PDA

View Full Version : Fender Telecaster DeLuxe 1977



VanMeekeren
27 september 2009, 22:18
Weet iemand wat zo'n ding ongeveer waard is?

Ik heb viavia in de kroeg iemand ontmoet die er nog één "moet" slijten..

Heb zelf niet echt een gefundeerd idee wat zo'n beestje mag kosten.

Van Meekeren

mesaman
27 september 2009, 22:23
tis zeker zn vies gejat ding.

VanMeekeren
27 september 2009, 22:30
tis zeker zn vies gejat ding.

Vast en zeker! :dontgeti:

Maar wat zou zo'n ding kosten, mochten mensen wel goed te vertrouwen zijn? (Zoals bij mij in de buurt)

geert1976
27 september 2009, 22:40
Vast en zeker! :dontgeti:

Maar wat zou zo'n ding kosten, mochten mensen wel goed te vertrouwen zijn? (Zoals bij mij in de buurt)

maak of vraag per mail eerst eens een paar foto's, voor het zelfde geld is het een allergaartje.

een 70's tele is behoorlijk wat waard en dat weten de rommelaars en oplichters ook.....

Eko
28 september 2009, 07:57
Niet alles wat oud is , is ook goed. Fenders uit de jaren 70 ( zeker de 2e helft van die jaren) hebben geen uitstekende reputatie. Natuurlijk vindt iedereen juist de zijne wel goed , maar ergens gaat dit niet op. Velen hebben een nogal wrakkige contructie en er zijn soorten hout verzaagd waar de soort een raadsel is. Als er maar takken en bladeren aan zaten dan was het wel goed. Sommigen waaien zo ongeveer de deur uit waar anderen als anker gebruikt kunnen worden.
Bijkomend probleem is dat niet alle gitaren meer origineel zijn en eventuele prijzen zijn altijd gebaseerd op originaliteit. Upgrades bestaan qua prijs nooit , maar leveren geheid een minderprijs op voor verzamelaars.
Trouwens 10 tegen 1 dat deze Telecaster net op Gitaarmarkt staat. Daar stond ie namelijk vorige week wel. Heb je mooi een vergelijking.
In originele staat zou hij rond de 1500-1750 moeten kunnen doen. OP dit moment staan de prijzen behoorlijk onder druk. In tijden van recessie proberen veel mensen dit soort zaken van de hand te doen wat uiteindelijk de prijs doet zakken.

VanMeekeren
28 september 2009, 16:40
Achja.. Het kleinste jongetje van de klas op de duurste schoenen kan nog steeds geen dunk maken bij basketbal. Materiaal is allemaal wat relatief.

Een goede 70s Fender van hout dat echt goed dood is, vindt ik nog steeds lekkerder klinken/spelen dan de wat jongere varianten van Fender.

Van Meekeren

PS.: Ik zal eens even kijken of ik wat foto's los kan weken, in ieder geval bedankt voor jullie input! :ok:

Eko
28 september 2009, 16:56
Waar de basketbalschoenen op slaan.......Joost mag het weten. Van mij mag iedereen gitaren verzamelen en op spelen. Ik doe niet anders.

Nicks
28 september 2009, 17:00
Achja.. Het kleinste jongetje van de klas op de duurste schoenen kan nog steeds geen dunk maken bij basketbal. Materiaal is allemaal wat relatief.

Een goede 70s Fender van hout dat echt goed dood is, vindt ik nog steeds lekkerder klinken/spelen dan de wat jongere varianten van Fender.

Van Meekeren

PS.: Ik zal eens even kijken of ik wat foto's los kan weken, in ieder geval bedankt voor jullie input! :ok:

in dat geval heb ik nog wel een antiek tafelblad voor je waar ik wel een paar snaren op wil schroeven :) 2500 euro, een koopje!

Dweezman
28 september 2009, 17:20
*checkt koffer*

De mijne is uit '77, maar die hangt hier gelukkig nog. Zo niet, had ik 'm graag terug gehad van je.