PDA

View Full Version : STAGG 20gadr of Spider IV?



tostiapparaat
27 september 2009, 21:31
Hallo mensen, ik heb een vraagje.

Ik wil graag een nieuwe versterker kopen, omdat ik vind dat deze versterker niet voldoet. Ik ben nu vijf maanden bezig met gitaar spelen, maar ik wil graag een versterker met iets meer effecten. En niet zoals de versterker die ik nu heb, waarvan de overdrive niet eens werkt! (Volcano PL-10)

Ik heb wat op internet rondgekeken en bij winkels bij mij in de buurt.
En toen kwam ik bij de twee volgende versterkers: de STAGG 20gadr (20W) en de Line-6 Spider IV (15W)

De Spider heb ik bij een vriend geprobeerd en die beviel me heel erg goed,
ze kosten allebei even veel, welke van de twee kan ik het beste nemen?

ik speel graag dingen als Deep Purple, Aerosmith, Black Sabbath en ik speel ook graag blues
Alvast bedankt:)
:hippie:

Ferraririk
27 september 2009, 21:35
SPIDER!,

want stagg is prut.

maar ga voor een roland cube 15x, want cubes zijn de bom

tostiapparaat
27 september 2009, 21:39
kan ik met die roland ook zo'n sound krijgen als de Spider?

sorry, ik heb geen verstand van versterkers

Mukkez
27 september 2009, 21:44
Roland Cube's worden over het algemeen aangeraden ja. Ik zou ook voor de Cube gaan. Het is een kwalitatief leuke en goede versterker. Naar mijn mening beter dan de Spider. Ze hebben ook redelijk overeenkomende specificaties. Genoeg voor wat je zal gebruiken.

Ferraririk
27 september 2009, 21:47
Ligt eraan wat voor sound je bedoelt,

de cube 15x heeft wss iets minder effecten, maar ikzelf (eigen mening) heb toch voorkeur voor de cube, want line6, het trekt me gewoon niet zo,

maar zowieso van de stagg wegblijven

de spider is trouwens al een hele verbetering t.o.v zo'n goedkoop starterpack volcano ampje, maar mag ik vragen wat voor gitaar je speelt, want als die uit zo'n starterpack komt (wat ik vermoedt, door het volcano ampje) zou je die op den duur ook moeten vervangen

tostiapparaat
27 september 2009, 21:49
uhm, ik wil graag een hardrock/heavy metal sound, maar ik wil ook graag een mooie, cleane sound kunnen gebruiken

ik speel op een stratocaster, merk Caliber, die komt idd uit een starterspakket, maar hij klinkt mooier en speelt fijner dan de Squier Strat van mijn vriend (op dezelfde versterker)... dus ik stel het kopen van een nieuwe gitaar nog even uit

Ferraririk
27 september 2009, 21:58
Dan zouden de Roland cube/Line6 goed voldoen, ik zeg het je nog een keer, ik zou voor de cube gaan, maar dit is MIJN mening, jij kan net zo goed de line 6 preferen, beide zijn het leuke amps, dus je zult niet fout kunnen gaan

tostiapparaat
27 september 2009, 22:08
Ik neem aan dat het advies van een ervaren gitarist wel te vertrouwen is, dus ga ik voor de Roland.

Bedankt!:hippie:

Ferraririk
27 september 2009, 22:10
En toch zou ik eerst testen, en zo ervaren ben ik ook niet hoor :sssh:

heinz3110
28 september 2009, 09:04
En zo is dat. Ga lekker naar de winkel en test wat uit! Neus wat rond en laat je oren spreken! (leuke tegenstelling trouwens)

B0UDEWIJN
30 september 2009, 09:33
Ligt eraan wat voor sound je bedoelt,

de cube 15x heeft wss iets minder effecten, maar ikzelf (eigen mening) heb toch voorkeur voor de cube, want line6, het trekt me gewoon niet zo,

maar zowieso van de stagg wegblijven



Dan zouden de Roland cube/Line6 goed voldoen, ik zeg het je nog een keer, ik zou voor de cube gaan, maar dit is MIJN mening, jij kan net zo goed de line 6 preferen, beide zijn het leuke amps, dus je zult niet fout kunnen gaan


En toch zou ik eerst testen, en zo ervaren ben ik ook niet hoor :sssh:

Dat wou ik juist zeggen: jij bent sowieso geen ervaren gitarist, en volgens mij heb jij ook helemaal geen ervaring met de Line6 spider en al helemaal niet met Stagg.
(Dit heb ik nergens op gebaseerd, dus als het helemaal niet waar is: sorry voor de onzinnige vooroordelen)

@TS: het beste advies lijkt me idd wat al gezegd is, om ze gewoon allebei te testen. Ook mijn eigen voorkeur gaat uit naar de Spider, maar ik heb nog nooit op de Stagg versterker gespeeld. Probeer gewoon uit welke je zelf het beste vindt :ok:

Ferraririk
30 september 2009, 10:20
Dit heb ik nergens op gebaseerd, dus als het helemaal niet waar is: sorry voor de onzinnige vooroordelen


Maakt niet uit, moet ik wel zeggen dat ik deze stagg versterker niet heb geprobeerd maar wel 2 andere, en die waren beide ruk