PDA

View Full Version : headstock logo veranderen



GMS007
1 oktober 2009, 21:12
hee!

ik heb een epiphone les paul en dat logo is niet meer zo mooi als ik wil dat het is.. Daarom dacht ik, wat als ik nu zelf een logo'tje ontwerp en het 'Epiphone' logo verwissel met mijn eigen logo. Mijn vraag is, hoe doe ik dat? Ik heb wat tutorials op internet gezien maar dat betrof dan meestal Fender headstock e.d. dus is die techniek hetzelfde? Als iemand het stap voor stap uit kan leggen, zou super zijn! :ok:

Grut'n!

barno
1 oktober 2009, 21:33
zoek es wat in zelfbouw hier, er zijn verschillende threads waar dat uitgebreid aan bod is gekomen. Voor een wit logo op zwarte achtergrond: wit decalpapierkopen: logo met dikke zwart outline printen, strak uitknippen en opbrengen

snaarplukker
1 oktober 2009, 21:54
Of als je mooier wil of kan hebben de logo (http://www.brandsoftheworld.com/search/107508479/57056.html) uitprinten op gewenst formaat, plak het op een stukje mother of pearl en zaag het uit met een figuurzaag. Bijwerken met minivijltjes, aftekenen op je headstock en het logo uitfrezen of met hobbybeiteltjes uitsteken. Inlijmen, vlakschuren en met blanke lak overspuiten.

Thiez
1 oktober 2009, 22:02
er zijn toch ook epi's die het ingelegd hebben? dan is het niet zomaar te veranderen met decal lijkt me?

barno
1 oktober 2009, 22:26
er zijn toch ook epi's die het ingelegd hebben? dan is het niet zomaar te veranderen met decal lijkt me?

een inlay vervangen door een andere, alles is natuurlijk mogelijk, maar daar zou ik niet aan beginnen, tenzij ik zin had in veeel werk. frezen, hout inleggen, alles vlakschuren, dus hele headstock kaal, dan beginnen aan nieuwe inlay enz...

Archenemy
7 oktober 2009, 15:18
Wordt de gitaar dan niet minder waard?

lindstrom
7 oktober 2009, 15:34
Wordt de gitaar dan niet minder waard?

alsof een epiphone zo waarde vast is...