PDA

View Full Version : Ff voorstellen



ronsanjoy
30 september 2009, 23:15
Hallo, ik ben Ronald en ik ben net vers startend gitarist, of beginnend hoe je het wilt noemen. Kortom ik kan er nog geen ruk van, maar ik oefen en oefen en oefen en uiteindelijk moet t wat worden.
Een aantal jaren geleden al een poging gewaagd om te beginnen met te leren spelen, maar door allerlei omstandigheden is die ambitie in de ijskast komen te staan. Ik heb destijds van iemand voor een prikkie een gitaar gekocht (een Arirang blijkt nu) met een versterkertje.
Die Arirang heb ik nu ingeruild met iemand voor een Challenge VP, gewoon omdat die Arirang een blok lood is en die hals is toch echt wat te breed voor mijn kleine knuistjes. Die Challenge leek me om te beginnen een leuk gitaartje, jaartje oud en geen gebruikerssporen zoals fretwear enz.
Kreeg er ook een Boss versterkertje bij (mijn ouwe versterker blijkt een basversterker te zijn, vandaar die klank alsof je in een afgesloten atoombunker speelde). Hij klinkt en speelt lekker, en mijn volgende gitaar wordt(als ik het spel eenmaal een beetje onder de knie heb) waarschijnlijk toch een Epiphone. Einddoel: een Gibson.
Nou een heel verhaal, maar nu weten jullie dan ook alles, voor wat berteft mijn perikelen op het (voor mij nog heeeel lange) gitaarpad.

Grtzzzz en keep on rockin"!!!!

Harry
1 oktober 2009, 10:15
hoi Ronald, welkom! Ik heb ook een Arirang, was mijn eerste elektrische gitaar. Omdat ik begonnen was met een spaanse gitaar viel de halsdikte me niet op, maar later, toen ik andere gitaren kon kopen heb ik een stuk van de hals afgehaald. De gitaar ligt nu gestript om er weer iets leuks van te maken.

JeroenSchaaf
1 oktober 2009, 10:19
He welkom hiero!

speulmenneke
2 oktober 2009, 10:02
Hallo Ronald,

Welkom op het forum.