PDA

View Full Version : Welk pedaal geeft me dit type overdrive/distortion?



SaferSephy
28 september 2009, 19:55
Ik heb deze vraag ook al gesteld in het moderne versterker forum...maar besef me dat een complete amp voor 1 type sound kopen op het moment niet echt een optie voor mij is...dus wil ik de pedalen hoek proberen..

Onderstaand filmpje is basically een kerel met een gehoorbeschadiging...maar ik wil wel hetzelfde geluid bereiken...

http://www.youtube.com/watch?v=c0-utJWIT5A


nu heb ik een roger mayer classic fuzz maar die is mij veels te aggresief en onvoorspelbaar. Ik weet nu dus ook niet meer waar ik het zoeken moet eerlijk gezegd. Er zijn ZO veel Overdrive en Distortion pedalen...en eerlijk gezegd weet totaal niet waar ik moet beginnen.

Di Stefano
28 september 2009, 20:36
Klassieke marshallsound. Misschien dat een van hun pedaaltjes, guv'nor ofzoiets, gelijkaardig kan klinken icm een andere versterker?

rock-frank
29 september 2009, 15:27
bij toeval heeft mijn vader ook zo een amp.
maar de sound van deze amp is zo speciaal, schat de kans minimaal dat je een pedaal gaat vinden dat in de buurt komt over jou fender bules? amp. de marshall is namelijk zo direct als een mesa boogie rectifier en zo ranzig als een kabelbreuk... (bij wijze van)

je zou het kunnen proberen met 2 ts 808's/ts9's.
een marshall pedaal zal je meer in de richting van gary moore helpen met jou versterker denk ik.
misschien dat een line6 amp moddeler doet wat jij wilt.
ik zou gewoon een hoop gaan testen bij een pedalen boer, dan kijken naar pedalen met een buisje denk ik, die kan je misschien ook wel goed over hun nek draaien.

allochthomas
29 september 2009, 17:13
misschien eens de zvex box of rock proberen? is helaas wel een aardig prijzig pedaaltje.

Ron Houben
29 september 2009, 17:17
Hoi SaferSephy,

De Classic Fuzz van Roger Mayer is inderdaad veel te agressief voor dit werk. Ik zou eerder de Voodoo1 of de Metalloid gebruiken.

De Marshall heeft een sound met veel midden en niet zo veel hoog/laag. Jouw Fender heeft juist veel laag en hoog. Typisch Fender geluid en dus heel anders dan Marshall. Je gebruikt een Classic Fuzz die gewoon niet lekker "matched" met Fender, zet die voor een Marshall en hij doet precies wat je ervan verwacht.

Probeer een effect dus altijd uit op het type versterker en met je eigen gitaar. Het gaat altijd om de combinatie die je maakt.

harrie-beton
29 september 2009, 18:28
ik denk dat je met een plexi "simulator" uit de Podxt of podx3 serie heel dicht in de buurt komt.

Comfortably Daniel
29 september 2009, 21:34
Het kan inderdaad erg lastig zijn met een Fender versterker.
Een fuzz in combinatie met bijvoorbeeld een Lovepedal COT50 zal je Fender een stuk anders doen klinken.
Ik gebruik zelf weleens de combi: Analogman Sunface NKT275 of Fulltone 70's Fuzz > Lovepedal COT50 Red > Fender Blues Deluxe of Twin Reverb.
Dit klinkt al erg Marshall-achtig.

SaferSephy
30 september 2009, 11:59
ik denk dat je met een plexi "simulator" uit de Podxt of podx3 serie heel dicht in de buurt komt.

brrr geen line 6 meuk meer...ik heb ooit een Flextone III gehad. Echt eens en nooit meer. Althans voor in een band situatie, ik geloof best dat het thuis leuk is.





Het kan inderdaad erg lastig zijn met een Fender versterker.
Een fuzz in combinatie met bijvoorbeeld een Lovepedal COT50 zal je Fender een stuk anders doen klinken.
Ik gebruik zelf weleens de combi: Analogman Sunface NKT275 of Fulltone 70's Fuzz > Lovepedal COT50 Red > Fender Blues Deluxe of Twin Reverb.
Dit klinkt al erg Marshall-achtig.

Wat is het verschil tussen een COT50 en een COT50 Red, daarnaast weet je toevallig waar ik zoiets kan scoren?

Pepe
30 september 2009, 12:23
De originele Chandler/Butler tube driver heeft die plexi sound, kwa basis hoor ik er dat wel in terug. Een Ibanex TS of Marshall Guvnor missen dat direkte en ronde 3D karakter.
Karakter is 1 ding maar er is ook nog zoiets als structuur.
Een fuzz heeft een fijne korrel van begin tot eind, bij een goeie Fuzz, zoals die van Analogman kan je die dan mooi doseren, bij een Plexi however wordt de korrel meer uitgerekt naarmate meer oversturing, een dynamisch ding.

Er zijn maar weinig non tube stompboxes die, hoe goed ook, dat dynamische korrel kunstje kunnen flikken. Althans, ik ken ze niet.

Liquid_Metal
30 september 2009, 17:37
Kijk eens naar de pedalen van Blackstar. Met een buis, lekker veelzijdig.

Comfortably Daniel
30 september 2009, 19:23
Als het goed is heeft Feedback tegenwoordig de COT50 Red in het assortiment.

Het verschil tussen de COT's is volgens mij niet zo heel erg groot. Ik heb zelf alleen nog maar de "Red" live gehoord en kan eigenlijk niet goed oordelen.
Er staan op youtube volgens mij wel wat clips van de verschillende uitvoeringen.

Toaster
30 september 2009, 21:01
je moet ook eens pedalen luisteren van Barber.

Ik heb een Barber Direct Drive Solid State. Ik geloof dat ze tweedehands niet erg duur zijn maar ze hebben wel een vette sound die een beetje in de buurt komt.

Maar het meest vette van deze sound is het feit dat die versterker tering hard staat. Daarnaast zijn greenbackjes ook erg belangrijk bij deze sound

treblemaster
1 oktober 2009, 17:15
Heb je ook al eens overdrive/distortion pedalen getest die richting de fuzz neigen? Bijvoorbeeld de RAt of TurboRat, de MXR distortion + of een Danelectro overdrive? (daddy's).
Nu ben ik nooit specifiek op zoek geweest naar het geluid wat jij zoekt, maar ik heb alle 3 pedalen gehad (behalve de gewone RAT) en kreeg wel enigzins (relatief begrip ;)) vergelijkbare geluiden met mijn telecaster en Laney versterker. Nu moet ik wel zeggen dat de Laney die ik heb aardig Marshall achtig klinkt...

future2future
1 oktober 2009, 17:20
Brunetti Mercury Box, echt te gek pedaal, veel gain, marshall achtige sound!

marter544
1 oktober 2009, 19:23
Ben zelf ook op zoek geweest naar zoiets, heb ook de Marshall pedalen wel uitgeprobeerd, maar kwam uit op een Fulltone OCD, ik denk dat wanneer je een OCD gebruikt met een booster ervoor, je een aardig eind komt. Wel een prijzig pedaaltje though.