PDA

View Full Version : Jeckyll & Hyde samen met Tube Factor?



Jaxxon
28 september 2009, 10:41
Hoi,

Ik heb een vraag over het combineren van de Visual Sound Jeckyll & Hyde met de Hughes & Kettner Tube Factor.

Om te beginnen speel ik in een cover band (voornamelijk rock) waarbij ik behoefte heb aan keuze in overdrive/distortion. Van lichte overdrive tot het zwaardere werk.

Op het moment gebruik ik alleen de J&H. De Jeckyll voor een 'licht' rockgeluid (bijv. Franz Ferdinand) en de Hyde voor een harder rockgeluid (bijv. Greenday). Als ik even net wat beter te horen moet zijn voor rifjes of solo's dan gebruik ik hiervoor een Boss GE-7 als lichte volume boost.

In het oefenhok speel ik over een brakke Huges & Kettner. Valvestate achtig geloof ik...
Thuis en op het podium heb ik een 50 watt buizentop van geloof ik Nederlandse makelij. Lekker warm geluid in ieder geval.

Tot zover de intro.
Van een vriend heb ik een Tube Factor geleend waar hij niets mee doet. Misschien dat deze past in mijn setup zodat ik wat meer keuze heb in geluid.
Heeft iemand ervaring met het combineren van deze pedalen?
Ik heb al een keer wat lopen kloten natuurlijk en dat zal ik voorlopig ook blijven doen. Maar mischien dat iemand hier al iets over kan zeggen. Bijvoorbeeld over de volgorde en gebruik van de pedalen. Ga ik 1 van de twee gebruiken als boost of beide afzonderlijk met ieder zijn eigen geluid. Het is allemaal mogelijk. Alle hulp tips en tricks zijn welkom hierbij.

Natuurlijk zal ik er ook uit moeten komen door vooral te proberen maar misschien dat ik via deze thread al op weg geholpen wordt.

Alvast bedankt voor de hulp!

the sure thing
28 september 2009, 11:32
De kans dat iemand specifiek deze 2 pedalen samen heeft uitgeprobeerd, is klein. Gewoon zelf aanklooien dus! Je kan niets fout doen of iets kapot maken. Ze noemen dit ook wel het "stacken" van pedalen. Het eindresultaat is ook zeker afhankelijk van de gebruikte gitaar en versterker.