PDA

View Full Version : Is dit wat? Graag had ik wat meer geweten over deze gitaar.



peter202
1 oktober 2009, 21:55
Beste,

Ik dacht zelf een gitaar aan te schaffen maar nu heb ik hier nog een oude liggen waar ik toch eerst nog wat info over zou willen voor ik eentje aan schaf.

Ik ken er nog niet veel van dus ik typ hier de info dat ik heb. Spijtig genoeg zijn er ook oppervlakkige barstjes in de achterkant en ook dit wou ik weten of het aan de klank veel gaat doen en ze dus voor de vuilbak is of niet.

Het is een "FENIX" by Young Chang
serienr E105....

peter202
1 oktober 2009, 22:00
foto's

http://i38.tinypic.com/2lszb6d.jpg
http://i36.tinypic.com/x4jd49.jpg

McVenco
1 oktober 2009, 22:01
Eerste hit op Google geeft een Wikipedia artikel.


During the late 1980s and early 1990s, Young Chang manufactured Squier electric guitars and basses for Fender Musical Instruments Corporation, and also manufactured electric guitars and basses under their own "Fenix" brand [1]. However, because of the similarities to the Fender brand and instruments, Young Chang could not sell the Fenix instruments due to licensing issues with Fender, and production stopped.

Klinkt dus als een Squier, maar dan met een eigen huismerk van de fabrikant. Misschien dus niet eens zo'n gek ding om mee te beginnen. Als er barstjes in de lak zitten kan dan hoogstwaarschijnlijk totaal geen kwaad.

Maareh.... foto's?



edit: Yep, foto's dus :)
Zijn die barsten ook door het hout, of is het alleen lakschade?

Leuk gitaartje trouwens hoor!

Ibanez666
1 oktober 2009, 22:03
Krasjes maken niks uit joh. Gewoon ff nieuwe snaren erop en (laten) afstellen

geert1976
1 oktober 2009, 22:06
Fenix gitaren zijn goed hoor, is veel beter dan de huidige Squier.

Fenix gitaren werden gebouwd in Korea, Young Chang heeft volgens mij ook de Koreaanse Fenders gebouwd.

peter202
1 oktober 2009, 22:48
De barstjes zijn idd niet door het hout en aan jullie uitleg blijkbaar zeker niet mis om te beginnen, ben ik blij dit te horen.
Wat ik uit de google hit dan kan uitmaken is deze gitaar van eind jaren 80, begin jaren 90.

Bedankt voor de snelle antwoorden

RUIS
1 oktober 2009, 23:04
Geen ervaring met de gitaren, maar ik heb wel een Fenix bas, zo te zien uit dezelfde periode (later hadden ze een strakker logo) en dat is een prima ding. Hals is heerlijk, enige minpuntje aan m'n bas: de elementen. Maar die zijn makkelijk te vervangen, wat ik dan ook gedaan heb.

Barkeepert
1 oktober 2009, 23:14
Ik heb een strat van Fenix. Heel leuk ding en speelt heerlijk. Hij doet naar mijn gevoel niet onder voor mijn Mexicaanse Fender.

peter202
4 oktober 2009, 11:21
Voila mijn eerste les zat er op gisteren, de gitaar speelde echt super.
De lesgever heeft ze gestemd, zelfs de snaren waren nog zo goed.

Ook heb ik me gisteren dan een leuke "beginner" versterker aangeschaft, hier een beetje zitten zoeken en blijkbaar wordt toch door vele van jullie een roland 30x als heel goede, niet dure versterker voor thuis beschouwd. Ik heb me deze dan ook aangeschaft, samen met een gitaar houder, reserve snaren en stemmer.

fototje van men versterker, ergens wel wat luid voor binnen(lees buren ;) )

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/CUBE30X.jpg
http://www.rolandmusik.de/produkte/CUBE-30X/images/CUBE-30X_3-big.jpg

En nu maar hopen dat ik geen miskoop maakte hehe :p

Chocola
4 oktober 2009, 11:45
Voila mijn eerste les zat er op gisteren, de gitaar speelde echt super.
De lesgever heeft ze gestemd, zelfs de snaren waren nog zo goed.

Ook heb ik me gisteren dan een leuke "beginner" versterker aangeschaft, hier een beetje zitten zoeken en blijkbaar wordt toch door vele van jullie een roland 30x als heel goede, niet dure versterker voor thuis beschouwd. Ik heb me deze dan ook aangeschaft, samen met een gitaar houder, reserve snaren en stemmer.

fototje van men versterker, ergens wel wat luid voor binnen(lees buren ;) )


En nu maar hopen dat ik geen miskoop maakte hehe :p


Heb je niet ;). Ik denk dat je een prima beginners setje hebt waar je nog een tijdje mee vooruit kan :).

ibanez260
4 oktober 2009, 16:49
wat doet dat knopje met 'power squeezer' eigenlijk??

pannekoek
4 oktober 2009, 16:51
wat doet dat knopje met 'power squeezer' eigenlijk??

zoals het al zegt:en squuest je power. van 30 watt heb je dus maar 2 watt over. beter bruikbaar op nog lagere volumes dus