PDA

View Full Version : Gibson.. Echt versus Nep



Pagina's : 1 [2]

TIMBER
30 september 2009, 14:31
En epi elementen zijn nou ook niet echt een verbetering te noemen ;)

Nee das waar haha.. maar goed nogmaals als men met deze test aan wil tonen dat een Gibson te duur is dan heeft dat weinig zin. Dat zijn ze namelijk altijd als je alleen maar kijkt naar wat je ervoor krijgt. Je betaald gewoon extra voor de mythe die erom heen hangt.. vergelijk het met een Harley Davidson. Daarbij vind ik zelfs dat een Studio niet eens veel onder doet voor een Standard. Dus zelfs intern zijn er al belachelijke prijsverschillen. Het gaat mij er echter om dat als je een goedkope Les Paul wilt koop dan een ander merk maar niet deze illegale zooi.

Nicks
30 september 2009, 14:32
Volgens mij toont deze test ook aan dat tone gewoon uit de vingers komt ;)

ghehehe, inderdaad maar dat had ik dan ook al een paar pagina's terug beweerd :p

Ibanez666
30 september 2009, 14:35
tsja hoe klinkt een squier met nieuwe pups in vergelijking met een echte usa strat? zelfde verhaal denk ik

Hangt oa van de pups af. Een Squier is ook geen illegale kopie trouwens.

TIMBER
30 september 2009, 14:36
Volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling van deze test. Het oogpunt is meer dat een budget-gitaar ook hartstikke goed kan klinken en niet altijd maar gelijk als brandhout kan worden afgestempeld door de Gibson-gestapo.
Haha ja maar dat geef ik al enkele malen aan.. neemt niet weg dat mijn Gibson LP's me toch net wat liever zijn dan de andere LP's..;)


Volgens mij toont deze test ook aan dat tone gewoon uit de vingers komt ;)
Nou mis vaak wel wat sustain.. en dan kun je wel zeggen das een kwestie van smaak maar dan moet je niet een vergelijking trekken met de sustain plank der sustain planken..;)

Ibanez666
30 september 2009, 14:36
ghehehe, inderdaad maar dat had ik dan ook al een paar pagina's terug beweerd :p

Ik heb het hier aan daar voorbij zien komen ja :) . En het is ook echt zo. Had laatst iemand op mn gitaren spelen en dat klonk gewoon behoorlijk anders. Niet beter of slechter, maar anders. Best bijzonder eigenlijk.

Ibanez666
30 september 2009, 14:38
mijn Gibson LP's


Ah op die manier, dat verklaart alles, je hebt zelf Gibsons en komt er nu achter dat je datzelfde aantalx10 had kunnen hebben voor hetzelfde geld

Das wel balen ja ;)

TIMBER
30 september 2009, 14:40
Nee want die heb ik ook..;)

Ibanez666
30 september 2009, 14:42
Nee want die heb ik ook..;)

Ik denk toch echt dat dit dan een gevalletje tussen de oren is. ;)

Waarom lever jij dan geen bijdrage aan dit vraagstuk? Neem wat op en post het hier! :)

lindstrom
30 september 2009, 14:44
Nou das nogal voorbarig alleen op basis van alleen deze test..!! Niet ieders ervaring is hetzelfde.

heb pas nog een chinese gibson kopie in mijn handen gehad, was toch wel echt een fijne gitaar,.. ik was zwaaar onder de indruk gezien ik zelf een echte heb.

natuurlijk heb ik het hier over 1 van vele exemplaren, zal onderling ook nog wel kunnen verschillen natuurlijk.

TIMBER
30 september 2009, 14:45
Ik denk toch echt dat dit dan een gevalletje tussen de oren is. ;)

Min of meer zeg ik dat al he..;)


Waarom lever jij dan geen bijdrage aan dit vraagstuk? Neem wat op en post het hier! :)
Omdat opnamen lang niet alles zeggen maar dat heb ik al uitgelegd.

Ibanez666
30 september 2009, 14:47
heb pas nog een chinese gibson kopie in mijn handen gehad, was toch wel echt een fijne gitaar,.. ik was zwaaar onder de indruk gezien ik zelf een echte heb.

natuurlijk heb ik het hier over 1 van vele exemplaren, zal onderling ook nog wel kunnen verschillen natuurlijk.

Gibsons zelf verschillen onderling ook hoor. Fenders ook. Ibanezzen ook. Yamahas dan weer niet ;)

Ibanez666
30 september 2009, 14:48
Omdat opnamen lang niet alles zeggen maar dat heb ik al uitgelegd.


Opnames zeggen niet alles, maar wel wat en zeker meer dan wat uitspraken.

Rockabilly
30 september 2009, 14:57
Die gitaarleerling met zijn loempia les paul heeft er nu sinds een week EMG's (81/60) inhangen.......Tja nu maakt het natuurlijk geen reet meer uit, nu klinkt 'ie altijd kut/formidabel (doorstrepen wat niet de persoonlijke voorkeur geniet)

Ibanez666
30 september 2009, 15:00
Die gitaarleerling met zijn loempia les paul heeft er nu sinds een week EMG's (81/60) inhangen.......Tja nu maakt het natuurlijk geen reet meer uit, nu klinkt 'ie altijd kut/formidabel (doorstrepen wat niet de persoonlijke voorkeur geniet)

Dat ligt dan meer aan de EMGs dan de gitaar, ongeacht wat je doorstreept...

TIMBER
30 september 2009, 15:03
Opnames zeggen niet alles, maar wel wat en zeker meer dan wat uitspraken.

Ze kunnen anders wel aardig misleiden. Maar goed die discussie hoeven we niet weer opnieuw te starten. Denk dat ik op een objectieve manier kanttekeningen geplaatst heb zonder Gibson kritiekloos op een voetstuk te plaatsen. Het is/was gewoon een leuke test, maar er spelen gewoon te veel randzaken om hier verstrekkende conclusies uit te trekken. Hooguit dat een budget plank ook best goed kan zijn en dat Gibson’s voor mensen die geen gevoel voor de mythe hebben veel te duur zijn, in elk gevaal niet 1000 euro kwalitatief beter zijn. Maar dat wisten we allemaal al.

edit: Rest nog het logo verhaal.. that sucks big time..;)


.

soup
30 september 2009, 15:07
En epi elementen zijn nou ook niet echt een verbetering te noemen ;)
Slecht kun je ze toch niet noemen, is dan toch weer ieder zijn smaak?!

Ik kan er goed mee uit de voeten.

Ibanez666
30 september 2009, 15:10
Ze kunnen anders wel aardig misleiden. Maar goed die discussie hoeven we niet weer opnieuw te starten. Denk dat ik op een objectieve manier kanttekeningen geplaatst heb zonder Gibson kritiekloos op een voetstuk te plaatsen. Het is/was gewoon een leuke test, maar er spelen gewoon te veel randzaken om hier verstrekkende conclusies uit te trekken. Hooguit dat een budget plank ook best goed kan zijn en dat Gibson’s voor mensen die geen gevoel voor de mythe hebben veel te duur zijn, in elk gevaal niet 1000 euro kwalitatief beter zijn. Maar dat wisten we allemaal al.

edit: Rest nog het logo verhaal.. that sucks big time..;)


.


Opnames kunnen zeker misleiden, vandaar dan ook dat de topic starter zijn rechtreeks uit de amp en speel ervaring heeft gepost. Ik denk dat we nu drie categorieen hebben:
1. de verstokte Gibson fan die er nu niet en nooit niet aan wil
2. de Gibson fan die nu misschien iets genuanceerder over de kopieen zal denken
3 degene die het niet boeit wat er op de headstock staat, maar een gitaar gewoon op zich bekijkt en naar waarde beoordeelt.

Mis ik er een?

Ibanez666
30 september 2009, 15:11
Slecht kun je ze toch niet noemen, is dan toch weer ieder zijn smaak?!

Ik kan er goed mee uit de voeten.

Zekers, maar ik spreek alleen voor mezelf :)

HaroldA
30 september 2009, 15:14
1. de verstokte Gibson fan die er nu niet en nooit niet aan wil
2. de Gibson fan die nu misschien iets genuanceerder over de kopieen zal denken
3 degene die het niet boeit wat er op de headstock staat, maar een gitaar gewoon op zich bekijkt en naar waarde beoordeelt.

Mis ik er een?

Jep:

* degene die niet aan illegale en ook strafbare activiteiten mee wil doen (importeren en handelen van nep-merkwaar)
* degene die niet gezien willen worden met een nep gitaar met een duur merkje er op.

TIMBER
30 september 2009, 15:16
* degene die niet aan illegale en ook strafbare activiteiten mee wil doen (importeren en handelen van nep-merkwaar)
* degene die niet gezien willen worden met een nep gitaar met een duur merkje er op.

Idd die nog..:)

Ibanez666
30 september 2009, 15:18
Jep:

* degene die niet aan illegale en ook strafbare activiteiten mee wil doen (importeren en handelen van nep-merkwaar)
* degene die niet gezien willen worden met een nep gitaar met een duur merkje er op.

Inderdaad, maar testgewijs misschien alleen die tweede..

Henri H
30 september 2009, 15:21
Ik ben geen "Gibson fan", maar de Les paul die ik nu heb is en was mijn droomgitaar, dus da's dan weer een categorie apart/uitzondering? :seriousf:

bat
30 september 2009, 15:21
1. de verstokte Gibson fan die er nu niet en nooit niet aan wil
2. de Gibson fan die nu misschien iets genuanceerder over de kopieen zal denken
3 degene die het niet boeit wat er op de headstock staat, maar een gitaar gewoon op zich bekijkt en naar waarde beoordeelt.

Mis ik er een?
Denk het niet. Ik hoor tot categorie 3 en zou ondermeer vanwege de slordige plaatsing van de tuners de kopie in de startpost niet willen hebben. Zodra die chinezen erachter komen dat ze voor 100 euro meer die dingen nog net zo snel verkopen, maar wel de laatste puntjes op de i kunnen zetten en zelf de kwaliteitscontrole kunnen doen in plaats van die bij de klant neer te leggen, mogen ze mij er eentje opsturen - zonder Gibson logo.

TIMBER
30 september 2009, 15:24
Denk het niet. Ik hoor tot categorie 3 en zou ondermeer vanwege de slordige plaatsing van de tuners de kopie in de startpost niet willen hebben. Zodra die chinezen erachter komen dat ze voor 100 euro meer die dingen nog net zo snel verkopen, maar wel de laatste puntjes op de i kunnen zetten en zelf de kwaliteitscontrole kunnen doen in plaats van die bij de klant neer te leggen, mogen ze mij er eentje opsturen - zonder Gibson logo.


Daar ben ik wel mee eens.. heb naast mijn Gibby's ook nog een Animal en een Dimavery.. dus zo'n chinees kan er ook nog wel bij..
maar iidd ZONDER LOGO

.

Rockabilly
30 september 2009, 15:24
Ja idd ach mooi laten gaan, wat de hals betreft daar had 'ie iemand voor die handig met hout was.
Het plan schijnt te zijn de frets te verwijderen en de complete toets eerst in orde te maken.

Maar ik blijf het een apart verschijnsel vinden, gitaren van 300 USD (das een kleine 190 Euro) die uitermate serieus genomen worden.
Als je een strat wil maar die te duur is ga je toch ook niet serieus naar een Hondo van 5 tientjes kijken?

sorry ik typ nogal langzaam.......dat logo heb ik geen mening over moet eenieder voor zichzelf weten.

TIMBER
30 september 2009, 15:26
Ach voor aan de muur staan ze mooi..;)

Ibanez666
30 september 2009, 15:31
Ach voor aan de muur staan ze mooi..;)

ach mag ze niet aan de muur hangen van mn vrouw :(

Les Paul R8
30 september 2009, 15:34
Opnames kunnen zeker misleiden, vandaar dan ook dat de topic starter zijn rechtreeks uit de amp en speel ervaring heeft gepost. Ik denk dat we nu drie categorieen hebben:
1. de verstokte Gibson fan die er nu niet en nooit niet aan wil
2. de Gibson fan die nu misschien iets genuanceerder over de kopieen zal denken
3 degene die het niet boeit wat er op de headstock staat, maar een gitaar gewoon op zich bekijkt en naar waarde beoordeelt.

Mis ik er een?

Mensen die niet een conclusie trekken op basis van 1 meting, die je nog niet eens zelf uitgevoerd hebt. Het is uitermate kortzichtig 1 zo'n testje meteen als waarheid voor alle Chinese vs echte Gibsons te zien.

soup
30 september 2009, 15:34
Wanneer gaan gitaarzaken eigenlijk die chinezen verkopen, in de winkel?

Nicks
30 september 2009, 15:36
ach mag ze niet aan de muur hangen van mn vrouw :(

Hela, een echte vent hangt ze gewoon aan de muur hoor! :stop:





..stiekem...als ze een weekendje weg is

Ibanez666
30 september 2009, 15:39
Mensen die niet een conclusie trekken op basis van 1 meting, die je nog niet eens zelf uitgevoerd hebt. Het is uitermate kortzichtig 1 zo'n testje meteen als waarheid voor alle Chinese vs echte Gibsons te zien.



Mijn conlusie is dat niet elke Chinese kopie een cheapass gitaartje is dat voor elke Gibson onderdoet. Over percentages laat ik me niet uit, dat kan ook niet na 2 (!) testjes door deze topic starter. Het zegt zeker niet alles, maar wel iets. Als het verschil duidelijk in het nadeel van de nepperd zou zijn geweest, dan zou er ook dezelfde conclusies worden getrokken, maar dan andersom..

Les Paul R8
30 september 2009, 15:44
Mijn conlusie is dat niet elke Chinese kopie een cheapass gitaartje is dat voor elke Gibson onderdoet. Over percentages laat ik me niet uit, dat kan ook niet na 2 (!) testjes door deze topic starter. Het zegt zeker niet alles, maar wel iets. Als het verschil duidelijk in het nadeel van de nepperd zou zijn geweest, dan zou er ook dezelfde conclusies worden getrokken, maar dan andersom..

Blijft een kortzichtige conclusie, zolang je de gitaren niet eens in je handen gehad hebt. Ook als het verschil groter geweest was, was het een kortzichtige conclusie geweest.
Een gitaaropname zegt nog maar weinig over de kwaliteit van het instrument zelf. Zie mijn eerdere post over harmonischen....

soup
30 september 2009, 15:47
Hoe zit het eigenlijk met de gebruikte materialen bij die kopieën, worden de juiste voorgeschreven materialen en stoffen (voor bij het solderen van de potmeters (??) gebruikt) ?


Dus niet dat er kankerverwekkende stoffen kunnen worden gebruikt want dit is toch ook een risico?!

Ibanez666
30 september 2009, 15:52
Blijft een kortzichtige conclusie, zolang je de gitaren niet eens in je handen gehad hebt. Ook als het verschil groter geweest was, was het een kortzichtige conclusie geweest.
Een gitaaropname zegt nog maar weinig over de kwaliteit van het instrument zelf. Zie mijn eerdere post over harmonischen....

Ik zei al eerder, hij heeft niet alleen samples gepost, maar ook zijn eigen ervaring zo met het oor uit de amp en zijn ervaring over de feel van de gitaar.

Les Paul R8
30 september 2009, 15:56
Ik zei al eerder, hij heeft niet alleen samples gepost, maar ook zijn eigen ervaring zo met het oor uit de amp en zijn ervaring over de feel van de gitaar.

Grappig....als het je zo uitkomt, geloof je zijn ervaring wel en ga je daar eindeloos op door. Ik heb ook ervaring met een paar kopietjes en daar ga je steeds tegen in. Ik heb een Chinese Slash Les Paul geprobeerd en die was echt te erg voor woorden. Je bent vooral aan het goedpraten waarom je geen echte Gibson kan/wil kopen. Of je hebt gewoon een slecht gehoor.....

Nicks
30 september 2009, 15:56
eindconclusie

Ok Jongens komt tie dan.

A en AA is de echte Les Paul, en B plus BB is de imitatie chinees.

Veel hadden het goed bij opname A, maar veel hadden het fout bij opname BB
Conclusie lijkt mij dat ze behoorlijk het zelfde klinken.

De uiterlijk verschillen mogen duidelijk zijn. En ook hier blijkt uit dat aardig wat mensen het verschil niet kunnen zien.
En het trustrodplaatje van de echte gaat inderdaad een klein stukje over de inlay.
Verder is een echte Gibson ook niet altijd perfect qua afwerking.. vreemd genoeg.

Om een aantal vragen te beantwoorden :
Het spelen op deze zwarte chinees kan zonder meer vergeleken worden met de echte. Qua feel nauwelijks verschil, misschien zelfs iets in het voordeel van de chinees.

Ook volledig clean maakt het weinig uit, zou ook gek zijn dat je alleen een gibson zou kunnen beoordelen cq herkennen alleen clean.

Nadelen van de gitaar waren de afstelling en de frets.
Er is op te spelen wanneer je hem zo krijgt, maar de gitaar wordt pas optimaal na het vlakken van de frets, en dan uiteraard met name de aktie die dan veel beter wordt.
Het afstellen van de brug is verder prima en de gitaar ontstemt niet meer dan een een andere.
Topkam is gemaakt van goed materiaal, dus niet van plastiek

Nu is dat vlakken voor mij verder geen probleem, 2 tot 3 uurtjes werk en de hals is perfect.
De trustrods werken perfect en de halzen op zich zijn ook perfect.

Ik heb hier ook een Fender uit china, daar kan ik kort over zijn, een drama een groot drama.
Daar is niet meer mee te beginnen. Alleen geschikt voor aan de muur

Waar ze vandaan komen geen idee. ??
Volgens die chinees komen ze uit verschillende fabrieken. Ik denk dat dat klopt, want er zitten onderling nogal wat verschillen in. Met name de trustrod en de elementen verschillen.
Ook de lakken zijn niet het zelfde. Ik denk zelfs dat de `54 imitatie nitrolak heeft, dat moet ik nog testen
De afwerking van alle gitaren is wel gewoon goed te noemen.

Het blijft een riscio denk ik om ze te bestellen. Reken een aardig bedrag erbij voor de afstelbeurt, en garantie kennen ze niet in china
En wees bewust van het feit dat de douane ze achter kan houden.
Voor mij was het bestellen een èènmalig experiment voornamelijk gebaseerd op nieuwsgierigheid, van hoe die gitaren zouden zijn.


Verder moet iedereen maar doen wat ze leuk vinden.

zo jongens, nog maar een keer dan

Ibanez666
30 september 2009, 15:59
Grappig....als het je zo uitkomt, geloof je zijn ervaring wel en ga je daar eindeloos op door. Ik heb ook ervaring met een paar kopietjes en daar ga je steeds tegen in. Ik heb een Chinese Slash Les Paul geprobeerd en die was echt te erg voor woorden. Je bent vooral aan het goedpraten waarom je geen echte Gibson kan/wil kopen. Of je hebt gewoon een slecht gehoor.....

Nah, ik ben nergens op uit. Ik ga er alleen vanuit dat iemand die zo speelt als de TS wel weet waar hij over praat. Als hij een bagger soundje had laten horen en het was de Chinees had ik gewoon gezegd dat ik het niks vond. Dat ik er eindeloos op doorga is omdat niet iedereen gelezen heeft dat hij ook over een buizenamp heeft getest en ook heeft geschreven dat hij de sound en feel ook beoordeeld heeft rechtstreeks uit de amp.

barno
30 september 2009, 16:03
verschil in klank: duidelijk dat het kort bij mekaar ligt. Je kan dan wel gaan mierenneuken over verschillen, feit is dat die in bandcontext, zekèr live met PA, volstrekt wegvallen. Wat er overblijft is subjectief gevoel van mojo dat je hebt bij een "echte" enz...

Desalnietemin: het copiëren van gitaren, met name vooral het ontwerp, vind ik ongeoorloofd . het gebruik van een bekend logo icm copie van een ontwerp komt wat mij betreft overeen met vervalsing toutcourt;

ik ontwerp en bouw zelf gitaren en ik zou er hoegenaamd niet mee kunnen lachen mocht iemand zonder toelating een Guttlin bouwen. En dit ondanks het feit dat het zeer goed mogelijk is dat iemand anders een betere Guttlin kan bouwen dan ik zelf.
Een gitaar ontwerpen, in de markt zetten, imago bouwen enz... kost zeer veel energie. Die Chinese copycats moeten geen miljoenen dollars aan de kant houden voor overhead kosten, publiciteit enz... Gibson wel.

Dat Gibson een groot bedrijf is en de kosten van ontwikkeling van een LP ondertussen wel zijn afgeschreven is helemaal geen argument om copies toe te laten. Da's zowat hetzelfde als een kruimeldiefstal in een grootwarenhuis goedkeuren.

soit, juz my 2 cents :)

Les Paul R8
30 september 2009, 16:04
Nah, ik ben nergens op uit. Ik ga er alleen vanuit dat iemand die zo speelt als de TS wel weet waar hij over praat. Als hij een bagger soundje had laten horen en het was de Chinees had ik gewoon gezegd dat ik het niks vond. Dat ik er eindeloos op doorga is omdat niet iedereen gelezen heeft dat hij ook over een buizentest heeft getest en ook heeft geschreven dat hij de sound en feel ook beoordeeld heeft rechtstreeks uit de amp.

Het blijft uitleggen zoals het je uit komt. Ik had toevallig vandaag een jazzgitarist op bezoek. Speelde de sterren van de hemel. Maar wist echt helemaal niets van gitaren.
Verder is de test uitgevoerd door iemand die je helemaal niet kent. Als Tristan of Michael AE dezelfde test en hetzelfde oordeel geven, dan wordt het voor mij wat waard. Maar ja....sommige mensen geloven alles wat ze lezen....al dat ze uitkomt.....:hippie:

Rockabilly
30 september 2009, 16:07
Ervaringen van TS zijn uitsluitend positief over zijn Chinees is ook prima.
Maar ik hoor zijn chinees dan toch liever persoonlijk.

Het verschil zit trouwens in de hals en body, de chinees die ik hier regelmatig zie heeft een body van basswood en een maple hals. de brug lijkt een epiphone en de elementen staat ook Epiphone op (ook dat zegt niets trouwens). De stemschroeven zien eruit als grovers alleen werken niet zo.
Als deze kwaliteiten ook geld voor het fretwerk dan heb je een serieus probleem.

Mijn eindconclusie is dan hoewel de opnames goed klinken het geen serieus alternatief is ALS je een Les Paul-achtig model zoekt. Misschien dat met een goedkopere Tokai of een Epiphone versie je geld wellicht beter besteed is.

Ibanez666
30 september 2009, 16:09
Het blijft uitleggen zoals het je uit komt. Ik had toevallig vandaag een jazzgitarist op bezoek. Speelde de sterren van de hemel. Maar wist echt helemaal niets van gitaren.
Verder is de test uitgevoerd door iemand die je helemaal niet kent. Als Tristan of Michael AE dezelfde test en hetzelfde oordeel geven, dan wordt het voor mij wat waard. Maar ja....sommige mensen geloven alles wat ze lezen....al dat ze uitkomt.....:hippie:

Het probleem is dat het mij helemaal niet goed uitkomt. Ik heb altijd al een echte Gibson willen hebben, dus dit soort testjes helpt me voor geen meter. Ik zou al mn gitaren kunnen verkopen en dan een echte Gibson er voor terug kunnen halen. Maar momenteel zie ik daar het voordeel niet van.

Als je mijn eerder geposte conclusie leest, zie dat ik veel minder radicaal ben dan jij me nu omschrijft:" Mijn conlusie is dat NIET ELKE Chinees een cheapass gitaartje is dat voor elke Gibson onderdoet. Over percentages laat ik me niet uit, dat kan ook niet na 2 (!) testjes door deze topic starter. Het zegt zeker niet alles, maar wel iets."

Kim Wilson
30 september 2009, 16:11
Zeg, anders wisselen jullie even wat telefoonnummers uit. ;)

Ibanez666
30 september 2009, 16:13
Zeg, anders wisselen jullie even wat telefoonnummers uit. ;)

Hmmm, ben bang dat ik Orpheo 2 aant worden ben hier. Hoe onduidelijk ben ik nou? Zeg jij t is meneer Wilson

barno
30 september 2009, 16:13
Het blijft uitleggen zoals het je uit komt. Ik had toevallig vandaag een jazzgitarist op bezoek. Speelde de sterren van de hemel. Maar wist echt helemaal niets van gitaren.
Verder is de test uitgevoerd door iemand die je helemaal niet kent. Als Tristan of Michael AE dezelfde test en hetzelfde oordeel geven, dan wordt het voor mij wat waard. Maar ja....sommige mensen geloven alles wat ze lezen....al dat ze uitkomt.....:hippie:


uiteraard heb je gelijk dat deze test niet echt wetenschappelijk is. Maar naar forumnormen vind ik ze toch relevant.

TS heeft imo geen verborgen agenda. Is een ervaren gitarist en post soundsamples die in min of meer identieke omstandigheden zijn ingespeeld.

Het is ook helemaal geen drama dat die twee gitaren, ondanks hun prijsverschil, zo kort bij mekaar kunnen liggen qua looks en sound. Op één vlak liggen ze , zeker voor jou, mijlenver uitmekaar: ... idd that Mojo.
Volstrekt niet te quantificeren natuurlijk, maar wel "iets" dat Gibson op een of andere manier heeft weten te creëren. En da's nu net een van de voornaamste redenen waarom een Gibson meer mag (moet) kosten.

Ibanez666
30 september 2009, 16:17
Laters manne!

Kim Wilson
30 september 2009, 16:18
Hmmm, ben bang dat ik Orpheo 2 aant worden ben hier. Hoe onduidelijk ben ik nou? Zeg jij t is meneer Wilson
Ik denk dat jullie langs elkaar heen lullen. Jullie hebben allebei gelijk, en jullie bedoelen ook hetzelfde, alleen omschrijven jullie het verschillend.

soup
30 september 2009, 16:24
Gibson moet hun prijs maar verlagen zodat we voor 1300 euro een Gibson les paul standard (of zelfs custom) kunnen kopen.

Is dit de oplossing? Dan zijn de prijzen gelijk met fender.

benwave
30 september 2009, 16:25
http://www.youtube.com/watch?v=HXF63me9_08

Even pauze mannen.....enjoy

nickofzo
30 september 2009, 16:29
http://www.youtube.com/watch?v=HXF63me9_08

Even pauze mannen.....enjoy

vet ben;) 345

HaroldA
30 september 2009, 16:31
Gibson moet hun prijs maar verlagen zodat we voor 1300 euro een Gibson les paul standard (of zelfs custom) kunnen kopen.

Mijn Standard uit '96 was maar 1100,-... :rockon:

Les Paul R8
30 september 2009, 16:39
Hmmm, ben bang dat ik Orpheo 2 aant worden ben hier. Hoe onduidelijk ben ik nou? Zeg jij t is meneer Wilson

Volgens mij ben je niet gebanned en ik heb ook niet gezien dat je aan het schelden bent als je geen gelijk krijgt.....Maar als je ook je afscheid wilt vieren, moet je dat vooral doen.....Ik zou het wel jammer vinden overigens....:ok:

Les Paul R8
30 september 2009, 16:39
Zeg, anders wisselen jullie even wat telefoonnummers uit. ;)

Proberen we een beetje bij jouw postcount in de buurt te komen, is het weer niet goed.....:hippie:

Nicks
30 september 2009, 16:39
Mijn Standard uit '96 was maar 1100,-... :rockon:

ja maar die klinkt natuurlijk nooit zo goed als een Gibson van 1300 euro ;)

*and the flamewar goes on :D*

Henri H
30 september 2009, 16:43
http://www.youtube.com/watch?v=HXF63me9_08

Even pauze mannen.....enjoyZit veel bas in, en dan bedoel ik van de basgitaar, of van een ander instrument.
Lekker muziekje hoor!, kalmeert de gemoederen hopelijk een beetje. ;)

Ibanez666
30 september 2009, 18:51
Ik denk dat jullie langs elkaar heen lullen. Jullie hebben allebei gelijk, en jullie bedoelen ook hetzelfde, alleen omschrijven jullie het verschillend.

Je moet de politiek in :)

Ibanez666
30 september 2009, 18:52
Volgens mij ben je niet gebanned en ik heb ook niet gezien dat je aan het schelden bent als je geen gelijk krijgt.....Maar als je ook je afscheid wilt vieren, moet je dat vooral doen.....Ik zou het wel jammer vinden overigens....:ok:

nah, meer hoe hij zich moest voelen als zijn woorden verdraait of gewoonweg verkeerd geinterpreteerd werden ;)

Kingfisher
30 september 2009, 19:42
Weet je wat ik boerenbedrog vind: een flame maple top verkopen, die eigenlijk niets meer is dan een flame patroon op papier gedrukt, en dan ingevernist (*kuch* epiphone *kuch*)

Of een burst die niet gestained is, maar gewoon eens rondomrond spuiten met rode lak (*kuch* gibson *kuch*)

Ik heb gisteren een gibsun besteld, we gaan eens kijken. In het slechtse geval heb ik een testbank om wat te modden.

Je hebt chinese nep en je hebt Chinese Nep. De goeie stuff is eigenlijk: Dolce&Gabanna laten hun schoenen maken in een fabriek in china (duh, waar dacht je? Handgemaakt in een italiaans ateliertje? Naaah), ze bestellen er 10.00, de chinees maakt er 20.000. Dus niet van het echte te onderscheiden: kan ook niet: ze komen uit dezelfde fabriek. En daar betaal je dus de werkelijke prijs voor.

Ik wil wel betalen voor een gibson-kwaliteit, niet voor de gibson-naam. Hmm dan toch een warmoth? :seriousf:

soup
30 september 2009, 19:54
Iedereen doet uiteindelijk wat hij wilt en misschien geef ik met plezier 2k uit aan een gibson LP, want die behoudt (in zekere mate) zijn waarde en die Chinezen...

Steven Otto
30 september 2009, 19:57
Je hebt chinese nep en je hebt Chinese Nep. De goeie stuff is eigenlijk: Dolce&Gabanna laten hun schoenen maken in een fabriek in china (duh, waar dacht je? Handgemaakt in een italiaans ateliertje? Naaah), ze bestellen er 10.00, de chinees maakt er 20.000. Dus niet van het echte te onderscheiden: kan ook niet: ze komen uit dezelfde fabriek. En daar betaal je dus de werkelijke prijs voor.


Maar echte Gibsons worden niet een Chinese fabriek gemaakt.

johnybh
30 september 2009, 20:26
Nee, dat klopt.

Maar het is logischerwijze zo dat er tussen de gibson kopietjes ook uitblinkers zitten. Er zijn nou eenmaal mede-wereldbewoners in een bepaald continent die wel een beetje afwerking in dat instrument willen stoppen, en die 2 seconden langer krijgen om 1 fretje erin te raggen...

Ook onderling zullen ze nog verschillen, als ze uit dezelfde fabriek komen, net als echte gibsons... ik heb op gibsons gespeeld met halzen die gewoon slecht waren...

Ik denk dat alles dat met producten uit de natuur wordt gemaakt, zoals hout, leer, steen, plantenvezels, etc altijd verschillen vertoont, en zo ook gitaartjes.

Natuurlijk zijn er op zo'n chinese gibson wel wat inferieure onderdelen gebruikt, die soms niet te vergelijken zijn met de echte gibson spullen.

Ik heb eens een chinese doubleneck gehad met vreselijk scheef gemonteerde brug en een verschrikkelijk fretboard.

Rockabilly
30 september 2009, 20:59
Een niet nader te noemen persoon die een serieus aantal Gibson's per week door zijn handen laat gaan, beweerde dat de "goedkope" gibson's als de melody maker, junior, special en faded series reeds uitbesteed worden.
Ik weet niet wat ervan waar is en kan er ook nergens bevestiging van vinden maar tis geen domme jongen dus zou zo maar kunnen.

snaarplukker
1 oktober 2009, 00:25
Ik heb eens een chinese doubleneck gehad met vreselijk scheef gemonteerde brug en een verschrikkelijk fretboard.
Het is vaak normaal dat de brug er scheef op staat.;)

nickofzo
1 oktober 2009, 00:38
Het is vaak normaal dat de brug er scheef op staat.;)

klopt bij men koreaan (g1275) zitten ze ook niet helemaal recht

geert1976
1 oktober 2009, 00:41
Weet je wat ik boerenbedrog vind: een flame maple top verkopen, die eigenlijk niets meer is dan een flame patroon op papier gedrukt, en dan ingevernist (*kuch* epiphone *kuch*)

Of een burst die niet gestained is, maar gewoon eens rondomrond spuiten met rode lak (*kuch* gibson *kuch*)

Ik heb gisteren een gibsun besteld, we gaan eens kijken. In het slechtse geval heb ik een testbank om wat te modden.

Je hebt chinese nep en je hebt Chinese Nep. De goeie stuff is eigenlijk: Dolce&Gabanna laten hun schoenen maken in een fabriek in china (duh, waar dacht je? Handgemaakt in een italiaans ateliertje? Naaah), ze bestellen er 10.00, de chinees maakt er 20.000. Dus niet van het echte te onderscheiden: kan ook niet: ze komen uit dezelfde fabriek. En daar betaal je dus de werkelijke prijs voor.

Ik wil wel betalen voor een gibson-kwaliteit, niet voor de gibson-naam. Hmm dan toch een warmoth? :seriousf:

nee Fender doet het altijd lekker, die werden begin jaren 80 ook door alle Jappen voorbij gelopen, in de neckpocked kon je naast de hals ook nog een voorraadje plectrums tussen steken.

Heb van de week nog een muso Les Paul gehad en erop gespeeld en die kwam bij lange na niet aan mijn Gibson.

Mijn Gibsons hebben al een respectabele leeftijd bereikt en doen het allen opperbest, de les paul heeft zelfs in een ondergelopen kelder gelegen, moet maar eens zien hoe de muso's ervoor staan na een jaar of drie, niet best denk ik.

Als je dan geen Gibson wilt of kunt kopen, trek E 400,00 euro uit en koop een goede Koreaanse of japanse kopie, zijn gewoon goed en houden ook nog eens hun waarde.

Er zijn Japanse kopiën die de echte Gibson benaderen en die je qua prijs de kop niet kosten.

Ik vind het Gibson bashen de laatste tijd wel erg opvallen, misschien eens een vergelijkend waren onderzoek doen bij Fenders? Ik weet zat Japanse kopiën die bijna net zo goed zijn als de echte, maar daar hoor ik vreemd genoeg niets over.

Als ik kijk op MP hoeveel neppers er voor echt verkocht worden, blijf ik erbij dat het contraband blijft en de kwaliteit?, daar blijven de meningen over verdeeld, wat ik wel weet is dat ik meerdere Gibsons heb en ook muso exemplaren in handen heb gehad en de Gibson aanmerkelijk beter waren.

geert1976
1 oktober 2009, 00:43
Een niet nader te noemen persoon die een serieus aantal Gibson's per week door zijn handen laat gaan, beweerde dat de "goedkope" gibson's als de melody maker, junior, special en faded series reeds uitbesteed worden.
Ik weet niet wat ervan waar is en kan er ook nergens bevestiging van vinden maar tis geen domme jongen dus zou zo maar kunnen.

