PDA

View Full Version : Roland guitar synth GK3, ervaring iemand ???



ibanezzer1970's
29 september 2009, 21:15
Ja ik denk niet dat dit een veel voorkomend apparaatje is op dit forum maar toch o zo cool.
Het wordt gebruikt door de grote Larry Carlton , al di meola en natuurlijk ook Pat Metheny ( bij hem is het al synth wat de klok slaat alleen nog net iets verder uitgewerkt )

Voor wie het niet kent het gaat over een GK3 in combinatie met een GR20
filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=3CwQ4bigcB8)
De pickup GK (http://www.roland.com/products/en/GK-3/index.html)
en de synth GR20 (http://www.roland.com/products/en/GR-20/index.html)

Ik heb hier een pakketje gevonden bij thoman er staat bij incl pickup maar wat denken jullie is dit de hele zooi of moet ik de pickup toch appart kopen
Thoman GK3 (http://www.thomann.de/be/roland_gk3_midipickup.htm)
of
thoman GR20
+GK (http://www.thomann.de/be/roland_gr20gk.htm)

Het leek me wel wat maar ik heb hier dus geen ervaring mee.
Maar uit 22.000 Leden moet er toch iemand zijn nietwaar

bagheera
29 september 2009, 22:34
http://www.youtube.com/watch?v=yMArrSjSjOo

hier heb je zo'n stukje waar Larry ze'n syth heeft opstaan op zijn valley arts.
JA het zegt me wel wat die synth

RelicBert
29 september 2009, 22:44
Geen ervaring met de GK3 en de GR20, wel met de voorloper, het GK2 element en de GR-1 gitaarsynth met JV geluiden. (prima geluiden overigens)
Naast het element en de gitaarsynth heb je ook een speciale kabel nodig.

Je set-up van gitaar in combinatie met het element moet super zijn. Fret-buzz is uit den boze. Gitaar moet heel goed afgesteld zijn en de snaren moeten redelijk vers zijn. Element moet goed gemonteerd zijn en daarna in combinatie met de synth goed worden ingeregeld, zodat elke snaar even gevoelig wordt.