PDA

View Full Version : vox ad30vt of vt30



Shaggy
29 september 2009, 15:32
Hi,

Momenteel wat centjes over en wil een kleine ampy voor mijn rug en kleine gigs. Nu dacht ik aan de vox ad30vt maar zag ik dat de vt30 ook een midregeling heeft. Ik vind de mids wel belangrijk en kan zo'n vt30 voor 190 euro ofzo kopen terwijl de ad30vt 2ehands voor 100 euri gaat.

Is het echt een groot verschil, zijn er vox users die me een kant op kunnen duwen?

lodi
29 september 2009, 19:35
ze hebben alletwee een midregeling maar de vt is het nieuw model van de ad 30 vt deze heeft n' apparte reverb en dat is wel handig als je wil combineren hij heeft ook 22 amp mod's ipv 11, de ad vt wordt niet meer gemaakt, de vt kost nieuw ongeveer 230 eur. de footswitch 60
de nieuwe heeft meer presetmogelijkheden wat handig is bij optredens
ik zou zeggen; koop de nieuwe, heel leuke amp trouwens, speel sinds 30 jaar en gebruik geen andere meer voor optredens, sounds very well.

Nagramoth
29 september 2009, 23:16
Aparte reverb is misschien wel het belangrijkste argument voor een VT30.
Ik heb verder geen ervaring met de AD30VT. Het schijnt dat de AD30VT wel minder ruist bij een aantal amp-emulaties dan de VT30, maar daar heb weinig van gemerkt. En een amp mag best een beetje ruisen, toch?

Hier is de mijn VT30:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TGNKNOGX.jpg

Shaggy
1 oktober 2009, 20:31
Okey dudes, ik heb de vt30 maar besteld, ook omdat ik nog credit had bij musicstore. Vooral omdat het op lage volumes ook ok moet klinken, daar klinkt een scxd weer dun en levenloos. Daarnaast heeft de vt30 met footswitch de complete oplossing voor een kleine gig met ok sounds. En ok is goed genoeg voor zo'n budget, toch .. dan moet zelf de rest inbrengen :)

ben benieuwd .. de vt30 ziet er wat meer vintage uit de ad30vt, die is wat meer pimp met z'n chroom.

samthegreat4
1 oktober 2009, 22:06
Dat canvas doek heeft hij er gewoon overheen gemod hoor.
Origineel hoort er ook een stalen rooster overheen.
Verder hebben ze de digitale randjes uit de amp models gehaald.
Dat is wat ik gehoord heb tenminste.

flitslicht
1 oktober 2009, 22:19
Hier is de mijn VT30:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TGNKNOGX.jpg

Wel goed gedaan, ziet er cool uit, waar heb je die materialen vandaan? Mijn metalen voorzetrooster gaat een beetje meetrillen met de lage E.

Nagramoth
2 oktober 2009, 15:30
Whoops, even vergeten te vermelden dat mijn VT30 inderdaad geen standaard smoeltje heeft... Ik hoop niet dat de TS zijn aankoop enkel daarop gebaseerd heeft, anders spijt het me voor eeuwig !

Een trillende grill? Misschien even wat viltjes aan weerszijden van de studs/buffers monteren, wellicht is je probleem hiermee opgelost?