PDA

View Full Version : Thought you were there



Jeroensnake
2 oktober 2009, 13:09
Een klein liedje. Heb me proberen in te houden, dus deze is niet zo druk en vol als de vorige. Twee sporen akoestische gitaar met een vleugje piano. Bewerkt met wat single band eq's en een beetje galm. Drums zo ver op de achtergrond dat ze er bijna niet zijn.

http://www.xs4all.nl/~schootse/audio/thoughtyouwerethere.mp3

Kritiek op het spel of tips voor nabewerking van het geluid zijn welkom.

Geoffrey
2 oktober 2009, 13:11
Klinkt nogal chaotisch...

Jeroensnake
2 oktober 2009, 21:26
Dat is nogal een ruim begrip. Wat maakt het chaotisch? Ik heb toch mijn best gedaan om me aan de structuur te houden. Slordige timing? Onlogische frasering ... ?

Geoffrey
3 oktober 2009, 08:18
Het geheel klinkt voor mij chaotisch.. alsof je timing totaal niet klopt.
De gitaar tegenover die piano vooral.

pasqual
3 oktober 2009, 23:58
het zit 'm niet in je timing maar in de onlogische notenkeuze van de "solo" gitaar op het rechtse kanaal. ik kan er geen touw aan vast knopen. bij je vorige post kreeg je nog het voordeel van de twijfel, maar nu niet. en toch blijf ik erbij dat je wel degelijk een goed tokkeltje kan spelen maar ik kan echt niet volgen wat je hier nu mee wilt; dit luistert niet gemakkelijk, het klinkt inderdaad chaotisch. maar zo is er wel meer muziek wat ik niet begrijp, ik weet echter wel wat ik mooi vind en wat niet. ik denk niet dat ik je debuut cd ga kopen.

groeten Pasqual.

Stratocaster
4 oktober 2009, 10:04
Je moet proberen 'zinnen' te maken met je gitaar en daarna een pauze, jij ratelt in 1 stuk door. Dat is in ieder geval iets waar je op letten kan.

Stratman70
4 oktober 2009, 10:52
Het is inderdaad wat chaotisch. M.i. ligt dat niet zozeer aan de notenkeus, maar veeleer aan de timing. Ik vind de notenkeuze eigenlijk best goed zelfs. De drums is erg vervelend, zeker als je het met koptelefoon luistert. Hoe zachtjers en ver weg ook: die kick dreunt in mijn oor.

Volgens mij is het echt een timingsprobleem.

The Lo Lands
4 oktober 2009, 16:51
Er zit wel stuctuur in... maar de akkoestisch gitaarpartij is niet mooi en ietswat rommelig gespeeld waardoor je de structuur verliest. Zeker aan het einde wordt de sologitaar te scherp en valt soms net naast de maat. Ik begrijp waar je heen wilt maar het komt er nog niet helemaal zo fraai uit :) De sologitaar zou ook iets zachter mogen en de drum juist iets meer in de mix. Nu is de focus teveel op de sologitaar. Succes!