PDA

View Full Version : Versterker voor Pod XT Live voor 200/250 euro?



Jappiedepappie
27 september 2009, 22:00
Ik heb via Marktplaats een Line6 Pod XT Live gekocht en ben nu op zoek naar "versterking". Wat adviseren jullie?

Ik zit zelf te denken aan een aantal opties zoals bijvoorbeeld:


Vox AC4TV
Line6 Spider IV 30
2x Line6 Spider IV 15 (stereo!)
Line6 Spider III 75
Roland Cube 30X
2x Roland Cube 15X (Stereo!)


wat zou jij kopen (voor max 250 euro) en waarom?

Ferraririk
27 september 2009, 22:02
Vox AC4, omdat je al effecten hebt van de pod, dus die niet op je versterker hoeft, en de vox is een buizenversterker :D

kenx
27 september 2009, 22:27
Ik heb via Marktplaats een Line6 Pod XT Live gekocht en ben nu op zoek naar "versterking". Wat adviseren jullie?

Ik zit zelf te denken aan een aantal opties zoals bijvoorbeeld:


/
/
2x Line6 Spider IV 15 (stereo!)
/
/
2x Roland Cube 15X (Stereo!)


wat zou jij kopen (voor max 250 euro) en waarom?

Alles behalve een stereo setup. Je kan beter iets kopen waar je echt iets aan hebt, dan een stereo setup dat in jou geval helemaal nutteloos is...

zeiler
27 september 2009, 22:29
veel mensen willen er een neutrale amp voor!

Heb onlangs een hele discussie gehad op een ander forum (waar ze nogal geilen op die dingen, X3L enzo...) en daar gaan ze voor keyboard amps of ROland Cubes...

maar er is er één waarvan ik denk: wow!!! en die heeft 'm toevallig ook voor die AC4TV hangen :)!

daar zou ik ook voor gaan iig!!


p.s. als je het leuk vind, zou je eens naar Lincoln Brewster moeten luisteren ;)! Doet ook alles met een POD X3Live :) @ 2:20 http://www.youtube.com/watch?v=B300gQkgDS0

Jappiedepappie
28 september 2009, 07:13
Bedankt voor de tips! Zal de stereo setup in ieder geval vergeten..en mij wat meer verdiepen in buizenversterkers voor max 250 euro

kenx
28 september 2009, 07:41
Bedankt voor de tips! Zal de stereo setup in ieder geval vergeten..en mij wat meer verdiepen in buizenversterkers voor max 250 euro

Nee hoor, als je echt persé een stereo setup wil, niemand houd je tegen, en het zal misschien voor jou wel beter klinken, maar ik denk dat ik het nutteloos ga vinden, maar ja, wie ben ik :crazyhappy:

Verder: een lampenversterker onder de 250 euro ga je niet snel vinden, behalve als je niet te veel eisen hebt op watt-gebied. Dwz. er zijn lampenbakjes genoeg zat onder de 250 euro, maar meestal niet sterk genoeg om op te treden ed. Ook moet je er zeker rekening mee houden dat niet elke versterker goed reageert op effecten.... Dus zeker uittesten!

Succes!

Kenny

edje kadetje
28 september 2009, 07:55
bestaat er zoiets als een combo met alleen een poweramp? Dus zonder de preamp. Dat zou voor de TS volgens mij ideaal zijn.

Ook zou een poweramp met een 2x12" (stereo) cabinet natuurlijk perfect zijn, maar ja voor 250 euri ...

Nee dan misschien eerder voor de FRFR-optie gaan en bijvoorbeeld een keyboard amp kopen. Heeft Behringer niet iets aardigs daarin?

Jappiedepappie
28 september 2009, 08:29
Heeft, tot 250 euro, een buizenamp nog een voordeel tov een transistoramp? Het is alleen maar voor oefenen (thuis) en niet voor op het podium...


en, wat is frfr?

Jappiedepappie
28 september 2009, 09:06
Is de AC4TV wel een goede match voor mijn Mockingbird met Rockfield Mafia's?
Deze pickups oversturen de amp misschien wel veel te snel?

edje kadetje
28 september 2009, 09:17
Heeft, tot 250 euro, een buizenamp nog een voordeel tov een transistoramp? Het is alleen maar voor oefenen (thuis) en niet voor op het podium...


en, wat is frfr?
full range flat response (heb ik me ook nog maar pas laten uitleggen trouwens, omdat ik kort geleden een GT-8 heb aangeschaft)

Dit betekent dat je ervan uitgaat dat de hele karakteristiek van het geluid wordt gemaakt in je POD. Ook de karakteristiek die je normaal uit de versterker en speakers haalt. Je gebruikt dan de modellatie van versterker, speaker, soms ook de gebruikte microfoon en microfoonplaatsing uit je modeller (pod in jouw geval).

Idealiter kun je - als je geluid via de FRFR goed klinkt - in live situaties van je POD gewoon direct naar de mixer en gebruik je je eigen FRFR-versterker gewoon als monitor. (En natuurlijk thuis en in de oefenruimte).

Jappiedepappie
28 september 2009, 09:19
full range flat response (heb ik me ook nog maar pas laten uitleggen trouwens, omdat ik kort geleden een GT-8 heb aangeschaft)

Dit betekent dat je ervan uitgaat dat de hele karakteristiek van het geluid wordt gemaakt in je POD. Ook de karakteristiek die je normaal uit de versterker en speakers haalt. Je gebruikt dan de modellatie van versterker, speaker, soms ook de gebruikte microfoon en microfoonplaatsing uit je modeller (pod in jouw geval).

Idealiter kun je - als je geluid via de FRFR goed klinkt - in live situaties van je POD gewoon direct naar de mixer en gebruik je je eigen FRFR-versterker gewoon als monitor. (En natuurlijk thuis en in de oefenruimte).

Okee, en hoe vind ik een FRFR versterker voor max. 250 euro, kan ik ze ergens aan herkennen??

edje kadetje
28 september 2009, 11:27
Okee, en hoe vind ik een FRFR versterker voor max. 250 euro, kan ik ze ergens aan herkennen??

keyboardversterker.

http://www.feedback.nl/toetsen-accessoires/behringer/k-1800-fx

Hang me niet op aan de kwaliteit: je oren moeten beslissen!
Maar zoiets dus.
Overigens heb ik er zelf geen. Ik gebruik thuis gewoon m'n hifi (heb een mengpaneeltje voor computer etc, daarin gooi ik ook de out van mijn gt-8). Op podium direct naar mengpaneel, of via mijn mesa boogie 50/50 (dan dus de speakersim uit) plus 2*12".

Van Dattum
28 september 2009, 11:47
Of 2 actieve monitorboxjes. Zoals Edje Kadetje al zei, het geluid wordt in de POD gemaakt en moet alleen nog maar zo neutraal mogelijk uitversterkt worden.

Noctiis
28 september 2009, 11:58
Misschien een Atomic amp? Die zijn gemaakt om met Pod's e.d. te werken.
http://www.fractalaudio.com/products-at-reactor.html

timkermans
28 september 2009, 16:25
Een Actieve Monitor zal meer dan voldoen. En is ook de luidste optie (Moest je veel in en Band spelen) .

ekkybedmond
28 september 2009, 17:42
Ik heb via Marktplaats een Line6 Pod XT Live gekocht en ben nu op zoek naar "versterking". Wat adviseren jullie?

Ik zit zelf te denken aan een aantal opties zoals bijvoorbeeld:


Vox AC4TV
Line6 Spider IV 30
2x Line6 Spider IV 15 (stereo!)
Line6 Spider III 75
Roland Cube 30X
2x Roland Cube 15X (Stereo!)


wat zou jij kopen (voor max 250 euro) en waarom?

Heeft Tech21 niet zo'n "engine" of zo, alleen maar solid state eind-amp?

SimonS
28 september 2009, 17:50
Tech21 Power Engine 60

http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html

ekkybedmond
30 september 2009, 14:02
Tech21 Power Engine 60

http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html

Juist, bedoel ik ook.

Anders een buizencombo 2 x 6L6 of EL34, straight in return/ power-amp in (Fender HR Deluxe), maar ja, sleep je wel al die kilo's mee.....

pannekoek
30 september 2009, 14:36
ik zou zeggen de roland cube 30x of de stereo set up.

bij een pod xt is een neutrale versterker perfect.

zelf gebruik ik mijn m'n pod x3 live een roland cube en dat werkt perfect!

Di Stefano
30 september 2009, 15:22
Tech 21 Power Engine. Combo met enkel een poweramp. Speciaal gemaakt voor de POD's, GT's, Tonelabs enz

edit: oeps, had enkel de 1e pagina gelezen, dit werd al gezegd blijkbaar

Jappiedepappie
1 oktober 2009, 08:43
Ik kwam deze versterker tegen:

http://www.thomann.de/nl/the_tamp_pa4080kb.htm

Dit lijkt mij wel een aardige versterker, maar reviews zijn er wel erg weinig te vinden...

Ik heb een Fender Hot Rod Deluxe gehad (zo'n 8 jaar geleden), maar die had iets te veel power voor thuis....

Als ik zover ben dat ik het podium opklim, gaat er waarschijnlijk wel weer een Hot Rod Deluxe komen.

Zoals gezegd: de versterker die ik nu wil gaan kopen is alleen voor thuisgebruik, hij moet dus niet te groot zijn en te hard gaan

Die Roland Cube 15X viel mij wat tegen als gitaarversterker (maar ik heb hem nog niet getest met de Pod)