PDA

View Full Version : HNAD Blackstar HT5



deefke666
30 september 2009, 08:39
Ik heb gisteren avond een nieuwe (tweedehands) versterker gekocht...
het is een blackstar HT5 geworden... :crazyhappy:

ik was er al even over aant denken om een kleine buizenamp aan te schaffen voor thuis te spelen (met mijn engl thunder gaat het echt wel wat te hard thuis) en deze stond voor een mooie prijs te koop....

ik had van tevoren de HT5 wel eens bespeeld bij de lokale muziekhandelaar dus ik wist wel een beetje van tevoren hoe hij ging klinken,
maar toch ben ik, na er een tijdje op gespeeld te hebben, echt blij verrast over de klank van zo'n klein ding.....


beetje nadeel is het ontbreken van een reverb (dan had het 100% geweest)
wel handig dat er een effectsloop inzit....

ik wou dit nieuws toch even met jullie delen :seriousf:
geen wereldschokkend nieuws maar voor mij weer een stapje vooruit :dance:

grtz d

the sure thing
30 september 2009, 08:44
Ik heb gisteren avond een nieuwe (tweedehands) versterker gekocht...
het is een blackstar HT5 geworden... :crazyhappy:

ik was er al even over aant denken om een kleine buizenamp aan te schaffen voor thuis te spelen (met mijn engl thunder gaat het echt wel wat te hard thuis) en deze stond voor een mooie prijs te koop....

ik had van tevoren de HT5 wel eens bespeeld bij de lokale muziekhandelaar dus ik wist wel een beetje van tevoren hoe hij ging klinken,
maar toch ben ik, na er een tijdje op gespeeld te hebben, echt blij verrast over de klank van zo'n klein ding.....


beetje nadeel is het ontbreken van een reverb (dan had het 100% geweest)
wel handig dat er een effectsloop inzit....

ik wou dit nieuws toch even met jullie delen :seriousf:
geen wereldschokkend nieuws maar voor mij weer een stapje vooruit :dance:

grtz dNou Deefke.... Gefeliciteerd! Wat het altijd errug goed doet op dit forum zijn....















FOTO'S!!!

deefke666
30 september 2009, 09:11
ik zal eens een poging doen hehe

http://img17.imageshack.us/img17/898/img0005pt.th.jpg (http://img17.imageshack.us/i/img0005pt.jpg/)

http://img17.imageshack.us/img17/3481/img0003ec.th.jpg (http://img17.imageshack.us/i/img0003ec.jpg/)

ik krijg die foto's nooit groter dan dit dus....
maar beter als niets he....

almarvk
30 september 2009, 09:28
Feliflapstaart met je zwartester!

mod-edit: topictitel aangepast.

Magic Bean
1 oktober 2009, 00:48
Tipje: bestel een pre-amp buis naar jouw smaak en een goede 12BH7 of EC99.
Doet deze amp veel meer recht!

JTB
1 oktober 2009, 09:35
doe maar geen ec99 daar kan de amp niet mee overweg zonder e.e.a. af te stellen. Ik heb het geprobeerd en de amp overstuurt dan op elk niveau.

deefke666
1 oktober 2009, 09:58
ik denk dat ik er de eerst gewoon over ga spelen zoals hij is...
het was vooral de bedoeling om een lampenbakje te hebben om thuis te spelen zonder de flikken aan de deur te krijgen :seriousf:

JTB
1 oktober 2009, 10:05
goed plan, hij klinkt zo ook namelijk al er lekker inderdaad! Veel plezier ermee!

deefke666
1 oktober 2009, 10:12
thanks,
ik gebruik eigelijk heel weinig pedalen vooral een blackstar ht dual en met die pedaal heb je eigelijk vier kanalen in totaal.... klinkt best wel lekker zo...

JeroenSchaaf
1 oktober 2009, 10:20
Gefeliciteerd ermee! lijkt me een gaaf dingetje!

soup
1 oktober 2009, 10:20
Hoe luid speelde je dan met de ENGL?

Ik heb hem max op 2-3 staan.

deefke666
1 oktober 2009, 10:29
ik woon in een rijhuis, en zelfs met volume op 2-3 klinkt het nog te hard hier...
het koppel naast mij hebben ook pas een kindje...
voor thuis is die blackstar beter geschikt vind ik... klank is meer dan okay en volume valt goed mee ook...
ik zou hem zelfs durven meenemen voor kleine optredens, met een sm57 ervoor dan....

LPplayer
1 oktober 2009, 10:51
Heey Dude!

Idd ik heb em nu ook sinds een tijdje. Heb er zelfs al opnames meegemaakt en live gebruikt.
Kan er m'n sounds mee maken. Enige minpuntje is idd geen reverb, maar voor de rest.
Toppie!.
Ik gebruik em nu ook dus soms live in een band waar iedereen in ear speelt en ik als enige met versterker. Voor de balans is zo'n 5 watt dingetje dan wel OK :)

Werkt heel lekker in combi trouwens met een fulltone fulldrive2

deefke666
1 oktober 2009, 16:06
Heey Dude!

Idd ik heb em nu ook sinds een tijdje. Heb er zelfs al opnames meegemaakt en live gebruikt.
Kan er m'n sounds mee maken. Enige minpuntje is idd geen reverb, maar voor de rest.
Toppie!.
Ik gebruik em nu ook dus soms live in een band waar iedereen in ear speelt en ik als enige met versterker. Voor de balans is zo'n 5 watt dingetje dan wel OK :)

Werkt heel lekker in combi trouwens met een fulltone fulldrive2

ja, hij reageert inderdaad nogal goed op pedalen vind ik....
ik denk dat ik hem zaterdag eens ga meenemen om op te treden en eens kijken wat dat geeft....

heb jij die opnames gemaak met een mic ervoor of met die emulated output...?

Magic Bean
1 oktober 2009, 18:03
doe maar geen ec99 daar kan de amp niet mee overweg zonder e.e.a. af te stellen. Ik heb het geprobeerd en de amp overstuurt dan op elk niveau.

EC99 is toch hetzelfde als 12BH7? Zelfde als dat Ecc83 en 12AX7 hetzelfde zijn?

LPplayer
2 oktober 2009, 09:15
Die opnames heb ik gemaakt met mic ervoor(senheiser e nogwat)
Heel goed te doen.
Ja je kan er ook mee optreden. Als het dan te zacht is zou je jezelf ook nog over de monitor iets harder kunnen vragen. Ik had deels in-ear dus zat het wel snor en kon ik mezelf goed horen.


ja, hij reageert inderdaad nogal goed op pedalen vind ik....
ik denk dat ik hem zaterdag eens ga meenemen om op te treden en eens kijken wat dat geeft....

heb jij die opnames gemaak met een mic ervoor of met die emulated output...?

deefke666
2 oktober 2009, 09:20
ja mijn amp wordt toch zowiezo altijd door de pa gestuurd met een mic...
vandaag nog even een reverb halen want dat mis ik toch ;)

en morgen eens live proberen, ik zal nog laten weten hoe het klonk, maar ik verwacht inderdaad geen problemen....

JTB
2 oktober 2009, 09:29
EC99 is toch hetzelfde als 12BH7? Zelfde als dat Ecc83 en 12AX7 hetzelfde zijn?

en toch werkt het niet zo 1 op 1 en ik kan het weten, heb het geprobeerd. Volgens mij werkt de EC99 op een andere spanning/bias.

deefke666
2 oktober 2009, 09:45
van die soorten buizen ken ik nog niet veel eigelijk...
ik ben een goed half jaar geleden pas overgeschakeldvan transistor naar lampen amps...
ik weet nog niet echt welke lamp wat juist doet....
zal nog wel komen hoor, ik probeer zoveel mogelijk te leren over alles....

soup
2 oktober 2009, 12:10
Waar ergens moet je spelen?

deefke666
2 oktober 2009, 13:07
feestje bij een motorclub, al vijf jaar eerste zaterdag van oktober hehe...
is zo'n beetje een vaste stek geworden... da's een privé feestje

volgende week in beerse (antwerpen)
de week erop in zele (oost vlaanderen)
altijd welkom :seriousf:

ibanez260
2 oktober 2009, 16:26
nou wil ik er eindelijk is een antwoord op he, en jij kan me helpen :)

gewoon ja of nee he,
blijft dat ding clean als hij egt egt luid (maximaal) gaat?

deefke666
2 oktober 2009, 16:31
nee niet volledig clean, volledig open zit er een randje aan....
vanaf 15.00 begint hij wat te grommen....
hangt er natuurlijk ook vanaf met welke gitaar erop gespeeld wordt he

Sj03rd
2 oktober 2009, 22:28
met mn strat blijft ie volledig clean, maar mist dan wel wat ballen vind ik....dan merk je toch dat 5 watt vooral in het laag te weinig is.
overigens, laatst met een repetitie voor een soort soul / R&B project eens meegenomen maar ook daar kwam ie wel echt te kort! (clean, terwijl alles echt heel zacht ging). Thuis lijkt het allemaal zo hard maar live valt dat tegen. met in-ear durf ik het overigens wel aan. maarja, dan kijkt die HOOK me ook weer te vriendelijk aan als ik moet kiezen ;)

Lexvandoef
2 oktober 2009, 23:15
met mn strat blijft ie volledig clean, maar mist dan wel wat ballen vind ik....dan merk je toch dat 5 watt vooral in het laag te weinig is.
overigens, laatst met een repetitie voor een soort soul / R&B project eens meegenomen maar ook daar kwam ie wel echt te kort! (clean, terwijl alles echt heel zacht ging). Thuis lijkt het allemaal zo hard maar live valt dat tegen. met in-ear durf ik het overigens wel aan. maarja, dan kijkt die HOOK me ook weer te vriendelijk aan als ik moet kiezen ;)

Dat effect heeftie nou eenmaal op gitaristen ;).