PDA

View Full Version : Input delen



Mattijs94
30 september 2009, 20:38
Hallo,

Is het mogelijk om bij een gewone versterker het inputsignaal te delen in 2 of meer? ( Met 2 of meer gitaren op 1 versterker spelen?)Ik heb namelijk een paar vrienden die ook gitaar spelen maar niet in een band. Het zou handig zijn moesten we niet steeds de versterker verplaatsen.

Danku!

kenx
30 september 2009, 20:43
Ja dat moet lukken met zo'n plug voor 2 jacks --> 1 jack... Je gaat wel enorm signaalverlies hebben...

zeiler
30 september 2009, 20:46
ik heb tijdenlang op die manier bij iemand gelest, hij had had er een soort pedaaltje voor waarmee je in kon stellen: 1 gitaar, 2 gitaren of de andere gitaar ;)!

en dat ging opzich prima :)! Zeker gewoon op huiskamer niveau, wat wel lastig was wat dat je dus allebei OF clean OF drive speelt, en geen verschil erin hebt :o!

nico verduin
30 september 2009, 20:53
Je loopt wel kans dat als een van de andere gitaren het signaal in tegen fase afgeeft, dat je een zweving kan krijgen (ontstemming) of dat hij wat dun gaat klinken omdat beide gitaren elkaars signalen dempen.

Mattijs94
30 september 2009, 21:25
ik heb tijdenlang op die manier bij iemand gelest, hij had had er een soort pedaaltje voor waarmee je in kon stellen: 1 gitaar, 2 gitaren of de andere gitaar ;)!

en dat ging opzich prima :)! Zeker gewoon op huiskamer niveau, wat wel lastig was wat dat je dus allebei OF clean OF drive speelt, en geen verschil erin hebt :o!

Idd handig :hippie:
Enig idee hoe zon ding heet ?

hugo123
30 september 2009, 21:26
A/B/Y splitter

Mattijs94
30 september 2009, 21:27
bedankt!:ok: