PDA

View Full Version : Gibson..In de fik ermee



Pagina's : [1] 2

macwilliams
28 september 2009, 19:35
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01658.jpg

De meest linkse moest wat aan gedaan worden, want ik vond het niet mooi zo.
Dus alle lak weer verwijderd.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01666.jpg

Beetje afplakken om een randje te creeren.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/S1032348.jpg

In de fik steken natuurlijk!!

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/S1032349.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/S1032350.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/S1032351.jpg

Voor zover dit "project"

Binnenkort meer in dit theater

bagheera
28 september 2009, 19:36
MAx heb je dat ding nu echt in de fik gestoken of is dit een geweldig goed gelukte paint job ???
Orpheo zou blij geweest zijn:seriousf:

macwilliams
28 september 2009, 19:39
Puur vuur! Als je goed kijkt zie je dat het hout spleten is gaan vertonen waar ze samengelijmd is (top) Ziet er in het echt nog mooier uit!!

Dit is de tweede die in de hens is gegaan trouwens

Edit* de tweede van rechts is ook een brandhout gitaar :)

lodi
28 september 2009, 19:44
krijgt de geur geen eigen leven achteraf ?

mesaman
28 september 2009, 19:44
dit is niet iets raars ofzo hoor.verkleuringen worden vaker zo gedaan.met een brander kan je makkelijk een mooie burst maken.nu mooie bijts en of dan nog een mooie lak en je hebt een super mooi ding.

Rene88
28 september 2009, 19:46
Ik vind de meest rechtse er anders ook best wel verkoold uitzien :crazyhappy:

toneblo
28 september 2009, 19:47
....je bent niet wijs!














goed idee, niet echt netjes uitgevoerd.

nickofzo
28 september 2009, 19:47
wajo kerel :O alsof het niets is

maar het is je dan ook wel gelukt;)
hoop alleen niet dat die spleten gaan doorzetten
niet dat je straks een 3delige gitaar hebt:P

Kaïn
28 september 2009, 19:49
Flame burst?:dontgeti:

nickofzo
28 september 2009, 19:54
al moet ik heel eerlijk zeggen .. ik vind het jammer dat het niet helemaal doorloopt totaan het fretboard.. maar dat lijkt me wel riskant

macwilliams
28 september 2009, 20:03
krijgt de geur geen eigen leven achteraf ?

nee


dit is niet iets raars ofzo hoor.verkleuringen worden vaker zo gedaan.met een brander kan je makkelijk een mooie burst maken.nu mooie bijts en of dan nog een mooie lak en je hebt een super mooi ding.

Lak komt er op!


Ik vind de meest rechtse er anders ook best wel verkoold uitzien :crazyhappy:

Dat is een Worn brown....


....je bent niet wijs!
goed idee, niet echt netjes uitgevoerd.

Moet ook niet te netjes worden, maar het word nog wel verder afgewerkt zodat het wel netter word dan dit


wajo kerel :O alsof het niets is

maar het is je dan ook wel gelukt;)
hoop alleen niet dat die spleten gaan doorzetten
niet dat je straks een 3delige gitaar hebt:P

Het middenstuk is nooit warm geweest dus dat zal niet gebeuren.


Flame burst?:dontgeti:

Ja!


al moet ik heel eerlijk zeggen .. ik vind het jammer dat het niet helemaal doorloopt totaan het fretboard.. maar dat lijkt me wel riskant

Ik zat ook al met mn brander in de hand te twijfelen maar heb het risico niet genomen. Vind dit trouwens best gaaf gezicht zo.. Smaak, persoonlijke kwestie enzo:chicken:

Ibanez666
28 september 2009, 20:10
hahah mafkees, ik dacht dat je al je zooi ging verbranden omdat de chinese kopieeen veel beter klinken (Zie het vergelijkingstopic ;) ))

Wel stoer van je..nou ja...aan de andere kant..je hebt er toch genoeg! :)

macwilliams
28 september 2009, 20:15
hahah mafkees, ik dacht dat je al je zooi ging verbranden omdat de chinese kopieeen veel beter klinken (Zie het vergelijkingstopic ;) ))

Wel stoer van je..nou ja...aan de andere kant..je hebt er toch genoeg! :)

:seriousf::seriousf::seriousf:
:seriousf::seriousf:
:seriousf:

Die chinese kan door zo een GT 10 wel goed klinken Maar het gevoel van een echte in mn handen kan hij nooit overtreffen...

Oh als ik toch eens mn brander op zo'n bami-brol mocht zetten

Ibanez666
28 september 2009, 20:18
Maar het gevoel van een echte in mn handen kan hij nooit overtreffen...

je verwart het gevoel van jouw handen met het gevoel tussen je oren ;)

barno
28 september 2009, 20:19
tja kwestie van smaak as always

mijn bedenking is vooral: als je het doet: doe het goed. dat je nu stopt in buurt van fretboard doet je gitaar schreeuwen: ja, hij wilde stoer doen, maar dit durfde ie niet. metalen kap met isolatie maken of whatever en torchen die handel. geen tussenoplossingen aub :)

stikel
28 september 2009, 20:24
Ik had 'm gewoon door laten branden :seriousf:

Rock Bottom
28 september 2009, 20:25
tja kwestie van smaak as always

mijn bedenking is vooral: als je het doet: doe het goed. dat je nu stopt in buurt van fretboard doet je gitaar schreeuwen: ja, hij wilde stoer doen, maar dit durfde ie niet. metalen kap met isolatie maken of whatever en torchen die handel. geen tussenoplossingen aub :)

Zoiets dacht ik ook al aan.

Ik vind het idee best tof maar vond het op de vorige ook al niet mooi uitgevoerd, helaas bij deze ook niet.

Hoop dat ik nog postief verast word door het eind resultaat.

macwilliams
28 september 2009, 20:28
je verwart het gevoel van jouw handen met het gevoel tussen je oren ;)

Of tussen mn benen:seriousf:


tja kwestie van smaak as always

mijn bedenking is vooral: als je het doet: doe het goed. dat je nu stopt in buurt van fretboard doet je gitaar schreeuwen: ja, hij wilde stoer doen, maar dit durfde ie niet. metalen kap met isolatie maken of whatever en torchen die handel. geen tussenoplossingen aub :)

Thanks, hier was ik niet op gekomen! maar is wel een bruikbare oplossing om hem af te maken.

Het is geen stoer doen hoor. Ik ben niet stoer anders kocht ik een echt nieuwe custom en brandde die tot de grond af.. Want dat is pas stoer



not.

gorgasm
28 september 2009, 20:28
wtf ben jij nu weer aant doen???

kan je nou nooit es gewoon doen? bv er op spelen? Brugje erop snaartje en gewoon es wat jengelen.
Heb je n vriendin? Zo ja dan heb ik bewondering voor haar!!

trouwens op die familiefoto, staat die wijnrode daar niet op of ben ik mis?

of zoek een hobby vent!

barno
28 september 2009, 20:30
Hoop dat ik nog postief verast word door het eind resultaat.


da's nu es een (gewilde?) fout die dik ok is in deze context :)

barno
28 september 2009, 20:33
Thanks, hier was ik niet op gekomen! maar is wel een bruikbare oplossing om hem af te maken.

Het is geen stoer doen hoor. Ik ben niet stoer anders kocht ik een echt nieuwe custom en brandde die tot de grond af.. Want dat is pas stoer

not.

bedoel niet dat je stoer wil doen, maar dat het op deze manier mss zo overkomt.

nickofzo
28 september 2009, 20:34
fak dat,
hij speelt gitaar en rijd motor dus doet het vast goed bij de vrouwtjes

benwave
28 september 2009, 20:37
:seriousf::seriousf::seriousf:
:seriousf::seriousf:
:seriousf:

Die chinese kan door zo een GT 10 wel goed klinken Maar het gevoel van een echte in mn handen kan hij nooit overtreffen...

Oh als ik toch eens mn brander op zo'n bami-brol mocht zetten

Ochhh Dat kan geregeld worden hoor Mac

macwilliams
28 september 2009, 20:41
wtf ben jij nu weer aant doen???

kan je nou nooit es gewoon doen? bv er op spelen? Brugje erop snaartje en gewoon es wat jengelen.
Heb je n vriendin? Zo ja dan heb ik bewondering voor haar!!

trouwens op die familiefoto, staat die wijnrode daar niet op of ben ik mis?

of zoek een hobby vent!

Definieer gewoon! Gewoon valt altijd tegen hoor.
Ik ben bijna veertien jaar samen met m'n meisje waarvan acht getrouwd.
Bewonderen mag maar afblijven is het advies.

lindstrom
28 september 2009, 20:43
tjah,... dan steek je lekker je gibson in de fik.. en dan?

nickofzo
28 september 2009, 20:45
ff denken .. heb je die goldtop ook zelf gespoten?:P in dat geval heb je me op een idee gebracht


edit: sorry voor het offtopic wezen haha

macwilliams
28 september 2009, 20:50
bedoel niet dat je stoer wil doen, maar dat het op deze manier mss zo overkomt.

No worries, ik ben nog steeds een man met soms wat stupide trekjes. Ben verre van perfect. Ik neem het niemand kwalijk wanneer men mij fout interpreteerd, het is en blijft internet hè.

Een beetje stoer gedraag ik mij ook wel eens, en dan gaat het meestal mis.

GMS007
28 september 2009, 20:53
briljante actie, hoe ga jedit nu doen met de lak?

macwilliams
28 september 2009, 20:54
Ochhh Dat kan geregeld worden hoor Mac

Stiekum zou ik het nog zonde vinden ook...
Totaal afbranden bedoel ik.
Is die custom van jou trouwens? Beide?

marc_o
28 september 2009, 20:59
Ik juich vanalles toe met een ' eigen handtekening' maar als ik dit zie vind ik het een gemiste kans.....ik vind het lelijk en zoals barno ook al zei, het stopt te ver van de hals.
Buiten dat is de gedachte erachter wel okay.
Het vorige brandproject vond ik ook niet mooi, het staat te wannabe, zeker naast die prachtige Goldtop van je.

Ik denk dat wanneer je het helemaal over the top zou doen, het juist wel wat zou kunnen hebben, dit is het net niet.

Dat gezegd hebbende, wie ben ik om iets te zeggen, ik peuter al een paar jaar de lak van mijn strat af met een plectrum, maarja, daarvan plaats ik geen foto's, en dus ook geen mening.

Maar hey, het zijn jouw gitaren, ga je goddelijke gang.

macwilliams
28 september 2009, 21:00
tjah,... dan steek je lekker je gibson in de fik.. en dan?

En dan wat? Nou?

macwilliams
28 september 2009, 21:04
briljante actie, hoe ga jedit nu doen met de lak?

Eerst nog verder met de top zelf, is nog niet af. Barno gaf net een zeer bruikbare tip die ik ga toepassen.

Rene88
28 september 2009, 21:04
Lakken denk ik :seriousf:

hezz
28 september 2009, 21:06
Had je beter niet de hele top kunnen doen en daarna zelf een burst weg schuren ofzo? Vind het wel een origineel idee, ben reuze benieuwd naar het resultaat! Ik heb mijn gitaar ook eens in de fik gestoken, maar dat was een nep-strat... heb het nog nooit met een LP gezien :0

macwilliams
28 september 2009, 21:11
Ik juich vanalles toe met een ' eigen handtekening' maar als ik dit zie vind ik het een gemiste kans.....ik vind het lelijk en zoals barno ook al zei, het stopt te ver van de hals.
Buiten dat is de gedachte erachter wel okay.
Het vorige brandproject vond ik ook niet mooi, het staat te wannabe, zeker naast die prachtige Goldtop van je.

Ik denk dat wanneer je het helemaal over the top zou doen, het juist wel wat zou kunnen hebben, dit is het net niet.

Dat gezegd hebbende, wie ben ik om iets te zeggen, ik peuter al een paar jaar de lak van mijn strat af met een plectrum, maarja, daarvan plaats ik geen foto's, en dus ook geen mening.

Maar hey, het zijn jouw gitaren, ga je goddelijke gang.

hey, ik zal blij zijn met het resultaat. Zoals ik nogsteeds blij ben met de rest van m'n collectie. Iedereen mag z'n mening spuien hoor, tips zijn welkom. Het blijf echter wel iets persoonlijks.

Succes met je strat :D

macwilliams
28 september 2009, 21:14
Had je beter niet de hele top kunnen doen en daarna zelf een burst weg schuren ofzo? Vind het wel een origineel idee, ben reuze benieuwd naar het resultaat! Ik heb mijn gitaar ook eens in de fik gestoken, maar dat was een nep-strat... heb het nog nooit met een LP gezien :0

Die rand word nog " afgerond" voor een geleidelijke overgang. De hele top verhitten had misschien ook nog gekund.

zeiler
28 september 2009, 21:20
ik vond hem al heel erg mooi, zo'n blanke LP (dat vind ik de mooiste LP's)...

maar dit is nog veel vetter!!!!

heel gaaf man :D!!! ben benieuwd hoe het afloopt!

p.s. verder ook gave collectie :D!

Noid
28 september 2009, 21:33
Yeah burn burn burn. Mooi dat je dat randje afgeplakt had. En goed dat je de rand m.b.t. de overgang geleidelijker maakt. M.b.t. dat stuk bij de hals: er zijn van die kleine brandertjes (soldeerbrandertjes) waarmee je heel gericht kunt verhitten. Succes!

EGH
28 september 2009, 21:47
Tja, ballen heb je zeker, maar het verschil tussen lef en dom is niet altijd even groot. Ik snap dat je je gitaar wilt customizen, en dat is niet zo gek, daar hebben wij als gitaristen allemaal wel eens last van, maar als je er heel direct over nadenkt: je zet eigenlijk de brander op een object van enkele duizenden Euro's. Ik snap dus zeker dat een aantal mensen hier je voor gek verklaren, aangezien het een object is waar velen hier een moord voor zouden doen.

desalniettemin ben ik stiekem wel heeeeel erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien nadat de lak er ook bij is gekomen (hoe wil je dat gaan doen trouwens). En alsnog, zonder 'gekken' zoals jou zou dit forum een stik minder interessant zijn.

j3r03n
28 september 2009, 21:51
Dus alle lak weer verwijderd.

Beetje afplakken om een randje te creeren.

In de fik steken natuurlijk!!

En ik maar denken dat er een foto kwam met een brandende Gibson. http://dougymak.com/wp-includes/images/smilies/icon_loser.gif

Helaas...

Hendriks
28 september 2009, 22:19
Beetje sneu allemaal ,maar als jij het mooi vind whatever.

macwilliams
28 september 2009, 22:42
ik vond hem al heel erg mooi, zo'n blanke LP (dat vind ik de mooiste LP's)...

maar dit is nog veel vetter!!!!

heel gaaf man :D!!! ben benieuwd hoe het afloopt!

p.s. verder ook gave collectie :D!


Yeah burn burn burn. Mooi dat je dat randje afgeplakt had. En goed dat je de rand m.b.t. de overgang geleidelijker maakt. M.b.t. dat stuk bij de hals: er zijn van die kleine brandertjes (soldeerbrandertjes) waarmee je heel gericht kunt verhitten. Succes!

thanks, zo'nbrandertje heb ik nog ergens liggen ben al aan het zoeken geweest.


Tja, ballen heb je zeker, maar het verschil tussen lef en dom is niet altijd even groot. Ik snap dat je je gitaar wilt customizen, en dat is niet zo gek, daar hebben wij als gitaristen allemaal wel eens last van, maar als je er heel direct over nadenkt: je zet eigenlijk de brander op een object van enkele duizenden Euro's. Ik snap dus zeker dat een aantal mensen hier je voor gek verklaren, aangezien het een object is waar velen hier een moord voor zouden doen.

desalniettemin ben ik stiekem wel heeeeel erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien nadat de lak er ook bij is gekomen (hoe wil je dat gaan doen trouwens). En alsnog, zonder 'gekken' zoals jou zou dit forum een stik minder interessant zijn.

Ach, ik zie toch ook het plezier van iemand die vol trots z'n epi/ squire komt showen. Misschien dat die nu op een echte zitten wachten en dit idioot vinden. So be it, hun tijd komt heus wel en dan halen ze de neus op voor de mijne.


En ik maar denken dat er een foto kwam met een brandende Gibson. http://dougymak.com/wp-includes/images/smilies/icon_loser.gif

Helaas...


Nee joh ben je gek ofzo? http://dougymak.com/wp-includes/images/smilies/icon_loser.gif

Nagramoth
28 september 2009, 22:43
Een Burny Les Paul ? :cooler:

Hehe, je bent of knettegek of geniaal, we zullen het wel zien. Ben erg benieuwd...

Hoe heb je de fik erin gekregen eigenlijk? Heeft 'ie echt staan branden met gele vlammen en al, of ben je met een brander aan de slag gegaan?

pannekoek
28 september 2009, 22:45
ik vind het gaaf macwilliams :cheerup:

ik zit er tegenwoordig ook sterk aan te denken om mijn epiphone zakk wylde een andere finish te geven :seriousf:

Martijn-w
28 september 2009, 22:46
Ik vond em eerst een van je mooiste en nu misschien wel de lelijkste.

nickofzo
28 september 2009, 22:48
hmm hij is nog niet af heh ;) hij word mooier:D

Quicksilver
28 september 2009, 22:50
Als je 's ochtends je vriendin ziet en ze is niet op haar mooist, zet je haar dan ook in de fik om te kijken of het verbeterd? :seriousf:

Nee, ik vind het best wel vet maar zou het zelf nooit, maar dan ook NEVER nooit gedaan hebben, ik zou doodsangsten uitstaan als ik de fik zet in een gibbie.. :dontgeti:
Desalniettemin puik gedaan, zou inderdaad wel tot het fretbord doen.. :rockon:

rijsberman
28 september 2009, 23:07
Volgens mij kan je je fretboard prima beschermen door rechtop een plamuurmes tegen je fretboard aan te zetten. Dan scherm je ook je hals af. Een kap met isolatie is niet eens nodig. Sterker nog, zo'n plamuurmes koelt vanzelf snel af en kan je snel weghalen als 'ie heet wordt.

Midwolda
28 september 2009, 23:35
ik vond em eerst een van je mooiste en nu misschien wel de lelijkste.
+1 (23456789)

Ibanez666
28 september 2009, 23:42
Ik wacht eerst het resultaat gewoon even af :)

nickofzo
28 september 2009, 23:48
Ik wacht eerst het resultaat gewoon even af :)

eindelijk iemand die het snapt

VanMeekeren
28 september 2009, 23:49
Ik vind de gitaar er ook best nog wel vet uitzien. Lekker donkere olie erover en presto!

Van Meekeren

bagheera
29 september 2009, 01:03
welke lak komt er op ga je voor de natuurlijke kleur van het hout of ga je toch voor geel dat je terug vind op de tabacco burst die zou het denk ik niet slecht doen

macwilliams
29 september 2009, 06:36
@pannekoek,
dat was eerst ook een gedachte van mij om een epi zw te refinishen maar deze kon ik goedkoop overnemen en hier was de verf al af. Maaar tochals ik m'n handen op een zw kan leggen voor een normale prijs dan gaat die ook in de collectie.
———--------------------------------

qua afwerking zit ik nu in een tussenfase en vind ik het knap
dat sommigen nu al weten dat hij lelijk is. Vooruitziende blik waarschijnlijk want ik heb nog geen idee hoe hij er uiteindelijk gaat uitzien.
Wat ik voor ogen had was wel zo iets als de tobacco.

En dat van die plamuurmes moet ook lukken maar dan met een kleiner brandertje.

Ik vind het leuk om te doen en ik snap dat mensen niet begrijpen waarom ik het doe. Aan sommige reakties te lezen zie ik dat er een paar bij zijn die het niet kunnen of willen snappen. Je mag van mij dan ook je ongenoegen kenbaar maken op de manier zoals je dat gedaan hebt of nog gaat doen. Dus wees maar lekker ongenuanceerd inme mening. Het zegt meer over jou dan over mij. Waarschijnlijk lees je dit ook niet eens want je zult al op de reageerknop gedrukt hebben omdat je je antwoord toch al klaar hebt.

Brewskie
29 september 2009, 08:13
Ach, ik zie toch ook het plezier van iemand die vol trots z'n epi/ squire komt showen. Misschien dat die nu op een echte zitten wachten en dit idioot vinden. So be it, hun tijd komt heus wel en dan halen ze de neus op voor de mijne.


Ik voel me aangesproken, mac. Als de trots voor mijn nieuwe Epi ongepast is, heb ik gelukkig nog de foto's waar ik trots op mag zijn.

On topic: ...ik ben benieuwd naar je vervolg. Ik vertrouw erop dat het nog mooi wordt met die tobacco en egale burst tot de hals. Misschien nog wat oneffenheden uit het midden schuren ?

JeroenSchaaf
29 september 2009, 08:57
Ik wacht eerst het resultaat gewoon even af :)

Ike ook! Ben wel benieuwd!

mesaman
29 september 2009, 09:00
mensen het is maar een gitaar,en niet zo'n super bijzondere maar wel een mooie.er zijn zoveel gitaren die gebrand zijn meer dan jullie denken en sommige gaan nu iets over de rooie?en als hij het weer er af wil hebben is hij 20 minuten aan het schuren en is het klaar zo lang hoeft het niet te duren.ik vind het leuk en ben benieuwd naar het resultaat.enne Mac...niet te voorzichtig doen t komt wel goed als het maar mooi staat.ik had met een gerust hart tot het fretboard gebrand,als je het maar rustig doet met verstand is er niets aan de hand.

mesaman
29 september 2009, 09:01
ander verbrand gitaartje..
http://img25.imageshack.us/img25/711/p1030612m.th.jpg (http://img25.imageshack.us/i/p1030612m.jpg/)

JeroenSchaaf
29 september 2009, 09:02
ander verbrand gitaartje..
http://img25.imageshack.us/img25/711/p1030612m.th.jpg (http://img25.imageshack.us/i/p1030612m.jpg/)

Ja maar dat is een Ibanez!

Kakihara
29 september 2009, 09:05
Het afbranden wordt in de houtbewerking wel meer toegepast heb ik de indruk :

http://img36.imageshack.us/img36/1070/afbranden.jpg

Ik vind het wel wat hebben eerlijk gezegd...

EDIT : Oeps groot plaatje, ga zien of ik het kan bewerken ...
EDIT 2 : Beter zo ?

Midwolda
29 september 2009, 09:16
Allemaal persoonlijke smaak. Nietwaar?
Zoals-t-ie was vond ik het misschien wel de mooiste van de zes, en dan denk ik dus
"waarom nou juist deze in de hens zetten, pak dan die goldtop ofzo" want ik vind goldtops lelijk.
En dan waren er dezelfde commentaren van andere mensen gekomen ;)
Gewoon rustig doorgaan Mac, misschien vind ik het straks wel weer de mooiste... hmnja. :makeup:

Kim Wilson
29 september 2009, 09:20
Die Goldtop gaat Mac lekker zo laten, verwacht ik (of door een pro opnieuw laten spuiten of zo). Dat ding klinkt zó ontieglijk goed dat het risico van het verkloten veel te groot is.

Ik weet nog niet wat ik van die Flamed Grill Gibson moet denken. Ik zou er zelf iig niet voor gekozen hebben... :satisfie:

Hiro
29 september 2009, 09:54
en ik mijn les paul iedere dag maar lieflijk poetsen en boenen als ik hem gebruikt heb :seriousf:

je hebt ballen om de fik erin te zetten in je gibson, is nou niet echt een goedkoop uitprobeergitaartje ;)

Maar ben heel benieuwd hoe t uiteindelijke effect gaat worden, hell misschien vind ik t dalijk wel zo mooi dat ik t zelf ook ga doen.
(met mijn 2linkerhanden zal da wel niet, maar er zijn vast mensen die me daarbij willen helpen :P )

TIMBER
29 september 2009, 10:37
Tja als hij zo wordt als die 2e van rechts dan vind ik het toch echt zonde. Maar goed deze is iets meer geblakerd dus wacht het eindresultaat even af.

Saf
29 september 2009, 11:17
ik hou van dit soort projecten. Volg je hart en gaan met die vlammen

munkie
29 september 2009, 12:22
Ik heb ooit mijn cheapo Richwood strat gestript met een hetelucht verfstripper. Daarbij verbrandde het hout hier en daar, ik balen ;)

Wat de topic starter met zijn gitaren wil doen moet hij weten. Maar het lijkt me wel een geval van "Don't try this at home" :cheerup:

rijsberman
29 september 2009, 17:37
Is eigenlijk wel een ideetje voor barno. Guttlin Burger King. Zo van de vlam, dus lekkerder!

:cheerup:

oigun
29 september 2009, 18:27
Way to go Mac, gewoon de fik dr in. Als ie ergens te donker word kan je er altijd weer een schuurpapiertje overheen halen.:cheerup::cheerup::cheerup:

macwilliams
29 september 2009, 20:39
Ik zie dat niet iedereen even gecharmeerd is van mijn persoonlijke voorkeur.
Oorspronkelijk is dit een zwarte studio geweest met ebben toets voordat iemand hem van z'n kleur ontdeed. Ik heb geen idee wat die persoon bezielde, misschien was hij zwaar beschadigd ? Dus wat maakt het uit dat ik hem nu probeer te "verfraaien"?

Die andere heeft ook verschillende reakties teweeg gebracht en via pm heb ik er zelfs biedingen op gehad. Smaken verschillen.

Zoals Kim Wilson al aangaf, die goldtop is zo ontzettend goed dat er geen haar op m'n hoofd eraan denkt die te verkloten. De studio die ik nu aan het veranderen ben was zo erg verkloot dat het nooit veel slechter kan worden. Er zaten humbuckers in die ik tamelijk kut vond klinken, het waren ook niet de orgiginele. Op de achterkant van de buckers was het Gibson logo gestanst. Ik weet niet welke dit zijn maar ze komen er niet terug in. In de brug komt een sd pearley gate en in de neckpositie een dimarzio super dist, dat word afwachten of dit een beetje gaat klinken. Zo niet dan haal ik een setje humbucker sized P90.

Deze week veel overwerk dus het weekend maar weer reserveren voor brandwerkzaamheden.

Mocht het resultaat niet mooi zijn dan spuit ik hem gewoon zwart.

Bedankt voor julie positieve input!

Braindead
29 september 2009, 21:18
Volgende keer willen we ook foto's van die brandende gitaar zien natuurlijk! Ik vind het idee mooi maar zou persoonlijk de zwarte rand wat dikker maken zodat je een wat kleiner hout oppervlak te zien krijgt. Maar ja, is ook weer smaak. Verder weet ik van je vorige brandproject dat je wel een beetje weet waar je mee bezig bent dus heb wel vertrouwen in een goede afloop.

Dirtypool
29 september 2009, 21:57
Is dit nu een bbq-top? :-)
Ben benieuwd naar t resultaat.

Tupelo
29 september 2009, 22:06
Ik vond 'm wel mooi eigenlijk; zoals die was...
Ennuh straks, houtworm of schimmel voor het volgende project...?

macwilliams
29 september 2009, 22:31
Volgende keer willen we ook foto's van die brandende gitaar zien natuurlijk! Ik vind het idee mooi maar zou persoonlijk de zwarte rand wat dikker maken zodat je een wat kleiner hout oppervlak te zien krijgt. Maar ja, is ook weer smaak. Verder weet ik van je vorige brandproject dat je wel een beetje weet waar je mee bezig bent dus heb wel vertrouwen in een goede afloop.Het is nog wel een leer proces, bedankt in ieder geval.


Is dit nu een bbq-top? :-)
Ben benieuwd naar t resultaat.Flamed grill top deluxe.


Ik vond 'm wel mooi eigenlijk; zoals die was...
Ennuh straks, houtworm of schimmel voor het volgende project...?

Misschien wel, eerst deze afmaken.
_____________________________

Hoe zou ik het middenste gedeelte een beetje gelig kunnen krijgen? Daarna komt er jachtlak overheen die slijtvast is.

oigun
29 september 2009, 22:35
_____________________________

Hoe zou ik het middenste gedeelte een beetje gelig kunnen krijgen? Daarna komt er jachtlak overheen die slijtvast is.

Met waterbeits. (bij de verfwinkel of guitarsupplies)

macwilliams
29 september 2009, 22:40
Kan die waterbeits wel wanneer er later een lak overheen gaat op thinnerbasis?

bagheera
29 september 2009, 22:41
Ik vind een tabacco kleur eigenlijk ook bijzonder toepasselijk.

macwilliams
29 september 2009, 22:48
Ik vind een tabacco kleur eigenlijk ook bijzonder toepasselijk.

Dat is ook mooi, hoop ook dat het er een beetje op gaat lijken.

Tupelo
29 september 2009, 22:50
Tabasco :B

bagheera
29 september 2009, 22:52
Dat is ook mooi, hoop ook dat het er een beetje op gaat lijken.
misschien een ideetje, blaas er wat nicotine op uit.
Als je dat op een wit blad doet wordt het ook geel :cheerup:

macwilliams
29 september 2009, 22:54
Tabasco :B

thats smokin hot.

nickofzo
29 september 2009, 22:56
volgende project ga je cocaine in verwerken? en dan mee naar amerika?

slecht plan

macwilliams
29 september 2009, 22:58
misschien een ideetje, blaas er wat nicotine op uit.
Als je dat op een wit blad doet wordt het ook geel :cheerup:

:eek::o dan moet ik me de typhus roken of heeeeel veel geduld hebben.

Nico2
29 september 2009, 23:36
:eek::o dan moet ik me de typhus roken of heeeeel veel geduld hebben.
Neuh gewoon een keer al je vrienden uitnodigen,
een paar kratjes bier kopen, en tegen dat ding aan gaan staan hijgen !

Brewskie
29 september 2009, 23:40
Kan die waterbeits wel wanneer er later een lak overheen gaat op thinnerbasis?

Ja, dacht het wel. Door de waterbeits moet je wel daarna weer schuren, want de structuur van het hout gaat open staan door de waterbeits. Met alcohol-beits heb je dat probleem niet, heb ik laatst gelezen.

TIMBER
30 september 2009, 07:22
Ik zie dat niet iedereen even gecharmeerd is van mijn persoonlijke voorkeur.
Oorspronkelijk is dit een zwarte studio geweest met ebben toets voordat iemand hem van z'n kleur ontdeed. Ik heb geen idee wat die persoon bezielde, misschien was hij zwaar beschadigd ? Dus wat maakt het uit dat ik hem nu probeer te "verfraaien"?


Misschien had je dit er even bij moeten vermelden..;)

edje kadetje
30 september 2009, 07:39
(...) verast (...)

In het kader van dit topic toch weer een heel mooie verschrijving. Die mij verrast.

macwilliams
30 september 2009, 07:44
Dat zou misschien iets geholpen kunnen hebben. Er zijn er hier een paar dat ongeacht wat toch een negatieve noot moeten neerzetten. Het beste is daar niet op te reageren want voor je het weet ben je de nieuwe orpheo.
Jammer dat die weg is, net als bass blom en olaftheholy. Nu zitten we opgescheept met van die zuurpruimen.

TIMBER
30 september 2009, 07:47
In het kader van dit topic toch weer een heel mooie verschrijving. Die mij verrast.

Mmm volgens mij gaat het hier om het in de fik steken van een Gibson en niet om het Nederlandse dictee..:dontgeti:

TIMBER
30 september 2009, 07:54
Dat zou misschien iets geholpen kunnen hebben.
Nuja ik had dan wellicht wat minder het gevoel van "oh wat zonde" gehad..;)



Er zijn er hier een paar dat ongeacht wat toch een negatieve noot moeten neerzetten. Het beste is daar niet op te reageren want voor je het weet ben je de nieuwe orpheo. Jammer dat die weg is..
Wat zijn kennis aangaat vind ik het jammer.. maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat hij weinig zelfreflectie had. Zo af en toe eens even in de spiegel kijken was bij hem geen overbodige luxe geweest.



...net als bass blom en olaftheholy.

Is Blom hier ook al vertrokken dan..?? tjeemig dat vind ik idd erg zonde. Al was het alleen al om zijn prachtige foto's.

jimihattricks
30 september 2009, 08:59
dit begint een bijzonder vlammende discussie te worden.. ik heb me wel vermaakt met het lezen van deze thread :seriousf:

macwilliams
30 september 2009, 09:12
dit begint een bijzonder vlammende discussie te worden.. ik heb me wel vermaakt met het lezen van deze thread :seriousf:

Nou ja... Is het toch niet voor niets geweest :seriousf:

dat orpheo geen zelfrelectie had is mij wel bekend. Maar daar lees ik gewoon overheen.

Iets in mij zegt dat ik P94 in deze wil hebben.

TIMBER
30 september 2009, 09:16
dat orpheo geen zelfrelectie had is mij wel bekend. Maar daar lees ik gewoon overheen.
Ja maar dat kun je niet van een ieder verwachten he. Maar wat was er nu met Blom..?? die stond toch niet bekend mensen tegen de haren in te strijken..??



Iets in mij zegt dat ik P94 in deze wil hebben.
Tja.. mooi geluid maar vind ze nogal lelijk.. dacht meer aan Zebra's..;)

jimihattricks
30 september 2009, 09:27
Nou ja... Is het toch niet voor niets geweest :seriousf:

dat orpheo geen zelfrelectie had is mij wel bekend. Maar daar lees ik gewoon overheen.

Iets in mij zegt dat ik P94 in deze wil hebben.

vooral de manier waarop mac schermt met de - eerlijk toegegeven - te verwachten reacties die op hem worden afgevuurd

daar zou toch niet eenieder hetzelfde mee om zijn gegaan denk ik.. respect :ok: kunnen we allen wat van leren

ik moet mijn sig maar veranderen in 'Gibsons branden...' ipv 'Gibsons breken...' :)

Henri H
30 september 2009, 09:30
.....ik had met een gerust hart tot het fretboard gebrand,als je het maar rustig doet met verstand is er niets aan de hand.Dat rijmt. ;)


Volgende keer willen we ook foto's van die brandende gitaar zien natuurlijk! .....100% mee eens :D

Ik denk dat ik deze, samen met je goldtop, de mooiste uit je collectie vond. Of dat straks nog steeds zo is weet ik niet, afwachten maar.
Ik vind het bij een Tobacco burst ook altijd zo zonde dat het zo zwart wordt, vooral rondom de pu-switch. Als er dan ook nog lak overheen gaat, zie je de houtstructuur en -kleur helemaal niet meer terug.
Dat idee met dat plamuurmes zou ik ter hande nemen om de burst door te trekken tot de toets.

Succes!

macwilliams
30 september 2009, 14:50
Die plamuurmes methode en soldeerbrander truuk ga ik zeker toepassen. Daarna gaat het meeste zwart er weer uitgeschuurd worden totdat ik denk dat het genoeg is. Daarna met een gelige beits en weer schuren. En dan de blanke lak er over. Dan weer schuren en lakken enz enz. Todat er een mooie dekkende laag erop zit en dan polijsten totdat er een glans ontstaat.

Dat is voorlopig het idee. :)

en heel misschien post ik hem dan weer hier. :D

Ibanez666
30 september 2009, 14:51
Die plamuurmes methode en soldeerbrander truuk ga ik zeker toepassen. Daarna gaat het meeste zwart er weer uitgeschuurd worden totdat ik denk dat het genoeg is. Daarna met een gelige beits en weer schuren. En dan de blanke lak er over. Dan weer schuren en lakken enz enz. Todat er een mooie dekkende laag erop zit en dan polijsten totdat er een glans ontstaat.

Dat is voorlopig het idee. :)

en heel misschien post ik hem dan weer hier. :D

ah flauw, hoezo misschien? Ik wil het zien!

TIMBER
30 september 2009, 14:53
Idem..!!!!

Ibanez666
30 september 2009, 14:55
ik denk dat hij hem persoonlijk aan me wil laten zien. Dan kan hij meteen ook mn gitaren checken en zo. :)

Henri H
30 september 2009, 15:35
...
en heel misschien post ik hem dan weer hier. :DIk weet oe wel te vind'n heur! :)

Posten die handel! :rockon:

Jasper.
30 september 2009, 16:18
Idee vind ik vet, nu nog afwachten of het ook mooi uitgevoerd word.
Veel succes ermee en ik hoop dat het word zoals jij het mooi vind.

(wij hebben hier nog wel een houtkachel staan, mag je ook wel gebruiken :seriousf: )

TIMBER
1 oktober 2009, 11:43
En dus...


:cheerup: FOTOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSS :cheerup:

Nellyrocks
1 oktober 2009, 12:34
En dus...


:cheerup: FOTOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSS :cheerup:

Nou, dat dacht ik ook. Leuk topic en er wordten tien pagina's volgelult.

Foto's.

macwilliams
1 oktober 2009, 12:40
Ik kan niet eerder dan zaterdagmiddag weer verder dus dat houd in dat er zondag foto's geplaatst kunnen worden. Helaas. :makeup:





Dank jullie voor deze oprechte interesse

TIMBER
1 oktober 2009, 12:41
We heffe geduld..;)

Henri H
1 oktober 2009, 17:49
Zondag! Geen dag later kerel!

:mad:















;)

macwilliams
1 oktober 2009, 17:57
Zondag! Geen dag later kerel!

:mad:
;)

ik doe mijn uiterste best, all for the love van het forum.

nickofzo
1 oktober 2009, 18:10
:mmmm:



:lp:

macwilliams
3 oktober 2009, 20:21
Helaas moet ik mededelen dat het niet gelukt is. Het branden leverde toch een te groot gevaar voor de lijmlaag onder de top en heb de top weer geschuurd. Ook het branden zelf ging mis op sommige stukken door de oude lak die iets dieper in het hout achtergebleven was.

Heb wel een laklaag er op zitten. Ik vindhet niet lelijker geworden dan het was.
Maar ja, opinions are just like assholes toch?

Het is nu te donker voor foto's.

Brewskie
3 oktober 2009, 20:35
Het is nu te donker voor foto's.

Dat geeft niet. Je ultimatum loopt pas morgen af. :soinnocent:

macwilliams
3 oktober 2009, 20:41
Dat is waar, het ultimatum is morgen. Ik zal morgen foto's plaatsen van het verklooide project.

Ik vind hem persoonlijk mooier nu maar wat ik voor ogen had is niet gelukt.

Guitar GoD
3 oktober 2009, 20:50
ik ben benieuwd

Tupelo
3 oktober 2009, 21:40
Doet me denken aan een zekere Edwards.
Komen er straks foto's van macwilliams in een deuropening in surf houding op een gibson..? :soinnocent:

Daan_B
3 oktober 2009, 21:40
Heb je al spijt?

pannekoek
3 oktober 2009, 21:43
Dat is waar, het ultimatum is morgen. Ik zal morgen foto's plaatsen van het verklooide project.

Ik vind hem persoonlijk mooier nu maar wat ik voor ogen had is niet gelukt.

kan je het niet schuren en opnieuw proberen?

Tupelo
3 oktober 2009, 21:44
Gewoon een keer flink overheen zeiken, kattebakvulling op om te drogen, goed inwrijven, daarna een week lang je kwakjes op lozen; je vriendin haar maandverband op uitwrijven; wedden dat je een mooie burst hebt !! :p

Orbis
3 oktober 2009, 22:24
Tupelo, dude... Nu kan ik nooit meer naar mijn Sunburst Tele kijken zonder bang te zijn mijn ontbijt/lunch/avondmaal te verliezen :( .

macwilliams
3 oktober 2009, 22:46
Whahaha, wat zijn jullie stom hee :seriousf:
Ik heb net de tweede laklaag er op gesmeerd, het begint wat eigens te krijgen. Ik vind het wel mooi zo als het nu is. Ik denk nog een laagje of vijf zes en dan spiegeltjegladglimmend maken en dan rustig opbouwen.

Morgen maak ik foto's en ga dan de derde laag lak er op smeren.

stijnkenens
3 oktober 2009, 23:12
Ik heb niet alles gelezen, teveel tekst en te weinig foto's, naar mijn goesting. Maar ik zou 'all the way' gaan.

Zoiets als de smoked chair van Maarten Baas (http://www.unicahome.com/p21786/moooi/smoke-series-by-maarten-baas.html).



s.

macwilliams
4 oktober 2009, 11:47
Bij deze dan een foto.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01667.jpg

En nog een

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01668.jpg

en 1

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01669.jpg

+1

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01670.jpg

Chocola
4 oktober 2009, 11:49
Hmmm,

Ik vind hem wel cool Mac, maar... jammer dat ht fikproces niet gelukt is :(.

Wat voor lak is dit?

Vind het niet slecht :).

macwilliams
4 oktober 2009, 11:57
Dat is synthetische alkydehars varnish, die is er met een roller opgebracht.
De binding is een witte verf uit een stift...

Chocola
4 oktober 2009, 12:03
Dat is synthetische alkydehars varnish, die is er met een roller opgebracht.
De binding is een witte verf uit een stift...

Ben je er zelf tevreden over?

macwilliams
4 oktober 2009, 12:05
Tot dusver ben ik heel tevreden met het resultaat, volgende week gaat hij weer oppervlakkig geschuurd worden en dan weer in de lak en dat zo nog een keer of vijf totdat de laklaag dik genoeg is en dan ga ik hem polijsten..

Tupelo
4 oktober 2009, 12:08
Niet persé slecht, maar ik vond hem voordat je begon toch mooier denk ik...

barno
4 oktober 2009, 12:12
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01670.jpg

hey Mac,

ik vind het een geweldige recovery. ben dan ook niet zo'n fan van de torched burst. Dit vind ik wel cool, worn look maar niet over the top. super

macwilliams
4 oktober 2009, 12:27
hey Mac,

ik vind het een geweldige recovery. ben dan ook niet zo'n fan van de torched burst. Dit vind ik wel cool, worn look maar niet over the top. super

Dank je wel, ik ga dan ook echt de moeite nemen om die laklaag zo goed als mogelijk aan te brengen.

MarkV
4 oktober 2009, 12:39
Bij deze dan een foto.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01667.jpg


WTF? helemaal gemist dat je het toch hebt gedaan! :crazyhappy:
Wordt vast mooi Mac!

macwilliams
4 oktober 2009, 12:41
Ben nog meer aan het uploaden, misschien iets mooiere foto's

TimoSomers
4 oktober 2009, 12:49
Heel vet!
Is het alleen niet slecht voor je sound of whatever dat je nu de lijnen van de losse stukken body ziet?

macwilliams
4 oktober 2009, 12:55
De vorige die de hens is ingegaan is ook niet echt van geluid veranderd, dan behalve wat de PU's deden dus ik verwacht hier ook geen grote geluids veranderingen..

Hiro
4 oktober 2009, 12:57
Ik vind dit beter dan wat je in eerste instantie ervoor in gedachte had, soms zijn ongelukken in een process helemaal niet verkeerd, goed bezig man :)

macwilliams
4 oktober 2009, 12:58
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01672.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01673.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01674.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01675.jpg


zo, en nu een bakkie koffie maken:noob:



Ik vind dit beter dan wat je in eerste instantie ervoor in gedachte had, soms zijn ongelukken in een process helemaal niet verkeerd, goed bezig man :)

thanks

Hiro
4 oktober 2009, 13:00
Gave lichtval vooral op de bovenste mn bek valt ervan open :mmmm:

pannekoek
4 oktober 2009, 13:02
Ben nog meer aan het uploaden, misschien iets mooiere foto's

ik vind hem echt prachtig!!!!

Saf
4 oktober 2009, 13:04
damn gek. Je heb een les paul gecre-eerd die ik echt rete gaaf vind! Die bovenste foto man geweldig, sowieso geweldig gedaan emt die strobalen.

Worn nikkel/chrome hardware d'r op. en huulen.

schizo910
4 oktober 2009, 13:14
Jup, dat heeft goed uitgepakt!

Solidarnosc
4 oktober 2009, 13:25
Ik vind hem ook erg mooi geworden. :ok: Het originele exemplaar vind ik er maar saai uitzien, zeer zeker een verbetering. En respect voor het lef dat dit soort projecten toch wel vereist.

Solidarnosc.

Nagramoth
4 oktober 2009, 13:35
Dude, jij heb "cojones"...

Hij is echt goed gelukt, ook al is 'ie hier en daar wat vlekkerig.
Maar petje af !

Chocola
4 oktober 2009, 13:53
Tis vooral de foto en setting die hem nu mooier maakt dan hij in werkelijkheid zal zijn, maar neemt niet weg dat hij er top uitziet, ook met die spleten.

Nagramoth
4 oktober 2009, 13:57
+1 voor spleten !

Kakihara
4 oktober 2009, 14:10
Waarschijnlijk één van de mooiste customjobs uitgevoerd op een Gibson. Ik vind het geweldig.

Lexvandoef
4 oktober 2009, 14:10
Kijk, dit ziet er wel echt vet uit, gaaf man!

Noid
4 oktober 2009, 14:10
Zo word je (door sommigen) voor gek verklaard en zo wordt je vervolgens gecomplimenteerd als het resultaat goed uitpakt. 't is natuurlijk allemaal maar optisch, maar zeker moo uitgepakti. Wel jammer van die lijnen van de houtdelen van de top, dat zul je blijven zien. (altijd makkelijk achteraf praten, maar stainen ipv branden had dit kunnen voorkomen, met een vergelijkbaar resultaat). Maar al met al: mooi!

Is die geschilderde binding van dichtbij ook zo strak als hij op deze foto's lijkt? Ga je de zijkant van de toets ook nog zo'n binding geven, om er een standard van te maken? Wel een hele stap vooruit: van een tamelijk saaie studio naar een "worn brown" standard :)

Henri H
4 oktober 2009, 15:09
Het wordt wel wat Mac!
Mooie foto's ook met die strobalen.:ok:


Niet persé slecht, maar ik vond hem voordat je begon toch mooier denk ik...Mee eens, denk ik. Even het eindresultaat afwachten.


Ik vind hem ook erg mooi geworden. :ok: Het originele exemplaar vind ik er maar saai uitzien, zeer zeker een verbetering. ...Zit ook wel weer wat in...

macwilliams
4 oktober 2009, 15:29
Bedankt voor de reply's. Je kunt nu al wel goed zien hoe hij gaat worden. De afwerking zal niets meer toevoegen aan de tekening. Ik ben echt wel blij met het resultaat.

nickofzo
4 oktober 2009, 16:10
TERINGGAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
nee echt ontzettend cool al:D en vooral met die spleten :D

macwilliams
4 oktober 2009, 17:36
Zo word je (door sommigen) voor gek verklaard en zo wordt je vervolgens gecomplimenteerd als het resultaat goed uitpakt. 't is natuurlijk allemaal maar optisch, maar zeker moo uitgepakti. Wel jammer van die lijnen van de houtdelen van de top, dat zul je blijven zien. (altijd makkelijk achteraf praten, maar stainen ipv branden had dit kunnen voorkomen, met een vergelijkbaar resultaat). Maar al met al: mooi!

Is die geschilderde binding van dichtbij ook zo strak als hij op deze foto's lijkt? Ga je de zijkant van de toets ook nog zo'n binding geven, om er een standard van te maken? Wel een hele stap vooruit: van een tamelijk saaie studio naar een "worn brown" standard :)


Wat dat stainen betrefd heb je helemaal gelijk. Dit zou de top niet geschaad hebben. De binding is nog niet zo strak maar die gaat ook tussen de laklagen bestaan. Dit zal ook een diepte effect krijgen zo denk ik.

Dit is zo leuk om te doen, ongeacht het resultaat. Dit zal niet de laatste zijn die ik bewerk.

nickofzo
4 oktober 2009, 17:42
hoe heb je trouwens die binding zo gekregen?

pannekoek
4 oktober 2009, 17:49
Bedankt voor de reply's. Je kunt nu al wel goed zien hoe hij gaat worden. De afwerking zal niets meer toevoegen aan de tekening. Ik ben echt wel blij met het resultaat.

wat voor hardware ga je erop zeten???

barno
4 oktober 2009, 17:53
waarom es geen ganse gitaar bouwen Mac?


De kans dat je die, na uren en uren carve en schuurwerk, te lijf gaat met een brander is imo stuk kleiner, wegens niks zo geil als een perfect gecarvde blanke maple top :)

macwilliams
4 oktober 2009, 17:55
hoe heb je trouwens die binding zo gekregen?

Met een verfstift van edding met zo'n kogel.

macwilliams
4 oktober 2009, 17:58
wat voor hardware ga je erop zeten???

Wat er al op zat komt weer terug.

macwilliams
4 oktober 2009, 18:02
waarom es geen ganse gitaar bouwen Mac?


De kans dat je die, na uren en uren carve en schuurwerk, te lijf gaat met een brander is imo stuk kleiner, wegens niks zo geil als een perfect gecarvde blanke maple top :)

Zodra ik tijd en ruimte heb! Echt, vaak aan gedacht.

Tupelo
4 oktober 2009, 18:09
Ik heb wel de indruk dat de verbinding tussen de stukken body wat beter zichtbaar zijn bij de nieuwe uitvoering zeg maar..

macwilliams
4 oktober 2009, 18:39
Bij het eerste brand project had ik geen last van splijten.

pueblo
4 oktober 2009, 20:58
prachtig gedaan mac:)

Rock Bottom
4 oktober 2009, 21:58
Cool een Les Pauper.

marc_o
4 oktober 2009, 23:00
Nou, vind 'm toch wel tof geworden, op die strobaalfoto's, eerlijk is eerlijk.

Ibanez666
4 oktober 2009, 23:15
petje af man!!! :)

YannickH
4 oktober 2009, 23:41
met een fender ok...maar toch niet met een gibson:stop:

geert1976
5 oktober 2009, 00:58
mooi resultaat MAC:cheerup::cheerup::cheerup:

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 07:13
mooi resultaat MAC:cheerup::cheerup::cheerup:

Helemaal mee eens! Mooi man, een stuk mooier geworden!:cheerup:

lindstrom
5 oktober 2009, 09:52
ziet er echt mooi uit!

budje
5 oktober 2009, 10:25
En dat splijten ziet er eerlijk gezegd best koel uit! Echt het gevoel een "working man's guitar" te zijn!

TIMBER
5 oktober 2009, 11:15
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01673.jpg


He als ik die plank zo zie dan ben ik blij dat het fikkie niet goed gelukt is. Ben totaal geen fan van de "worn look" want persoonlijk vind ik het de grootste onzin die er is om je nieuwe plank er oud uit te laten zien.. maar deze vind ik toch erg geslaagd.


.

Bram+
5 oktober 2009, 11:32
De brandplekken vind ik lekker subtiel, niet zo gemaakt als op de eerdere foto's zonder lak. De gespleten top geeft echt een extra dimensie aan de hele gitaar, je gelooft nu echt bijna dat je 'm uit een oude schuur van onder een hooiberg hebt 'gered' :D

lindstrom
5 oktober 2009, 11:36
Ik ben benieuwd naar het afgemonteerde plaatje :)

RedBuell
5 oktober 2009, 11:50
Oef is dat ff zonde :eek:

Fenndangoband
5 oktober 2009, 12:42
Nu er nog een aantal kippen op laten schijten en dan is het volledig af :soinnocent:.

Hendriks
5 oktober 2009, 13:19
Oef is dat ff zonde :eek:

Gelukkig ik dacht al dat ik de enigste was die het zonde vind.

Iceman
5 oktober 2009, 13:22
Ik vind 'em juist veel mooier.

soup
5 oktober 2009, 13:28
Ziet er erg goed uit, waarschijnlijk DE mooiste LP studio die er bestaat.

Kim Wilson
5 oktober 2009, 13:33
Gelukkig ik dacht al dat ik de enigste was die het zonde vind.
Waarom? Hij is toch niet stuk of zo?

Ik vind hem prachtig! :ok:

Hendriks
5 oktober 2009, 14:01
Waarom? Hij is toch niet stuk of zo?

Ik vind hem prachtig! :ok:

Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn gitaar doet , ik vind het dus niet mooi , het blijft een stukje amateuristische huisvlijt.
Maar nogmaals als hij en velen hier het mooi vinden prima toch, ik zou het niet doen en daarom vind ik het zonde.

Bmweber
5 oktober 2009, 15:44
damn die is mooi geworden! ik houd juist van zo'n oude look :)

ben benieuwd hoe die eruit zal zien met alle hardware erop!

oja en mocht je hem weg willen doen pm me ff:)

Ibanez666
5 oktober 2009, 19:26
FF off topic: hoe zie je het verschil tussen een standard en een studio (behalve aan de truss rod cover dan)?

Chris Winsemius
5 oktober 2009, 20:08
FF off topic: hoe zie je het verschil tussen een standard en een studio (behalve aan de truss rod cover dan)?

Duidelijk zichtbaar verschil:
Standard: binding rond body (bovenkant) en toets
Studio: niet

Ibanez666
5 oktober 2009, 20:19
Duidelijk zichtbaar verschil:
Standard: binding rond body (bovenkant) en toets
Studio: niet

thnx
...................

macwilliams
5 oktober 2009, 21:04
Thanks allemaal,

Kippestront zit niet in de planning. Verkoop zit er ook niet in al vind ik het een enorm compliment voor mijn " amateuristisch huisvlijt".
Hendriks mag zelf beslissen of hij hem mooi vind of niet, redbuel ook. Daar doe ik het ook niet voor. Ik ben als forumlid ook maar gewoon enthausiast over waar ik mee bezig ben en trots op het resultaat als het lukt. Zo lees ik ook graag de topics van jullie als er iemand weer een gitaar upgrade of modificeert. Duidelijk zitten er hier een paar tussen die dit zonde vinden. Het is mijn spul dus doe ik ermee wat ik wil.

Nothing but luv 4U all;)

Midwolda
5 oktober 2009, 21:14
En gelijk heb je Mac.
Wat er ook gezegd wordt, deze Les Paul heeft in ieder geval Cohones.
Muy grande. ;)

Hendriks
5 oktober 2009, 21:28
Thanks allemaal,

Kippestront zit niet in de planning. Verkoop zit er ook niet in al vind ik het een enorm compliment voor mijn " amateuristisch huisvlijt".
Hendriks mag zelf beslissen of hij hem mooi vind of niet, redbuel ook. Daar doe ik het ook niet voor. Ik ben als forumlid ook maar gewoon enthausiast over waar ik mee bezig ben en trots op het resultaat als het lukt. Zo lees ik ook graag de topics van jullie als er iemand weer een gitaar upgrade of modificeert. Duidelijk zitten er hier een paar tussen die dit zonde vinden. Het is mijn spul dus doe ik ermee wat ik wil.

Nothing but luv 4U all;)

Dat zeg ik, als jij het maar mooi vind. Ik wil geen last met de Gibson gestapo.

macwilliams
5 oktober 2009, 21:36
En gelijk heb je Mac.
Wat er ook gezegd wordt, deze Les Paul heeft in ieder geval Cohones.
Muy grande. ;)

:ok:


Dat zeg ik, als jij het maar mooi vind. Ik wil geen last met de Gibson gestapo.
Ghehehe, zolang je geen nep gibsons als echt probeert te verkopen zul je van mij geen last hebben. Heb je nu besloten om die St.Blues te houden? ik kwam hem niet meer tegen op MP.

Hendriks
5 oktober 2009, 22:49
St.Blues is weg ik zal mijn handtekening aanpassen , ik vond hem toch teveel op een Les paul lijken ;)

poisonousgame
5 oktober 2009, 23:34
Hahaha hilarisch man ;)
Ik moet al m'n spaargeld bij elkaar halen om 1 gibson te kunnen kopen en jij fikt ze gewoon haha

Groeten
Jonathan

geert1976
5 oktober 2009, 23:42
Hahaha hilarisch man ;)
Ik moet al m'n spaargeld bij elkaar halen om 1 gibson te kunnen kopen en jij fikt ze gewoon haha

Groeten
Jonathan

en als de eerste er is, volgen er al snel meer, heb er binnen een jaar 5 bij elkaar gesprokkeld.

Gibson is an addict :ok:

nickofzo
9 oktober 2009, 21:23
totaal correct geert:P ik heb er nu 1... sinds kort.. maar wil er echt nog heel wat bij:P

buiten dat, mac wanneer komen er meer fotos? wanneer ga je verder?

poisonousgame
9 oktober 2009, 21:29
Ik ga binnekort een gibson flying V kopen ;)

Henri H
10 oktober 2009, 01:03
kopu kopu kopu!

Gibson hebbu hebbu!

:D

Ibanez666
10 oktober 2009, 09:05
Waar zijn de fotos van de afgemonteerde gitaar?

macwilliams
10 oktober 2009, 10:57
Ik heb nu en volgende week geen tijd om er aan te werken. Het is druk op de zaak en werk nu ook in het weekend.

poisonousgame
10 oktober 2009, 14:38
kopu kopu kopu!

Gibson hebbu hebbu!

:D


Geld geld geld :D

Tupelo
10 oktober 2009, 14:46
Lijkt me wel leuk om eens een V te zien met een mooie hout-job; dus lever die maar meteen in bij de Mac als je 'm dadelijk hebt. :D

macwilliams
10 oktober 2009, 16:55
In de Vik steken?:cheerup::cheerup:

Chrivip
11 oktober 2009, 16:43
Echt een prachtig ding, ookal ben ik niet zo fan van worn brown... Toch zou ik deze zo mee willen nemen :lp:

macwilliams
11 oktober 2009, 18:32
Echt een prachtig ding, ookal ben ik niet zo fan van worn brown... Toch zou ik deze zo mee willen nemen :lp:Deze lijkt ook in de verste verte niet op een worn brown, toch bedankt voor het compliment.

Chrivip
11 oktober 2009, 18:54
Deze lijkt ook in de verste verte niet op een worn brown, toch bedankt voor het compliment.

Ow, ik had begrepen dat je een worn brown effect wilde maken... ik moet echt even wat beter leren lezen :soinnocent: :sssh:

macwilliams
12 oktober 2009, 17:54
Technische update:

besteld setje di marzio air Norton zebra's. Bij back&forth Rijswijk voor €120,-
Ik heb deze bij orpheo gehoord en denk dat ik dit karakter in deze gitaar wil hebben.
Ik ga ze combineren met 250 k Ohm pots ipv de 500 en de treble pot van een condensator voorzien van een wat lagere waarde. Ik hoop dat het geheel lekker romig van toon wordt.

Ik houd jullie op de hoogte:)

TIMBER
13 oktober 2009, 07:26
Aah Zebra's.. zoals ik al schreef toppie..;)

macwilliams
13 oktober 2009, 07:37
Aah Zebra's.. zoals ik al schreef toppie..;)

Jep, ik kon kiezen uit zebra's en gewoon zwart. Zebra was wel erg aantrekkelijk omdat ik de looks ook mooi vind. Ik hoop dat ze net zo klinken als die van orpheo. Die had ze ook in een studio met ebben toets net zoals de mijne.

TIMBER
13 oktober 2009, 07:40
Ben benieuwd naar het eindresultaat.. tegen die tijd naast (natuurlijk) de foto's wellicht een paar geluid sample’s..??

macwilliams
16 oktober 2009, 19:00
Die geluids samples gaat misschien lukken maar voor echt goeie samples moet ik iceman even lief aankijken.
Inmiddels zijn de di marzio elementen aangekomen maar een vergissinkje mijnerzijds is dat ik de ad niet goed gelezen had. Een zebra en een plain black.
Maar het gaat mij uiteindelijk om het geluid dus zebra in de brug en de ander in de neck positie.

schizo910
16 oktober 2009, 21:51
en als de eerste er is, volgen er al snel meer, heb er binnen een jaar 5 bij elkaar gesprokkeld.

Gibson is an addict :ok:

Is Gibson een verslaafde? :o



















:seriousf:

nickofzo
17 oktober 2009, 00:05
Is Gibson een verslaafde? :o








:seriousf:

komt zeker voor:P ik zit ook al te denken over een 2e

Dirtypool
17 oktober 2009, 10:38
Hij bedoelt addiction jongens.. tsktsktsk, die scholen van tegenwoordig.. :-)

TIMBER
29 oktober 2009, 09:51
Deze maar weer even naar boven gehaald opdat Mc niet vergeet de final pics te plaatsen..;)

macwilliams
29 oktober 2009, 10:18
Bedankt voor de herinnering, ik was het niet vergeten. Ik heb op moment een luxe probleem van veel overuren draaien op het werk. Bijkomend effect is dat er dus ook meer geld beschikbaar komt en nu al aan het bedenken ben wat ik er voor moet gaan kopen. :D

Ik hoop dat de drukte zo tegen de kerstdagen voorbij is en dat ik dan serieus verder kan met het projectje. Ik twijfel nog welke pickups er in komen. Er liggen twee setjes klaar om te plaatsen. Een setje air nortons en een setje van Sd die bestaat uit een pearly Gates voor de neck en een custom custom sh11-5 voor in de brug positie.

Beide sets kunnen dan in diverse schakelingen hun werk doen.

Er blijft dan dus nog een setje over.... En daar zoek ik dan nog een gitaar voor. Wrsch weer een studio om te ehhhhm fikken.

TIMBER
29 oktober 2009, 11:04
Ik zou gaan voor de Zebra's maar dat wist je al. Al heb ik het dan puur over de "look" van de gitaar. Als je een bepaalde sound zoekt zul je toch wat moeten experimenteren met je pick-up’s. Ach en een nieuwe LP..?? Je hebt genoeg studio's toch.. waarom niet even doorsparen/werken zodat je een wat ander type LP kunt kopen..?? Wellicht dat een duurdere plank je ook iets meer weerhoud om er zo maar de fik in te steken..:D

.

nickofzo
2 november 2009, 00:10
nou mac.. de spanning is nog hoger dan die van een electrische stoel, k kan niet wachten tot het resultaat..

macwilliams
2 november 2009, 20:38
Dan hoop ik dat je niet teleurgesteld word.

Ik lees net in m'n mail dat m'n bestelling onderweg is.
Ik hoop dat ik op tijd thuis ben om het in ontvangst te nemen.

nickofzo
2 november 2009, 22:16
t blijft een gibson les paul dus teleurgesteld zal ik niet zijn:P

succes mac:D kzit ook te denken om een goedkope lp studio te kopen (2e hands) en te "upgraden" naar een "standard"
"je snapt vast wat ik bedoel"

moehahaha

http://trustedadvisor.com/public/image/minime.jpg

Sinner1980
2 november 2009, 22:21
En ik maar mn best doen om mn standard te verpatsen...leuk die Gibson's maar je komt er mooi niet meer vanaf...:strat:

macwilliams
2 november 2009, 22:32
En ik maar mn best doen om mn standard te verpatsen...leuk die Gibson's maar je komt er mooi niet meer vanaf...:strat:

Ruilen voor m'n fender strat?

macwilliams
2 november 2009, 22:37
t blijft een gibson les paul dus teleurgesteld zal ik niet zijn:P

succes mac:D kzit ook te denken om een goedkope lp studio te kopen (2e hands) en te "upgraden" naar een "standard"
"je snapt vast wat ik bedoel"

moehahaha


Ik snap wat je bedoelt maar wat vind je goedkoop?

Sinner1980
2 november 2009, 22:57
Ruilen voor m'n fender strat?

Als het een custom of een vintage hot rod is, ja hoor!

nickofzo
2 november 2009, 23:22
Ik snap wat je bedoelt maar wat vind je goedkoop?

uhm nou bij de feedback heb je al een nieuwe studio faded voor 649..
dat is ongeveer wel de prijs voor een 2e handsje volgens mij maargoed 400 zou ik er wel voor neer willen leggen;) ... (maar dan niet voor zoiets als die scheve stemknoppen en zelf vastgeplakte headcrack) "ooit op marktplaats was dat"

..algoed (in mei ga ik dus naar Engeland en ja.. ik ben stiekem aan het sparen voor een gitaar vanuit daar, als souvenier.. ) misschien een studio... en anders.. flying v omdat ik die ook erg cool vind (stiekum toch nog een vreemde vorm:P (maartoch liever een les paul) :) en anders een strat of een tele

maar back on topic, naarmate ik je gitaar vaker voorbij zie flitsen word ie ook steeds cooler ondanks het dezelfde foto is;)

macwilliams
3 november 2009, 17:33
uhm nou bij de feedback heb je al een nieuwe studio faded voor 649..
dat is ongeveer wel de prijs voor een 2e handsje volgens mij maargoed 400 zou ik er wel voor neer willen leggen;) ... (maar dan niet voor zoiets als die scheve stemknoppen en zelf vastgeplakte headcrack) "ooit op marktplaats was dat"

..algoed (in mei ga ik dus naar Engeland en ja.. ik ben stiekem aan het sparen voor een gitaar vanuit daar, als souvenier.. ) misschien een studio... en anders.. flying v omdat ik die ook erg cool vind (stiekum toch nog een vreemde vorm:P (maartoch liever een les paul) :) en anders een strat of een tele

maar back on topic, naarmate ik je gitaar vaker voorbij zie flitsen word ie ook steeds cooler ondanks het dezelfde foto is;)

Je zou dus wel een Gibson LP willen hebben voor €400,-??
Tjah, wie niet? Ik geef je weinig kans. Die faded is dat een worn Brown? Die heb ik ook, lekker gitaartje!!

nickofzo
3 november 2009, 19:15
hehehe.. laatst eentje gemist op mp.. was al gauw weg.. maargoed ja dat is een faded worn brown serie ja;P

Jasper.
3 november 2009, 19:35
Ik heb wel de indruk dat de verbinding tussen de stukken body wat beter zichtbaar zijn bij de nieuwe uitvoering zeg maar..

Idd, het zijn net een paar ouwe vloerplanken ofzo op elkaar, wel mooi vind ik.

macwilliams
3 november 2009, 19:40
hehehe.. laatst eentje gemist op mp.. was al gauw weg.. maargoed ja dat is een faded worn brown serie ja;P

Och ik heb hem ook gemist, 400,€ is een koopje. En dat was ook zo'n faded op mp??

Ik heb eindelijk de custom custom binnen en de pots voor de P94's en condensators.
Maar ik heb nu ff geen zin om er wat aan te doen. Ik zit er aan te denken om er een heel dun laagje lak op te doen. Ik ben bang dat die dikke speklaag van lak het geluid teniet doet gaan.

nickofzo
3 november 2009, 20:09
Och ik heb hem ook gemist, 400,€ is een koopje. En dat was ook zo'n faded op mp??

Ik heb eindelijk de custom custom binnen en de pots voor de P94's en condensators.
Maar ik heb nu ff geen zin om er wat aan te doen. Ik zit er aan te denken om er een heel dun laagje lak op te doen. Ik ben bang dat die dikke speklaag van lak het geluid teniet doet gaan.

jep faded, was al verkocht, maar ach.. de wereld vergaat niet

custom custom .. klinkt wel erg custom;)
wel tof dat je p94 erin gaat "gooien"

ik denk dat je wel een laagje lak kan doen ja.. ik zou persoonlijk wel alle glans eraf poetsen dan:P moet niet plastic gaan worden natuurlijk.. want ja.. dan gaat het inderdaad ook plastic klinken dan.

jammer dat je er nu geen zin in heb, telkens als ik je gitaar zie heb ik juist zin in zon projectje

macwilliams
3 november 2009, 20:29
In deze komt de pearly gate in de neck en de custom custom met alnico 2 in de brug.

De P94's komen in de '70 custom en de prails gaan daar uit.
De prails gaan in de epiphone.

Tot slot komen in de wijnrode studio de dimarzio air nortons.

Zoiets.

macwilliams
8 november 2009, 12:57
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01717.jpg

Voorproefje.

gorgasm
8 november 2009, 13:02
gvd da is ver van lelijk
ik ging zelfs die nog wat langer laten branden om meer effect te krijgen
wrs heb je r n deel afgeschuurd?

macwilliams
8 november 2009, 13:04
Ja, weer afgeschuurd. Was niet mooi te krijgen.
In het echt is ze wat lichter van kleur. Maar dat was nu even moeilijk te fotograveren.

Ibanez666
8 november 2009, 14:00
Geweldig ding man! Ik wou dat ik dat kon :)

macwilliams
8 november 2009, 14:14
Thanks,

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01722.jpg

nickofzo
8 november 2009, 14:20
nice goin mac!

zeiler
8 november 2009, 14:22
Thanks,

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01722.jpg

ziet er heel goed uit, ook zeg maar dat de "lijn" van het zilver in de brug, de pups maar ook in de inlays doorloopt!!!

Hij is echt mooi geworden :o!!

nickofzo
8 november 2009, 14:22
misschien een goud slagplaatje?;)

Quicksilver
8 november 2009, 14:30
misschien een goud slagplaatje?;)

Je waagt het toch niet hè mac? :makeup:

macwilliams
8 november 2009, 14:34
Neuh, daar hen ik "the real" goldtop voor... :supercool:





http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08746.jpg

Sinner1980
8 november 2009, 14:40
;)steengoed!:cooler:

macwilliams
8 november 2009, 16:19
Net even aangesloten en op gespeeld. Nu weet ik waarom deze pu combinatie word aangeraden. Wat een prachtige set is dit, het geluid is zo ontzettend lekker voor rock, instant sweet child o' mine toon.

Wauw.

Eens kijken of ik de zwarte custom echt bluesy kan laten klinken met de P94's

nickofzo
8 november 2009, 16:22
whoehoe ik ben wel benieuwd:D maak een opname zou ik zo zeggen;)

nickofzo
8 november 2009, 16:37
Neuh, daar hen ik "the real" goldtop voor... :supercool:



"the real" ? klinkt alsof je die ook zelf gemaakt hebt van een andere gibson les paul

wat overigens ook erg gaaf zou zijn :D :lp:

B0UDEWIJN
8 november 2009, 16:50
Ik zie eigenlijk achteraf niet veel verandering door het branden, voor mijn idee heb je heel erg veel weer weggeschuurd.
Maar hij is mooooooooooooii....:lovelove:

Nog maar een keertje quoten dus :mmmm:. Herfstbladeren + gitaren = prachtige foto's:cheerup:!

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01722.jpg

macwilliams
8 november 2009, 16:58
"the real" ? klinkt alsof je die ook zelf gemaakt hebt van een andere gibson les paul

wat overigens ook erg gaaf zou zijn :D :lp:

Nou dat is niet zo. Dat "the real" slaat op het goud zelf. Das echt dus echt Een gepooierde LP. :crazyhappy:

macwilliams
8 november 2009, 17:05
Ik zie eigenlijk achteraf niet veel verandering door het branden, voor mijn idee heb je heel erg veel weer weggeschuurd.
Maar hij is mooooooooooooii....:lovelove:

Nog maar een keertje quoten dus :mmmm:. Herfstbladeren + gitaren = prachtige foto's:cheerup:!

Klopt, maar hij is een tint donkerder en de houtstructuur is beter zichtbaar.

nickofzo
8 november 2009, 17:08
Nou dat is niet zo. Dat "the real" slaat op het goud zelf. Das echt dus echt Een gepooierde LP. :crazyhappy:

mazzelpik!!
ja, echt vet!

TIMBER
8 november 2009, 17:24
Toppie Mac.. mar had hem liever mat gespoten..:)

.

macwilliams
8 november 2009, 18:27
Dat kan nog wel later. Ik wilde hem voor zover af hebben zodat hij meedoet in de " mooiste van" wedstrijd.

Quicksilver
8 november 2009, 19:20
Dat kan nog wel later. Ik wilde hem voor zover af hebben zodat hij meedoet in de " mooiste van" wedstrijd.

Ik vind hem prachtig zoals je hem à la moment hebt! Ik zou er geen schroefje meer aan veranderen, adembenemend al zeg ik het zelf :hippie:

macwilliams
8 november 2009, 19:30
Heb vertrouwen, komt echt helemaal goed. Die speklaag gaat er af en die wordt vervangen voor een enkele dunne laklaag.

Pfffff, ik wil eigenlijk alweer een andere zoeken om te customizen.
Damn wat zijn die LP's toch geile gitaren. Maar eerst een sheraton ergens scoren.

Quicksilver
8 november 2009, 19:40
Heb vertrouwen, komt echt helemaal goed. Die speklaag gaat er af en die wordt vervangen voor een enkele dunne laklaag.

Pfffff, ik wil eigenlijk alweer een andere zoeken om te customizen.
Damn wat zijn die LP's toch geile gitaren. Maar eerst een sheraton ergens scoren.

Jammer ik vind hem zo juist wel mooi.. :dontgeti:

Henri H
8 november 2009, 20:09
Mat is nóg mooier denk ik, nóg natuurlijker.

Ik vind hem erg mooi geworden, maar vind het een beetje jammer van die gouden pu-ringen.
Kwestie van smaak denk ik. :)
Ben benieuwd naar de klank!

macwilliams
8 november 2009, 20:50
Dan zal ik deze ook maar meenemen.

EGH
8 november 2009, 21:00
De body is echt prachtig geworden. Je lef is 100% beloont mac ;). Maar toch vind ik deze cominatie van hardware en body om één of andere reden niet echt super. Dat witte vloekt er zo op, en een treble/rythm ringetje vind ik ook altijd nét wat beter staan :). Ik denk dat het met pick up covers al heel anders lijkt. Hoe dan ook, zeker een geslaagd project lijkt me! :lp:

macwilliams
8 november 2009, 21:10
Ik ben er enthousiast over hoe het geworden is.
Moed was niet nodig om er aan te beginnen maar
zoals ieder creatief persoon ben ik nieuwschierig naar
meningen. Ook al doe ik het uitsluitend voor mijzelf is
het toch fijn complimenten te krijgen.

Bmweber
8 november 2009, 21:32
ik vind dat gouden ringentje om de pu juist mooi, alle hardware samen met de gitaar is gewoon prachtig! ik zou er niks meer aan veranderen! hooguit een andere eigennaar(A) :P

macwilliams
8 november 2009, 22:05
Koop een oude Gibson kieper tien euro brandstof in de tank en scheur naar kampen. Ik bestel de onderdelen en jij krijgt de rekening. Ik krijg van jou daarna een kist hertog Jan.

Pm me :D