PDA

View Full Version : Wat zijn jullie afstellingen?



AntY
3 april 2003, 23:01
Hoe strak staat jullie hals?
Wat is jullie action?

Strakheid hals:
Duw met je rechter elleboog de snaren tegen de onderste fret.
Pak de A-snaar met je linker hand de 1e fret.
meet met je rechterhand de afstand tussen de snaar en de 8e fret, gemeten vanaf de onderkant van de snaar.

Action: meet zonder iets in te drukken de aftstand van de 12e fret tot de onderkant van een snaar.

Easy Rider
3 april 2003, 23:15
Mijn hals staat lekker strak, mijn 0.46mm plectrum duwt 'm nog net een beetje omhoog, dus dat zal iets van 0.3mm zijn.

M'n actie staat op 3mm E-snaar en loopt af tot 2.5mm G-snaar.

EZ

niels_r
3 april 2003, 23:17
Ik heb het niet nagemeten, maar ik heb mijn hals vrij recht staan en een zo laag mogelijke actie. Als ik mijn hals nog iets rechter zet of de actie nog lager maak heb ik last van fretbuzz..

Niels

Easy Rider
3 april 2003, 23:29
Tja 16361, als je het niet opmeet dan heeft Anty er ook nix aan...

EZ

bassopotmus
4 april 2003, 10:04
Jah Anty..zoals je weet, lekker weinig action en strakke hals..

action is niet meer dan 3 mm, denk zelfs minder, me relief, tussen de 0.4 en 0.5

Laus
4 april 2003, 12:47
op mn thunderbird hoge actie, misschien wel 0,8 cm ofzo. Boven de 12 fret kun je daar toch niet spelen. Hij speelt superlicht dus...

wannabefieldy
5 april 2003, 18:26
oke... op mn ibanez dus weeer super lage actie... als je mn e op de 1 fret pakt... dan ratelt ie wel als je hard aanslaat.... dat vind ik mooi klinken :grin: ik heb et niet opgemeten... maar ik weet wel dat het ultra laag is... ik shat iets van 0.2 ofzo..
maar mn gitaar leraar vond et ook al laag...
maar dan knort ie lekker.. en dat hoort wel met een ibanez... alle mid eruit.. trbele half volle bass... en knorren maar!!! :grin:

Laus
6 april 2003, 19:02
zo´m drop A mag best ratelen idd :smile:

helaas hebben we dat ultralage met de band een beetje afgezworen. We spelen nu alles in D#.

wannabefieldy
6 april 2003, 20:02
kannook...
ik speel ook niet te veel in a...
das wel onwijs laag...
ik heb an mn b al genoeg :grin:

Laus
7 april 2003, 17:04
beetje bas bijdraaien! :razz:

MikeDirnt
8 april 2003, 10:21
Op 2003-04-05 18:26, schreef wannabefieldy:
oke... op mn ibanez dus weeer super lage actie... als je mn e op de 1 fret pakt... dan ratelt ie wel als je hard aanslaat.... dat vind ik mooi klinken :grin: ik heb et niet opgemeten... maar ik weet wel dat het ultra laag is... ik shat iets van 0.2 ofzo..
maar mn gitaar leraar vond et ook al laag...
maar dan knort ie lekker.. en dat hoort wel met een ibanez... alle mid eruit.. trbele half volle bass... en knorren maar!!! :grin:


lijkt me juist dat je die mids hard nodig heb voor een stevig geluid =) dat is de kern van je geluid vind ik

Easy Rider
9 april 2003, 12:37
Yeah, de mids heb je echt nodig als je het funky wil hebben.
Maar de dude noemt zich 'wannabefieldy', dus funk (en derhalve de mids) zullen hem niet zo boeien denk ik. Bovendien verzuipen die mids toch in de gitaren, en nu spreek ik uit ervaring: twee 7-snarige gitaren door een DigiTech Artist processor en dan ook nog in stereo! Kan je al de mid gebruiken die je wil, je komt er niet doorheen. Je kan met nu-metal eigenlijk alleen onderlangs en bovenlangs de gitaren, zogezegd :smile:

EZ