PDA

View Full Version : Ibanez RG middenpositie element?



Chuck_S.
29 september 2009, 23:38
Lief Internet,

Ik heb een ibanez rg507 waarvan ik de elementen heb verwisseld met Seymour Duncan alternative 8 (brug) en een Full Shred (neck). Deze bevallen me heel erg goed. Echter, de middenpositie is nog leeg en het lijkt me leuk om daar toch ook maar weer een element in te zetten. Wat ik zoek is een lekker 'snappy' geluid met een hoop bite, een mooi open, levendig hoog dus, en in combinatie met een stuk minder body ivm de alt8. In combinatie met de humbuckers mag het element niet veel verschillen in output. De combinatie van de toon en output eisen zetten me nogal op een dwaalspoor; zoek ik een casual single coil of een mini-humbucker? Brug of hals-versie? Ik heb erg weinig ervaring met midden-elementen zoals jullie merken dus wat hulp kan ik wel gebruiken. In mijn andere rg zit nog de standaard single coil die me voor deze rg507 te rond en te beschaafd klinkt, te strat-achtig zeg maar.

Ik speel voornamelijk (oude school) metal en het zou het mooist zijn als er goed te soleren zou zijn met het a.s. element waardoor ik er dus echt een extra solo-sound mogelijkheid bij krijg.

Is er hier een pickup expert aanwezig die me wat wegwijs kan maken?

Qua merken gaat mijn voorkeur uit naar seymour duncan omdat ze makkelijk te krijgen zijn, goed doorverkopen, ik goede ervaring heb met duncans en omdat het makkelijk vergelijkt op hun site. Al met al natuurlijk slappe redenen dus alles is welkom.

Met dankbare groeten,

Chuck_S.

Chuck_S.
30 september 2009, 00:02
By the way: Volgens mijn research is de SD Hot Rails een aardige kansmaker, heeft iemand ervaring met dit element in de middle-positie? Past dit element bij mijn eisen volgens jullie?

Braindead
30 september 2009, 00:06