou 'k niet doen als je een les paul wilt moet je gelijmde nemen!

Waarom? Tuurlijk, dat hoort wel zo maar als je een les paul wilt dan wat? Dan moet je een epiphone of een gibson nemen.
Waarom zou je persé een set neck moeten hebben? Vind het nogal onzin.. :makeup:

Exi
3 oktober 2009, 13:51
Ik ben het NIET eens met de mensen die zeggen dat je eerst nieuwe amp moet kopen etc. Als je door je gitaar al weinig plezier meer ondervind van het spelen, dan zet het ook al niet snel meer aan tot 'hé, ik heb even zin in gitaarspelen'.

Ja!....op pagina 1 had de ts nog gezegd dat de gitaar fijn speelde!
In dat geval raad ik eerder een nieuwe amp aan.

Nu ik hoor dat de ts toch niet tevreden is met zijn gitaar, zou ik ook eerder aan een nieuwe gitaar gaan denken.



maar als je een les paul wilt dan wat? Dan moet je een epiphone of een gibson nemen.
Waarom zou je persé een set neck moeten hebben? Vind het nogal onzin.. :makeup:

Heb je aandelen in Epiphone/Gibson ofzo?
Er zijn wel betere les-paul modellen dan die epiphone Les Paul 100 voor dat budget.
Kijk eens naar Xaviere (http://store.guitarfetish.com/xaviereguitars.html) of J&D (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3DJack%2B%2526%2BDanny%26CategoryUUIDLevelX%3Dn2DV qHzp8c4AAAEZAHotK5qL%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DV qHzp8c4AAAEZAHotK5qL%3D.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%26 CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%25 2F.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%3DSDTVqHzp8ogAAAEZ9KNFo p5P) (zoals Resonare al had gezegd) en voor iets meer een Vintage. Voor de prijs zijn dat prima gitaren die wel wat beter zijn dan een bolt on wannabe Les Paul (al dan niet van Epiphone).

Quicksilver
3 oktober 2009, 14:10
Heb je aandelen in Epiphone/Gibson ofzo?


Zit je me nou te stangen, of snapte je echt het sarcasme niet? :???:

soup
3 oktober 2009, 14:13
Ik zou die 300 euro bij het geld van de versterker leggen en een leuke versterker kopen! Gitaar heb je al.
Dit dus maar als je je ergert aan je gitaar moet je geen 2de gitaar kopen maar je huidige ook gewoon verkopen.

Quicksilver
3 oktober 2009, 14:16
Dit dus maar als je je ergert aan je gitaar moet je geen 2de gitaar kopen maar je huidige ook gewoon verkopen.

Ik kan mijnen niet verkopen, hoe erg ik het ding ook haat. Is toch een stukje nostalgie (ja, zo ben ik nu eenmaal ingesteld) en ik heb er een boel op geleerd. Die gaat hier niet weg, die eindigt aan de muur met stuk of 10 haken, die moet niemand ooit nog aanraken want je word er droevig van.

Jay75
3 oktober 2009, 14:23
Als je niet perse een LP model zoekt zou dit misschien ook een toffe optie zijn.
Ik heb deze zelf paar weken geleden gekocht en het is echt voor het geld een hele goede gitaar. ( En ik heb VEEL dure 1000 euro + gitaren gehad )

Maar weet niet of het qua sound is wat je zoekt, maar ik krijg er op mijn VOX echt supergeluid uit en qua afwerking is het een goed ding.

Maarja, volgens mij zoek je een LP he :)

http://www.squierguitars.com/products/index.php?partno=0303025507

Via Musicstore.de nog net geen 300 euro

Exi
3 oktober 2009, 14:30
[B] of snapte je echt het sarcasme niet? :???:
Oh was dat sarcasme ;)

Die Classic Vibe telecaster is inderdaad ook een hele leuke gitaar!

gorgasm
6 oktober 2009, 21:50
Is toch een stukje nostalgie.
hoe oud was je ook alweer? en hoelang speel je ook alweer?

Quicksilver
6 oktober 2009, 21:58
hoe oud was je ook alweer? en hoelang speel je ook alweer?

Waar gaat dit heen? Ben 15 en speel sinds december 07.. :seriousf:
En ja, ik vind het een stukje nostalgie want ik heb er veel op geleerd. :)

Midwolda
6 oktober 2009, 22:06
Zelfs nostalgie is niet meer wat het vroeger was... :seriousf:

Quicksilver
6 oktober 2009, 22:08
Zelfs nostalgie is niet meer wat het vroeger was... :seriousf:

Als ik weer op hetzelfde ding begin te raggen als altijd en ik denk aan toen ik net begon, ja, dan heb ik wel een beetje dat gevoel jah. ;)

geert1976
7 oktober 2009, 00:35
zucht, en ik maar denken dat ik met mijn oude spullen nostalgisch was en terugdenk aan de tijd dat ik gitaar speelde :chicken:

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:37
zucht, en ik maar denken dat ik met mijn oude spullen nostalgisch was en terugdenk aan de tijd dat ik gitaar speelde :chicken:

Ik heb mezelf voor gek gezet met het hele 'nostalgie' gedoe, of niet? Weet er even geen betere bewoording voor? :seriousf:

Jay75
7 oktober 2009, 00:38
Hou het maar op emotionele waarde?

geert1976
7 oktober 2009, 00:43
Ik heb mezelf voor gek gezet met het hele 'nostalgie' gedoe, of niet? Weet er even geen betere bewoording voor? :seriousf:

beetjewel ik speel en klooi en rommel nu ongeveer 20 jaar aan gitaren, veel Japans spul wat ik heb, gebruikte ik ook in mijn jeugd.. je weet wel, geen haar erop en nog maagd, opstandig en overal een grote mond tegen hebben en ageren.

Enfin het hoort er allemaal bij, slijt met de jaren wel;)















shit waren dit mijn eerste vaderlijke woorden:nervous::o:confused:

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:54
beetjewel ik speel en klooi en rommel nu ongeveer 20 jaar aan gitaren, veel Japans spul wat ik heb, gebruikte ik ook in mijn jeugd.. je weet wel, geen haar erop en nog maagd, opstandig en overal een grote mond tegen hebben en ageren.

Enfin het hoort er allemaal bij, slijt met de jaren wel;)















shit waren dit mijn eerste vaderlijke woorden:nervous::o:confused:

Haha, nou dan kan ik je toch geruststellen, nader volgens mij het eindstadium puberteit wel al hoor :seriousf:
Maar het opstandige was ik van mezelf wel. Hoe moet ik het trouwens anders verwoorden dan 'nostalgie' dan, want telkens als ik m'n gitaar oppak (of nou, telkens, vaak genoeg dan) denk ik wel aan toen ik hem voor het eerst oppakte. Ik kan hem niet verkopen.

Volgens mij ben ik er zojuist op gekomen: Sentimentele waarde?
Mijn oprechte excuses voor mijn verwarrende uitspraken, zo open en bloot op dit forum zeg.. :dontgeti::seriousf:

geert1976
7 oktober 2009, 00:56
Haha, nou dan kan ik je toch geruststellen, nader volgens mij het eindstadium puberteit wel al hoor :seriousf:
Maar het opstandige was ik van mezelf wel. Hoe moet ik het trouwens anders verwoorden dan 'nostalgie' dan, want telkens als ik m'n gitaar oppak (of nou, telkens, vaak genoeg dan) denk ik wel aan toen ik hem voor het eerst oppakte. Ik kan hem niet verkopen.

Volgens mij ben ik er zojuist op gekomen: Sentimentele waarde?
Mijn oprechte excuses voor mijn verwarrende uitspraken, zo open en bloot op dit forum zeg.. :dontgeti::seriousf:

het echte sentiment komt als je andere gitaren bezit en over een paar jaar als je al spelend op je Jackson ernaar kijkt en terugdenkt dat het eens begonnen bent met dat ding.

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:58
het echte sentiment komt als je andere gitaren bezit en over een paar jaar als je al spelend op je Jackson ernaar kijkt en terugdenkt dat het eens begonnen bent met dat ding.

Laten we hopen dat het inderdaad zo zal geschieden ;)
Nu maar weer ontopic want de topicstarter heeft hier toch ook weinig aan, sorry TS! :hippie:

Toni Penta
7 oktober 2009, 01:16
ik wil over een tijdje graag mijn tweede gitaar gaan kopen (...) het liefste 200-300 euro..


Enige tijd geleden ben ik zoiets tegen gekomen: een low-budget gitaar die aan al je wensen voldoet.

Ik heb eens een Cort KX5 BK aangeschaft vanwege de sound. Destijds had ik alleen een Epiphone Dot en was op zoek naar een meer 'scheur'-geluid voor de meer 'rockende' nummers. ( ik speel in een blues-rock-band).

Ik vond er een lekkere vette sound in zitten voor weinig geld.
Deze Cort KX5 heb ik een half jaar geleden nieuw voor 200 euro gekocht bij Huigens in Hengelo. En ik speel er nog altijd graag op. Zonder effecten over een kleine buizencombo, met een beetje gain. Meer heeft - ie niet nodig.

- specs (http://www.myguitar.nl/epages/61564925.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61564925/Products/%22KX5%20BK%22)
- afbeeldingen (http://images.google.nl/images?hl=nl&client=opera&rls=nl&um=1&sa=1&q=cort+kx5+-bkm&btnG=Afbeeldingen+zoeken&aq=f&oq=&start=0)

euroboy
7 oktober 2009, 10:12
Met wat geluk vind je een epiphone les paul standard voor 300 euro.... Ik heb men epiphone LP standard er ooit voor verkocht voor die prijs hij was gloednieuw dus voor 300 euro een koopje... Maar dan moet je wel geluk hebben.

lindstrom
7 oktober 2009, 10:25
Hé, nog iemand die het kan beamen! Ik heb het al een keer zo erg gehad dat ik iets had van 'ik kap met spelen'. Gelukkig ben ik van dat idee weer gauw afgestapt, maar de wil om het ding kapot te slaan, die is onnoemelijk aanwezig. :makeup:


Toch wel zorgwekkend dat er jonge gitaristen zijn die zouden stoppen met gitaarspelen omdat de gitaar gewoon zo bagger is.

Het zou verboden moeten worden om echt slechte gitaren op de markt te zetten als dit betekend dat jonge aspirant gitaristen hierdoor afhaken.

Hiro
7 oktober 2009, 10:26
Ja ik heb mijn epiphone LP standard ook voor 300 overgekocht er zat geen schrammetje of wat dan ook op alleen een paar hele hele hele lichte krasjes op de slagplaat, hij had m al een jaar maar heeft er bijna niets mee gedaan :D
Ik nu onderhand wel :)

RoelTM
7 oktober 2009, 10:57
Ik word over 5 dagen 15.
Nou, van harte gefeliciteerd. :cheerup: