PDA

View Full Version : Gitaar Accesoires opbergen



Phinjolo
30 september 2009, 10:25
HELP!!!

Is er een simpele oplossing om mijn gitaar accessoires op te bergen in een blik/box etc.. zodat ik het wel makkelijk mee kan nemen? Wat ik er in wil doen??; plectrums,snaren,snaarwinder,capo,stemapparaatje.. etc etc
Wie weet wat ik kan gebruiken en waar kan ik zoiets kopen?

:noob:Tnx!

lindstrom
30 september 2009, 10:51
kijk eens bij Plano voor een tacklebox (kun je vakje in indelen zoals je het zlf wilt)

anders kijk je bij een willekeurige electratoko voor een koffertje.

bij de gamma/praxis bouwmarkten kun je ook verschillende opbergsystemen halen hoor.

gewoon even kijken.

--=HANS=--
30 september 2009, 11:25
In de meeste gitaarkoffers zit wel zo`n vakje waar al die zooi in past, is ook erg handig om behalve die rommel ook de gitaar zelf in mee te nemen ;)

Phinjolo
30 september 2009, 11:33
Tnx!

Ik heb idd bij de karwei gekeken naar kleine boxen maar daarin zijn de vakken te klein voor de capo en stemapparaat, zou graag alles in doosje hebben.
Maar bedankt voor de tips!

Little Jay
30 september 2009, 11:59
Ook handig: een laptop-tas met veel vakken. Kan ook bladmuziek in, deodorant, schoon t-shirt, tomtom, flesje spa blauw, setje reserve buizen, multi-tool, etc., etc.

Hiro
30 september 2009, 12:56
een auto ;)

Liquid_Metal
30 september 2009, 16:48
Heeft je gitaartas geen vakjes? Ik heb reparatiekit (schroevendraaiers, tang, extra snaren, snarenwinder), plectra, capo, bladmuziek, kabel, bottleneck en stemapparaatje in m'n tas zitten.
Het is een Warwick Rockbag zoals onderstaand. Die dingen zijn perfecto!

http://www.dawsons.co.uk/acatalog/00041210.jpg

Alleen als je je gitaar in een harde gitaarkoffer mee wilt nemen wordt het een probleem. Ik kan zo 1 2 3 niet echt iets bedenken, behalve heel basale dingen.

Hiro
1 oktober 2009, 08:21
ik heb in mijn koffer alles zitten, in zon vak onder de hals.
Snaren capo doek, plectrums, snaarwinder.
Onder mn kop heb ik mn kabel en onder mn neckpocket heb ik mn strap.

speedmusic
1 oktober 2009, 08:26
om even in te haken op de eerste reactie, even de zoekfunctie van marktplaats gebruiken en zoeken op viskoffer.
Zelf gebruik ik zo'n alu bouwmarkt koffertje met van die inzetstukken, dan kun je hem een beetje op maat maken.
Conrad Alu koffer (http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTYwMTk0MTYwOA==?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Dkoffer%26fh_secondid%3Dnl281 5085%26fh_lister_pos%3D16%26fh_location%3D%252f%25 2fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dkoffer %26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch)

eldec
1 oktober 2009, 15:47
Tupperware...

Hardguitar
1 oktober 2009, 16:12
Ik heb gewoon een klein hardcase koffer waar ik dat soort spullen indoe ( incl. kabels) .

In het gitaarkoffer van mijn fender passen de meeste dingen ook wel in, zoals plectrums,pakje snaren,stemapparaat.

xSophie
1 oktober 2009, 20:04
Mijn plectrums zitten bij elkaar in een blikje en gitaarbanden,snaren etc. zit in een plastic box van de blokker of zo.

Hiro
2 oktober 2009, 08:12
naja betere dingen als zon koffer of gigbag heb je niet echt voor je spullen tenzij je veel hebt voor op tournee ofzow, dan heb je weer flightcases nodig

Martijn-w
2 oktober 2009, 20:12
Plectrums meestal in de portemonnee en de rest in de gitaartas.

Harald
3 oktober 2009, 13:36
Snaren verwisselen gerelateerd, met de band in een tas van een euro of 8 bij de schoenenreus, samen met kabels, zender van de wireless, bottlenecks, batterijen en andere kleine spullen. Plectrums zitten daar ook in, leg ik samen met bottleneck en reservebatterijen bij een bandgig onder handbereik.

Als ik akoestisch solo speel zitten kabels en reservesnaren etc. in de tas van de AER.

Plectrums, duimplectrums, kapos en evt. bottlenecks, kortom het spul wat ik onder handbereik wil hebben bij een akoestische gig heb ik in een brillekoker, zo'n hard etui, dat je openklapt. Blikje werkt ook goed, maar dat is weer te klein voor capos.

dodeboboeror
3 oktober 2009, 14:49
Hup naar een willekeurige bouwmarkt

http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Gereedschapskoffer%20-%20460%20mmWisvo.jpg

Ik heb m'n snarensets per snaar opgesplitst en in een oude floppy opbergbox gestopt. Dan hoef je niet zo te klooien in zo'n pakje op een donker podium en die box past perfect in bovengenoemde koffer

Eko
5 oktober 2009, 16:30
Ik neem alle gitaren mee in hun cases. Daar zitten bij Fender van die grote vakken in waar je snaren ,riemen tot en met kabels in kwijt kunt. Ook zit er bij de meeste gitaren een kleine handdoek.
Bij de acoustisch gitaar zit een grote harde gigbag met zo mogelijk nog meer ruimte. Daar naast heb ik een aluminium koffer al zo`n 30 jaar bij me. Het is er nog een met massief metaal op alle kanten en hoeken. Die heeft vallen uit vrachtwagens overleeft en je kunt er desnoods op staan en/of zitten. In die koffer zitten kabels , patchkabels , capo`s en tal van andere zaken.
Bij de draagtas van de AER zitten meerdere vakken waar je gereedschap, kabel en lamp e.d. in kwijt kunt.
Ook leer je na verloop van tijd om sommige dingen slim mee te nemen. Vroeger had ik gereedschap los bij me. Nu zit dat in een heel klein setje wat ik ooit eens kreeg bij een aantal sets van Elixir. Uiteraard heb ik ook nog wel een multitool bij me , maar dat gekke ding van Elixir is een uitkomst gebleken.

wiegersma
5 oktober 2009, 17:40
ik neem de accessoires mee in een kist van de dumpstore waar materiaal in heeft gezeten om wonden mee na te maken bij oefeningen. Zitten veel vakken en vakjes in.

Blend
5 oktober 2009, 19:48
Zorg dat jij of je pa of je vrouw een leuk presentje krijgt van zijn / haar bedrijf in de vorm van een goede fles wijn. Zo ben ik aan mijn opbergkoffer gekomen, een kleine koffer waarin een fles wijn past, daar zitten nu m'n setjes snaren / capo / plectra etc.