PDA

View Full Version : London City Bulldog 100 watt Lampenversterker???



Wim Vdb
27 september 2009, 15:38
Hallo,

Heb net deze versterker nieuw voor 350€ op de kop kunnen tikken (etalagemodel)http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.thomaokaze.com/images/London%2520City%2520BULLDOG%2520stack.jpg&imgrefurl=http://www.thomaokaze.com/&usg=__ltu9mdO2eE18HQvIrDy1X1RBXww=&h=400&w=281&sz=64&hl=nl&start=4&um=1&tbnid=0Qg2jD1--UsisM:&tbnh=124&tbnw=87&prev=/images%3Fq%3Dlondon%2Bcity%2Bbulldog%26ndsp%3D18%2 6hl%3Dnl%26sa%3DN%26um%3D1, zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker goede/slechte eigenschappen want hij klinkt erg vet!

arcane
27 september 2009, 16:13
De gitarist uit mijn vorige band had er een, en ik heb het ding ook, echter van een ander merk, Fame, het huismerk van Musicstore. Ik ben er echt heel blij mee. Zeker als je er een tubescreamer voor zet komt er een fantastische strakke sound uit. Ook de crunch vind ik heerlijk klinken.

Ik vind alleen de reverb wel wat tegenvallen, die is mijns inziens te lafjes. Ik had graag een wat meer aanwezige reverb gehad.

Je hebt trouwens voor het etalage model wel de volle mep betaald. Normaal kost het ding gewoon €350.

mrweird
27 september 2009, 17:59
Hier nog een eigenaar! (van de Fame versie dan..)
Ter informatie, ik via eoa forum begrepen dat de fabrikant (Smarvo uit Taiwan) het ontwerp voor 99,9 procent heeft gejat van Marshall dus je hebt in principe een JCM2000 gekocht :D
Made in China zonder Marshall sticker. Gefeliciteerd!!

http://music-electronics-forum.com/t6694/

't gaat hier over een Ashton versterker maar dat is stomweg de naam waaronder hij word verkocht in Australie geloof ik...

Magic Bean
27 september 2009, 19:25
Kheb de London City Bulldog een tijd terug uitvoerig getest. En mede-forummer Minoin heeft hem ruim een half jaar gehad.
Goede amp voor weinig geld. Vervang de buizen zo snel mogelijk, aangezien de standaard meegeleverde buizen prullen zijn.

Het enige nadeel van de amp vond k de matige reverb en het grote volumeverschil tussen clean + crunch kanalen.

Mssn dat Minoin er nog meer over te vertellen heeft.

mrweird
27 september 2009, 19:47
Het enige nadeel van de amp vond k de matige reverb en het grote volumeverschil tussen clean + crunch kanalen.

Mssn dat Minoin er nog meer over te vertellen heeft.

Dat is inderdaad een nadeel, met als gevolg dat ik die boost (want dat is het meer..)eigenlijk amper gebruik..

mesaman
27 september 2009, 22:30
ik dacht even dat het te donker was bij jou thuis.....:dontgeti:

minoin
28 september 2009, 20:08
Jazeker heb ik wat te vertellen over deze amp. Schitterend ding, klinkt heel overtuigend.
Wat Magic Bean al zei, probeer te varieren met buizen, want dit heeft zeker een positief effect op je sound.
Clean klinkt heel behoorlijk, vooral met een G-major (mijn oude setup) of een Intellifex.
Ook de keuze van cabinet is erg belangrijk. Destijds had ik een 2 x 12" met G12K100's en dat was toch wel genieten.

Ik vind hem toch niet te vergelijken met een DSL. Magic Bean heeft de DSL gehad en die klonk toch een slagje beter dan mijn geretubed Bulldog.
Of het schematisch op een DSL/TSL lijkt weet ik niet, maar London City heeft de amp direct gekopieerd van de Madison Trinity. Zoekt maar eens op, is dezelfde amp.

Hoe dan ook, het is een goeie tube amp, al helemaal voor het geld.

Magic Bean
29 september 2009, 19:13
De DSL is een stuk warmer en 'ronder'. De london city en de Trinity hebben meer gain.
Daarnaast is het clean van de DSL een stuk beter en de reverb is ook van een betere kwaliteit.
Ik heb beide A/B getest op dezelfde London City cab en de Marshall (50W) blies de London City (100W) helemaal weg. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil...

Zoals eerder gezegd, kijk naar je buizen en naar je cab en je hebt een prima amp.

combo
11 oktober 2009, 10:34
Er is ook smaak mee gemoeit denk ik.
De meeste marshalls waar ik al op speelde (vooral JCM900"s), JTM45, JMP, ... klinken naar mijn smaak voor geen meter. Ik hoor liever ENGL, MESA, ORANGE, ...

Ikzelf heb ook een london city bulldog, als je Gain 1 gebruikt van deze amp, dan heb je ook een vette klank die naar mesa neigt, gain 2 meer marshall. gain 2 zou ik nooit gebruiken.

Van dat wegblazen,... kwa scheur of kwa volume ? als ik dat ding open zet op een repititie, dan vlieg ik buiten, dat hou je niet uit. Kwa scheur, daar zijn pedalen voor, hoewel ik dat niet doe, ik gebruik de versterker zonder pedals



De DSL is een stuk warmer en 'ronder'. De london city en de Trinity hebben meer gain.
Daarnaast is het clean van de DSL een stuk beter en de reverb is ook van een betere kwaliteit.
Ik heb beide A/B getest op dezelfde London City cab en de Marshall (50W) blies de London City (100W) helemaal weg. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil...

Zoals eerder gezegd, kijk naar je buizen en naar je cab en je hebt een prima amp.

caliban
11 oktober 2009, 13:00
Wat een ongenuanceerde post....

sjaak1990
11 oktober 2009, 18:51
Gekke smaak heb je dan, ook al zijn de amps niet je smaak dan moet je toch horen dat bijvoorbeeld een jtm goed klinkt...

Mitch
11 oktober 2009, 20:33
Ongenuanceerd? Hij geeft duidelijk aan wat hij wel of niet mooi vindt. Engl wel, Marshall niet. Dat mag toch op een forum? En al erger je je eraan: trek het je niet aan, hij heeft zelf een LC Bulldog, goedkope bagger waardoor zelfs een DSL een rond en warm clean lijkt te hebben.














Kijk, dat is ongenuanceerd :D

Felanovic
11 januari 2010, 22:24
Gegroet allen!

Ik was aan het kijken om evt. een goedkope buizen-head te kopen om af en toe een wet/dry opstelling te maken in combinatie met mijn marshall JVM. Ik wil dus alleen de poweramp van de bulldog dan gaan gebruiken.

het wordt dan

jvm(preamp) -> jvm (eindtrap) + bulldog (eindtrap)


Is de bulldog hier geschikt voor? Heeft de bulldog uberhaupt een effectloop?

Graag jullie mening hierover.

minoin
11 januari 2010, 22:46
Ja en ja :D Ik vond de Bulldog voor het geld een topding en de power-sectie is betrouwbaar :)

Pé.
12 januari 2010, 01:02
Is iemand de nieuwe revisie van de Bulldog al tegen gekomen in het wild? Ik vind hem er wel vet uit zien in het zwart met een groen verlicht logo...

Hier (http://www.jic.nl/userfiles/image/producten/7000104_big.jpg) een foto!

Felanovic
12 januari 2010, 06:54
@Minoin

thnx voor je reactie! Nog 1 vraagje. Ik ben natruurlijk opzoek naar een iets andere poweramp. Maar hoe groot is de kans dat de poweramp van de bulldog "ondergesneeuwd" wordt door mijn JVM poweramp. Of valt dit gewoon te verhelpen met volumepots op dat ding.

minoin
12 januari 2010, 08:32
Tja, ik denk dat je in een wet/dry constructie minder last hebt van het verschil tussen de twee poweramp. De trafo's zullen echt wat minder zijn van de Bulldog, maar ik denk toch dat hij wel stand houdt als je de wet erover heen knalt. Kijk, de amp is absoluut geen slechte versterker te noemen in zijn prijsklasse, maar "you get what you pay for". Succes!