Ik denk broodje aap verhaal, Gibson weet dat indien zij deze gitaren in bv korea zou laten maken, dit zelfmoord is voor hun goedkope modellenlijn

Les Paul R8
1 oktober 2009, 10:53
nah, meer hoe hij zich moest voelen als zijn woorden verdraait of gewoonweg verkeerd geinterpreteerd werden ;)

Vervelend joh...misschien een cursus effectief schrijven volgen.....:ok:

Misschien heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Misschien ben ik inderdaad ook wel erg gevoelig voor het bashen van een groot, historisch merk. Bij Fender zou ik waarschijnlijk net zo reageren. Het gaat me niet eens om Gibson.

lindstrom
1 oktober 2009, 11:00
dit topic begon leuk en zelfs op een ludieke manier informatief en educatief.

maar zoals ik al dacht loopt het weer totaal uit de hand in bashen en moddergooien.

Ibanez666
1 oktober 2009, 11:01
Vervelend joh...misschien een cursus effectief schrijven volgen.....:ok:

Misschien heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Misschien ben ik inderdaad ook wel erg gevoelig voor het bashen van een groot, historisch merk. Bij Fender zou ik waarschijnlijk net zo reageren. Het gaat me niet eens om Gibson.

Da's dus het probleem, ik bash Gibson helemaal niet. En dat is ook meteen het laatste dat ik hier over zeg.

Henri H
1 oktober 2009, 11:01
Da's dus het probleem, ik bash Gibson helemaal niet. En dat is ook meteen het laatste dat ik hier over zeg.bluf! :seriousf:

Ibanez666
1 oktober 2009, 11:02
bluf! :seriousf:

In dit topic, tegen R8 ;)

flitslicht
1 oktober 2009, 11:10
Misschien ben ik inderdaad ook wel erg gevoelig voor het bashen van een groot, historisch merk. Bij Fender zou ik waarschijnlijk net zo reageren.

Merken zijn emotie. Er worden heel veel zgn 'B' merken uit de supermarkt geproduceerd in dezelfde fabriek als 'A' merken. Wat in het potje zit is precies hetzelfde, het verschil zit in de 'beleving' van de consument. Dat werkt zo sterk dat sommige mensen ook echt een verschil denken te proeven terwijl het product precies hetzelfde is. Met Gitaren zal het niet anders zijn; deze draad wordt zo lang omdat die Chinezen 'Gibson' op de headstock hebben gezet. Diezelfde gitaren uit diezelfde fabriek kom je waarschijnlijk van een heleboel merken tegen, alleen met een ander logo.

Wat ik overigens eigenlijk ook niet snap is dat men bij imitatie Les Pauls de neus ophaalt voor een exemplaar met een geschroefde hals terwijl voor zover ik weet elke Fender een geschroefde hals heeft. Dus bij een Les Paul is dat 'dodelijk' voor de kwaliteit maar bij een Strato/Telecaster niet :???:. Mag iemand me eens uitleggen.

Mr Orange
1 oktober 2009, 11:12
smaken verschillen
budgetten ook
beter doet ieder wat hij fijn vindt en dat is gitaarspelen en dat kan op een gitaar die bij je past en bij je hoort en die je kan betalen , een gitaar die jou dat gevoel geeft.:hippie:

dus play guitar , not war :hippie:

en alsnog leuk topic

*hippie mode off *

benwave
1 oktober 2009, 11:15
Vervelend joh...misschien een cursus effectief schrijven volgen.....:ok:

Misschien heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Misschien ben ik inderdaad ook wel erg gevoelig voor het bashen van een groot, historisch merk. Bij Fender zou ik waarschijnlijk net zo reageren. Het gaat me niet eens om Gibson.


Daar kan ik mezelf nou helemaal niet druk om maken.
Ik ben echt een Fender liefhebber en speler, maar al zeikt iemand dat merk af tot en met,wat maakt mij dat nu uit.
Het zelfde met Gibsons ze doen hun best maar. Gibson maakt gewoon geweldige gitaren.
Er zijn lijkt mij wel belangrijkere dingen waar je jezelf druk om kan maken

Waar ik meer om moet lachen is de mensen die ook een halve Gibson bezitten, en denken dat ze alles van Gibson weten, en alles met die half gare plank vergelijken.

Een Gibson begint voor mij pas bij de Standaard en verder, (voorwat betreft de solidbodys dan)
Al het ander zijn maar mijn mening slappe aftreksels daarvan.
En zijn net zo goed te krijgen met een ander naam erop

Henri H
1 oktober 2009, 11:17
Ik voel een nieuwe discussie opkomen. ;)

Kom op, LP Studio eigenaren!

:seriousf::seriousf::seriousf:

benwave
1 oktober 2009, 11:19
Ik voel een nieuwe discussie opkomen. ;)

Kom op, LP Studio eigenaren!

:seriousf::seriousf::seriousf:

Goed voorbeeld.. Een studio is een slap aftreksel van een standaard,
Al zullen de Gibson lovers, zichzelf meer vinden in het woord uitgekleed.

bat
1 oktober 2009, 11:21
Ik vind het Gibson bashen de laatste tijd wel erg opvallen, misschien eens een vergelijkend waren onderzoek doen bij Fenders? Ik weet zat Japanse kopiën die bijna net zo goed zijn als de echte, maar daar hoor ik vreemd genoeg niets over.
Ah, gibson-fanboy alert!!! ;)

Ik vind het bash-gehalte behoorlijk meevallen in dit topic. Hooguit zou je kunnen afleiden dat mensen zich af beginnen te vragen waarom een Gibson zo ontzettend veel duurder moet zijn dan een kopie die mogelijk niet eens zo heel veel slechter is. Maar het is meer verwondering dat een neppert blijkbaar helemaal zo heel slecht niet hoeft te zijn.

Als Gibson-fan moet je een beetje dikkere huid kweken hoor, vrijwel alle duurdere merken, of het nu gitaren of auto's betreft krijgen dit soort kritiek met enige regelmaat te verwerken. En in al die gevallen is het duurder zijn objectief gezien slechts deels te verklaren, tenzij de verdedigers van het merk zich daadwerkelijk realiseren dat goodwill en reputatie simpelweg ook wat waard zijn en ervoor zorgen dat dat duurdere merk zelfs bij dezelfde kwaliteit altijd meer zal kunnen vragen (daar is in dit specifieke geval overigens geen sprake van, de kopie is hier toch nog steeds wel slechter).

By the way: ook Fender heeft dat trucje met die houtnerfplaatjes als "top" geflikt hoor, ze zijn niet heilig. Bovendien: als er één merk is waarbij het verschil tussen een echte en een nette kopie nihil is, dan is dat Fender wel. Dat durf ik als Fender-fanboy zonder problemen toe te geven.

Maar goed, als we deze lijn van de discussie voortzetten, haak ik af. Als we gewoon verder discussieren over de kwaliteit van Gibson-neppers, blijft het leuk.

Les Paul R8
1 oktober 2009, 11:54
Goed voorbeeld.. Een studio is een slap aftreksel van een standaard,
Al zullen de Gibson lovers, zichzelf meer vinden in het woord uitgekleed.

Ik heb zelf geen LP Studio, maar ik ken er 1 die ik maar wat graag zou hebben. Die is echt magisch.....Ik heb Murphy's in mijn handen gehad die minder waren dan die ene Studio.

Les Paul R8
1 oktober 2009, 11:56
Wat ik overigens eigenlijk ook niet snap is dat men bij imitatie Les Pauls de neus ophaalt voor een exemplaar met een geschroefde hals terwijl voor zover ik weet elke Fender een geschroefde hals heeft. Dus bij een Les Paul is dat 'dodelijk' voor de kwaliteit maar bij een Strato/Telecaster niet :???:. Mag iemand me eens uitleggen.

Het karakter van de Fender komt deels uit de geschroefde hals. Het karakter van de Les Paul komt deels uit de gelijmde hals. Als je een LP karakter wilt hebben, helpt het heel erg als je een gelijmde hals hebt...

lindstrom
1 oktober 2009, 11:58
en daarbij is het gewoon niet om aan te zien een les paul met geschroefde hals. :stop:

Ibanez666
1 oktober 2009, 12:01
en daarbij is het gewoon niet om aan te zien een les paul met geschroefde hals. :stop:

Je ziet toch voornamelijk de voorkant joh

lindstrom
1 oktober 2009, 12:02
ook aan de voorkant is het vrijwel gelijk te zien, de overgang van neck naar body is dan echt heel erg lelijk.

noem mij een zeikerd maar een les paul HOORT gewoon met gelijmde hals en niet anders.

Les Paul R8
1 oktober 2009, 12:11
ook aan de voorkant is het vrijwel gelijk te zien, de overgang van neck naar body is dan echt heel erg lelijk.


Is mij nooit opgevallen bij de LP's van Orpheo. Nou heb ik ze ook niet echt heel goed bekeken.
Maar als Gibson een geweldige Les Paul weet te maken met geschroefde hals, dan zou het mij er niet van weerhouden. Is een beetje dezelfde discussie als met de weight relief. Ik heb een Custom met gaten uitgeprobeerd, die gewoon geweldig was. Als ik het geld op dat moment beschikbaar gehad had, dan hing hij nu bij mij in de studio. Het draait om sound en bespeelbaarheid (die bij een LP toch al niet ideaal is).

bat
1 oktober 2009, 12:31
en daarbij is het gewoon niet om aan te zien een les paul met geschroefde hals. :stop:
Nou, het is vooral dat een geschroefde hals goedkoper te produceren is dan een gelijmde hals, je daardoor een gechroefde hals voroal op de goedkopere LP-kopieën tegenkomt (zelfs op de goedkoopste Epiphones...) en daardoor een geschroefde hals op een LP geassicieerd wordt met goedkoop.

lindstrom
1 oktober 2009, 12:47
Is mij nooit opgevallen bij de LP's van Orpheo. Nou heb ik ze ook niet echt heel goed bekeken.


bij warmoth vind ik het dan weer een totaal ander verhaal gek genoeg.

een mooie exotische flame maple neck op een mahony body is met een bolton echt niet lelijk.

geert1976
1 oktober 2009, 12:56
Een Gibson begint voor mij pas bij de Standaard en verder, (voorwat betreft de solidbodys dan)
Al het ander zijn maar mijn mening slappe aftreksels daarvan.
En zijn net zo goed te krijgen met een ander naam erop

Dat vind ik nu onzin, kom mijn 91er Studio maar eens testen, trouwens, zijn naast de standaard strat en standaard tele van Fender, de overige Fenders ook slappe aftreksels ik vind in ieder geval van niet?

macwilliams
1 oktober 2009, 12:59
Dit is geen bashtopic vind ik, als iemand een kritische kijk heeft is dat nog geen bashen hoor.

Net als zeggen dat een studio geen LP is is maar een mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik niet iig.
Weight relief of niet, het zelfde.

Ik heb diverse, zal bekend zijn. Ik heb ze niet online besteld maar in persoon gekocht en eerst getest en ze voldoen aan mijn kriteria.

Ook heb ik Chinese exemplaren in m'n handen gehad en sommigen zullen zeggen dat ik bevooroordeeld ben maar ze hadden voor mijn gevoel niet dat wat het voor mij een goede gitaar maakt.

Ik heb nu de hele collectie warmoths van orpheo vast gehad en daag een hele dag omste beurten op gespeeld en deze hebben mij echt verrast wat kwaliteit en bespeelbaarheid betrefd. Voor dat geld koop je geen Gibson nieuw maar wel twee Chinese exemplaren. En die wil ik niet.

Zo, en nu ga ik maar weer een studio in de hens zetten. :D

lindstrom
1 oktober 2009, 13:01
Ik heb nu de hele collectie warmoths van orpheo vast gehad en daag een hele dag omste beurten op gespeeld en deze hebben mij echt verrast wat kwaliteit en bespeelbaarheid betrefd. Voor dat geld koop je geen Gibson nieuw maar wel twee Chinese exemplaren. En die wil ik niet.

Ik ben wordt steeds nieuwsgieriger naar warmoth!


Zo, en nu ga ik maar weer een studio in de hens zetten. :D

kom nou eens met foto's dan!

geert1976
1 oktober 2009, 13:03
Dit is geen bashtopic vind ik, als iemand een kritische kijk heeft is dat nog geen bashen hoor.

Net als zeggen dat een studio geen LP is is maar een mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik niet iig.
Weight relief of niet, het zelfde.

Ik heb diverse, zal bekend zijn. Ik heb ze niet online besteld maar in persoon gekocht en eerst getest en ze voldoen aan mijn kriteria.

Ook heb ik Chinese exemplaren in m'n handen gehad en sommigen zullen zeggen dat ik bevooroordeeld ben maar ze hadden voor mijn gevoel niet dat wat het voor mij een goede gitaar maakt.

Ik heb nu de hele collectie warmoths van orpheo vast gehad en daag een hele dag omste beurten op gespeeld en deze hebben mij echt verrast wat kwaliteit en bespeelbaarheid betrefd. Voor dat geld koop je geen Gibson nieuw maar wel twee Chinese exemplaren. En die wil ik niet.

Zo, en nu ga ik maar weer een studio in de hens zetten. :D

foto aub:blast:, als het mooi uitpakt, mag je die van mij ook doen:sssh:

Hendriks
1 oktober 2009, 13:09
Ik heb nu de hele collectie warmoths van orpheo vast gehad en daag een hele dag omste beurten op gespeeld en deze hebben mij echt verrast wat kwaliteit en bespeelbaarheid betrefd. Voor dat geld koop je geen Gibson nieuw maar wel twee Chinese exemplaren. En die wil ik niet.


Is een Warmoth nou wel zoveel goedkoper ? Volgens mij val dat nogal zwaar tegen als je alles goed door rekend dus met verzendkosten en tax.
een Warmoth kun je ook niet testen en als hij niet bevalt moet je flink wat laten vallen tov een Gibson.

soup
1 oktober 2009, 13:12
Uiteindelijk is de beste gitaar gewoon de Gibson SG.:B


Topic Closed

Ibanez666
1 oktober 2009, 13:21
Uiteindelijk is de beste gitaar gewoon de Gibson SG.:B


Topic Closed

Dat geloof ik pas na een 1 op 1 test met een nepperd! ;)

Les Paul R8
1 oktober 2009, 13:23
een Warmoth kun je ook niet testen en als hij niet bevalt moet je flink wat laten vallen tov een Gibson.

Beide aspecten worden vaak vergeten en zijn zeker waar. Qua prijs wordt er veel gekeken naar de aanschaf. Maar vaak worden gitaren ook weer verkocht en als je er dan erg veel op verliest ben je alsnog duurder uit. De Gibson Les Pauls die ik zelf verkocht heb, hebben mij zelfs flinke winst opgeleverd.

Les Paul R8
1 oktober 2009, 13:23
Dat geloof ik pas na een 1 op 1 test met een nepperd! ;)

De SG is de nepperd ;)

Ibanez666
1 oktober 2009, 13:25
De SG is de nepperd ;)

Volgens mij hadden de alllereerste SG's een Les Paul naamplaatje :)

Les Paul R8
1 oktober 2009, 13:27
Volgens mij hadden de alllereerste SG's een Les Paul naamplaatje :)

En waarom is dat er ook al weer afgehaald? :)

HaroldA
1 oktober 2009, 13:29
En waarom is dat er ook al weer afgehaald? :)

Les Paul vond het maar niets... Sinds ik een SG heb heb ik mijn LP nog maar amper aangeraakt! :sssh:

Ibanez666
1 oktober 2009, 13:30
En waarom is dat er ook al weer afgehaald? :)

Om niet alle SG's collectors items te maken? ;)

lindstrom
1 oktober 2009, 13:47
Ik kan een SG ook wel waarderen :) in het wit met grote zwarte slagplaat :)

Ibanez666
1 oktober 2009, 13:51
Ik kan een SG ook wel waarderen :) in het wit met grote zwarte slagplaat :)

Ja wit! en dan 3 pickups!

lindstrom
1 oktober 2009, 13:52
nee, 2 pickups!

HaroldA
1 oktober 2009, 13:58
nee, 2 pickups!

Inderdaad. 3 pickups op een Gibson is wel heel erg "these go to 11"... :stop:

En naast wit is Silverburst ook een leuke kleur voor een SG... :soinnocent:

Ibanez666
1 oktober 2009, 14:00
Inderdaad. 3 pickups op een Gibson is wel heel erg "these go to 11"... :stop:

En naast wit is Silverburst ook een leuke kleur voor een SG... :soinnocent:

Nah 3 all the way:

http://www.antoniusrex.com/image/guitar_collection_19.jpg

http://www.oldschoolhouserock.com/marshallman/guitar_pics/gibson_sg_1a.jpg

Of dit met 2?:

http://www.joesguitarshop.com/1979%20White%20SG%201.jpg

HaroldA
1 oktober 2009, 14:03
Of dit met 2?:

http://www.joesguitarshop.com/1979%20White%20SG%201.jpg

:lovelove: :cheerup: :ok: :mmmm:

lindstrom
1 oktober 2009, 14:04
dat slagplaatje is te klein.

nee ik bedoel de standard in het wit!

Ibanez666
1 oktober 2009, 14:05
:lovelove: :cheerup: :ok: :mmmm:

Ah, nou ja, smaken verschillen zeggen we dan maar.. :)

soup
1 oktober 2009, 14:25
Zit die middelste humbucker niet in de weg, ik had zoiets eens gelezen?

macwilliams
1 oktober 2009, 14:28
foto aub:blast:, als het mooi uitpakt, mag je die van mij ook doen:sssh:

Heb je het brandtopic gemist?

lindstrom
1 oktober 2009, 14:28
Zit die middelste humbucker niet in de weg, ik had zoiets eens gelezen?

Ik vind van wel. en vind het geen toevoeging die 3e pup.

Ibanez666
1 oktober 2009, 14:51
Ik vind van wel. en vind het geen toevoeging die 3e pup.

Had er geen last van bij mn 3 pickup burny LP, maar echt iets toevoegen qua sound deed het niet, wel vette loos!

lindstrom
1 oktober 2009, 14:52
Had er geen last van bij mn 3 pickup burny LP, maar echt iets toevoegen qua sound deed het niet, wel vette loos!


als het niks toevoegd kun je hem er net zo goed niet hebben, scheelt weer klankhout.

geert1976
1 oktober 2009, 14:55
Heb je het brandtopic gemist?

nee, het brandtopic "hout" ik wel bij, maar als het erg mooi wordt, wil ik dat ook wel, kun je er nog één in de fik steken:lp:

barno
1 oktober 2009, 15:53
Een Gibson begint voor mij pas bij de Standaard en verder, (voorwat betreft de solidbodys dan)
Al het ander zijn maar mijn mening slappe aftreksels daarvan.
En zijn net zo goed te krijgen met een ander naam erop

voor een keer niet akkoord
een LP junior zou dus een slap aftreksel zijn van een standard, waarom? Het is gewoon een andere gitaar (die ik dadelijk verkies boven zo'n tigerstripe multibinding standard.
Ik dacht trouwens dat de verschillen tussen een standard en een studio enkel cosmetisch waren.

Braindead
1 oktober 2009, 16:06
Ik heb een 93' studio en vind die van de Gibson's die ik heb getest toch echt de betere. (Vergeleken met door mij geteste Standards, trads, classics) Over Gibson Customs doe ik geen uitspraken want die heb ik nooit bespeeld. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedere studio beter is dan een standard, maar ja .... er worden dan ook erg veel gitaartjes uitgepoept bij Gibson...

Cosmetisch is het misschien wel een beetje een uitgeklede Standard maar meer bling bling maakt niet meteen een betere gitaar. Zo'n binding om de body of een parelmoer logootje.... lig ik niet wakker van.

Kingfisher
1 oktober 2009, 16:20
http://www.joesguitarshop.com/1979%20White%20SG%201.jpg

http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif

nickofzo
1 oktober 2009, 17:01
dat heeft met echt versus nep te maken omdat??

wel mooie plank btw

Ibanez666
1 oktober 2009, 17:24
als het niks toevoegd kun je hem er net zo goed niet hebben, scheelt weer klankhout.

ja en dat hoor je!! :)

macwilliams
1 oktober 2009, 17:50
nee, het brandtopic "hout" ik wel bij, maar als het erg mooi wordt, wil ik dat ook wel, kun je er nog één in de fik steken:lp:

Okay, dan show ik hem wel dit weekend. Let wel dat hij dan nog niet af is maar dat zul je wel begrijpen.

On topic,
heeft al iemand zo'n bami SG geprobeerd? Veul beter dan the real thing ofniedan?

Nobler
18 oktober 2009, 12:50
Nu dit topic pas ontdekt, erg leuk dat allerlei mensen die claimen experts te zijn en (op grond van foto's) nep van echt te kunnen onderscheiden, er volledig zeker van waren dat de gitaar die later de echte bleek te zijn een nepper moest zijn omdat er allerlei dingen vreselijk verkeerd waren! Om je door te lachen. Bevestigt maar wat ik al lang dacht te weten: veel absolute onzin wordt met grote stelligheid als waar gepresenteerd.

Quasar
18 oktober 2009, 13:02
uhm waar kennik zo'n neppert krijgen? lol