PDA

View Full Version : Amp bij elkaar in de loop



ackm
2 oktober 2009, 13:29
Hallo , weer een vraagje.

Is het mogelijk om bvb versterker A bij versterker B in de effectloop te zetten? Dat je dus het geluid van de 2 versterkers samen tegelijk krijgt?
Of moet dit gewoon via een split pedaaltje?

Zoja hoe zit dat dan met wattages? Kan dat zonder gevaar?

Bvd

Rick trodat
2 oktober 2009, 14:15
Dat kan. Ik heb dat gedaan door een reverb met stereo output in de loop van mijn HOOK te zetten en de tweede output gebruikt om deze in mijn Superchamp te stoppen.

ackm
2 oktober 2009, 14:45
Ok bedankt,

Dus even voor de duidelijkheid:


Amp A input --> Amp B Return (van de effectloop) , Amp B input --> Gitaar?

Krijg ik dan het geluid van beide versterkers tegelijk over de speakers van amp B? of blijft de speaker van amp A zelf nog geluid geven?

Sorry voor de vreemde vraag , ik weet er niet zoveel van en ben benieuwd naar dit soort dingen :)

bvd

Rinze
2 oktober 2009, 15:06
Jullie praten volgens mij niet over hetzelfde.

Je kunt niet van de effectsend van amp A naar de input van amp B. Ten eerste zit je met verschillende ingangsgevoeligheden en ten tweede zet je dan twee voorversterkers achter elkaar, dus ook tee toonregelingen.

Bovendien zou ik niet weten wat je dan verder zou willen doen met het signaal dat uit amp B komt, je kunt in ieder geval geen speakeruigang met een effectreturn verbinden, mocht je dat van plan zijn. Op een speakeruitgang moet een speaker aangesloten zijn.

Rick trodat
2 oktober 2009, 15:20
Klopt wij hebben het niet over hetzelfde lees ik nu.

caliban
3 oktober 2009, 15:01
Je kan veel experimenteren, maar ultra-belangrijk is dat je altijd zorgt dat de output van elke amp is aangesloten op een cabinet of load. Twee preamps na elkaar is wel mogelijk maar of het goed klinkt is iets heel anders. Kan je even zeggen over welke amps het specifiek gaat, en wat je specifiek wilt bereiken.

tidalwave_sideburns
4 oktober 2009, 13:42
Ok bedankt,

Dus even voor de duidelijkheid:


Amp A input --> Amp B Return (van de effectloop) , Amp B input --> Gitaar?

Krijg ik dan het geluid van beide versterkers tegelijk over de speakers van amp B? of blijft de speaker van amp A zelf nog geluid geven?

Sorry voor de vreemde vraag , ik weet er niet zoveel van en ben benieuwd naar dit soort dingen :)

bvd



hiervoor heb je een dual FX looper nodig.

Gitaar>>>> Looper

Dan

FX send kanaal A: Input Amp A , teruglussen door FX send Amp A naar looper FX Return kanaal A

FX send kanaal B: Input Amp B , teruglussen door FX Send Amp B naar looper FX Return kanaal B

Output looper >>>>>> FX return van Amp B

Als het ware lus je nu beide voorversterkers naar de eindtrap Amp B.

Of amp A nog geluid geeft hangt af of die een seriele of parallele FX loop heeft. (Serieel: signaal loopt of door FX loop, of door FX loop bypass. Parallel: beide signalen komen bij de eindtrap) . Is je FX loop parallel dan zou je amp A ook nog moeten horen.

MetalBo175
4 oktober 2009, 14:21
Ik heb 't ook gedaan met mijn versterkers:
Trace elliot is een serie fx loop, head + cabinet
Peavey Bandit is een parallel fx loop

hoe ik 'm heb aangesloten:
Gitaar naar input trace elliot --> Trace elliot send --> effecten --> peavey Bandit ingang
Peavey bandit preamp out --> return Trace Elliot.

Het klinkt echt super geweldig. en idd ik heb het gedaan via 2 fx loops, namelijk de send & return en de preamp out & poweramp in.

[edit]: ik heb op m'n peavey 2 fx loops zitten: send/return en pwramp in/preamp out