PDA

View Full Version : Stel ik neem een vox AC 30...



Nocki
3 april 2003, 22:07
en ik gooi mn rack ervoor
mn mesa formula zou toch wel geweldig klinken niet???

nocki

sash
3 april 2003, 23:04
Een AC30 is gewoon een versterker met voor en eindtrap. Waarom wil je dan nog eens de voor en eindtrap van je rack erbij hebben?
Denk niet dat dit gaat werken.

Ibanez RuleZ
3 april 2003, 23:22
sterker nog, ik weet het wel zeker, tenzij je m door de eff. loop stuurt. maar dan heb je nog minder geluid dan wat je had, met een mesa voor en eindtrap.

Harrald

Nocki
4 april 2003, 08:07
Nee natuurlijk gooi ik mn eindtramp er niet bij. dat zou ook helemaal niet gaan. alleen de formula preamp.ik zat nmelijk zo te denken.
de ac30 heeft een helemooie tone en een ijke attack. ik denk dat de formula er best mooi door zou klinken.
een eindtrap naar een combo linken isniet mogelijk al heeft de 20/20 poweramp wel een voicing output onm door te linken naar andere eindtraps.

nocki

lars
4 april 2003, 13:33
lijkt me niet nuttig, zeker niet als je al klaagt dat een g-major je geluid kleurt!

sash
4 april 2003, 15:33
Op 2003-04-04 08:07, schreef Nocki:
Nee natuurlijk gooi ik mn eindtramp er niet bij. dat zou ook helemaal niet gaan. alleen de formula preamp.ik zat nmelijk zo te denken.
de ac30 heeft een helemooie tone en een ijke attack. ik denk dat de formula er best mooi door zou klinken.
een eindtrap naar een combo linken isniet mogelijk al heeft de 20/20 poweramp wel een voicing output onm door te linken naar andere eindtraps.

nocki


Het geluid van een Vox AC30 is een combinatie van de poweramp en preamp. Als je daar alsnog een andere preamp voor zet is het hele geluid weg en ik denk dat dat geeneens werkt. Als je van het geluid van een Vox AC30 houdt moet je gewoon een AC30 kopen en daar geen andere dingen aan toevoegen.

kokeleko
5 april 2003, 08:03
Wel als je de formula "droog" door de vox laat versterken, en je fx aan laat sturen door de send van de formula, alle fx op "wet" en dat weer naar je 20/20. Wet/Dry/Wet, heb je een hele brede sound, en je gmajoor die kan voor jou de boel niet meer verzieken. Pas wel op voor je rug :grin: