PDA

View Full Version : X2N, klinkt nie best... :(



Aspa123
4 april 2003, 00:59
....

Aspa123
4 april 2003, 01:14
...(uhm)

Na advies hier op dit forum ben ik overgegaan aanschaf van een Dimarzio X2N voor in de brug van mn IBanez RG520. :smile: Nu klinkt ie op zich wel ok (moet 'm nog wel een beetje afstellen ivm bijgeluiden enzo) maar verreweg niet zo mooi als mijn BCRich met emg81, grrrrrrrr. :sad: Op zich levert de X2N voldoende crunch en goede palmmutes maar 't geluid uit mn Ibanez is nu iel, hol en een beetje karakterloos (wel zuiver) in tegenstelling tot mijn BCRich die echt een heerlijk warme/ gladde distortion levert. Begrijp er echt nix van die X2N zou toch zn werk goed moeten kunnen doen?

Op momentheb ik overigens de volgende setups gebruikt,
gtr -> Metalzone -> POD -> PC (BCRich klinkt 100x beter)
gtr -> POD -> PC (Idem)
gtr -> Metalzone -> Amp (idem)
gtr -> POd -Amp (idem)
Natuurlijk verschillende sttings ook geprobeerd, maar nog steeds klinkt die Ibanez niet geweldig.

Het is niet zo dat ik alleen maar een bepaald geluid zoek maar ik wil gewoon dat die Ibanez ook goed en volwassen klinkt. :sad:

Help...

hoofd
4 april 2003, 01:18
Een Ibanez die mooi en volwassen klinkt, daar heb je het probleem al :grin:.

Maar ff serieus, als je zo tevreden bent over die EMG81 in je BC Rich, waarom zet je er dan niet ook zo een in je ibbie? Verder hou ik sowieso niet van Dimarzio's, geef mij maar Seymour Duncans :wink:.

Aspa123
4 april 2003, 01:24
... wellicht een beetje overkill maar toch ter info: In bovenstaande setups kan ik dus met mijn BCRich(Jap)+81 makkelijk het juiste geluid vinden voor trash, death, black, powermetal en rock. Maareh met die Ibanez is het nu hopeloos....zucht

Aspa123
4 april 2003, 01:31
Ja mtlhead daar zit wat in...maar ik wou gewoon geen actieve elementen meer (baterijen + enorm volume vertschil enzo). En t lijkt me toch wel dat een element rond de 100 euro die wordt geadverteerd als zijnde een ideaal metal element naar behoren behoort te klinken?

Aspa123
4 april 2003, 01:36
...ik bedoel dat de x2n niet het meest veelzijdige element is wist ik van te voren maar ...het kan toch niet zijn dat ie zo beperkt is dat ie maar 1 soort metal geluid kan produceren?...nml een beroerd metal geluid? T' is nu net of ie standaart op reverb (hol maar geen echo) staat.

Negative K3 fan
4 april 2003, 08:27
Misschien heb je hem verkeerd aangesloten? Een hol geluid is karakteristiek voor single coils, misschien dat je de verkeerde draadjes hebt gesoldeerd?

Als dat niet het geval is moet je maar een ander element nemen, voor metal een invader ofzo.

hoofd
4 april 2003, 09:01
Idd, dacht ik ook al aan, check de solderingen goed. Verder schijnen Bill Lawrence ofzo elementen vet te beuken, anders check je de seymour duncan site (www.seymourduncan.com), daar kan je geluidsfragmentjes horen van verschillende elementen.

MegaDrive
4 april 2003, 11:56
Ik heb laatst de X2N in mijn RG270DX vervangen door een DiMarzio Steve's Special, en nu klinkt hij veel beter! Maar voor de échte ultieme metal beuk/hak/shred heb ik nog altijd een paar EMG81 gitaartjes achter de hand. Ik heb laatst voor 100 euro een epi lp special (=slechter dan slecht) gekocht en daar een EMG81 in gezet. Klinkt perfect en na de nodige modificaties heb ik daar nu een vette metalpongel aan. Zo'n EMG neemt het karakter van je gitaar voor een groot deel weg, daarom vind ik dat goede pickups voor slechte gitaren, en jammer als ik zo'n ding in een peperdure gitaar tegenkom.

gerrekat
4 april 2003, 12:11
daar kan ik me een beetje in vinden, ik vind die EMG 81's echt vreselijk!

Ik heb er nog steeds 1 in mijn GIBSON V zitten, en die blijft maar speel er nooit op.

ze hebben vel output scheuren ook wel.

maar dei dingen hebben echt geen karakter en klinken zoooo braaf, nee niets voor mij.

Maar ze kunnen idd een slechte gitaar een stuk beter laten klinken!

Aspa123
4 april 2003, 16:42
Heeft niemand op dit forum positieve ervaringen met dit element?

gerrekat
4 april 2003, 16:49
ik vind de X2n best goed, voor metal dan, hij klinkt gebalanceerd, helder, niet teveel bas en strak, best vet ook.

maar verder is ie natuurlijk niet echt veelzijdig, maar ielig zou ie niet moeten klinken, dan zou ik bijna zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan of dat het ding niet functioneert!

Nou vind ik zowiezo als je modelling techniek, effectenpedalen etc. gebruikt het effct van een PU upgrade veel minder adn dat je het op een vette high gain buizentop aansluit.

Swan
4 april 2003, 23:47
als je em echt kwijt wilt...stuur me n mailtje :wink:

Aspa123
5 april 2003, 19:12
Ah wat bleek... Mn nieuwe Ibanez was gewoonweg kut afgestelt..dwz afstemming brug en intonatie waren way off!!!! Kan nog steeds niet voorstellen dat die lijers van feedback en/of ibanez dat niet ff hadden nageken... Inmiddels klinkt ie erg vet nu met die x2n.. :smile:

lupoloco
6 april 2003, 21:48
hoe is die in vergelijking met je andere gitaar?

Aspa123
6 april 2003, 23:53
Hij kan nu goed meekomen...het is niet beter maar anders... met distortion is die RG zuiverder dan mn bcrich maar met een minder dik geluid. Voor het bettere schred werk is die RG nu in ieder geval ready ,zekers als ik er een goed lead element bij plaats. Tja het heeft zn voordelen en nadelen in mijn situatie, zal ze op een rij zetten:

RG570+x2n:

Voordeel:
Goed geluid met distorion
Zuiverder
geen batterijen nodig
makkelijk kiezen uit 2e element

Nadeel:
x2n (brug) is minder geschik voor lead partijen.

BCRICH+EMG
Zeer vette distortion
Leads op brugelement klinken zeer goed.

Nadeel:
Weinig keuze uit nek element aangezien pasief en aktief niet echt lekker samengaan.
Batterijen verwisselen

Anyways ik speel zowiezo op mijn BC RIch voornamelijk Death en trash en op die RG wil ik meer powermetal e.d. gaan spelen en als back-up voor mijn BCRIch laten gelden...en dat lukt allemaal.

Soulflyhigh
7 april 2003, 13:44
Op 2003-04-04 11:56, schreef MegaDrive:
Ik heb laatst de X2N in mijn RG270DX vervangen door een DiMarzio Steve's Special, en nu klinkt hij veel beter! Maar voor de échte ultieme metal beuk/hak/shred heb ik nog altijd een paar EMG81 gitaartjes achter de hand. Ik heb laatst voor 100 euro een epi lp special (=slechter dan slecht) gekocht en daar een EMG81 in gezet. Klinkt perfect en na de nodige modificaties heb ik daar nu een vette metalpongel aan. Zo'n EMG neemt het karakter van je gitaar voor een groot deel weg, daarom vind ik dat goede pickups voor slechte gitaren, en jammer als ik zo'n ding in een peperdure gitaar tegenkom.


:smile: Haha dan zal jij wel balen van de Zakk Wylde singature series van gibson met een lekker 81 - 85 combinatie! En dit alles voor slechts 4000 pleuro :smile:

Groetjes Soulflyhigh :smile: