PDA

View Full Version : Gibson..In de fik ermee



Pagina's : 1 [2]

Bmweber
8 november 2009, 22:12
haha ik wil wel maar mijn ouders vinden dat ik er al teveel heb... en er komt eerst een goede versterker aan, overmorgen:) maar ik ga het zeker onthouden!!! voor wanneer het geldpeil weer iets hoger is^^

Kim Wilson
8 november 2009, 22:18
Wauw, hij is mooi geworden, Mac! Heb je niet nog een radio te koop? Kan ik deze ook eens IRL bekijken! :D

macwilliams
8 november 2009, 22:21
haha ik wil wel maar mijn ouders vinden dat ik er al teveel heb... en er komt eerst een goede versterker aan, overmorgen:) maar ik ga het zeker onthouden!!! voor wanneer het geldpeil weer iets hoger is^^

Is goed:ok:

dank voor het comliment

macwilliams
8 november 2009, 22:23
Wauw, hij is mooi geworden, Mac! Heb je niet nog een radio te koop? Kan ik deze ook eens IRL bekijken! :D

Ghehehe, ja hoor die hebik nog wel. Is het erg dattie kapot is:D

Kim Wilson
9 november 2009, 08:26
Ghehehe, ja hoor die hebik nog wel. Is het erg dattie kapot is:D
Nee hoor, die radio werkt hartstikke goed. Ik zoek alleen een reden om die gitaar in het echt te kunnen zien. :D

Ibanez666
9 november 2009, 09:45
Nee hoor, die radio werkt hartstikke goed. Ik zoek alleen een reden om die gitaar in het echt te kunnen zien. :D

Gewoan goan!

macwilliams
9 november 2009, 10:07
Gewoon goan is wel het beste, kun je goed horen hoe hij klinkt.
Je kunt ook een willekeurige cd van G'nR of zz top opzetten. Dat is wel zo'n beetje het geluid wat er uit komt.

Het enige wat er aan de schakeling ontbreekt is dat ik nog coilsplit moet inbouwen. Dan kan ik hem mooi full options maken.

Kim Wilson
9 november 2009, 10:15
Hmm, misschien idd maar eens gewoon een afspraakje maken. Neem ik mijn eigen amp mee, kun je die ook eens horen. :)

pannekoek
9 november 2009, 17:24
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01717.jpg

Voorproefje.

ziet er prachtig uit!

hoe kom je eigenlijk aan die gouden pickup ringen?! :lp:

macwilliams
9 november 2009, 18:09
Tonefactory zwartsluis. Gewoonte bestellen in goud of chroom.

Die zijn vet!

Ik pak altijd het raampje van de nek pu en doe die onder de ring ban de brug pu. Dan steekt die pu er ook niet zo belabberd ver er uit.

nickofzo
9 november 2009, 21:33
wauw ik ben half op die site van tonefactory aant kieken, ze hebben echt alles;)

pannekoek
10 november 2009, 00:16
Tonefactory zwartsluis. Gewoonte bestellen in goud of chroom.

Die zijn vet!

Ik pak altijd het raampje van de nek pu en doe die onder de ring ban de brug pu. Dan steekt die pu er ook niet zo belabberd ver er uit.

ik kon namelijk alleen de neck pickup versie vinden van de kapjes.

als er een brug pickup versie (voor een les paul) van is bestel ik ze meteen!

macwilliams
10 november 2009, 06:11
Die zijn er niet. Je zou het zo kunnen doen zoals ik beschreef of er twee op
elkaar leggen.

pannekoek
10 november 2009, 10:01
Die zijn er niet. Je zou het zo kunnen doen zoals ik beschreef of er twee op
elkaar leggen.

word dat niet ontzettend lelijk? :seriousf:


plaats desnoods nog wat plaatjes van je prachtige gitaar :cheerup:

heb jij een excuus om meer te spammen met je nieuwste ''aanwinst'' en ik te kijken hoe dubbele elementringen staan :makeup:

macwilliams
10 november 2009, 10:13
Ik zal eens foto's van dichtbij maken. Misschien dat jij het niet zo mooi vind maar mij stoort het niet. Ik vind het gebruik van alleen de ring niet mooi omdat dan je pu zover eruit steekt. Ik heb een zwarte pu ring er onder maar je kunt er ook een crème kleurige eronder zetten dan steekt het niet zo af bij het goud.

Mijn laatste aanwinst wat gisteren, epi sheraton uit '94. Das trouwens weer heel wat anders dan een LP.
Ik denk dat ik voor dit jaar wel uitgewinkeld ben en nume erop toeleg dat overal de juiste pu's in komen. Misschien volgens jaar nog een Tele proberen maar ik denk niet dat ik mij in de fender hals contouren kan vinden. Mijn strat mag ook het veld ruimen, kan niet wennen aan de hals.

pannekoek
10 november 2009, 10:15
Ik zal eens foto's van dichtbij maken. Misschien dat jij het niet zo mooi vind maar mij stoort het niet. Ik vind het gebruik van alleen de ring niet mooi omdat dan je pu zover eruit steekt. Ik heb een zwarte pu ring er onder maar je kunt er ook een crème kleurige eronder zetten dan steekt het niet zo af bij het goud.

Mijn laatste aanwinst wat gisteren, epi sheraton uit '94. Das trouwens weer heel wat anders dan een LP.
Ik denk dat ik voor dit jaar wel uitgewinkeld ben en nume erop toeleg dat overal de juiste pu's in komen. Misschien volgens jaar nog een Tele proberen maar ik denk niet dat ik mij in de fender hals contouren kan vinden. Mijn strat mag ook het veld ruimen, kan niet wennen aan de hals.


desnoods bestel ik wel 3 gouden ringen. staat denk ik nog net iets mooier.

eerst maar even wat plaatjes afwachten :cheerup:

gefeliciteerd trouwens met je sheraton! geweldige gitaren zijn het. erg veelzijdig ook! mijn gitaarleraar heeft er 1tje en hij klinkt geweldig. erg veelzijdig. van jazz tot pop tot blues en metal

bagheera
10 november 2009, 14:53
Mijn laatste aanwinst wat gisteren, epi sheraton uit '94. Das trouwens weer heel wat anders dan een LP.


Proficiat blij dat te horen, heb je al een topic voor je nieuwtje dan

en nu On topic ,

ik vind je niewe bijl erg mooi, ik vind die glanslak wel wat hebben maar ik wacht af tot ik hem gezien heb in het mat.
Ga je dit nog een keer overdoen denk je?

macwilliams
10 november 2009, 16:19
Dat mat maken doe ik ergens volgend jaar.
Nu eerst lekker spelen met dat ding.

Er staat ergens een door mij geopend topic met in de titel "epiphone sheraton" ik heb nog geen foto's want daar heb ik pas eind deze week tijd voor.

Het is echt een lekker ding geworden die LP. Het geluid dat die pu's produceren is echt te gek.

Venlonaer
5 december 2009, 22:27
hey, ik wil mijn beginnersgitaar ook in de fik zetten (ik ben de zwarte kleur meer dan genoeg namelijk en vind dit effect echt mega!) alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken, zodat ik dadelik niet met een hoopje as zit.... dus mac.. hoe heb je dit aangepakt?

geert1976
6 december 2009, 02:05
ik denk met beleid en een brandertje;)

Quicksilver
6 december 2009, 02:10
ik denk met beleid en een brandertje;)

Hij moet de lak ook eerst kwijt hè :)

geert1976
6 december 2009, 02:12
Hij moet de lak ook eerst kwijt hè :)

oh, maar daar zijn middeltjes voor, een brander en afbeit bevoorbeeld.

morgen open ik een topic (nee ga niks in de fik steken), hoe maak ik een Epi Gothic nog meer Gothic, dat wordt weer lachen:makeup:

Quicksilver
6 december 2009, 02:26
oh, maar daar zijn middeltjes voor, een brander en afbeit bevoorbeeld.

morgen open ik een topic (nee ga niks in de fik steken), hoe maak ik een Epi Gothic nog meer Gothic, dat wordt weer lachen:makeup:

Hoewel in de fik steken toch ook behoorlijk donker kan zijn hoor :hippie:
Epiphone Gothic.. Hmm zwarte hardware: check, matte kleur: check, weinig inlays: check.
Het enige wat ik me kan bedenken is DR strings met zwarte kleur (Black beauties) en de frets zwart maken (na 1 speelbeurt is de kleur er dan af maar heb je toch een hele zwarte gitaar of niet dan?)

geert1976
6 december 2009, 02:27
hhmja, maar ik waag mij er (voorlopig) nog niet aan:ok:

Quicksilver
6 december 2009, 02:29
Ik zie het morgen wel, ik kruip onder de dekens heb genoeg te studeren (:makeup:) morgen.. ;)

geert1976
6 december 2009, 02:32
Hoewel in de fik steken toch ook behoorlijk donker kan zijn hoor :hippie:
Epiphone Gothic.. Hmm zwarte hardware: check, matte kleur: check, weinig inlays: check.
Het enige wat ik me kan bedenken is DR strings met zwarte kleur (Black beauties) en de frets zwart maken (na 1 speelbeurt is de kleur er dan af maar heb je toch een hele zwarte gitaar of niet dan?)

wat dacht je van matzwart en goud:soinnocent:

Quicksilver
6 december 2009, 02:36
wat dacht je van matzwart en goud:soinnocent:

Heb jij d'r gouden hardware opgezet of zat dat er op toen je hem kocht? Ik meende altijd dat die volledig zwart waren en de hardware geen uitzondering.
Als je zelf hebt gedaan: dat klinkt best wel vet als ik het me probeer te visualiseren zoals dat dan zo mooi heet..

geert1976
6 december 2009, 02:41
Heb jij d'r gouden hardware opgezet of zat dat er op toen je hem kocht? Ik meende altijd dat die volledig zwart waren en de hardware geen uitzondering.
Als je zelf hebt gedaan: dat klinkt best wel vet als ik het me probeer te visualiseren zoals dat dan zo mooi heet..

klein tipje van de sluier, kale Epi Gothic body gekocht, zelf gouden spulletjes monteren, electronica wordt compleet nieuw en er komen hele fijne humbuckers in:cheerup:

pannekoek
6 december 2009, 02:45
klein tipje van de sluier, kale Epi Gothic body gekocht, zelf gouden spulletjes monteren, electronica wordt compleet nieuw en er komen hele fijne humbuckers in:cheerup:

blackouts? :D zelfs de naam is ''gothic''-correct :D

macwilliams
6 december 2009, 10:03
hey, ik wil mijn beginnersgitaar ook in de fik zetten (ik ben de zwarte kleur meer dan genoeg namelijk en vind dit effect echt mega!) alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken, zodat ik dadelik niet met een hoopje as zit.... dus mac.. hoe heb je dit aangepakt?

1: Alle hardware er af.
2: Indien mogelijk hals er af
3: Verfafbijt en goeie krabbers
4: zorg ervoor dat je de aanwijzingen op het blik volgt.

Als je de vlakken vrij van verf hebt kun je nog even nawassen met thinner (geen wasbenzine of andere destilaten) en het geheel daarna uit laten wasemen.

Pak een brander en een stuk hout. Ga met de brander steeds dichter naar het hout en houd de vlam in beweging. Het hout zal oppervlakkig branden en zwart worden. Als je de vlam wegtrekt zie je pas dat het hout brand. Blaas deze vlam uit. Daarna borstelen en schuren totdat het hout iets lichter is dan gewenst. Weer ontvetten met thinner en daarna lakken met de lak die je zelf wilt. De blanke lak trekt nu de kleur van de nerven naar voren en je ziet wat het resultaat word.

En nu je gitaar!
Let op gelijmde halzen en topjes die kunnen lijm gaan bloeden.

Succes.

Adro
6 december 2009, 13:54
respect voor wat je doet, maar zonde van de gitaren!!! daar zijn ze mij toch echt te kostbaar voor!!! succes verder

o0rollo0o
17 september 2011, 12:09
Hoe heb je eigenlijk die donkere lak van die wb afgekregen? Schuren of zon middeltje?

Dennis_Ajax
17 september 2011, 13:40
Wat voor een Gibson goldtop is dat? :lovelove: Heb zo op die manier nooit gezien, schitterend

FlameDude
17 september 2011, 13:45
Wat een aparte pickups op de zwarte gitaar met goude rand op de foto in je openingspost, welke zijn dat? Of lijken ze door de reflectie zo apart?

bass blom
17 september 2011, 13:51
Wat een aparte pickups op de zwarte gitaar met goude rand op de foto in je openingspost, welke zijn dat? Of lijken ze door de reflectie zo apart?

dat is 'mijn' signature..

gibson P94's zijn het.

:lp:

SantaX
17 september 2011, 14:37
Tijdje geleden dat ik hier was. Nu stond ik bij sommige al bekend als een botte lul, maar ik moet toch zeggen... toen ik pagina 1 zag dacht ik... ah nee he, niet weer zo een flapdrol die een prachtig instrument gaat verkloten voor zijn ego en imago. Toen ik de pagina's erna zag, dacht ik dat nog steeds. Maar, zo in de lak... kolere zeg, dat ziet er nog aardig knap uit ook. Ik zou deze gitaar als ie in de winkel lag zeker een kans hebben gegeven!

rpl
17 september 2011, 16:42
Tijdje geleden dat ik hier was. Nu stond ik bij sommige al bekend als een botte lul, maar ik moet toch zeggen... toen ik pagina 1 zag dacht ik... ah nee he, niet weer zo een flapdrol die een prachtig instrument gaat verkloten voor zijn ego en imago. Toen ik de pagina's erna zag, dacht ik dat nog steeds. Maar, zo in de lak... kolere zeg, dat ziet er nog aardig knap uit ook. Ik zou deze gitaar als ie in de winkel lag zeker een kans hebben gegeven!


Gij zeit een ware goedzak :D

macwilliams
17 september 2011, 17:32
Hoe heb je eigenlijk die donkere lak van die wb afgekregen? Schuren of zon middeltje?

Dat doe je met thinner.


Wat voor een Gibson goldtop is dat? :lovelove: Heb zo op die manier nooit gezien, schitterend
Dit was een standaard goldtop met daaroverheen een laagje goud

Wat een aparte pickups op de zwarte gitaar met goude rand op de foto in je openingspost, welke zijn dat? Of lijken ze door de reflectie zo apart?


dat is 'mijn' signature..

gibson P94's zijn het.

:lp:

Dat zijn P-rails met open covers en is dus een inspired by bass blom signature maar an met een +


Tijdje geleden dat ik hier was. Nu stond ik bij sommige al bekend als een botte lul, maar ik moet toch zeggen... toen ik pagina 1 zag dacht ik... ah nee he, niet weer zo een flapdrol die een prachtig instrument gaat verkloten voor zijn ego en imago. Toen ik de pagina's erna zag, dacht ik dat nog steeds. Maar, zo in de lak... kolere zeg, dat ziet er nog aardig knap uit ook. Ik zou deze gitaar als ie in de winkel lag zeker een kans hebben gegeven!


Gij zeit een ware goedzak :D

Van mij mag eenieder ervan vinden wat hij wil, vind je hem mooi? Dank je wel voor het compliment. Vind je hem spuuglelijk? Toch bedankt voor je kritiek.

Zo een flapdrol ben ik dan ook wel weer ;)

bass blom
17 september 2011, 18:15
:seriousf:

macwilliams
17 september 2011, 19:40
:seriousf:

Dat is meestal het eerste wat ik doe als ze me afbranden :D

SantaX
17 september 2011, 23:38
Gij zeit een ware goedzak :D

Jouw verjaardag ga ik eens op mijn kalender zetten :seriousf:

@macwilliams

En gelijk heb je! Het gaat er inderdaad echt niet om of ik of een ander het mooi vinden. Daar zou ik mezelf ook bar weinig van aantrekken :ok:

Henri H
17 september 2011, 23:41
Zo'n MCBBQDLX? Nèh! :stop:



:D

:lovelove:

macwilliams
18 september 2011, 06:46
Jouw verjaardag ga ik eens op mijn kalender zetten :seriousf:

@macwilliams

En gelijk heb je! Het gaat er inderdaad echt niet om of ik of een ander het mooi vinden. Daar zou ik mezelf ook bar weinig van aantrekken :ok:
Als ik mijn keuzes moest maken op basis daarvan dan was de lol er gauw af.

Zo'n MCBBQDLX? Nèh! :stop:



:D

:lovelove:

Maar jij was dan ook nog eens bevoorrecht om hem in het echt te zien en te bespelen :)

o0rollo0o
18 september 2011, 15:59
Is dat een mahonie of maple top?

macwilliams
18 september 2011, 16:07
Welke?:???:
.
.

R.J
18 september 2011, 16:20
Zo, ziet er geyl uit zeg!

o0rollo0o
18 september 2011, 17:35
Welke?:???:
.
.

Van de gitaar die je in dit topic verbouwt heb.

macwilliams
18 september 2011, 18:19
Van de gitaar die je in dit topic verbouwt heb.

Het is een studio uit begin '90 met ebben fretboard mahonie hals & body met maple top.
De elementen zijn Seymour duncans, neck is pearly gate en de brug een custom custom.
De gouden ringen komen bij tonefactory vandaan als ook de knoppen en de cts potmeters. De lak die ik gebruikt heb is jachtlak en het gas komt weer uit de grond.

Als je dit van plan bent met een gekamerde wb dan raad ik het je af, die heeft geen maple top. Wat wel kan is met thinner die beitsachtige laag eraf halen en dan eventueel behandelen met lak.

Henri H
18 september 2011, 21:14
..... en het gas komt weer uit de grond.
......Hoezo volledige info?! :D

macwilliams
18 september 2011, 21:37
Hoezo volledige info?! :D
Alles wat ik net opsomde staat ook al in dit topic maar ach ik ben nooit te beroerd om het nog eens te herhalen.:seriousf:

Henri H
18 september 2011, 21:50
Gij zeit een ware goedzak :D

Amen! :) :hippie:

macwilliams
18 september 2011, 22:06
Wat ik zelf dan nog wel het vermelden waard vind is dat deze gitaar toch redelijk hoog op de mooiste van gitaarnet lijst terecht is gekomen. Verbaasde mij ook wel eigenlijk.

o0rollo0o
19 september 2011, 16:31
Als je dit van plan bent met een gekamerde wb dan raad ik het je af, die heeft geen maple top. Wat wel kan is met thinner die beitsachtige laag eraf halen en dan eventueel behandelen met lak.

Ja ik vind de kleur veel ste donker, hij neigt bekant naar tintje rood/paarsig vettig bruin. Is het gewoon een kwestie van tinner eropsmeren, intrekken en met pleepapier vervolgends eraf wrijven?

macwilliams
19 september 2011, 16:33
Je doet thinner op een doekje, niet pleepapier, en begint te vegen. Niet in laten trekken want de thinner is vervlogen voordat het kan intrekken.

bat
19 september 2011, 16:49
Als je dit van plan bent met een gekamerde wb dan raad ik het je af, die heeft geen maple top. Wat wel kan is met thinner die beitsachtige laag eraf halen en dan eventueel behandelen met lak.
Die van 2010 niet nee. Die van 2011 (zoals ik heb) heeft wél een maple top.

macwilliams
19 september 2011, 18:20
Die van 2010 niet nee. Die van 2011 (zoals ik heb) heeft wél een maple top.

Dat zou zomaar kunnen, ik heb die van jou net even bekeken en het hout ziet er anders uit en ik neem aan dat je gelijk hebt. Die twee die ik heb zijn helemaal mahonie.

Die maple top is wel heel mooi, ook niet van dat vettige paars neem ik aan?

bat
19 september 2011, 18:36
Nee, echt donkerbruin. Sinds jaargang 2011 hebben de WB weer allemaal een maple top.

macwilliams
19 september 2011, 19:01
Nee, echt donkerbruin. Sinds jaargang 2011 hebben de WB weer allemaal een maple top.

bedoel je dat eerdere wb's ook een maple top hadden of ?

bat
19 september 2011, 19:56
Ik meen dat ze ooit eerder ook al eens maple tops hebben gehad, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet. De afgelopen jaren hadden ze echter geen maple tops, dit jaar (weer) wel. Als je een tweedehands te koop ziet staan, heeft die over het algemeen geen maple top. Het verschil zie je volgens mij vrij goed. Hout van de body en de top is echt duidelijk verschillend qua structuur.

macwilliams
19 september 2011, 20:55
Ik heb een wb uit 2006 en een uit 2008

2006:
Mahohie NON chambered body met mahonie top.

2008:
Mahonie chambered body met mahonie top.

Die van jou is als ik de specs op gibson site mag geloven:

Mahonie body , alder top en een '50 neck.
Ik weet niet of het verschil tussen alder of maple wat uitmaakt of dat de informatie op de site klopt maar het is wel een mooie gitaar voor het geld.

bat
19 september 2011, 21:11
Toch echt maple: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio-Faded/Features.aspx


A solid, carved maple top and chambered mahogany body

(kom er maar in Orph: "jaja, Gibson en zijn creatieve manier van houtsoorten be/vernoemen")

macwilliams
19 september 2011, 21:32
Huh, dan zal ik me wel vergissen hoor?

Ben wel jaloers op die '50 hals want dat is wel een klein gemis.:lovelove: