PDA

View Full Version : betere versterker?



hielos
28 september 2009, 00:00
Hee, ik heb een vraagje. Elke keer als ik van gitaarles afkom en ik sluit mijn gitaar thuis op mijn starterspakket versterkertje aan, blijft het toch een beetje een teleurstelling:D. Ik ben best wel een noob op dit gebied, dus vandaar dat ik jullie hulp vraag:

Ik zoek een nieuwe versterker, iets wat beter is dan wat ik nu heb (Fender Frontman 15-watt), prijs liefst wel onder 200,-. Kan dat uberhaupt wel of is een duurdere versterker een beter idee? Bedankt alvast!

Groetjes Michiel

p.s. Het is gewoon voor thuisgebruik.

Midwolda
28 september 2009, 00:15
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan welk geluid je zoekt.
Ik heb nog niet zo lang geleden minder dan 200 euro betaald voor m'n Fender Princeton Chorus, 2x 25W transistor.
Met een Blackstar d'r voor en twee Ragin' Cajun's d'r in ben ik helemaal happy.
Prima cleane en bluesy setup, maar er komt geen grunge of metal uit.

Wil je buizen, dan wordt je budget al een beetje krap, maar 't is er wel.
Lijkt mij dat er zeker wel een tweedehands 5-watter te krijgen moet zijn voor 200 euro.
Of misschien ook wel nieuw, 't is een hype, die kleine lampenbakkies.

Vaak wordt hier de Roland Cube aangeprezen als degelijke thuisversterker, en dan vooral de 30 watt versie.
Lees al die andere topics maar eens door. ;)

hielos
28 september 2009, 13:19
Ga ik zeker doen, in de andere topics rondneuzen. Ik zoek dan een versterker die met blues/rock overweg kan. Bedankt in ieder geval voor je hulp, maar wat je allemaal zei was voor mij echt Chinees;). Ik ga me dr is effe in verdiepen!

Later!

Les Paul R8
28 september 2009, 13:22
Ik denk dat je idd een buizenamp nodig hebt. Er zijn er inmiddels best veel te krijgen in de richting van je budget. Denk aan Fender Superchamp XD/ Vibrochamp XD, Epiphone Valve JR. Gewoon naar de winkel en proberen wat je lekker vindt.

the sure thing
28 september 2009, 13:33
De Roland cube series. Errug goed en leuke effecten! Maar dan wel eentje met 12" speaker.

sjaak1990
28 september 2009, 15:10
+1 voor een kleine buizenamp en -1 voor cube

Ome Keith
28 september 2009, 15:58
+2 voor een kleine buizenamp en -2 voor cube

the sure thing
28 september 2009, 16:22
-1 voor het budget om een buizenamp te kopen!

VanMeekeren
28 september 2009, 16:27
+2 voor een kleine buizenamp en -2 voor cube

+3 voor een kleine buizenamp en -3 voor de Cube

Mr. Dynamite
28 september 2009, 16:31
+30 voor de kleine buizen amp :soinnocent::soinnocent:

Ferraririk
28 september 2009, 16:49
+25 voor de kleine buizenamp

+2 voor een cube

hielos
28 september 2009, 21:10
Hahaha, ik snap het al, moet dus zoeken naar een kleine buizenamp:cooler:. Maar wat is het dan dat een buizenamp zo speciaal of goed maakt in tegenstelling tot een "gewone" versterker?

Ferraririk
28 september 2009, 21:26
het feit dat het buizen zijn, heeft vaak een heel ander geluid, natuurlijker geluid, reageert meer op je speelstijl en wat voor soort gitaar je hebt

the sure thing
28 september 2009, 22:19
Wat is je maximale budget? Dan kunnen we hier wel wat concrete suggesties doen.

arcane
28 september 2009, 22:28
Dat iedereen nu ineens zweert bij 5 watt buizenamps.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind die dingen ook leuk hoor. Maar voor dat geld zijn er ook goede (2e hands) transistors, die veel veelzijdiger zijn en ook goed klinken.

Zo zou ik mijn Hughes & Kettner Attax 100 bijv. echt niet willen inruilen voor een 5 watt buizenampje die hetzelde moet kosten.

Die 5 watt buizenamps zijn mijn inziens vaak erg beperkt qua mogelijkheden:
- vaak maar 1 kanaal
- geen fx loop
- breekt te snel op op hoger volume
- vaak geen mogelijkheid om footswitch te gebruiken.
- vaak geen reverb.

Just my 2 cents

Nagramoth
28 september 2009, 23:04
Ik zoek dan een versterker die met blues/rock overweg kan. Bedankt in ieder geval voor je hulp, maar wat je allemaal zei was voor mij echt Chinees;). Ik ga me dr is effe in verdiepen!

Als ik dit zo lees, dan wil je zo'n jongen toch niet meteen opzadelen met een lampenbak?

Begrijp me niet verkeerd hoor, als ik het van de penningmeester (vrouwlief) mocht, dan had ik morgen al een AC4TV in huis. Maar die kleintjes blijven vrij eenzijdige amps, met een volume waar de buren ook niet echt vrolijk van worden (en ja, dat geldt ook een 5-watter).

Ik zou maar een gaan googlen op een beetje goeie modelling-amp met eindbuisje. Ik heb zelf een Vox VT30 staan, erg tevreden. Zeer geschikt voor blues en rock-classics, knalt ook op lage volumes, en past nog binnen je budget ook...

Midwolda
28 september 2009, 23:51
@ de twee bovenstaande posts: my thoughts exactly.
Ik heb een Fender SuperChamp XD die nu te koop staat omdat ik een Princeton Chorus heb gekocht.
Heerlijke transistor-amp, stereo eindversterker en FX-loop, 2x10" speakers, 2x25 Watt, clean & lead kanaal.
Met een Blackstar HT-dist buizen preamp pedaal ervoor krijg ik een geluidje wat ik nooit uit die SCXD kan halen.
Buizen-amps vind ik geweldig als het groot en hard mag, maar voor thuis niet altijd de beste keus.

the sure thing
29 september 2009, 08:54
+101 voor Midwolda en Nagramoth!