PDA

View Full Version : Nieuwe Hals Probleem



Be@st
2 oktober 2009, 13:28
Hallo Allemaal,

Ik heb een Ibanez S520 gitaar waarvan de kop van de hals afgebroken is.
Alles gelijmd en speelt weer perfect maar het gaf me geen veilig gevoel voor als we weer op tour gaan, dus heb een 2de hands goeie hals van Ibanez besteld voor een leuk prijsje. Dit keer geen hals met jumbo frets maar een gewone. Deze vandaag erop gezet alles past perfect en lekker afgesteld. Maar nu heb ik het probleem dat alles goed gestemd is tot de 10de fret ofzo maar zodra ik meer naar beneden ga op de hals wordt alles vals. Is hier wat aan te doen of hoe kan dit.... moet ik dan alsnog een orginele hals zien te vinden?

humbucker
2 oktober 2009, 13:35
Heb je ook opnieuw geïntoneerd?

Hendriks
2 oktober 2009, 13:35
Ik zou de gitaar eens (laten) intoneren . De lengte van de snaren (mensuur) is waarschijnlijk met de nieuwe hals iets gewijzigd.

Humbucker is de snelste.

Hiro
2 oktober 2009, 13:36
Intoneren op de brug als je brug of tail dat toelaat.
is de hals niet gebogen? als dat zo is moet je met de trusrod ervoor zorgen dat ie weer recht gaat staan.

Rick trodat
2 oktober 2009, 14:12
Intoneren kan je ook zelf ben ik van mening. Ik heb mijn strat loepzuiver gezet. Veel geduld en een goede tuner gebruiken.

Be@st
2 oktober 2009, 15:37
Ja het is inderdaad de intonatie, en ik kan het inderdaad zelf wel doen maar ben er net achter gekomen dat het met een ZR Tremelo systeem een behoorlijk tijdrovend en secuur werkje is en dat laat ik maar effe doen geloof ik.
Toch nog bedankt iedereen, had het zelf ook wel kunnen weten maar nooit niet bij stil gestaan. Misschien laat ik er dan ook meteen wel een Floyd Rose Tremelo opzetten, toch wat meer mijn ding.... nah ja we kijken wel effe. Ik dank u vriendelijk