PDA

View Full Version : Identificatie (Fender?) Stratocaster body



Ibanez666
1 oktober 2009, 20:15
De vorige eigenaar van deze vertelde dat de body een fender Japan was, maar voordat ik dit zelf ook ga beweren bij een eventuele verkoop (en mogelijk in het grote twijfel topic terecht kom ;) ) graag jullie dekundige mening :)

Zo ver ik kan zien bestaat hij uit twee lagen (in ieder geval geen multiplex) Heeft een groot vak voor de electronica en de brug en middel element en een apart vak voor een nek pickup ter grootte ongeveer van een humbucker.


pics:

http://img515.imageshack.us/img515/1186/dsci5763.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/1775/dsci5762.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/3783/dsci5760.jpg

nickofzo
1 oktober 2009, 20:18
2 keer:O doe maar luxe;)

Stratocaster
1 oktober 2009, 20:21
Wordt moeilijk om te identificeren denk ik, maar je zegt dat je een 'badkuip' hebt voor de brug en mid PU, en een aparte humbucker plaatse voor de nek PU?

Ibanez666
1 oktober 2009, 20:21
2 keer:O doe maar luxe;)

heb maar 1 keer op plaasten gedrukt :)

Mods, kan die ander ff weg?

Ibanez666
1 oktober 2009, 20:22
Wordt moeilijk om te identificeren denk ik, maar je zegt dat je een 'badkuip' hebt voor de brug en mid PU, en een aparte humbucker plaatse voor de nek PU?

Ja, niet echt humbucker plaats, maar ter grootte van...en de badkuip loopt ook door voor de pots en zo geloof ik

Chris Winsemius
1 oktober 2009, 20:26
foto neckpocket?

Ibanez666
1 oktober 2009, 20:34
foto neckpocket?

Ik ga hem nu niet meer uit elkaar halen, ben een uur bezig geweest een nieuwe puickup erin te zetten, snaren, afstellen..

Het is voor mij vooral belangrijk of iemand in 1 opslag ziet of het er wel of nooit een zou kunnen zijn... :)

humbucker
1 oktober 2009, 20:55
Mijn Chinese Squier uit 96 heeft ook zo'n dergelijke fresing. Nu weet ik niet of dat iets wil zeggen, maar...

Ibanez666
1 oktober 2009, 21:02
Mijn Chinese Squier uit 96 heeft ook zo'n dergelijke fresing. Nu weet ik niet of dat iets wil zeggen, maar...

Ik ook niet. Is die body ook (twee delen) solid of multiplex?

pasqual
1 oktober 2009, 21:38
de meeste japanse fender body's die ik heb gezien hebben een verzonken tremelo cover aan de achterkant. dit in tegenstelling tot de usa en mex body's. en de routing van een beetje japanse fender is vintage dus sss of hss. verder de uitsparing die jij omschrijft ( dus ook ter hoogte van de onderste hoorn? ) ben ik alleen nog maar tegengekomen bij japanse squier body's uit 1994/95. deze hebben een dikte van 43 mm en niet 45 mm.

groeten Pasqual.

Orgasmocaster
1 oktober 2009, 21:39
Volgens mij hebben (de meeste?) japanse fenders een recessed trem cover cavity..

Ibanez666
1 oktober 2009, 21:39
de meeste japanse fender body's die ik heb gezien hebben een verzonken tremelo cover aan de achterkant. dit in tegenstelling tot de usa en mex body's. en de routing van een beetje japanse fender is vintage dus sss of hss. verder de uitsparing die jij omschrijft ( dus ook ter hoogte van de onderste hoorn? ) ben ik alleen nog maar tegengekomen bij japanse squier body's uit 1994/95. deze hebben een dikte van 43 mm en niet 45 mm.

groeten Pasqual.

wat bedoel je met onderste hoorn? de dikte vd body is ongeveer 43 mm, zeker geen 45 mm

Ibanez666
1 oktober 2009, 21:44
Volgens mij hebben (de meeste?) japanse fenders een recessed trem cover cavity..

eh nu in het Nederlands..plaatje misschien? :)

pasqual
1 oktober 2009, 22:31
wat bedoel je met onderste hoorn? de dikte vd body is ongeveer 43 mm, zeker geen 45 mm

de gedeeltes die uitsteken op een strat body. de bovenste is iets langer als de onderste;) ( gewoon die stukken hout waar je eventueel je gitaar aan zou kunnen vastpakken als handvat:soinnocent: )

maar ff serieus: als je de slagplaat verwijderd heb je normaal gesproken een electronica uitsparing. de japanse squier body waar ik het over heb heeft nog een extra uitsparing onder de badkuip frezing en naast de electronica uitsparing. het nut hiervan weet ik niet maar ik vermoed gewichtsbesparing.

en orgasmocaster bedoeld hetzelfde als ik: een verzonken afdekplaat voor je tremelo ruimte, daar waar de veren zitten aan de achterkant. dit dus in tegenstelling tot de gangbare afdekplaat die óp de body zit geschroefd.

is het nu een beetje duidelijker? kortom: ik denk niet dat je een japanse fender body hebt, hooguit een japanse squier body. dit zal over de kwaliteit niet zoveel zeggen maar bij verkoop wél het verschil maken.

groeten Pasqual.

Ibanez666
1 oktober 2009, 22:38
de gedeeltes die uitsteken op een strat body. de bovenste is iets langer als de onderste;) ( gewoon die stukken hout waar je eventueel je gitaar aan zou kunnen vastpakken als handvat:soinnocent: )

maar ff serieus: als je de slagplaat verwijderd heb je normaal gesproken een electronica uitsparing. de japanse squier body waar ik het over heb heeft nog een extra uitsparing onder de badkuip frezing en naast de electronica uitsparing. het nut hiervan weet ik niet maar ik vermoed gewichtsbesparing.

en orgasmocaster bedoeld hetzelfde als ik: een verzonken afdekplaat voor je tremelo ruimte, daar waar de veren zitten aan de achterkant. dit dus in tegenstelling tot de gangbare afdekplaat die óp de body zit geschroefd.

is het nu een beetje duidelijker? kortom: ik denk niet dat je een japanse fender body hebt, hooguit een japanse squier body. dit zal over de kwaliteit niet zoveel zeggen maar bij verkoop wél het verschil maken.

groeten Pasqual.


Ik zou het niet weten, misschien maak ik hem nog open. Ik ga er sowieso niet veel meer dan 100 euro voor vragen, dus welke body het ook is, dat is hij wel waard.

Hendriks
1 oktober 2009, 22:41
De japanse Fenders die ik heb gehad hadden geen van allen een badkuip routing , ik heb diverse standaards en ri's gehad , lijkt mij een Squier.