PDA

View Full Version : bump alert



budje
29 september 2009, 17:52
het moet toch mogelijk zijn om vrij simpel een soort bump alert in te bouwen? Dat als je op een topic reageert dat je nog even herinnert word, zoiets in de trand van

"Het laatste bericht in het topic waar u op wil reageren is reeds 48 maanden oud, weet u zeker dat u toch uw bericht wil plaatsen?"

lijkt me dat we zo het aantal onnodige bumps wel flink kunnen terugdringen. (want soms hebben ze dus wel zin!)

budje
6 oktober 2009, 18:01
bump

heren mods? (en dames, sorry)

soup
6 oktober 2009, 18:08
Nee liever niet, lijkt me voor niks nodig.


Nieuw topic: ''wow mongool gebruik toch de ZOEKFUNCTIE''

Oud topic: '' WOW LEKKERE BUMP HOOR, AHAHAAHAHH''

budje
6 oktober 2009, 18:11
dus je hebt liever dat er tien keer per week een onderwerp uit 2003 wordt opgevist met een wazige vraag over een product dat niemand gebruikt en ooit gestart door iemand die al drie jaar weg is?

en leg het gebruik van het woord mongool ff uit

ellisvertellis
6 oktober 2009, 18:24
Ik vind soupero's reactie, alhoewel een beetje vreemd geformuleerd, wel ergens terecht: enerzijds word je aangemaand terug te gaan in de geschiedenis want "je moet zoveel mogelijk de zoekfunctie gebruiken", en anderzijds mag je geen vragen stellen op oude topics die voor jou nog niet helemaal duidelijk zijn, want ben je aan het "bumpen"!

budje
6 oktober 2009, 18:28
ik snap er niet zoveel van geloof ik. Ik begon volgens mij met een redelijk duidelijke stelling. Als je een oud topic bumpt en een waarschuwing krijgt dat het een oud topic is, dan kan je even nadenken of je je bericht wil posten. Heeft het zin om te bumpen? of had je niet gezien dat een bericht 4 jaar oud is? (wat bij de meeste bumps het geval is)

moeilijker is het niet

Chris Winsemius
6 oktober 2009, 18:31
Waarschijnlijk doelt Soupero op de fijne lijn tussen "zoeken" en "bumpen".... ;)

Soms wordt er gemeld dat mensen de zoekfunctie MOETEN gebruiken en aan de andere kant "mag" je dus niet daardoor 'n oud topic nieuw leven inblazen....

ellisvertellis
6 oktober 2009, 18:40
Dus eerder als een soort herinnering, "mocht je het niet gemerkt hebben"? Ja daar is nix verkeerd mee natuurlijk, zolang het maar beleefd blijft :)

budje
6 oktober 2009, 18:45
ja dat bedoel ik... heb me er zelf ook weleens schuldig aan gemaakt, zeker als beginner op t forum, maar nu ook weleens, dat iemand iets bumpt en ik er weer op reageer. (ik kijk meestal t eerst naar "nieuwe berichten" vandaar)

wiegersma
6 oktober 2009, 18:58
en de zoekfunctie gebruiken betekent niet dat je moet reageren, maar alleen op zoek gaat naar benodigde informatie die in een eerder stadium al is gegeven, zodat je geen nieuw topic hoeft aan te boren.

Hiro
6 oktober 2009, 19:20
Op een ander forum waar ik mod ben hebben we een regel dat als er een oud topic gebumped word, dat de nieuwe reply wel iets toe moet voegen ontopic.
Als je daardoor die persoon beter zou kunne helpen bijvoorbeeld of hij heeft een oplossing voor iets wat eigenlijk nooit op is gelost, dan is het rendabel anders word er een slotje op eggooid vooral als er mensen met VUMP enz erop gaan reageren

RB-1
6 oktober 2009, 20:22
Ik vind dit zo verschrikkelijk onzinnig!
Als je na zoeken iets vind, dan moet je daar gewoon op kunnen aanhaken, al is het 6 jaar oud....

bert k
6 oktober 2009, 20:53
Alles hoeft toch niet automatisch te gaan? De mods zien het, of een andere lezer maakt er een (normale) opmerking over, dat komt altijd goed.
Als het echt over de versheidsdatum is, gooi ik er echt wel een slotje op.


Don Capo zegt: Wat Bert zegt. Slotje.