PDA

View Full Version : Weet iemand iets van de Gibson Flying V Faded?



Bartelomeus
30 september 2009, 12:41
Ik heb deze gitaar al een tijdje op het oog, en elke keer vraag ik me af of ik niet iets over het hoofd zie omdat hij een stuk goedkoper is dan de standaard V.
Voor zover ik weet zijn de specs precies hetzelfde... behalve de finish en dat hij nog een humbucker extra heeft!

Om precies te zijn kost deze (Worn White) 689 €
en de standaard V (Classic White) '68 949 €
(Thomann)

http://images1.thomann.de/pics/prod/112646.jpg

Iemand enig idee waarom het 260 € (!) scheelt?

Hiro
30 september 2009, 12:48
Dat heeft gibson wel vaker met series, vaak omdat er minder lak op zit of omdat de lak makkelijker te verveerdigen was.

OOk meer regelmaat als iets anders gooien ze er een bekende naam op de truscover en gooien er 300 euro bovenop.

Kijk maar s naar de BFG, die is nu gary moore sig, maar daardoor hoef ik m nie meer.

Mooie truscover op een gitaar die stripped hoort te zijn, opeens een p90 cover, andere lelijke knoppen erop, en 300 duurder

Danieldg
30 september 2009, 14:20
Het verschil zit hem in:

Het hout: de body van een faded bestaat uit 3 stukken hout, van een standard uit 1 (of soms 2).

Lak: hier zit het grote prijsverschil. De faded is niet hoogglans afgewerkt, maar is gewoon gebeitst en daarna gesealed. Niets gepolijst ofzo, terwijl dit bij de standard wel gedaan is. Daar kruipt dan ook de meeste tijd in (het afwerken met hoogglans lak) en dus ook meer geld aan arbeidersuren.

Kwalitatief zijn ze gelijk, de verschillen zijn vooral cosmetisch. Vandaar dus ook het prijsverschil.

Bartelomeus
30 september 2009, 14:45
Kijk dat is mooi, ik vind Faded juist wel wat hebben.
En aan de 3-part body zal je toch niet veel sustain aan verliezen lijkt me.
Top, dan ga ik maar eens plannen maken om hem aan te schaffen...:soinnocent:

Hiro
30 september 2009, 15:12
goed zo :)

laat maar weten en iets zien wanneer je m gaat halen :punk:

Bartelomeus
30 september 2009, 15:31
Nu nog een leuk versterkertje, om deze nou via mijn Cube30 te doen.
Dat vind mijn LTD 401-EC ook niet zo leuk, ik ga eens researchen.
Bedankt!