PDA

View Full Version : Nieuwe (post)hardcore gitaar



fkoolen
27 september 2009, 22:05
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar voor het stevigere werk (www.myspace.com/ajupiterhymn), denk aan underoath, everytime i die e.d.
Ik ben zelf helemaal gek van de Framus Renegade Pro, maar daar is lastig aan te komen, zeker in Nederland. Iemand alternatieven? Ik heb zelf ook al gekeken naar een LTD EC401 of Viper...tot 1000,- ligt mijn budget:punk:

Fistfunk
27 september 2009, 22:13
Doe de groeten aan Randy en Roel, van Michiel ;)

Deed Randy zijn Lamborghini-Ibanez niet weg trouwens? Of was dat alleen zijn kabinet.. Nja, mocht het zo zijn zul je daar vast al een gedacht hebben en als het iets was zou je dit topic niet geopend hebben.

fkoolen
27 september 2009, 22:17
Doe de groeten aan Randy en Roel, van Michiel ;)

Deed Randy zijn Lamborghini-Ibanez niet weg trouwens? Of was dat alleen zijn kabinet.. Nja, mocht het zo zijn zul je daar vast al een gedacht hebben en als het iets was zou je dit topic niet geopend hebben.

whaha i will! die gitaar is niet mijn ding; ben niet zo van de 'superstrats' moet ik zeggen...

ik heb wat rond zitten kijken op de site van schecter en ik moet zeggen dat ik zoiets wel zoek: ik hoef geen Gibson o.i.d. maar een goede gitaar van een merk als Schecter of Framus! Iemand aanbevelingen?

Rinze
27 september 2009, 22:53
Framus is erg goed, heb zelf een Tennessee Custom. Bij de Groove Factory (in Drachten) hebben ze volgens mij nog een Renegade hangen, dacht een Pro.

fkoolen
27 september 2009, 22:56
Framus is erg goed, heb zelf een Tennessee Custom. Bij de Groove Factory (in Drachten) hebben ze volgens mij nog een Renegade hangen, dacht een Pro.

klopt, maar dat is ten eerste te ver weg (kan ik net zo goed naar Keulen gaan) en, veel belangrijker, ik vind die kleur niet mooi

Rinze
27 september 2009, 23:00
Was het niet zo'n vieze groene? Eerder hadden ze twee, ook een naturel. Bij de Duitse zaken gaat de Renegade nogal eens in de uitverkoop, heb al een paar keer eentje voor een euro of 700 nieuw voorbij zien komen.

Misschien moet je ook eens naar Mayones kijken, schijnen ook erg goed te zijn. Een paar mensen hier hebben er ook een, laatst postte Meul clipjes en die klonken niet misselijk.

Quicksilver
27 september 2009, 23:03
Moet het ook specifieke vorm hebben? Ik vind de NJ serie van B.C. Rich heel erg waardig voor de centen die je betaald..

Mag dan signature zijn, wel verdomd vet:
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_gus600_stbc.htm

Te extreem voor jou waarschijnlijk?:
http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_razorback_v_255_cbky.htm

Schecter Hellraiser serie?

Of deze, ZEER goed voor zijn geld (heb hem bespeeld, heerlijk!):
http://www.thomann.de/nl/bc_rich_nj_warbeast_deluxe.htm

fkoolen
27 september 2009, 23:04
Was het niet zo'n vieze groene? Eerder hadden ze twee, ook een naturel. Bij de Duitse zaken gaat de Renegade nogal eens in de uitverkoop, heb al een paar keer eentje voor een euro of 700 nieuw voorbij zien komen.

Misschien moet je ook eens naar Mayones kijken, schijnen ook erg goed te zijn. Een paar mensen hier hebben er ook een, laatst postte Meul clipjes en die klonken niet misselijk.

zo'n 'vieze' groene vind ik juist erg vet! Vooral door dat soort hout is die lak erg mooi, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten:)
Mayones ken ik idd, maar zijn die niet buiten mijn budget? Ik zal de clips in ieder geval eens checken

Justinschut
28 september 2009, 00:28
Ik zou voor een ESP/LTD gaan, tis maar ff kijken welke vorm je het vetst vind. Gewoon naar een winkel en overal op spelen ;)

gorgasm
28 september 2009, 09:33
bestaat post hardcore nu ook al? sjonge sjonge, waar gaan we heen

5150II
28 september 2009, 10:35
bestaat post hardcore nu ook al? sjonge sjonge, waar gaan we heen

Inderdaad, ik was in de overtuiging dat hardcore nu juist in z'n enorme hype-periode zat waardoor iedereen het ineens speelt of denkt te spelen en overbodige breakdowns niet zo zuinig zijn in de metal-scene.:makeup:

Maarten66
28 september 2009, 13:59
bestaat post hardcore nu ook al? sjonge sjonge, waar gaan we heen

Haha, dat genre is al zo oud als de weg naar Rome, de bands die hij er mee aanduidt hebben echter NIKS met post hardcore te maken.

Demonturtle
28 september 2009, 14:28
n telecaster! kijk maar naar thrice

fkoolen
28 september 2009, 14:32
in de 'posthardcore' die wij maken is idd geen breakdown te vinden...vond het lastig een genre te noemen, maar dit is het geworden; maak ervan wat je wil!

back to the topic: ik heb een witte ESP LTD EC500 uit juli 2008 gevonden, voor rond de 500,-...ik moet zeggen dat ik het een erg geile gitaar vind, maar does it suite my needs? Ze worden niet meer gemaakt dus proberen wordt beetje lastig, maar ik las dat ie vergelijkbaar is met de EC1000? Goeie gitaar in dat geval en ik denk een serieuze kandidaat:)

ER!K
28 september 2009, 14:41
De EC500 is inderdaad redelijk vergelijkbaar met de EC1000 serie, eigenlijk is die abalone binding en de flamed maple top het enige verschil ;) (en dus is de EC500 mooier imo :p)

fkoolen
28 september 2009, 14:42
De EC500 is inderdaad redelijk vergelijkbaar met de EC1000 serie, eigenlijk is die abalone binding en de flamed maple top het enige verschil ;) (en dus is de EC500 mooier imo :p)

mooier vind ik em zeker, want dat parelmoer mogen ze van mij ver onder water laten zitten! Enige puntje is dat ik niet zo'n EMG fan ben; misschien Seymour Duncan JB's erin? Suggesties?

ER!K
28 september 2009, 14:44
mooier vind ik em zeker, want dat parelmoer mogen ze van mij ver onder water laten zitten! Enige puntje is dat ik niet zo'n EMG fan ben; misschien Seymour Duncan JB's erin? Suggesties?

wat bevalt je niet aan de EMG's? ik hoor van alle kanten dat ze clean erg slecht klinken, maar dat kan je oplossen met een 18v mod. Ik heb zelf niet echt ervaringen met de Seymour Duncans die je opnoemde, heb er volgens mij wel ergens soundclips van gehoord, en ik vond ze erg goed klinken.

EDIT: de EC500 is volgens mij bijna identiek aan de EC401, verschil is dat de 500 in korea werd gemaakt, en de huidige 401 in indonesië, je zou dus kunnen kijken naar een EC401VF, daar zitten standaard een 59' (N) en een JB (B) in ;)

Mr Orange
28 september 2009, 14:48
emg clean is echt wel goed hoor ! heb je het over 81 /85 ?

fkoolen
28 september 2009, 14:51
emg clean is echt wel goed hoor ! heb je het over 81 /85 ?

EC500 heeft 81/60

ER!K
28 september 2009, 14:54
emg clean is echt wel goed hoor ! heb je het over 81 /85 ?

ik vind het zelf ook niet slecht klinken, maar dat ik het commentaar wat ik zelf regelmatig hoor/lees van anderen. We hadden het hier trouwens over de 81/60 ;)

pupanus1
28 september 2009, 15:36
Gibson SG Menace vind ik ook wel een tof hardcore gitaartje.

edit:
http://beat.com.ua/images/gibson_sg_menace.jpg

Maarten66
28 september 2009, 17:25
Brrr, dat ding is echt niet te doen. Als ik nu nog een gitaar zou moeten kopen voor de moshcore met breakdowns die jij ws voor ogen hebt kocht ik een Fernandes:

http://www.fernandesguitars.com/guitars/md-iv.jpg

Toffe gitaren die je niet altijd ziet zoals de ESP/LTD serie.

Mocht je toch blijven hangen in die sfeer neem dan een EC serie, die vipers zijn echt draken:

http://www.espguitars.com/images/guitars/EC-401_OW.jpg

Beide hebben door de EMGs een gebrek aan defenitie, en zijn volkomen karakterloos.

fkoolen
28 september 2009, 17:39
Brrr, dat ding is echt niet te doen. Als ik nu nog een gitaar zou moeten kopen voor de moshcore met breakdowns die jij ws voor ogen hebt kocht ik een Fernandes:

Mocht je toch blijven hangen in die sfeer neem dan een EC serie, die vipers zijn echt draken:

Beide hebben door de EMGs een gebrek aan defenitie, en zijn volkomen karakterloos.

allereerst ga ik geen moshcore maken; misschien waren underoath en (zeker) everytime i die niet de goede voorbeelden...daarom heb ik ook die link erbij gezet! Geen idee hoe je het noemt, maar dat is zeuren over genretyperingen en daar gaat dit topic niet over
ten tweede de fernandes: ziet er erg goed uit (vooral de monterey deluxe en (in mindere mate) de revolver) maar waar ga ik zo'n ding in NL vinden en tegen welke prijs?
als laatste: ik had al aangegeven de EMG's te willen vervangen door Seymour Duncan JB's en om suggesties gevraagd...niet om te bevestigen wat ik al zei:)

fkoolen
28 september 2009, 17:40
Brrr, dat ding is echt niet te doen. Als ik nu nog een gitaar zou moeten kopen voor de moshcore met breakdowns die jij ws voor ogen hebt kocht ik een Fernandes:

http://www.fernandesguitars.com/guitars/md-iv.jpg

Beide hebben door de EMGs een gebrek aan defenitie, en zijn volkomen karakterloos.

bovendien heeft die fernandes op het plaatje ook EMG's...precies dezelfde setup qua elementen als de LTD EC500

HANNESSTINKT
28 september 2009, 19:05
als je hem kan vinden is een LTD hybrid 400 ook wel een toffe hardcore gitaar
http://www.espguitars.com/esp2006/images/guitars/Hybrid-400_VSB.jpg

5150II
28 september 2009, 19:08
Ik zou zoiezo voor de ec-500 gaan.
Heb zelf zo'n limited edition Ltd ec en ben er heel tevereden over. Nette afwerking, klinkt lekker.

Jeroen^^
28 september 2009, 19:13
Ibanez ART en dan de elementen vervangen ?(LP Model maar echt gaaf) Of een S ? Al hebben die wel een single-coil en zijn ze wat superstrat achtig.

HANNESSTINKT
28 september 2009, 19:18
ik zie de laatste tijd ook veel gitaren van first act in de (post) hardcore scene maar ik zou me god niet weten waar je die hier vandaan moet halen

Luke-wannabe
28 september 2009, 19:51
Telecaster met hotrails!
Of een SG of Les Paul.

casper innosence
28 september 2009, 20:04
Volgens mij is naast de overtollige Abalone op de 1000 serie een ander verschil waar ze gebouwd worden. De 401 wordt in Indonesie gemaakt, de 1000 in Korea. Ik heb n EC1000 en heb een viper400 gehad, en die 1000 is echt n pak beter. Helemaal als je de emgs door wat passiefs vervangt, geeft de gitaar veel meer karakter.

Overigens, ik zou ook wel es zo'n Fernandez willen proberen, vind t wel n mooie gitaar.

Demonturtle
28 september 2009, 20:06
Telecaster met hotrails!


P90 in de nekpositie en hotrail in de brug should do the trick

HANNESSTINKT
28 september 2009, 20:56
schecter tempest custom !

fkoolen
28 september 2009, 20:58
schecter tempest custom !

te gekke gitaar inderdaad! maar ik denk net boven budget...

HANNESSTINKT
28 september 2009, 21:03
dat valt tog wel mee met hoe duur ze zijn

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d356_schectertempest.html

kijk maar welke je leuk vind :p

fkoolen
28 september 2009, 21:29
dat valt tog wel mee met hoe duur ze zijn

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d356_schectertempest.html

kijk maar welke je leuk vind :p

is inderdaad goedkoper dan ik dacht! Te gek, bedankt

HANNESSTINKT
28 september 2009, 21:30
geen probleem :)

Braindead
29 september 2009, 21:47
Wat is nou weer "Gewatterd esdoorn"?

Maarten66
30 september 2009, 00:15
allereerst ga ik geen moshcore maken; misschien waren underoath en (zeker) everytime i die niet de goede voorbeelden...daarom heb ik ook die link erbij gezet! Geen idee hoe je het noemt, maar dat is zeuren over genretyperingen en daar gaat dit topic niet over
ten tweede de fernandes: ziet er erg goed uit (vooral de monterey deluxe en (in mindere mate) de revolver) maar waar ga ik zo'n ding in NL vinden en tegen welke prijs?
als laatste: ik had al aangegeven de EMG's te willen vervangen door Seymour Duncan JB's en om suggesties gevraagd...niet om te bevestigen wat ik al zei:)

Ik let ook niet op. Ik kan alleen zeggen dat ik destijds ook een LTD of een ESP wou, en dat ik toen uiteindelijk een Gibson SG heb gekocht, ik ben echt heel blij dat ik die beslissing heb genomen, je muzieksmaak zal echt veranderen vooral als je er achterkomt dat Underoath na de allereerste plaat geen fatsoenlijke cd meer heeft afgeleverd en je meer gaat oriënteren op uniekere muziek. Als je dan zit opgescheept met een plastic bak wordt je echt niet vrolijk. Kijk eens naar een SG standard, die bakken zijn er voor rond de 1000 euro wel te vinden en icm met een goeie amp veelzijdig genoeg binnen het harde genre. Doe er je voordeel mee ;)

edit:

alsof het zo bedoeld was:
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2209 kun je nog een euro aan dropveters besteden :D

stikel
30 september 2009, 01:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar voor het stevigere werk (www.myspace.com/ajupiterhymn), denk aan underoath, everytime i die e.d.
Ik ben zelf helemaal gek van de Framus Renegade Pro, maar daar is lastig aan te komen, zeker in Nederland. :


Sorry, ik kan het niet laten maar je laat je weer afleiden wat een ander aanprijst en bent de gitaar uit je openingspost al weer vergeten. Dan wil je 'm volgens mij ook niet echt. Toch zijn ze wel te koop in Nederland

www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=550_636_631&products_id=3804


Ik heb er recent zelf ook eentje. Zeer content mee en net binnen je budget

Greetz Jan

fkoolen
30 september 2009, 11:04
die framus blijft wel zeer hardnekkig in mn kop zitten idd! Probleem blijft echter toch de beschikbaarheid: bestellen kan idd, maar een gitaar van 1000.- probeer ik graag ook voordat ik em koop! Maar ik moet zeggen dat ik van de LTD EC500 ook echt weg ben, de Schecter Tempest Custom ga ik dit weekend proberen en de SG wil ik ook nog een keer in mn handen hebben