PDA

View Full Version : Hej



ladybug
29 september 2009, 10:28
Mijn dochter volgt al enige tijd privèlessen en dan ging ik mee, ik heb daar mijn ogen en oren goed de kost gegeven en ik heb toen een gitaar gekocht en ben thuis gaan oefenen. We hebben ons dan ook opgegeven voor groepslessen en daar zijn we nu sinds september mee bezig en omdat wij het nogal snel aanleren mochten we direct in niveau 2 starten, niet dat dat nu zo'n spectaculair niveau is maar voor ons, nog nooit een gitaar inhanden gehad, was dat toch al heel wat.
Ik ben gehuwd en heb nog 2 zonen, de dochter is de jongste.
Ik ga eerst eens overal rondsnuffelen op het forum en dan pas vragen.
Ik heb nogal moeite met het lezen van gitaarmuziek en daar ga ik dan alvast naar op zoek eer ik voor de duizendste maal dezelfde vraag stel.
Ohja, ik heb een akoustische Fender en mijn dochter een elektrische Fender.

Ik ben meer van dit genre:hippie:, een overjarige dan zoals mijn kids zeggen en mijn dochter is echt een meid van deze tijd.

groetjes

lindstrom
29 september 2009, 12:06
welkom hier!

Hiro
29 september 2009, 12:09
welkom en veel plezier hier op t forum.

Hopelijk vind je de dingen die je zoekt, en leer je veel.

bagheera
29 september 2009, 12:12
Hey fijn voor jou,

mijn mama speelde vroeger sax heel erg goed, ze is ermee gestopt bij mijn geboorte.
Ik had anders ook graag met men mama meegespeeld.
Fijn dat jij het wel doet.
Je zal hier vast en zeker veel leren, er staat hier namelijk veel geschreven.
Veel onzin maar toch ook wel wat zin.

Wanneer komt het eerste moeder dochter concert eraan ?

ladybug
29 september 2009, 14:03
EUHHHHHHHHHHH................. ik laat het tijdig weten:crazyhappy:

groetjes

oorzaak
29 september 2009, 18:43
Welkom, ik heb zelf ook nogal moeite met muziek lezen, op de een of andere manier klap ik daarvan dicht. Maar dat heeft me er niet van weerhouden om met veel plezier muziek te maken.

Overigens bestaan er verschillende soorten notaties voor gitaar, naast bladmuziek het je de tabs (tabulatuur) en de akkoordendiagrammen. De bruikbaarheid hangt mede af van wat voor genre je speelt, als 't klassiek is zul je niet ver komen met diagrammen.


Ik heb nogal moeite met het lezen van gitaarmuziek en daar ga ik dan alvast naar op zoek eer ik voor de duizendste maal dezelfde vraag stel.

Groeten, Frits

speulmenneke
2 oktober 2009, 10:19
Hallo "ladybug",

Welkom op het forum.

Muziek lezen is een kwestie van oefenen (open deur :)) Veel gitaristen hebben (in tegenstelling tot bijv.blazers -trompet, sax e.d.-, die niets anders gewend zijn) denk ik moeite met 'prima vista' muzieklezen, ook na jaren spelen. Ik tenminste wel. Als we nieuwe muziek krijgen van onze band (vooral bij zog. "black pages") moet ik altijd tig keer turen naar wat er precies staat en thuis eerst 's rustig alles uitvogelen in welke positie ik wat speel etc. Bij alleen akkoordnotatie ben ik nu wel zover dat ik (vrijwel) direct kan meespelen.
Veel succes, en.......oefen ze!!

daghengst
2 oktober 2009, 14:20
Hallo Ladybug,

welkom op het forum en rock on!!

Rinze
2 oktober 2009, 15:10
Welkom hier!

Lady Bug was in de jaren 80 trouwens een videospelletje in de speelhallen waar ik erg verslaafd aan was:

http://mac.softpedia.com/screenshots/Lady-Bug-4K_1.png

ladybug
2 oktober 2009, 15:17
Wij noemen dat spelletje PacMan.

Heel erg leuk.

Oefenen doe ik zeker, ik moet dikwijls stoppen omdat mijn linkervingers zo'n zeer doen.

grtz Ladybug

deefke666
2 oktober 2009, 15:20
hey lady B

welcome :)

Rene88
2 oktober 2009, 17:40
Wij noemen dat spelletje PacMan.




In Nederland heet het ook gewoon pacman, alleen in friesland moet dat nog een keer komen aanwaaien.

En welkom trouwens.

Rinze
2 oktober 2009, 18:07
In Nederland heet het ook gewoon pacman, alleen in friesland moet dat nog een keer komen aanwaaien.

En welkom trouwens.

Kijk naar het plaatje mafkees, het is geen Pacman. En Friesland is met een hoofdletter.