PDA

View Full Version : Yam Pac112X snel ontstemd...



FireBlade
3 april 2003, 21:04
het lui, ik heb nu een paar maanden mijn eerste gitaar, en nu merk ik dat mijn yamaha pacifica 112x nogal snel ontstemd.. beswel irri aangezien ik nog geen stemapparaatje heb ( en op gehoor stemmen gaat ook niet egt lukken) dus elke keer stemmen bij een maat van me. iemand ervaringen met hetzelfde probleem van deze gitaar? of iets anders zinnigs te melden?

greetz

sickpunk
3 april 2003, 21:23
koop een stemapparaat.....zet er andere stemmechanieken in....is het een tremelo en gebruik je hem niet, zet hem dan vast...

Electrical Storm
3 april 2003, 21:43
Jep ik zou sowieso een Korg tuner ofzo kopen, das echt retemakkelijk. En tsja, gebruik je je tremolo veel?

Chris Wolstenholme
3 april 2003, 21:52
112?

is dat niet het instap model?
volgens mij zat daar een waardeloze tremelo op die mega snel ontstemt en amper iets doet. Dat zou wel een verklaring zijn in ieder geval.

FireBlade
3 april 2003, 22:30
idd dat instap "geval" ......
en nee die tremolo gebruik ik niet/nauwelijks. ik zal es ff kieken hoe ik em vast kan zette, dat zal wel wat schelen hoop ik.. om er nou lockin tuners op te zette is ook zoiets nutteloos..

Ic3gl0vE
5 april 2003, 13:59
betere tuners zijn juist NIET nutteloos. en die tremelo moet je vast zetten met een stuk of 5 veren dan beweegt 'ie niet meer

Timmer
5 april 2003, 19:59
Volgens mij zijn locking tuners wel een beetje overkill voor zo'n goedkope gitaar.

Volgens mij ben je beter uit met een stemapparaatje. Voor 20E ofzo heb je een korg en daar kan je toch het meeste wel mee.

Ic3gl0vE
5 april 2003, 20:37
ja een stemapparaat moet je natuurlijk sowieso hebben maar als je wilt dat die gitaar niet meteen ontstemt zul je toch andere tuners moeten hebben

Timmer
5 april 2003, 21:30
Nou, ik kan me moeilijk voorstellen dat het echt zó erg is dat je meteen nieuwe stemsleutels wilt zou willen plaatsen.

Als je nog maar een paar maandjes speelt dan neem ik aan dat je nog niet als een gek aan het benden ofzo bent, en dan valt dat ontstemmen volgens mij wel mee. Hoe vaak moet je nu opnieuw stemmen? Elke dag? 2x per dag? Dat vind ik nog wel kunnen eigenlijk.

O ja, ik heb 1,5 jaar op een samick strat kopie gespeeld, en dat was echt het goedkoopste van het goedkoopste. Zolang je niet al teveel lead technieken gebruikt valt het best mee. Ik kan me echt niet voorstellen dat die yamaha zo slecht is.

Chris Wolstenholme
6 april 2003, 00:40
2x per dag?

mwoa dat zou ik teveel vinden, maar ik weet niet of een bas net zo snel ontstemt als een gitaar.

FireBlade
6 april 2003, 13:32
Ik denk tog wel 2x per dag ja.. En nee ik haal er nog geen rare fratsen mee uit ofzo, komt nog wel. Ik ga es ff informeren bij de guitarbox hoe ik de trem vast moe zette, ik ga er niet zelf an klooien,

en een stemapp komt er ook wel :grin: dat moet gewoon idd..

greetz

Ic3gl0vE
6 april 2003, 15:27
trem vastzetten is te makkelijk, dat kun je echt zelf!
haal de backplate van je gitaar, en ontdek dat er veren in de achterkant van je gitaar zitten :smile: Hier plaats je er een paar bij en dan draai je de schroeven een stukje verder in de body. Nu zit je trem vast

Electrical Storm
6 april 2003, 16:25
Kun je er niet beter een blok hout achter duwen?? Je hebt dan toch meer contact tussen je brug en het hout van de body waardoor je sustain beter wordt? Ik weet niet hoor maar dat is wat ik zo dacht... Daarnaast is hout beter te vinden en is het goedkoper dan een paar extra veren!