PDA

View Full Version : hollow-eigen nummer



pasqual
28 september 2009, 23:01
hoi, het volgende nummer heb ik een paar maanden geleden al eens gepost toen het nummer nog in de beginfase verkeerde. ondertussen is het instrumentale gedeelte zo goed als af, de structuur is vastgesteld. we zijn momenteel bezig de zanglijn strakker te krijgen, vooral de samenzang.
let wel, het is een repetitie opname en de mp-3 compressie maakt het ook niet beter....
( het verspringen in het nummer wat je hoort komt waarschijnlijk door mijn pc a.g.v. het verwerken van de data als ik de opnames op de harde schijf zet. het wordt tijd voor wat moderners! )

enfin, enjoy..

groeten pasqual en bedankt voor het luisteren.

klik: http://soundclick.com/share?songid=8153184

minoin
28 september 2009, 23:43
Best geinig nummertje! Muzikaal en redelijk goed uitgevoerd, jammer inderdaad van de mindere kwaliteit. Rock on!

pasqual
30 september 2009, 21:35
bedankt Minoin. heeft er verder nog iemand commentaar/een mening?

groeten Pasqual.

Thiez
30 september 2009, 22:18
Begin klinkt zeker wel lekker. Keyboard solotje denk ik dat het is vind ik beetje jammer. maar daar houd ik zowizo niet zo van.
Verder wel goed nummertje

pasqual
30 september 2009, 22:45
bedankt Thiez,

ik weet dat het moeilijk is om te reageren op iets dat je ding niet is.
wat vond je van het rustigere tussenstuk?

groeten Pasqual.

Thiez
1 oktober 2009, 19:47
jah ik vind verder het nummer zeker goed in elkaar zitten. en het nummer opzich vind ik ook lekker luisteren. alleen keyboard lead dingetjes houd ik niet zo van. vind dat altijd zo gameboy achtig klinken :P

Ben zeker benieuwd wat het gaat worden als het goed opgenomen en afgemixt is!

pasqual
1 oktober 2009, 21:54
10 oktober komt de persoon waar we gaan opnemen een repetitie bijwonen om zich voor te bereiden op de opnames. had ik nog niet meegemaakt dat een studiobaas ff komt luisteren naar de band, de vorige keren gewoon opgenomen zonder voorbereiding van de opnameleider ( of hoe zo'n pipo ook genoemd wordt? ). ik denk dat hij vooral komt luisteren hoe het "overall" geluid is en onze interpretatie. ik ben benieuwd!
en Thiez, ik was tot een paar jaar geleden ook niet zo'n voorstander van toetsen maar ik zie er nu alleen maar de voordelen van in en zou niet meer zonder willen. je gaat er als gitarist "anders" door spelen.

groeten Pasqual.

Thiez
1 oktober 2009, 21:58
ok cool! heb het idd ook nooit meegemaakt dat hij van te vore kwam luisteren.
Vergis je niet, ik vind keyboard/synth/orgel ook erg gaaf in muziek maar het moet niet te overheersend worden. deep purple en the doors enzo vind ik heerlijke muziek. maar als john lord dan live een solo van 10 minuten gaat doen vind ik het vervelend worden :P

Succes alvast met de opnamens!

glennshred
2 oktober 2009, 02:45
Leuk nummer, zit goed in mekaar en de synths storen me niet.
Je schakelt mooi over tussen de verschillende stukken zodat je je niet
verveelt :cooler:

Ik zag ook een comment staan van psyngle thought, neem hem niet al te
serieus want hij zet diezelfde regeltjes (soms met beetje variatie) op veel
soundclick pages, het is hem't meeste om zijn beat's te verkopen..

Bij mij had hij zich ook nog ééns als fan gezet en men meeste nummers
5 sterretjes gegeven denk ik, daarna omdat ik toch niet van me liet horen
en ook zijn comment heb ge-deleted heeft hij zich uit mijn lijst verwijderd ;)

pasqual
2 oktober 2009, 20:55
bedankt Glennshred,

ik heb zijn commentaar ook gelezen. als je toch al die nummers van commentaar moet voorzien op soundclick om je product te verkopen, heb je nogal wat te doen. ach ja, ieder zijn hobby, toch?

groeten Pasqual.

Stratman70
3 oktober 2009, 02:19
Dit klinkt wel goed zeg! Zeker voor een repetitie-opname. Mooi gitaargeluid heb je ook trouwens! Je spel is ook erg netjes en goed. Ik zou echter bij een officiële opname, niet alles zover uit elkaar pannen qua balance. De zang is iets minder vind ik.

pasqual
3 oktober 2009, 13:32
dankjewel stratman. het "pannen" is niet bewust gedaan, dit ligt aan de opstelling van de ( twee ) microfoons waar mee is opgenomen. komt ook omdat de toetsenist en ik aan dezelfde kant staan en de bass aan de andere kant. gitaargeluid komt van een strat ( what else? ) met tonerider "pure vintage" pups over een peavey valveking 212 + extra 212 cab.

de zanglijn is nog niet af en klinkt daarom nog niet krachtig of bedoel je wellicht de sound van zijn stem? kan natuurlijk ook.

groeten Pasqual.

5150II
3 oktober 2009, 14:55
Het klinkt allemaal heel strak, zit goed in elkaar enzo niks op aan te merken.
.. totdat de zang erbij komt
De zang staat te ver weg, heeft iets teveel volumeverschillen en klinkt (via m'n macbook) qua eq ook erg raar in de mix.

Verder echt lekker, mooie compositie.

pasqual
3 oktober 2009, 16:35
dankjewel 5051 ?? ( hoe maak je die romeinse cijfers? )
de opname is gemaakt met een minidisc recorder waar ik met een kastje 2 microfoons heb aangesloten. ze zijn zo opgesteld zodat ik een redelijke balans verkrijg qua instrumenten. alleen de zang blijft moeilijk. ik heb de mogelijkheid om 4 microfoons aan te sluiten, daar zou ik eens mee kunnen proberen qua opstelling. maar hoe dan ook, de balans is niet slecht voor een repetitie opname en nogmaals: de zang is niet optimaal omdat de zanglijn nog erg vers is en komt daarom niet al te krachtig over en ik gebruik dit ( denk ik ) niet als excuus.

groeten Pasqual.

The Lo Lands
4 oktober 2009, 17:04
Voor een repetitieopname inderdaad helemaal niet slecht! FF de opnamekwaliteit terzijde, qua compositie een mooi nummer met rustige stukken ala Pink Floyd. Het hele nummer doet wel 70's aan wat ik alleen maar meer kan waarderen, of zeg ik nu iets verkeerd : ) Ik zou graag van dit nummer een studio-opname willen terughoren! Top!

pasqual
4 oktober 2009, 19:03
ik vind dit echt een groot compliment dus erg beledigd ben ik dan ook niet;).
leuk dat je over pink floyd begint; we zijn niet bewust bezig om te klinken als, maar als je met toetsen, gitaar en melodie speelt, zit je al makkelijk in hun straatje. persoonlijk denk ik dat er best wel ( weer? ) behoefte is aan deze muziek. ik ben een paar weken geleden naar het concert geweest van "the pink floyd sound" in het mecc-maastricht. dit is toch een ( erg goeie ) amateur band en die hebben het voor elkaar gekregen om de zaal uit te verkopen. en terecht.

groeten Pasqual.

The Lo Lands
4 oktober 2009, 19:41
ik vind dit echt een groot compliment dus erg beledigd ben ik dan ook niet;).
leuk dat je over pink floyd begint; we zijn niet bewust bezig om te klinken als, maar als je met toetsen, gitaar en melodie speelt, zit je al makkelijk in hun straatje. persoonlijk denk ik dat er best wel ( weer? ) behoefte is aan deze muziek. ik ben een paar weken geleden naar het concert geweest van "the pink floyd sound" in het mecc-maastricht. dit is toch een ( erg goeie ) amateur band en die hebben het voor elkaar gekregen om de zaal uit te verkopen. en terecht.

groeten Pasqual. Gelukkig maar ;) Ik heb zelf drie jaar in een Pink Floyd tribute band gezeten, we speelden het album The Wall volledig en daarnaast wat nummers van het Wish You Were Here- en Dark Side of the Moon album. De laatste tijd luister ik weer veel naar bands van eind jaren 60 en de jaren 70. Van Bowie, The Who, Santana, Zappa, Captain Beefheart tot Pink Floyd e.d. en ik vind de muziek uit die tijd vaak beter dan wat er tegenwoordig gemaakt wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk! Zelf zou ik niet meer zo gauw covers willen spelen maar ik denk dat wat je zegt over de behoefte van nieuwe muziek in een 'oud jasje', zeg maar muziek met lange- en spannende arrangementen, dat daar zeker wel een grote doelgroep voor is!

pasqual
4 oktober 2009, 19:59
de toetsenist ( Hans ) is er als laatste bij gekomen. vrijwel meteen kwam hij inderdaad met lange intro's en tussenstukken. ik weet nog dat we in het begin nog zeiden dat daar niemand op zit te wachten maar we zijn er zelf op teruggekomen. het maakt eigenlijk geen hol uit hoe lang of kort een nummer is, als het maar blijft boeien en je kan helaas niet iedereen blij maken. ik zou stiekem wel zo'n nummer als "echoes" of "shine on you crazy diamond" in elkaar willen zetten zonder meteen van diefstal te worden beschuldigd.

groeten Pasqual.

HvV
5 oktober 2009, 16:54
Mooi stuk, vond ik eerst al en nu ook. Jammer van de panning, ik hoor de toetsen en gitaar voornamelijk alleen rechts, drums links. Drummer zou wat meer aan dynamiek moeten doen, is wat te lief op het moment dat jullie lekker los gaan. Hakken! Wat de gitaarsound betreft, dat is wat mij betreft helemaal voor elkaar. Die strat klinkt echt waanzinnig en de vent die hem bespeelt ook.

pasqual
5 oktober 2009, 20:50
wow, dankjewel! het gitaargeluid ben ik ook erg tevreden over. wat de balans en gitaar betreft, zie:
dankjewel stratman. het "pannen" is niet bewust gedaan, dit ligt aan de opstelling van de ( twee ) microfoons waar mee is opgenomen. komt ook omdat de toetsenist en ik aan dezelfde kant staan en de bass aan de andere kant. gitaargeluid komt van een strat ( what else? ) met tonerider "pure vintage" pups over een peavey valveking 212 + extra 212 cab.

de drums kunnen inderdaad voor meer dynamiek zorgen. daar kunnen we nog aan werken, zo ook de zang.

groeten Pasqual.

Azafrán
6 oktober 2009, 22:31
Goeie sound, klinkt lekker. Ruikt naar late seventies, War of the worlds, als ik je niet beledig. Veel werk in gestoken. De soundkwaliteit vergeef ik je gemakkelijk. Zang duidelijk tweede. Laat het inzingen door iemand met hoger register. En mix hem goed af.

Knap gedaan. De moeite waard om te luisteren.


Groet,

Azafrán

pasqual
6 oktober 2009, 22:46
bedankt Azafrán,

late seventies? geen belediging hoor! er komt massa's goeie muziek uit die periode. wat de zang betreft: we kunnen misschien experimenteren met laag/ octaafje hoger? zorgt voor dynamiek, zolang het op de juiste momenten is.

groeten Pasqual.

poisonousgame
9 oktober 2009, 21:14
Mooi nummertje!
Vooral gitaar maakt 't mooi vind ik ;)

meul
9 oktober 2009, 21:33
Hey,

Beetje mixje tussen de Doors en cacophonie, ik hoorde ineens zo'n typische friendman in voor langskomen. de zang vind ik nix, sorry, maar verder tof gedaan.

pasqual
9 oktober 2009, 22:22
bedankt jongens voor de feedback.
de zang heb ik ondertussen ervaren dat de kritieken erg divers zijn. mijn vrouw vindt de zanger vooral als persoon erg aardig, zolang hij maar niet zingt;). vrienden van mij vinden 'm erg goed. ik kan het me van beide partijen voorstellen.

groeten Pasqual.